More stories

Premium

Sterke afname aantal kledingwinkels door online concurrentie

Het aantal modewinkels is sinds het uitbreken van de coronapandemie met 10 procent gedaald. De hardste klappen zijn gevallen bij winkels in schoenen, damesmode en kinderkleding. Het onlinekanaal is een grote concurrent, maar de groei van de totale bestedingen aan kleding – online en fysiek – vlakt in zijn geheel ook af, zo laten de transactiedata van ABN AMRO zien.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: Rebranding Christine le Duc, streaming in de mediamix

Lingeriemerk Christine le Duc is toegevoegd aan het programma van Emerce Fashon op 14 september in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Fashion

Amazon snijdt in eigen modemerken

Vanwege een Amerikaanse antitrustrechtszaak zou Amazon van plan zijn om 27 van zijn 30 kledingmerken te elimineren, zo meldt The Wall Street Journal.

Fashion
Premium

Fashionchick krijgt nieuw design

Twee jaar na de overname door marketingbedrijf Shopsuite krijgt Fashionchick een nieuw uiterlijk en een andere opzet.

Marketing
Premium

Minder handel, meer winst voor Zalando

Zalando, Europa’s grootste online moderetailer, heeft de winst in het tweede kwartaal bijna had verdubbeld. Tegelijkertijd zag het wel de waarde van het handelsvolume op zijn platform met twee procent afnemen tot 3,7 miljard euro.

E-commerce

De fashion industrie verschuift naar D2C. Wat betekent dit voor de CX?

D2C-shift in fashion vergt aandacht voor klantbeleving. Jeroen Leenders bespreekt de aspecten van customer experiences.

Fashion

Versnel jouw direct-to-consumer strategie in een platform-gedreven wereld

Technologie drijft winstgevende groei voor online fashion retailers. About You en Scayle delen ontwikkelde technologie en UX.

Fashion

PayPal, ASICS en Van den Assem over fysieke winkels in e-commerce

PayPal, ASICS en Van den Assem Schoenen gaan in gesprek over hoe veranderde consumentengedrag de rol van de fysieke winkel verandert.

Fashion

De Nieuwe Zaak en Studio Anneloes: succesvolle replatforming in slechts 3 maanden

Replatforming is essentieel bij groeiende e-commerce, De Nieuwe Zaak en Studio Anneloes delen inzichten, uitdagingen en tips.

Fashion
Premium

Wehkamp blijft overeind in uitdagende tijden

Wehkamp Retail Group, inclusief woonwinkel Wehkamp en kinderkleding specialist kleertjes.com, heeft naar eigen zeggen het vierde jaar op rij een positief resultaat geboekt. Dat blijkt uit het jaarverslag van het recente boekjaar ‘22/’23 (1 april 2022 – 31 maart 2023).

Fashion
Premium

Consumentenbond waarschuwt voor webshop Femmeboutique.nl

De Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel Femmeboutique.nl. In korte tijd kwamen er bij de Consumentenbond 166 klachten binnen over deze webshop.

E-commerce
Premium

Emerce Fashion: alles over de complexe toeleveringsketen

De mode- en textielindustrie bestaat uit veelal complexe toeleveringsketens. Door een aanzienlijk aantal leveranciers, productie die vaak ver weg is en kledingstukken bestaande uit meerdere materialen met verschillende behandelingen, nemen de risico’s in de branche toe. Zo kunnen mensenrechten, dierenwelzijn en milieu in het geding komen.

Fashion
Premium

Zalando lanceert maatadvies gebaseerd op eigen afmetingen van de klant

Zalando lanceert een nieuwe tool waarmee klanten maatadvies kunnen ontvangen op basis van hun individuele afmetingen. Het Duitse bedrijf is in staat om de afmetingen van klanten in te schatten en de juiste pasvorm te vinden aan de hand van twee foto’s die de klant zelf neemt in nauwsluitende kleding.

Fashion
Premium

Betere resultaten voor About You

Fashionverkoper About You meldt een positieve EBITDA over het eerste kwartaal van 2023 van 4,2 miljoen euro tegenover een aanzienlijk verlies een jaar eerder.

Fashion
Premium

Nike: 26 procent omzet uit digitale kanalen

Een kwart van de omzet van Nike kwam afgelopen jaar uit digitale activiteiten. Dat is ruim het dubbele van wat de sportkledingmaker pre-corona realiseerde.

E-commerce