More stories

Premium

Secrid lanceert zuid-Europese webshops

Maker van pasjeshouders Secrid rolt komende weken nieuwe webshops uit naar Spanje, Portugal en Frankrijk. Nick Vermeulen: “We zorgen eerst voor goede klantenservice, dan pas gaat de webshop live.”

Customer Engagement
Premium

Online consument: merkentrouw weg, want koopjesjagen

De inflatie van afgelopen anderhalf jaar heeft het gedrag van de online consument ingrijpend veranderd. Merkentrouw is op een extreem dieptepunt, komt mogelijk niet meer terug, en de klant zoekt constant naar promoties.

E-commerce
Premium

Zalando lanceert Stories

Zalando introduceert vandaag Stories: een nieuwe ervaring om klanten te inspireren, gecreëerd in samenwerking met Highsnobiety. Stories toont gebruikers op maat gemaakte content in een nieuw visueel format, zoals korte video’s met geïntegreerde winkelervaring.

E-commerce
Premium

Europese online mode- en beautymarkt: 122 miljard euro

De online mode- en beautymarkt in Europa was vorig jaar 122 miljard groot en die groeit komende vier jaar met nog eens achttien procent. Dat komt met name door tweedehands doorverkoop.

Fashion
Premium

CEO’s Zalando verlengen hun contracten

Robert Gentz en David Schneider blijven in elk geval nog aan tot december 2027.

Fashion
Premium

Sterke afname aantal kledingwinkels door online concurrentie

Het aantal modewinkels is sinds het uitbreken van de coronapandemie met 10 procent gedaald. De hardste klappen zijn gevallen bij winkels in schoenen, damesmode en kinderkleding. Het onlinekanaal is een grote concurrent, maar de groei van de totale bestedingen aan kleding – online en fysiek – vlakt in zijn geheel ook af, zo laten de transactiedata van ABN AMRO zien.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: Rebranding Christine le Duc, streaming in de mediamix

Lingeriemerk Christine le Duc is toegevoegd aan het programma van Emerce Fashon op 14 september in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Fashion

Amazon snijdt in eigen modemerken

Vanwege een Amerikaanse antitrustrechtszaak zou Amazon van plan zijn om 27 van zijn 30 kledingmerken te elimineren, zo meldt The Wall Street Journal.

Fashion
Premium

Fashionchick krijgt nieuw design

Twee jaar na de overname door marketingbedrijf Shopsuite krijgt Fashionchick een nieuw uiterlijk en een andere opzet.

Marketing
Premium

Minder handel, meer winst voor Zalando

Zalando, Europa’s grootste online moderetailer, heeft de winst in het tweede kwartaal bijna had verdubbeld. Tegelijkertijd zag het wel de waarde van het handelsvolume op zijn platform met twee procent afnemen tot 3,7 miljard euro.

E-commerce

De fashion industrie verschuift naar D2C. Wat betekent dit voor de CX?

D2C-shift in fashion vergt aandacht voor klantbeleving. Jeroen Leenders bespreekt de aspecten van customer experiences.

Fashion

Versnel jouw direct-to-consumer strategie in een platform-gedreven wereld

Technologie drijft winstgevende groei voor online fashion retailers. About You en Scayle delen ontwikkelde technologie en UX.

Fashion

PayPal, ASICS en Van den Assem over fysieke winkels in e-commerce

PayPal, ASICS en Van den Assem Schoenen gaan in gesprek over hoe veranderde consumentengedrag de rol van de fysieke winkel verandert.

Fashion

De Nieuwe Zaak en Studio Anneloes: succesvolle replatforming in slechts 3 maanden

Replatforming is essentieel bij groeiende e-commerce, De Nieuwe Zaak en Studio Anneloes delen inzichten, uitdagingen en tips.

Fashion
Premium

Wehkamp blijft overeind in uitdagende tijden

Wehkamp Retail Group, inclusief woonwinkel Wehkamp en kinderkleding specialist kleertjes.com, heeft naar eigen zeggen het vierde jaar op rij een positief resultaat geboekt. Dat blijkt uit het jaarverslag van het recente boekjaar ‘22/’23 (1 april 2022 – 31 maart 2023).

Fashion