H&M integreert Snap-technologie in zijn app
H&M integreert bij wijze van actie AR-technologie van Snap in zijn app. Wie de noviteit gebruikt, kan drie creaties ‘passen’ maar niet kopen.
H&M integreert bij wijze van actie AR-technologie van Snap in zijn app. Wie de noviteit gebruikt, kan drie creaties ‘passen’ maar niet kopen.
In steekproef van Greenpeace bevat vijftien procent van de kleding gekocht op SHEIN stoffen die in de EU verboden zijn. In een derde van de items zitten ‘zorgwekkende’ hoeveelheden.
‘Virtuele kleding voor nieuwe realiteiten’, schermt Adidas op zijn site bij de aankondiging van zijn nieuwe kledinglijn. Deze bestaat enkel voor identiteiten en karakters in virtuele werelden. Concurrent Nike opende net een designstudio waar fans hun eigen virtuele kleding kunnen maken en verhandelen.
De modewereld staat voor veel uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt? Goede inrichting van de verzending helpt op meerdere vlakken.
Moderetailer H&M heeft positieve ervaringen opgedaan met virtuele showrooms, zowel voor zakelijke klanten als consumenten. Dat vertelde vanochtend Oliver Lange van H&MBeyond in Bussum op het congres What’s Next in Retail Tech van Retailtrends.
Schoenen- en kledingwinkel Omoda sluit een samenwerking met Drop & Loop om oude kleding te helpen inzamelen voor recycling. Het programma werkt voor zowel de fysieke als de digitale winkels.
De kledingindustrie is één van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Hoe kunnen we kleding duurzamer maken?
De vraag naar duurzame kleding neemt toe, maar echt duurzame producten vinden blijft een uitdaging. Want wat maakt iets nu echt duurzaam? Er is een centrale database nodig, stelt Noor Veenhoven, medeoprichter van Impactbytes. “Als het niet makkelijk vindbaar is, geven mensen het op.”
Zalando gaat geen fysieke winkels openen in Nederland. Dat vertelt Megan Maley van het platform in de videocollectie Emerce E-Commerce Platforms, die vanaf donderdag 3 november beschikbaar is. De winkels zijn er alleen voor de (Duitse) thuismarkt.
Modeplatform Zalando ziet het aantal actieve klanten met 8 procent toenemen tot voorbij de grens van 50 miljoen. Het aantal deelnemers aan het lidmaatschapsprogramma Plus is bijna verdrievoudigd.
Wat is ervoor nodig om de mode-industrie te laten verduurzamen? En werkt regulering via de overheid?
Hoe kun je als fashionbedrijf online zichtbaarder worden en meer commerce realiseren door evidence based marketing?
Opvallen en een nieuw merk uitrollen in de fashionbranche is een vak apart. Wat komt hier allemaal bij kijken?
Hoe versla je de concurrentie door een AI-gestuurde benchmarkoplossing in te zetten in de fashionindustrie?
Van start-up naar de marktleider in de Benelux op het gebied van tweedehands designerkleding. Hoe doe je dat?