H&M: Dertig procent omzet uit online handel
Modeketen heeft zijn omzet afgelopen kwartaal met twaalf procent zien stijgen tot vijf miljard euro. Daarvan wordt dertig procent gerealiseerd via het web en de app.
Modeketen heeft zijn omzet afgelopen kwartaal met twaalf procent zien stijgen tot vijf miljard euro. Daarvan wordt dertig procent gerealiseerd via het web en de app.
De webwinkel en Nederlandse winkels van Scotch & Soda blijven voorlopig open. De curator gaat de komende tijd op zoek naar een kandidaat om de Nederlandse activiteiten over te nemen.
Winkelketen Sephora sluit een samenwerkingsverband met TikTok om de groei van de jonge, opkomende modemerken uit zijn incubator te versnellen met contentmarketing.
Een aantal e-commerce- en marketingspecialisten van Greenhouse Group zet hun expertise in voor de internationale lancering van een kindermeubel. De kickstartercampagne was binnen vier uur al overtekend.
Wat kun of moet je als modemerk met Augmented Reality, Web3 en de Metaverse? Daarom hier een blik op enkele learnings uit cases en context door Beyond.
About You heeft in Duitsland een minimum bestelbedrag ingevoerd van dertig euro om hun order gratis te laten verzenden.
Bij Circle Closet kun je kleding niet kopen maar huren. In Amerika en Engeland zijn dergelijke fashion rentals al langer bekend. Het Amerikaanse Rent Runway is vorig jaar zelfs naar de beurs gegaan. Gaat Florentine Gillis dat ook lukken met haar online verhuurbedrijf? Zij vertelt het binnenkort op Emerce Retail in Maarssen.
Handel door externe verkooppartners op Zalando groeide in 2022 zes keer sneller dan de winkel als geheel. Er komt schot in de marktplaatsfunctie, al blijft retailmedia nog onderbelicht.
Zalando sluit een lastig jaar af, waarin de handelsomzet toch nog met 3,2 procent groeide tot 14,7 miljard euro. Een jaar eerder bedroeg de groei echter nog 34 procent. De omzet voor de groep zelf daalde licht tot 10,3 miljard euro. De nettowinst liep dan ook terug tot 16 miljoen tegen 234 miljoen een jaar geleden.
Externe verkopers op het platform van Zalando gaan vanaf de zomer een jaarlijkse vaste vergoeding betalen en soms ook hogere commissies per verkocht artikel.
Honderden van zeventienduizend banen sneuvelen bij webwinkel Zalando in een poging het kostenpeil structureel te verlagen. De omzet en winst staan onder druk, evenals de markt. Het vooruitzicht op een spoedige versnelling in de markt is er niet.
De Consumentenbond waarschuwt voor webwinkel ByZaaza. Aanleiding zijn de tientallen klachten die de Consumentenbond in korte tijd over het bedrijf ontving en de honderden klachten van ontevreden klanten op Trustpilot.
DHL Supply Chain, onderdeel van Deutsche Post DHL Group, heeft een volledig geautomatiseerd robotpicksysteem in gebruik genomen voor zijn oude klant Peek &Cloppenburg in zijn logistieke centrum in Staufenberg, Nedersaksen. De 6000 vierkante meter grote AutoStore van Element Logic is zelfs een van de grootste volledig geautomatiseerde opslag- en ophaalsystemen in Duitsland.
Webwinkel Zalando stelt Dentsu aan als mediabureau in Nederland en België voor al zijn reclameactiviteiten. De beslissing volgt na een pitch voor het gericht samenbrengen van alle media bij één bureau.
H&M Group opent een virtuele wereld in Roblox waar spelers met materialen kunnen experimenteren en hun spelkarakters naar wens kunnen kleden.