More stories

Emerce Fashion: ‘Parfumado heeft mondiale aspiraties’

Parfumado heeft mondiale aspiraties. Dat vertelt oprichter Martijn van Rooy van de abonnementsdienst voor merkparfums vandaag op Emerce Fashion. “Ik denk dat ons concept ook in andere landen werkt. Hello Fresh is wat dat betreft een belangrijke inspiratie.”

Fashion

Emerce Fashion: ‘Fashion is een monster dat de wereld vernietigt’

“We moeten naar een nieuwe manier van maken en ervaren. Mode moeten weg van het imago van wegwerpartikel”. Dat zegt Peter Leferink van Peter Leferink van het Amsterdam Fashion Institute.

Venture

Emerce Fashion: online uitdagingen voor luxe mode

De coronacrisis kwam voor iedereen ongelegen, maar zeker ook voor de luxe merken, oftewel de markt voor exclusieve kleding, juwelen en horloges, parfums en cosmetica en mode accessoires. Consumenten kunnen zich geen grote uitgaven permitteren, maar dat wil niet zeggen dat ze deze categorie links laten liggen. Dat vertelt Hannah Kane, hoofdredacteur van het tijdschrift PHOENIX, komende donderdag tijdens Emerce Fashion.

Fashion

Emerce Fashion: ‘Tonnen meer omzet met conversie-optimalisatie’

Modeverkopers, en webwinkels in het algemeen, kunnen tonnen en miljoenen euro’s extra omzet realiseren als ze de gebruikerservaring een beetje verbeteren. Daarvoor moeten ze wel structureel aan A/B-testen.

Conversie

Emerce Fashion: Oger wil meer doen met LinkedIn

Moderetailer Oger wil zijn zichtbaarheid op LinkedIn vergroten. “Voor de verkoop van formele mannenkleding is dat platform de ideale match”, vertelt directeur Sander Lusink tijdens Emerce Fashion, dat 17 september virtueel te volgen is.

Fashion

Zalando Nederland viert 10-jarig jubileum met nieuwe campagne

Tien jaar geleden ging zalando.nl live, twee jaar na de oprichting van Zalando in Berlijn. Wat begon als een start-up die online schoenen verkocht, groeide in amper tien jaar uit tot een platform met 34 miljoen klanten aan in 17 landen.

Fashion

Rituals verdubbelt online

E-commerce is dit jaar al goed voor twintig procent van de totale omzet van Rituals, vijf jaar eerder dan voorzien. Dat zegt oprichter Raymond Cloosterman in het septembernummer van RetailTrends.

Fashion

Verkoop Amazon inzet conflict Nike

Nike Europe, gevestigd in Hilversum, heeft het hoger beroep verloren tegen Action Sport, een Italiaanse sportartikelenwinkel die Nike-artikelen online verkocht.

Fashion

Nieuwe campagne voor premiumcontent Zalando

Het premiumassortiment van Zalando met 260 merken krijgt een nieuwe naam Designer. Ook wordt een nieuwe marketingcampagne gestart rond real life luxury.

Fashion

Sprekers van Oger en Parfumado naar Emerce Fashion

Sprekers van Oger, het Amsterdam Fashion Institute en Parfumado komen naar Emerce Fashion op 17 september. Dat dit keer als thema heeft Fashion Forward.

Fashion

Klantbeleving verbeteren met RFID als nieuw wapen in mode

Modebedrijven in Nederland lopen in internationaal opzicht voorop door RFID ook in te zetten voor visuele merchandising en het verbeteren van de klantbeleving. Dat zijn de meest in het oogspringende conclusies uit het groot internationaal onderzoek RFID barometer in retail, waarover brancheorganisatie GS1 bericht.

Fashion

Manufy lanceert platform voor duurzame kledingproductie

Manufy, een volledig Europese marktplaats voor duurzame kledingproductie, is vandaag van start gegaan. Het platform bregt kledingmerken en producenten met elkaar in contact.

Fashion

Zalando bedient 34 miljoen klanten

Zalando bedient inmiddels meer dan 34 miljoen actieve klanten in heel Europa, een stijging van 20,4 procent op jaarbasis, zo meldt het Duitse bedrijf vanochtend in een toelichting op de kwartaalcijfers.

Fashion

Winkelstraat.nl veert op dankzij corona

Door de coronacrisis verkocht fashionplatform Winkelstraat.nl in de maanden maart en april zestig tot tachtig procent meer vergeleken met het jaar ervoor. Dat vertellen de oprichters Joost van der Veer en Maurits de Gier aan RetailTrends.

E-commerce

Zalando sluit ‘uitzonderlijk sterk kwartaal’ af

Zalando is optimistisch over de toekomst na wat het noemt ‘een uitzonderlijk sterke prestatie in het tweede kwartaal van 2020’. De Duitse online retailer verwacht een sterke en winstgevende groei voor het hele jaar, waarbij de handelsomzet met 20 tot 25 procent zal groeien.

Fashion