More stories

Een duurzaam verhaal: waar komt het op neer?

Wat komt er kijken bij de duurzaamheidstransitie in de Fashion-industrie?

Sustainability

Future of Fashion

Wat kunnen we opmaken uit marktonderzoek over shopgedrag (online én offline) voor, tijdens en na corona? En wat biedt de toekomst?

Fashion

Bleckmann opent een nieuw distributiecentrum in Venlo

Bleckmann opent een nieuw fulfilment center in Venlo voor de groeiende markt van fashion en lifestylemerken. Hiertoe is een huurovereenkomst gesloten met Prologis voor de huur van ca 30.000 m2.

Fulfillment

Klarna-app krijgt duurzame kledingcollectie

De winkel in Klarna’s krijgt een nieuwe sectie waarin enkel duurzaam geproduceerde kleding te koop is. Hiertoe werkt het samen met de Good on You-organisatie.

E-commerce

Nike brengt zijn ledenprogramma naar Zalando

Klanten van Zalando krijgen binnenkort toegang tot producten die zijn weggelegd voor Nike members.

Fashion

‘Whoppah richting 25 miljoen euro omzet’

De online marktplaats voor designmeubels Whoppah verwacht komende maanden de drempel van 25 miljoen euro omzet te realiseren.

E-commerce

Start-up voor kledingverhuur Masterpiece: ‘We zijn meer en meer een databedrijf’

Kledingstukken worden in Nederland gemiddeld slechts zeven keer gedragen. Lieke van Schouwenburg (Masterpiece) zoekt groeigeld om een alternatief te bieden.

Sustainability

Emerce Fashion: ‘Repair is the new cool’

De oprichter van het kledingmerk Patagonia en zijn familie hebben het bedrijf weggegeven zodat alle toekomstige winst kan worden besteed aan de strijd tegen de klimaatverandering. Het kwam voor Willem Swager, EMEA directeur Finance and Operations voor Patagonia, ook als een complete verrassing, zo vertelde hij donderdag op Emerce Fashion.

Fashion

Open Saas: groeien in elke bedrijfsfase

Hoe kan je als fashionbedrijf ervoor zorgen dat je in elke groeifase optimaal kunt schalen en jouw specifieke doelgroep een optimale (shopping)ervaring bieden? Door de juiste integraties te bouwen of technologiepartners aan te sluiten.

Strategy

Kledingwinkels ongewild in kortingstrijd

Volle magazijnen en tanende koopkracht van consumenten zorgen ervoor dat winkeliers zich opmaken voor een intense periode van kortingen geven en marge zoeken.

Fashion

About You geeft winstwaarschuwing

De Europees werkende online kledingwinkel About You verwacht minder omzet en winst te realiseren dan eerder verwacht. De reden is het tanende economische sentiment en het gebrek aan uitzicht op herstel daarin.

E-commerce

Emerce Fashion: ‘Online fashionmarkt groeit 50 procent tot 2025’

De Europese online modemarkt groeit komende jaren met de helft tot 175 miljard euro. Dat verwacht althans Cross-Border Commerce Europe, dat Zalando als grootste platform aanwijst.

Fashion

Emerce Fashion: Guts & Gusto gelooft heilig in fysieke retail

Er zijn aardig wat fysieke modezaken verdwenen, maar Guts & Gusto breidt alleen maar uit. Na Arnhem, Enschede, Groningen, Rotterdam, Utrecht en de Westfield Mall of the Netherlands volgt eind dit jaar een vestiging in Tilburg. Daar wordt een hoog nieuwbouwpand van 300 vierkante meter ingericht.

Fashion

Inflatie drukt verkopen ASOS

De Britse online kledingwinkel ASOS kneedt de zielen op de financiële markt alvast en waarschuwt voor tegenvallende resultaten.

E-commerce

Emerce Fashion: ‘Voor Koeka is fysieke retail onmisbaar’

Het kledingmerk voor de baby Koeka is sinds de oprichting in 1998 nog altijd gevestigd in een verbouwde boerderij in het centrum van Bussum. Maar het magazijn is allang geleden naar Hoofddorp verhuisd. “Grote trucks die dit smalle straatje moesten stoppen, dat ging gewoon niet meer,” vertelt e-commerce manager Nick de Haas aan de vergadertafel. Hij spreekt binnenkort op Emerce Fashion.

Fashion