More stories

Premium

Modevergelijker Supersales naar Groot-Brittannië

Supersales, het grootste mode-vergelijkingsplatform van Nederland, lanceert in Groot-Brittannië. Via SuperSales.co.uk shoppen koopjesjager hun favoriete merken tegen de beste prijzen bij honderd webshops, belooft het platform.

E-commerce
Premium

‘Eerste gepersonaliseerde lingerie-abonnement’

Savah claimt een primeur met de eerste gepersonaliseerde lingeriebox. Met een abonnement naar keuze ontvangen leden vier, zes of twaalf keer per jaar een complete lingerieset naar maat en smaak.

Fashion
Premium

Forse investering voor kledingplatform Vinted

Het platform voor tweedehands kleding Vinted haalt 250 miljoen euro op tegen een waardering van 3,5 miljard.

Fashion
Premium

Modeplatform Fashionchick overgenomen door Shopsuite

Fashionchick gaat verder met Shopsuite door een licentieovereenkomst met de huidige eigenaar DPG Media. Die had aangekondigd per 1 mei 2021 te stoppen met Fashionchick.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘3D cruciaal voor verduurzaming modesector’

Internationale pasvormspecialist Alvanon heeft tot aan de pandemie 1,9 miljoen lichaamsscans verzameld, onder meer ten behoeve van 3D modellen, maar […]

Fashion
Premium

Emerce Fashion: America Today en PostNL gaan klantdata analyseren

Kledingretailer America Today en PostNL gaan de komende tijd gezamenlijk klantdata analyseren. Dat vertellen Martin Bless van America Today en Patrick Vink van PostNL op Emerce Fashion.

Retail
Premium

Emerce Fashion: Kledingwinkels krijgen Click & Collect van Zalando

Zalando gaat nieuwe logistieke opties aanbieden bij winkels die zijn aangesloten op zijn Connected Retail-programma. Binnenkort kunnen zij click & collect en ‘return to store’ aanbieden vanuit het online platform.

Marketplaces

Fashion 2021

Ga voor beheersbare online groei

Fashion
Premium

Emerce Fashion: omzet verhogen met een ‘keten van empowerment’

Hoe bereik je een duurzame online groei in crisistijden? MYoMY maakt tassen en portemonnees samen met fairtrade productiepartners in India en Bangladesh. Door actief samen te werken creëren zij een keten van empowerment, waar iedereen profijt van heeft: van maker tot drager. Fleur Geerick vertelt er over op Emerce Fashion.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Klanten willen snellere bezorging’

In 1981 startte Eleganza zijn eerste schoenenwinkel in het stadshart van Hilversum. In 2001 werd in het oude historische centrum van Utrecht aan de Lijnmarkt een tweede vestiging geopend. Daarna werd de stap gezet naar online. Maar het ging pas echt lopen toen Eleganza zijn bezorgtijden inkortte, vertelt Chester Kemp van Eleganza

Logistics
Premium

Emerce Fashion: Botplaag werd succesvolle reclamestunt Klarna

Klarna vertelt op Emerce Fashion hoe het de terreur van shoppingbots op sneakersites omdraaide in een internationaal succesvolle reclamestunt. In Nederland profiteerden twaalf winkels daarvan.

Fashion
Premium

Zalando realiseert sterkste klantengroei sinds 2013

Zalando verhoogt zijn vooruitzichten voor het boekjaar 2021 na wat het noemt ‘een uitzonderlijk sterke en winstgevende groei in het eerste kwartaal, aanhoudende verhoogde groeiniveaus in het tweede kwartaal en een stabiele vooruitzichten voor de tweede helft van het jaar’.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Modesector heeft fysieke winkel echt nodig’

De modesector alleen online is een illusie. “De sector heeft fysieke winkels echt nodig”, zegt Danny van den Burg van GfK op Emerce Fashion. Zijn presentatie is zo dadelijk na registratie gratis beschikbaar.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Virtuele expressie kan vervuilende modesector vervangen’

In de fysieke wereld gaan we ons steeds meer functioneel kleden, maar voor expressie zoeken we de virtuele wereld op. Dat voorspelt Amber Jae Sloten van The Fabricant op Emerce Fashion, dat morgen van start gaat. “We verspillen niets, behalve data”.

Innovatie
Premium

INNO opent online marktplaats

Het Belgische warenhuisketen INNO laat het voorvoegsel Galeria vallen en opent 6 mei het digitale shoppingplatform inno.be. Nog dit jaar worden de winkels in Luik, Leuven en Waasland Shopping verbouwd.

E-commerce