Consumentenbond waarschuwt voor webshop Femmeboutique.nl
De Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel Femmeboutique.nl. In korte tijd kwamen er bij de Consumentenbond 166 klachten binnen over deze webshop.
De Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel Femmeboutique.nl. In korte tijd kwamen er bij de Consumentenbond 166 klachten binnen over deze webshop.
De mode- en textielindustrie bestaat uit veelal complexe toeleveringsketens. Door een aanzienlijk aantal leveranciers, productie die vaak ver weg is en kledingstukken bestaande uit meerdere materialen met verschillende behandelingen, nemen de risico’s in de branche toe. Zo kunnen mensenrechten, dierenwelzijn en milieu in het geding komen.
Zalando lanceert een nieuwe tool waarmee klanten maatadvies kunnen ontvangen op basis van hun individuele afmetingen. Het Duitse bedrijf is in staat om de afmetingen van klanten in te schatten en de juiste pasvorm te vinden aan de hand van twee foto’s die de klant zelf neemt in nauwsluitende kleding.
Fashionverkoper About You meldt een positieve EBITDA over het eerste kwartaal van 2023 van 4,2 miljoen euro tegenover een aanzienlijk verlies een jaar eerder.
Een kwart van de omzet van Nike kwam afgelopen jaar uit digitale activiteiten. Dat is ruim het dubbele van wat de sportkledingmaker pre-corona realiseerde.
TOMO, het duurzame warenhuis met een circulaire missie. wil uitbreiden, onder meer met shop-in-shop formules. Dat vertelt oprichter Marjan Haselhoff bij Emerce TV.
Zalando stapt naar de Europese rechter omdat het onterecht zwaar gereguleerd dreigt te worden onder nieuwe wetgeving.
Modeketen Score uit Duiven is failliet. Dit heeft behalve voor de 50 winkels in Nederland ook gevolgen voor de webwinkel en een aantal shop-in-shops in het buitenland. Voor de 450 medewerkers breekt een onzekere tijd aan, meldt RTLZ.
Over het belang van nft’s en de invloed van web 3.0 Welke kansen liggen hier voor fashionbrands en wat verandert er wezenlijk?
Chinezen zijn experts in ‘managen in uncertainty’ met constant change, data-gedreven business modellen, social en omnichannel commerce.
Modint en ImpactBuying digitaliseren kennis om mode- en textielbedrijven transparante toeleveringsketens en duurzaamheid te bieden.
Menno Dings en Arthur Feenstra nemen je mee in de omnichannel rebranding van OFM, inclusief een nieuwe digital marketing en e-commerce strategie.
ChatGPTWaste2Wear, opgericht door Monique Maissan, gebruikt blockchain-technologie en RPFT-test voor duurzame textielproductie.
Fashion brand Daily Paper zet 60% marketingbudget op TikTok met drie tot vier keer hogere ROI. CEO Rodney Lam deelt hun succesformule.
Zalando valt vanaf 25 augustus onder verzwaard toezicht van de Europese Unie, want: een hele grote marktpartij, maar de Duitsers willen af van dat label.