Hoe maak je kleding duurzaam en welke rol spelen platformen hierbij?
De kledingindustrie is één van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Hoe kunnen we kleding duurzamer maken?
De kledingindustrie is één van de meest vervuilende industrieën ter wereld. Hoe kunnen we kleding duurzamer maken?
De vraag naar duurzame kleding neemt toe, maar echt duurzame producten vinden blijft een uitdaging. Want wat maakt iets nu echt duurzaam? Er is een centrale database nodig, stelt Noor Veenhoven, medeoprichter van Impactbytes. “Als het niet makkelijk vindbaar is, geven mensen het op.”
Zalando gaat geen fysieke winkels openen in Nederland. Dat vertelt Megan Maley van het platform in de videocollectie Emerce E-Commerce Platforms, die vanaf donderdag 3 november beschikbaar is. De winkels zijn er alleen voor de (Duitse) thuismarkt.
Modeplatform Zalando ziet het aantal actieve klanten met 8 procent toenemen tot voorbij de grens van 50 miljoen. Het aantal deelnemers aan het lidmaatschapsprogramma Plus is bijna verdrievoudigd.
Wat is ervoor nodig om de mode-industrie te laten verduurzamen? En werkt regulering via de overheid?
Hoe kun je als fashionbedrijf online zichtbaarder worden en meer commerce realiseren door evidence based marketing?
Opvallen en een nieuw merk uitrollen in de fashionbranche is een vak apart. Wat komt hier allemaal bij kijken?
Hoe versla je de concurrentie door een AI-gestuurde benchmarkoplossing in te zetten in de fashionindustrie?
Van start-up naar de marktleider in de Benelux op het gebied van tweedehands designerkleding. Hoe doe je dat?
Wat komt er kijken bij de duurzaamheidstransitie in de Fashion-industrie?
Wat kunnen we opmaken uit marktonderzoek over shopgedrag (online én offline) voor, tijdens en na corona? En wat biedt de toekomst?
Bleckmann opent een nieuw fulfilment center in Venlo voor de groeiende markt van fashion en lifestylemerken. Hiertoe is een huurovereenkomst gesloten met Prologis voor de huur van ca 30.000 m2.
De winkel in Klarna’s krijgt een nieuwe sectie waarin enkel duurzaam geproduceerde kleding te koop is. Hiertoe werkt het samen met de Good on You-organisatie.
Klanten van Zalando krijgen binnenkort toegang tot producten die zijn weggelegd voor Nike members.
De online marktplaats voor designmeubels Whoppah verwacht komende maanden de drempel van 25 miljoen euro omzet te realiseren.