More stories

Flipkart breidt modebelangen uit

Flipkart, dat concurreert met Amazon in India, stort zich op de modesector met een investering van 35 miljoen dollar in Arvind Fashions.

Fashion

Coronavirus brengt Europese moderetail grote veranderingen

Offline georiënteerde modewinkels in Europa hebben de door COVID-19 verloren omzet niet kunnen compenseren met toegenomen internethandel. De verliezen zijn groter dan de toch indrukwekkende digitale omzetsprongen. De consument en de tijd vragen om meer sociale en duurzame kleding.

Fashion

Online omzet H&M coronakwartaal: +36%

In de periode maart tot juni zag H&M Group de online omzet met 36 procent stijgen. De organisatie investeert versneld in digitale handel, want het coronavirus bracht ook sluiting van fysieke winkels met zich mee en een omzetdaling over de volle breedte van vijftig procent.

E-commerce

4 miljoen gebruikers voor kledingapp United Wardrobe

De app United Wardrobe, waar modebewuste gebruikers tweedehands kleding kunnen kopen en verkopen, heeft het aantal van vier miljoen gebruikers bereikt.

Fashion

Groei e-commerce (+75%) compenseert omzetdip Nike niet

Het coronakwartaal brengt voor Nike een enorme impuls op het digitale kanaal. De omzet steeg er met 75 procent tot een kleine twee miljard dollar.

E-commerce

Headless hologrammodellen op catwalk Instagram

Bijna een miljoen kijkers zagen op Instagram inmiddels de nieuwe collectie van de Congolese mode-ontwerpster Anifa Mvuemba. Het bijzondere eraan: de clips en de live show op IGTV bevatten onzichtbare modellen: de kleding speelt de hoofdrol.

Fashion

Helft Zalando-partners besteedt fulfillment uit

Het aantal nieuwe verkooppartners op Zalando groeide in het eerste kwartaal 2020 bijna met een factor vier tot 350. De helft van de partners, modemerken en -retailers, besteedt de fulfillment uit aan het e-commerceplatform.

Marketplaces

Omzet H&M gehalveerd, online: +36%

De omzet in het tweede kwartaal is bij H&M met vijftig procent gedaald vanwege het coronavirus. De helft van de winkels was twee maanden dicht. Het online kanaal bood nog enige compensatie, want daar groeiden de verkopen met 36 procent.

Fashion

Politie pakt trio internetoplichters op

In een onderzoek naar grootschalige oplichting met bekende designerkleding heeft de politie drie mensen opgepakt. Meer dan honderd slachtoffers uit heel het land deden aangifte, nadat ze bestelde spullen niet geleverd kregen.

E-commerce

Winkelstraat.nl breidt uit met vintage mode

Winkelstraat.nl breidt het platform uit met vintage design. Door de groeiende populariteit van duurzaam winkelen, ziet Winkelstraat.nl de vraag naar gebruikte luxe kleding toenemen.

Fashion

Omzet About You stijgt met 280 miljoen euro

Zwarte cijfers onder de streep schrijft online modewinkel nog niet, maar de verliezen lopen terug bij een nog sterker stijgende omzet.

Fashion

Forse investering voor mode outlet Otrium

Online mode-outlet Otrium heeft nog eens 24 miljoen euro opgehaald bij investeerders. Het bedrijf van Milan Daniels en Max Klijnstra gaat de investering gebruiken voor verdere internationalisering, techniek en het werven van personeel.

Fashion

Emerce Next: Grootste omzet ooit voor Bundleboon, maar financiering stokt

Bundleboon, de online kledingbox voor kinderen, heeft dankzij corona de afgelopen twee maanden zijn hoogste omzet ooit behaald. Tegelijkertijd werden de besprekingen over een nieuwe financiering in de ijskast gezet. “Het mes snijdt aan twee kanten,” vertelde medeoprichtster Nelli Jeloudar op Emerce Next.

E-commerce

Hoe laat je je kantoorinrichting aansluiten bij je bedrijfsidentiteit? 

Net als een website of slogan is de kantoorinrichting het visitekaartje van een bedrijf. Zaak dus om hier goed over na te denken. 

Venture

Nu al het meest gewilde artikel: mondkapjes

Het nieuws is nog vers, maar door het verplicht dragen van mondkapjes in vliegtuigen en het openbaar vervoer per 1 juni, ook al bieden ze weinig bescherming, zal de vraag naar verwachting snel toenemen.

Fashion