More stories

Sector in beweging: van niche naar norm

Modint en ImpactBuying digitaliseren kennis om mode- en textielbedrijven transparante toeleveringsketens en duurzaamheid te bieden.

Fashion

De omnichannel rebranding van Only For Men naar OFM

Menno Dings en Arthur Feenstra nemen je mee in de omnichannel rebranding van OFM, inclusief een nieuwe digital marketing en e-commerce strategie.

Fashion

Hoe duurzaam is duurzaam? Blockchain traceability is de weg vooruit

ChatGPTWaste2Wear, opgericht door Monique Maissan, gebruikt blockchain-technologie en RPFT-test voor duurzame textielproductie.

Fashion

De ultieme TikTok strategie van Daily Paper

Fashion brand Daily Paper zet 60% marketingbudget op TikTok met drie tot vier keer hogere ROI. CEO Rodney Lam deelt hun succesformule.

Fashion
Premium

Zalando tegen Europa: ‘Help, we zijn geen gigant’

Zalando valt vanaf 25 augustus onder verzwaard toezicht van de Europese Unie, want: een hele grote marktpartij, maar de Duitsers willen af van dat label.

Legal
Premium

Adidas brengt digitale en fysieke NFT-sneakers uit

Adidas brengt later deze zomer sneakers op de markt die zijn ontworpen door de bekende web3-kunstenaar Fewocious.

Fashion
Premium

Google Shopping krijgt virtuele paskamer (met AI natuurlijk)

Een moderne paspop en dan gepersonaliseerd naar je maat en figuur. Zo ongeveer is de nieuwe AI-technologie te omschrijven die Google invoert bij vergelijkingsdienst Shopping.

Fashion
Premium

‘Nederlander koopt meeste fashion online van heel Europa’

Nederlanders kopen veel meer schoenen, kleding en tassen online dan andere Europeanen. Maar liefst 77 procent van de Nederlanders koopt fashion online, terwijl dit percentage op Europees niveau op 59 procent ligt. Dit blijkt uit onderzoek van bezorger DPD.

Fashion
Premium

Vinted deelt financiën handelaren met Belastingdienst

Veelverkopers op Vinted doen er verstandig aan hun boekhouding goed bij te houden, want Vinted gaat hun cijfers vanaf dit jaar doorgeven aan de Belastingdienst.

E-commerce
Premium

‘Superdry wil e-commerce uitbesteden’

Modemerk en retailer Superdry zou met spoed op zoek zijn naar een partij om de techniek van zijn e-commerceactiviteiten naar uit te besteden.

E-commerce
Premium

Wehkamp heeft exclusieve rechten van CoolCat verworven

Wehkamp heeft exclusieve rechten van CoolCat verworven. CoolCat, bekend om de kleding voor kinderen, heeft een sterke positie in de Europese modesector. Vanaf 1 juni zijn de collecties van CoolCat exclusief verkrijgbaar bij Wehkamp en Kleertjes.com.

Fashion
Premium

Vinted: ‘Klaar voor beursgang’

Technisch gezien is Vinted klaar voor een beursgang, maar de tijd om dat ook daadwerkelijk te doen is nog niet rijp.

Marketplaces
Premium

Christine le Duc biedt assortiment via streamingplatform Snetch

Christine le Duc organiseerde vorige week een eerste fashionshow waarbij consumenten later via streamingplatform Snetch de getoonde producte kunnen aanschaffen. Het merk is daarmee de eerste binnen de branche die daar gebruik van maakt.

Fashion

Emerce Fashion TV: ‘Slow fashion is niet het antwoord’

Slow fashion? Dat mode-industrie een van de grootste vervuilers ter wereld is is algemeen bekend. Er wordt daarom vaak gepleit voor slow fashion, gericht op kleding voor de lange termijn. De nadruk ligt daarbij veel meer op duurzaamheid en langdurig gebruik. “Maar slow fasion kan ook leiden tot prachtige duurzame kleding die onverkoopbaar in magazijnen blijft liggen,” waarschuwt Marjolein Mesman van CUBE retail bij Emerce Fashion TV.

Fashion
Premium

Emerce Fashion TV: Retailers moeten na de pandemie een tandje bijzetten

Consumenten keren na de pandemie mondjesmaat terug naar fysieke winkels. Na de ervaring van het gemak van online, blijkt deze consument ineens veeleisender. Retailers moeten dus een tandje bijzetten. PayPal, ASICS en Van den Assem Schoenen gaan bij Emerce Fashion aan de hand van een viertal stellingen in gesprek over hoe dit veranderde consumentengedrag de rol van de fysieke winkel verandert.

Fashion