More stories

Premium

Snapchat met passpiegels naar kledingwinkels en meer 3D Maps

Snap gaat zijn AR-technologie nu ook buiten zijn eigen app en zelfs in de fysieke wereld toepassen. Kiosken en passpiegels in kledingwinkels krijgen bijvoorbeeld een camera en Snap-lenzen. Landkaarten en AI-bots gaan een grotere rol spelen in de beleving van de app.

Augmented Reality
Premium

Zalando voegt mode-assistent op basis van ChatGPT toe

Zalando introduceert binnenkort een eerste bètaversie van een nieuwe, door ChatGPT aangedreven, mode-assistent, in de app en op de website. Hiermee kan Zalando generatieve AI inzetten om de ervaring en beleving van klanten op de website te verbeteren.

Fashion
Premium

330.000 NFT-fans Nike, eerste drop vandaag

Nike deelt vandaag ruim honderdduizend unieke digitale Air Fore 1-schoenen uit in de vorm van een NFT.

Fashion
Premium

Little Cigogne koopt restanten failliet Bundleboon

Het Franse Little Cigogne versnelt zijn expansie in Nederland met de overname van de boedel van het failliete Bundleboon.

Fashion
Premium

[Emerce TV] Patagonia wil zijn reparatiediensten verder uitbreiden

Er zijn genoeg goede redenen voor merken om hun reparatiemogelijkheden radicaal uit te breiden. Van het stimuleren van bewuste consumptie tot meer klantbetrokkenheid. Dit eenvoudige toegangspunt tot circulaire strategie is nog nooit zo cruciaal en relevant geweest als nu, zegt Willem Swager (Director Of Finance And Operations EMEA van Patagonia) in de videocollectie Sustainable Commerce.

E-commerce
Premium

G-Star maakt fysieke couture van AI-design

De Nederlandse kledingfabrikant G-Star gaat internationaal mooie sier maken met een couturestuk dat door een AI-computer is ontwerpen en gefabriceerd door mensen.

Fashion
Premium

H&M: Dertig procent omzet uit online handel

Modeketen heeft zijn omzet afgelopen kwartaal met twaalf procent zien stijgen tot vijf miljard euro. Daarvan wordt dertig procent gerealiseerd via het web en de app.

Fashion
Premium

Webwinkel failliet Scotch & Soda blijft open

De webwinkel en Nederlandse winkels van Scotch & Soda blijven voorlopig open. De curator gaat de komende tijd op zoek naar een kandidaat om de Nederlandse activiteiten over te nemen.

Fashion
Premium

Sephora bouwt incubator modemerken met TikTok

Winkelketen Sephora sluit een samenwerkingsverband met TikTok om de groei van de jonge, opkomende modemerken uit zijn incubator te versnellen met contentmarketing.

Fashion
Premium

Ex-Greenhouse Group-ondernemers online succesvol met kindermeubel

Een aantal e-commerce- en marketingspecialisten van Greenhouse Group zet hun expertise in voor de internationale lancering van een kindermeubel. De kickstartercampagne was binnen vier uur al overtekend.

E-commerce
Premium

Fashion in virtuele werelden

Wat kun of moet je als modemerk met Augmented Reality, Web3 en de Metaverse? Daarom hier een blik op enkele learnings uit cases en context door Beyond.

Digital Design
Premium

About You voert minimum bestelbedrag in

About You heeft in Duitsland een minimum bestelbedrag ingevoerd van dertig euro om hun order gratis te laten verzenden.

Logistics
Premium

Emerce Retail: ‘Help de planeet met het huren van kleding’

Bij Circle Closet kun je kleding niet kopen maar huren. In Amerika en Engeland zijn dergelijke fashion rentals al langer bekend. Het Amerikaanse Rent Runway is vorig jaar zelfs naar de beurs gegaan. Gaat Florentine Gillis dat ook lukken met haar online verhuurbedrijf? Zij vertelt het binnenkort op Emerce Retail in Maarssen.

E-commerce
Premium

Derde partijen goed voor 36% Zalando-handel

Handel door externe verkooppartners op Zalando groeide in 2022 zes keer sneller dan de winkel als geheel. Er komt schot in de marktplaatsfunctie, al blijft retailmedia nog onderbelicht.

Marketplaces
Premium

Winst Zalando sterk onder druk

Zalando sluit een lastig jaar af, waarin de handelsomzet toch nog met 3,2 procent groeide tot 14,7 miljard euro. Een jaar eerder bedroeg de groei echter nog 34 procent. De omzet voor de groep zelf daalde licht tot 10,3 miljard euro. De nettowinst liep dan ook terug tot 16 miljoen tegen 234 miljoen een jaar geleden.

E-commerce