Start-up voor kledingverhuur Masterpiece: ‘We zijn meer en meer een databedrijf’
Kledingstukken worden in Nederland gemiddeld slechts zeven keer gedragen. Lieke van Schouwenburg (Masterpiece) zoekt groeigeld om een alternatief te bieden.
Kledingstukken worden in Nederland gemiddeld slechts zeven keer gedragen. Lieke van Schouwenburg (Masterpiece) zoekt groeigeld om een alternatief te bieden.
De oprichter van het kledingmerk Patagonia en zijn familie hebben het bedrijf weggegeven zodat alle toekomstige winst kan worden besteed aan de strijd tegen de klimaatverandering. Het kwam voor Willem Swager, EMEA directeur Finance and Operations voor Patagonia, ook als een complete verrassing, zo vertelde hij donderdag op Emerce Fashion.
Hoe kan je als fashionbedrijf ervoor zorgen dat je in elke groeifase optimaal kunt schalen en jouw specifieke doelgroep een optimale (shopping)ervaring bieden? Door de juiste integraties te bouwen of technologiepartners aan te sluiten.
Volle magazijnen en tanende koopkracht van consumenten zorgen ervoor dat winkeliers zich opmaken voor een intense periode van kortingen geven en marge zoeken.
De Europees werkende online kledingwinkel About You verwacht minder omzet en winst te realiseren dan eerder verwacht. De reden is het tanende economische sentiment en het gebrek aan uitzicht op herstel daarin.
De Europese online modemarkt groeit komende jaren met de helft tot 175 miljard euro. Dat verwacht althans Cross-Border Commerce Europe, dat Zalando als grootste platform aanwijst.
Er zijn aardig wat fysieke modezaken verdwenen, maar Guts & Gusto breidt alleen maar uit. Na Arnhem, Enschede, Groningen, Rotterdam, Utrecht en de Westfield Mall of the Netherlands volgt eind dit jaar een vestiging in Tilburg. Daar wordt een hoog nieuwbouwpand van 300 vierkante meter ingericht.
De Britse online kledingwinkel ASOS kneedt de zielen op de financiële markt alvast en waarschuwt voor tegenvallende resultaten.
Het kledingmerk voor de baby Koeka is sinds de oprichting in 1998 nog altijd gevestigd in een verbouwde boerderij in het centrum van Bussum. Maar het magazijn is allang geleden naar Hoofddorp verhuisd. “Grote trucks die dit smalle straatje moesten stoppen, dat ging gewoon niet meer,” vertelt e-commerce manager Nick de Haas aan de vergadertafel. Hij spreekt binnenkort op Emerce Fashion.
Het luxe modehuis Farfetch verwerft een belang van 47,5 procent in concurrent Yoox Net-a-Porter.
Sinds deze week heeft Omoda ook kleding voor kinderen, van baby tot puber, in de onlineshop. Vorig jaar voegde de Nederlandse retailer al dames- en herenkleding toe aan de collectie.
Zalando verwacht een verbeterde winstgevendheid en een terugkeer naar groei in de tweede helft van het jaar, zo maakte het Berlijnse bedrijf vanochtend bekend.
Zalando zou volgend jaar de Amerikaanse markt willen betreden. De voorbereidingen daarvoor zijn volgens de Duitse Business Insider al in gang gezet onder de naam Project Kangaroo.
Koeka is van oorsprong een Nederlands kledingmerk, opgericht in 1998. De eigenaren, Margareth de Haas en Jeannette Kraaijeveld, hadden direct een duidelijke visie op de ontwerpen: de artikelen moesten niet alleen functioneel zijn voor de baby en de ouders, ze moesten ook goed matchen met het interieur. Zo ontstond de eerste Koeka collectie. Nick de Haas vertelt er meer over tijdens Emerce Fashion op 22 september.
De voormalige Benelux-baas van Zalando en CMDO van MediaMarkt, Ken Fontijn, wordt de nieuwe managing director van BALR.