More stories

Premium

Emerce TV: ‘Ruimte voor een heleboel tomootjes’

TOMO, het duurzame warenhuis met een circulaire missie. wil uitbreiden, onder meer met shop-in-shop formules. Dat vertelt oprichter Marjan Haselhoff bij Emerce TV.

Retail
Premium

Zalando naar EU-rechter om Digital Services Act

Zalando stapt naar de Europese rechter omdat het onterecht zwaar gereguleerd dreigt te worden onder nieuwe wetgeving.

Legal
Premium

Modeketen Score failliet

Modeketen Score uit Duiven is failliet. Dit heeft behalve voor de 50 winkels in Nederland ook gevolgen voor de webwinkel en een aantal shop-in-shops in het buitenland. Voor de 450 medewerkers breekt een onzekere tijd aan, meldt RTLZ.

Fashion

Digitale fashion: consument gaat van klant naar mede-eigenaar

Over het belang van nft’s en de invloed van web 3.0 Welke kansen liggen hier voor fashionbrands en wat verandert er wezenlijk?

Fashion

Wat kan de fashion industrie leren van e-commerce in China?

Chinezen zijn experts in ‘managen in uncertainty’ met constant change, data-gedreven business modellen, social en omnichannel commerce.

Fashion

Sector in beweging: van niche naar norm

Modint en ImpactBuying digitaliseren kennis om mode- en textielbedrijven transparante toeleveringsketens en duurzaamheid te bieden.

Fashion

De omnichannel rebranding van Only For Men naar OFM

Menno Dings en Arthur Feenstra nemen je mee in de omnichannel rebranding van OFM, inclusief een nieuwe digital marketing en e-commerce strategie.

Fashion

Hoe duurzaam is duurzaam? Blockchain traceability is de weg vooruit

ChatGPTWaste2Wear, opgericht door Monique Maissan, gebruikt blockchain-technologie en RPFT-test voor duurzame textielproductie.

Fashion

De ultieme TikTok strategie van Daily Paper

Fashion brand Daily Paper zet 60% marketingbudget op TikTok met drie tot vier keer hogere ROI. CEO Rodney Lam deelt hun succesformule.

Fashion
Premium

Zalando tegen Europa: ‘Help, we zijn geen gigant’

Zalando valt vanaf 25 augustus onder verzwaard toezicht van de Europese Unie, want: een hele grote marktpartij, maar de Duitsers willen af van dat label.

Legal
Premium

Adidas brengt digitale en fysieke NFT-sneakers uit

Adidas brengt later deze zomer sneakers op de markt die zijn ontworpen door de bekende web3-kunstenaar Fewocious.

Fashion
Premium

Google Shopping krijgt virtuele paskamer (met AI natuurlijk)

Een moderne paspop en dan gepersonaliseerd naar je maat en figuur. Zo ongeveer is de nieuwe AI-technologie te omschrijven die Google invoert bij vergelijkingsdienst Shopping.

Fashion
Premium

‘Nederlander koopt meeste fashion online van heel Europa’

Nederlanders kopen veel meer schoenen, kleding en tassen online dan andere Europeanen. Maar liefst 77 procent van de Nederlanders koopt fashion online, terwijl dit percentage op Europees niveau op 59 procent ligt. Dit blijkt uit onderzoek van bezorger DPD.

Fashion
Premium

Vinted deelt financiën handelaren met Belastingdienst

Veelverkopers op Vinted doen er verstandig aan hun boekhouding goed bij te houden, want Vinted gaat hun cijfers vanaf dit jaar doorgeven aan de Belastingdienst.

E-commerce
Premium

‘Superdry wil e-commerce uitbesteden’

Modemerk en retailer Superdry zou met spoed op zoek zijn naar een partij om de techniek van zijn e-commerceactiviteiten naar uit te besteden.

E-commerce