More stories

H&M integreert Snap-technologie in zijn app

H&M integreert bij wijze van actie AR-technologie van Snap in zijn app. Wie de noviteit gebruikt, kan drie creaties ‘passen’ maar niet kopen.

Fashion

Greenpeace: Gevaarlijke chemicaliën in kleding SHEIN

In steekproef van Greenpeace bevat vijftien procent van de kleding gekocht op SHEIN stoffen die in de EU verboden zijn. In een derde van de items zitten ‘zorgwekkende’ hoeveelheden.

Fashion

Adidas en Nike brengen ‘virtuele kleding’ uit

‘Virtuele kleding voor nieuwe realiteiten’, schermt Adidas op zijn site bij de aankondiging van zijn nieuwe kledinglijn. Deze bestaat enkel voor identiteiten en karakters in virtuele werelden. Concurrent Nike opende net een designstudio waar fans hun eigen virtuele kleding kunnen maken en verhandelen.

Fashion

Modebranche: kansen in duurzaamheid en klantenbinding met sterke verzending

De modewereld staat voor veel uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt? Goede inrichting van de verzending helpt op meerdere vlakken.

Customer Loyalty

H&M gaat door met virtuele showroom

Moderetailer H&M heeft positieve ervaringen opgedaan met virtuele showrooms, zowel voor zakelijke klanten als consumenten. Dat vertelde vanochtend Oliver Lange van H&MBeyond in Bussum op het congres What’s Next in Retail Tech van Retailtrends.

Fashion

Omoda start recyclingprogramma kleding

Schoenen- en kledingwinkel Omoda sluit een samenwerking met Drop & Loop om oude kleding te helpen inzamelen voor recycling. Het programma werkt voor zowel de fysieke als de digitale winkels.

Fashion

Hoe maak je kleding duurzaam en welke rol spelen platformen hierbij?

De kledingindustrie is één van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Hoe kunnen we kleding duurzamer maken?

Sustainability

Noor Veenhoven (Impactbytes): ‘Duurzame mode vraagt om data’

De vraag naar duurzame kleding neemt toe, maar echt duurzame producten vinden blijft een uitdaging. Want wat maakt iets nu echt duurzaam? Er is een centrale database nodig, stelt Noor Veenhoven, medeoprichter van Impactbytes. “Als het niet makkelijk vindbaar is, geven mensen het op.”

E-commerce

Emerce E-Commerce Platforms: geen fysieke winkels Zalando in Nederland

Zalando gaat geen fysieke winkels openen in Nederland. Dat vertelt Megan Maley van het platform in de videocollectie Emerce E-Commerce Platforms, die vanaf donderdag 3 november beschikbaar is. De winkels zijn er alleen voor de (Duitse) thuismarkt.

E-commerce platforms

Aantal actieve klanten Zalando overschrijdt 50 miljoen

Modeplatform Zalando ziet het aantal actieve klanten met 8 procent toenemen tot voorbij de grens van 50 miljoen. Het aantal deelnemers aan het lidmaatschapsprogramma Plus is bijna verdrievoudigd.

E-commerce

Hoe ‘Fashion for Good’ de mode-industrie helpt te verduurzamen

Wat is ervoor nodig om de mode-industrie te laten verduurzamen? En werkt regulering via de overheid?

Sustainability

Maximaal converteren in Fashion door evidence based marketing

Hoe kun je als fashionbedrijf online zichtbaarder worden en meer commerce realiseren door evidence based marketing?

Conversie

Hoe introduceer je succesvol een nieuw fashionmerk in een overvolle markt?

Opvallen en een nieuw merk uitrollen in de fashionbranche is een vak apart. Wat komt hier allemaal bij kijken?

Data

Maak het verschil met een AI-gestuurde benchmarkoplossing

Hoe versla je de concurrentie door een AI-gestuurde benchmarkoplossing in te zetten in de fashionindustrie?

Artificial Intelligence

Alles over de Nederlandse marketplace van tweedehands designermode

Van start-up naar de marktleider in de Benelux op het gebied van tweedehands designerkleding. Hoe doe je dat?

Marketplaces