More stories

De voordelen van een headless e-commerce strategie

Wat zijn de voordelen van een headless platform-strategie? In deze video deelt Secrid haar ervaringen en geeft het tips.

Fashion

3 vliegen in 1 klap?

Duifhuizen transformeerde van een traditioneel tassenbedrijf in Oud-Beijerland tot een keten van 24 winkels en een succesvolle webshop. Met een nieuw e-commerce-platform is het klaar voor de toekomst.

E-commerce

Fashion 2023

Tune in en signaleer je kansen. Welke kanalen kies je? Welke platformen brengen je verder? Kortom, wat zijn op dit moment de beste mogelijkheden voor de lange termijn in fashion retail? Luister naar strategische en inspirerende cases, best practices en inzichten uit onder meer succesvolle A/B testen bij grote fashion spelers. En bepaal je speerpunten voor beheersbare online groei.

E-commerce
Premium

Nederlands MerkGoed neemt baby lifestyle merk Koeka over

Koeka, bekend van stijlvolle en duurzame baby- en lifestyle producten, blijft in Nederlandse handen. De ondernemende Haarlemse participatiemaatschappij Nederlands MerkGoed beoogt met de overname de opvolging en verdere groei van Koeka, dat in 1998 werd opgericht door Margareth de Haas.

Fashion
Premium

Amazon.nl opent grootste foute Kersttruien winkel van Nederland

Amazon.nl opent vandaag online naar eigen zeggen de grootste online foute kersttruien winkel van Nederland, met honderden verschillende foute kersttruien waaronder een exclusieve limited edition foute kersttrui van Dries Roelvink.

Fashion
Premium

H&M integreert Snap-technologie in zijn app

H&M integreert bij wijze van actie AR-technologie van Snap in zijn app. Wie de noviteit gebruikt, kan drie creaties ‘passen’ maar niet kopen.

Fashion
Premium

Greenpeace: Gevaarlijke chemicaliën in kleding SHEIN

In steekproef van Greenpeace bevat vijftien procent van de kleding gekocht op SHEIN stoffen die in de EU verboden zijn. In een derde van de items zitten ‘zorgwekkende’ hoeveelheden.

Fashion
Premium

Adidas en Nike brengen ‘virtuele kleding’ uit

‘Virtuele kleding voor nieuwe realiteiten’, schermt Adidas op zijn site bij de aankondiging van zijn nieuwe kledinglijn. Deze bestaat enkel voor identiteiten en karakters in virtuele werelden. Concurrent Nike opende net een designstudio waar fans hun eigen virtuele kleding kunnen maken en verhandelen.

Fashion

Modebranche: kansen in duurzaamheid en klantenbinding met sterke verzending

De modewereld staat voor veel uitdagingen. Hoe zorg je ervoor dat je klanten aan je bindt? Goede inrichting van de verzending helpt op meerdere vlakken.

Customer Loyalty
Premium

H&M gaat door met virtuele showroom

Moderetailer H&M heeft positieve ervaringen opgedaan met virtuele showrooms, zowel voor zakelijke klanten als consumenten. Dat vertelde vanochtend Oliver Lange van H&MBeyond in Bussum op het congres What’s Next in Retail Tech van Retailtrends.

Fashion
Premium

Omoda start recyclingprogramma kleding

Schoenen- en kledingwinkel Omoda sluit een samenwerking met Drop & Loop om oude kleding te helpen inzamelen voor recycling. Het programma werkt voor zowel de fysieke als de digitale winkels.

Fashion

Hoe maak je kleding duurzaam en welke rol spelen platformen hierbij?

De kledingindustrie is één van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Hoe kunnen we kleding duurzamer maken?

Sustainability
Premium

Noor Veenhoven (Impactbytes): ‘Duurzame mode vraagt om data’

De vraag naar duurzame kleding neemt toe, maar echt duurzame producten vinden blijft een uitdaging. Want wat maakt iets nu echt duurzaam? Er is een centrale database nodig, stelt Noor Veenhoven, medeoprichter van Impactbytes. “Als het niet makkelijk vindbaar is, geven mensen het op.”

E-commerce
Premium

Emerce E-Commerce Platforms: geen fysieke winkels Zalando in Nederland

Zalando gaat geen fysieke winkels openen in Nederland. Dat vertelt Megan Maley van het platform in de videocollectie Emerce E-Commerce Platforms, die vanaf donderdag 3 november beschikbaar is. De winkels zijn er alleen voor de (Duitse) thuismarkt.

E-commerce platforms
Premium

Aantal actieve klanten Zalando overschrijdt 50 miljoen

Modeplatform Zalando ziet het aantal actieve klanten met 8 procent toenemen tot voorbij de grens van 50 miljoen. Het aantal deelnemers aan het lidmaatschapsprogramma Plus is bijna verdrievoudigd.

E-commerce