More stories

Meta opent winkel voor avatarkleding

Meta lanceert een digitale designerkledingwinkel genaamd Meta Avatars Store. Zoals de naam al aangeeft, kun je daar virtuele kleding kopen.

Fashion

Zalando neemt mediaplatform Highsnobiety over

Zalando heeft een meerderheidsbelang in Highsnobiety verworven. De twee bedrijven slaan de handen ineen en nemen het voortouw om samen klanten ‘te inspireren en activeren’.

Fashion

Pinterest koopt AI-gedreven shoppingdienst

Pinterest koopt een jonge start-up wiens technologie het inspiratieplatform ‘shoppable’ kan maken. IKEA Nederland begon vrij recent een reeks A/B-testen op het platform.

Artificial Intelligence

‘Modellenfabriek’ Lalaland vangt 2,1 miljoen investering

De Amsterdamse fashion-tech start-up Lalaland heeft 2,1 miljoen euro opgehaald in een nieuwe pre-serie A-financieringsronde onder leiding van Orange Wings, Unknown Group en angel-investeerders.

Fashion

Amazon opent eerste fysieke modezaak

Amazon heeft zijn eerste fysieke kledingwinkel, Amazon Style, geopend in Los Angeles, in The Americana at Brand mall.

Fashion

Emerce Fashion: The Next Closet overweegt fysieke winkel

The Next Closet, het platform voor de in- en verkoop van tweedehandskleding, overweegt een permanente winkel te openen waar niet alleen kleding wordt verkocht, maar ook kan worden ingeleverd. “We willen de ervaring met het kopen van tweedehandskleding sterk verbeteren,” zegt ad interim CEO Suzanne Kats in de videocollectie Emerce Fashion.

Fashion

Emerce Fashion: ‘Duurzaam verkoopt’

“Mensen kopen steeds vaker duurzamere kleding”. Dat zegt
Jan-Jaap ten Cate, medeoprichter van Vercate, in de videocollectie Emerce Fashion.

Fashion

Emerce Fashion: ‘Retail gaat naar 50/50 online/offline’

Nieuw onderzoek van GfK laat zien dat de Nederlandse consument fundamenteel anders is gaan winkelen sinds het coronavirus. Men is meer online gaan kopen, een lijn die zich voortzet naar 50/50 digitaal en fysiek.

E-commerce

Emerce Fashion: Onderbuik kost geld, A/B-test is beter

“Werken met data is beter dan op je onderbuik. Uiteindelijk levert het betere conversies op”, vertelt Danny Steigerwald op Emerce Fashion. Met Marline Schenk legt hij uit waarom.

Conversie

Nederlands eerste virtuele influencer verkoopt (echte) kleding

De virtuele influencer Esther Olofsson opent een kledingwinkel op The Next Closet en verkoopt daar meer dan honderd kledingstukken en accessoires.

Fashion

Emerce Fashion: ‘Inflatie heeft grootse impact’

De online fashionindustrie is een databusiness geworden en kan niet meer zonder geraffineerde tools. Juist nu inflatie in de dubbele cijfers loopt, kunnen merken niet anders dan datahulp inschakelen.

Marketing

Gucci accepteert cryptobetalingen in winkel

Moderetailer Gucci accepteert eind deze maand twaalf cryptomunten bij een twaalftal geselecteerde winkels, met een bredere uitrol gepland voor de toekomst.

Crypto

JBC lanceert livestream shopping

De Belgische modeketen JBC organiseert vandaag een eerste live stream shopping evenement waarbij klanten rechtstreeks producten kunnen kopen. Hiervoor is onder meer Kim Van Oncen ingehuurd, die ook al twee collecties voor JBC ontwierp.

Fashion

Personal shopper Lookiero naar Nederland

De Spaanse personal shoppingdienst Lookiero komt binnenkort naar Nederland. Het wordt het tiende land waar het e-commercebedrijf actief wordt.

Fashion

Vercate, The Next Closet en Mutsaers bij Emerce Fashion

Jan-Jaap ten Cate heeft in 2019 het herenkleding merk Vercate opgericht samen met zijn compagnon Rowdy Verkroost. Hun missie is om strijkvrije overhemden te creëren voor de man. Gemaakt van extreem hoge kwaliteit, maar dan voor een eerlijke prijs. In de videocollectie Emerce Fashion, live vanaf 19 mei, vertelt Ten Cate over de start van zijn onderneming.

Fashion