Secrid lanceert zuid-Europese webshops
Maker van pasjeshouders Secrid rolt komende weken nieuwe webshops uit naar Spanje, Portugal en Frankrijk. Nick Vermeulen: “We zorgen eerst voor goede klantenservice, dan pas gaat de webshop live.”
Maker van pasjeshouders Secrid rolt komende weken nieuwe webshops uit naar Spanje, Portugal en Frankrijk. Nick Vermeulen: “We zorgen eerst voor goede klantenservice, dan pas gaat de webshop live.”
De inflatie van afgelopen anderhalf jaar heeft het gedrag van de online consument ingrijpend veranderd. Merkentrouw is op een extreem dieptepunt, komt mogelijk niet meer terug, en de klant zoekt constant naar promoties.
Zalando introduceert vandaag Stories: een nieuwe ervaring om klanten te inspireren, gecreëerd in samenwerking met Highsnobiety. Stories toont gebruikers op maat gemaakte content in een nieuw visueel format, zoals korte video’s met geïntegreerde winkelervaring.
De online mode- en beautymarkt in Europa was vorig jaar 122 miljard groot en die groeit komende vier jaar met nog eens achttien procent. Dat komt met name door tweedehands doorverkoop.
Robert Gentz en David Schneider blijven in elk geval nog aan tot december 2027.
Het aantal modewinkels is sinds het uitbreken van de coronapandemie met 10 procent gedaald. De hardste klappen zijn gevallen bij winkels in schoenen, damesmode en kinderkleding. Het onlinekanaal is een grote concurrent, maar de groei van de totale bestedingen aan kleding – online en fysiek – vlakt in zijn geheel ook af, zo laten de transactiedata van ABN AMRO zien.
Lingeriemerk Christine le Duc is toegevoegd aan het programma van Emerce Fashon op 14 september in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.
Vanwege een Amerikaanse antitrustrechtszaak zou Amazon van plan zijn om 27 van zijn 30 kledingmerken te elimineren, zo meldt The Wall Street Journal.
Twee jaar na de overname door marketingbedrijf Shopsuite krijgt Fashionchick een nieuw uiterlijk en een andere opzet.
Zalando, Europa’s grootste online moderetailer, heeft de winst in het tweede kwartaal bijna had verdubbeld. Tegelijkertijd zag het wel de waarde van het handelsvolume op zijn platform met twee procent afnemen tot 3,7 miljard euro.
D2C-shift in fashion vergt aandacht voor klantbeleving. Jeroen Leenders bespreekt de aspecten van customer experiences.
Technologie drijft winstgevende groei voor online fashion retailers. About You en Scayle delen ontwikkelde technologie en UX.
PayPal, ASICS en Van den Assem Schoenen gaan in gesprek over hoe veranderde consumentengedrag de rol van de fysieke winkel verandert.
Replatforming is essentieel bij groeiende e-commerce, De Nieuwe Zaak en Studio Anneloes delen inzichten, uitdagingen en tips.
Wehkamp Retail Group, inclusief woonwinkel Wehkamp en kinderkleding specialist kleertjes.com, heeft naar eigen zeggen het vierde jaar op rij een positief resultaat geboekt. Dat blijkt uit het jaarverslag van het recente boekjaar ‘22/’23 (1 april 2022 – 31 maart 2023).