Start-up SAIZ: maatvoering voor e-fashion verbeteren door technologie
Start-up SAIZ werkt aan een tool die de maatvoering voor fashion op webshops kan verbeteren. Zes vragen aan oprichter Svenja Tegtmeier.
Start-up SAIZ werkt aan een tool die de maatvoering voor fashion op webshops kan verbeteren. Zes vragen aan oprichter Svenja Tegtmeier.
Emere was bij SXSW 2022: een gesprek met Viet Hoang, strategy director bij Your Majesty over het metaverse. Wat is het en waar gaat het heen?
Modewinkel About You wil NFT’s uit de kledingwereld voor iedereen toegankelijk maken en lanceert daartoe het platform Hypewear.io.
Het kopen van tweedehands kleding is erg in opkomst. Met name bij jongeren die het belangrijk vinden om duurzame kledingkeuzes te maken. Ook wordt tweedehands kleding door hen vaak als trendy en onderscheidend gezien om een eigen kledingstijl te creëren. Duurzaam is de praktijk echter niet, zegt Dirk Mulder, Sector specialist Trade & Retail, ING Sector Banking, tegen het ANP.
The Fabricant, een modehuis dat louter digitale kleding voor metaversa maakt, heeft een investering opgehaald van dertien miljoen euro. Een van de investeerders is acteur Ashton Kutcher.
H&M heeft samen met digitaal bureau Dept een virtuele showroom ingericht. Deze biedt media, influencers en stylisten de mogelijkheid om de collectie van het merk op nieuwe manieren te ontdekken. De virtuele showroom start als pilot in de regio Centraal-Europa.
Kledingsite en -app Shein wil een miljard dollar groeigeld ophalen tegen een waardering van 100 miljard.
Het modeplatform Secret Sales is gelanceerd in Nederland en België, waarmee de eerste fase van de Europese uitrol van start gaat. Klanten kunnen artikelen kopen met tot wel 70 procent korting.
Dutch Founders Fund investeert met Capnamic een investeringsronde van vijf miljoen euro in het Duitse reverse.supply. Dat helpt modewinkels om gebruikte kleding opnieuw te verkopen via hun sites.
Op de tiende verjaardag van zijn fysieke outlets opent Zalando in Berlijn zijn dertiende filiaal.
Lalaland.ai gebruikt neurale netwerken om digitale mensen te creëren voor de e-commerce van modemerken. Zo kunnen ze collecties op meerdere modellen tonen.
De vraag naar duurzame kleding stijgt. Maar hoe zorg je dat merk en duurzame producent elkaar vinden? Zes vragen aan Rob ten Hoove van market place Manufy.
Zalando zet stevige resultaten neer over het jaar 2021. De omzet steeg met dertig procent tot 10,4 miljard euro en de nettowinst komt uit op 235 miljoen euro.
Ook in de modewereld spelen NFT’s een rol. Ze vervullen verschillende functies: digitale kleding voor het metaverse, experimenten, digitaal uithangbord.
Start-up My Dressoir verhuurt designer kleding voor feestjes of events. Vijf vragen aan oprichter Maxine Hassing.