More stories

Premium

Emerce Fashion: ‘Virtuele expressie kan vervuilende modesector vervangen’

In de fysieke wereld gaan we ons steeds meer functioneel kleden, maar voor expressie zoeken we de virtuele wereld op. Dat voorspelt Amber Jae Sloten van The Fabricant op Emerce Fashion, dat morgen van start gaat. “We verspillen niets, behalve data”.

Innovatie
Premium

INNO opent online marktplaats

Het Belgische warenhuisketen INNO laat het voorvoegsel Galeria vallen en opent 6 mei het digitale shoppingplatform inno.be. Nog dit jaar worden de winkels in Luik, Leuven en Waasland Shopping verbouwd.

E-commerce
Premium

‘Modewinkels verhuisd naar digitale winkelstraat’

Uit onderzoek van betaalverwerker Klarna blijkt dat meer dan de helft van de Nederlandse shoppers (58 procent) hun kleding de afgelopen maand online heeft gekocht. Minder dan een vijfde (15%) deed dit, ondanks de mogelijkheid om op afspraak te shoppen, in fysieke winkels.

Fashion
Premium

Brandfield valt in Duitse handen

Brandfield, een webwinkel voor horloges en luxe accessoires, is overgenomen door zijn Duitse, sinds kort beursgenoteerde tegenhanger Fashionette.

E-commerce
Premium

Eerste Belgische online platform voor kledingverhuur met abonnement

Het circulair digitaal kledingplatform Dressr biedt consumenten een abonnement op modeartikelen van onafhankelijke Belgische modelabels, waaronder het Brusselse Janue Brussels en het Antwerpse YNGR.

Fashion
Premium

Innovatie en digitale transformatie thema’s Emerce Fashion

De modesector, die het toch al niet makkelijk had, heeft een bijzonder zwaar jaar achter de rug. In hoeverre ook fashion de digitale transformatie heeft omarmd hoor je op Emerce Fashion op 6 mei. GfK zal daar de resultaten presenteren van de GfK Fashionscan en consumentenonderzoek.

Fashion

De digitale mens heeft de toekomst in de mode-industrie

Modemerken moeten op zoek naar nieuwe manieren om kleding online te presenteren. 3D-omgevingen met digitale modellen bieden uitkomst.

Fashion
Premium

Handelsomzet Zalando schiet fors omhoog

Zalando zag zijn omzet het eerste kwartaal met ongeveer de helft toenemen, zo blijkt uit voorlopige kwartaalcijfers die vanochtend werden vrijgegeven. De omzet bedraagt zeker 2,2 miljard euro tegen 1,5 miljard een jaar geleden.

Fashion
Premium

Amazon opent kapperszaak in Londen

Het is geen verlate 1 april-grap. Amazon opent zijn eerste kapperszaak in Londen, Amazon Salon.

Fashion
Premium

Emerce Fulfillment: On That Ass lonkt naar VS

Het Rosmalense bedrijf On That Ass weet maandelijks bijna honderdduizend mannen en jongens aan zich te binden met fleurige boxershorts die per abonnement worden geleverd. Men wil snel groeien. “We kijken al naar de VS,” zegt medeoprichter Jorn Besselink bij Emerce Fulfillment.

Fulfillment
Premium

‘About You werkt aan beursgang’

De Europees werkende online kledingwinkel About You zou voorbereidingen treffen voor een beursgang.

E-commerce
Premium

ASOS verwacht aanhoudende post-corona vraagpiek

Ook als de fysieke kledingwinkels weer ongehinderd kunnen worden bezocht, verwacht ASOS geen daling van de de omzet. De klantvraag blijft structureel hoger.

E-commerce

Start-up COTIT: ‘De modewereld kan innovatiever en duurzamer’

Met software, marktplaatsen en NFC productie-informatie wil COTIT de mode-industrie een duurzame zwieper geven. Nieuwe investeerders zijn welkom, maar alleen als ze die passie delen. 

Start-ups
Premium

Emerce Fashion: Boetiek.nl steunt lokale boetieks

Sinds de start van de pandemie in maart 2020 nam het aantal passanten in de winkelstraten met 50 procent af, met als gevolg dat veel winkels hun deuren moesten sluiten. En dus lanceerden Nina van Boxtel en Sophie Tarif het platform BOETIEK.NL dat lokale boetieks en retailers steunt in hun online groei. Van Boxtel vertelt er meer over op Emerce Fashion.

Fashion
Premium

Nieuwe webwinkel met louter ‘circulaire’ cosmetica

Het Amsterdamse online beautyplatform Arkive wil voor cosmetica doen wat Otrium doet voor kleding: het nog eerste leven van de producten een tweede kans geven.

Start-ups