More stories

Peter Blaas (Perfectly Basics): ‘Vanaf je zolderkamer naar een pand van 2000m2’

Peter Blaas richtte in 2006 webshop Perfectly Basics op. Nu,15 jaar, later heeft het bedrijf 35 medewerkers in dienst.

Customer Service
Premium

Otrium ontvangt 120 miljoen dollar voor Amerikaanse expansie

De Nederlandse online mode-outlet Otrium haalt 120 miljoen dollar venture capital op bij Amerikaanse investeerders.

Venture
Premium

Online modehuizen merken gevolgen corona

Ook online fashionretailers merken de gevolgen van corona, zo blijkt uit onderzoek van betaalbedrijf Mollie.

Fashion
Premium

Emerce Retail: ‘Nederland geschikt voor Fashion Connect Store bonprix’

De Duitse fashion connect-winkel van Bonprix heeft een speciale onderscheiding gekregen tijdens de Store Of The Year Awards. De prijs erkent ‘uitzonderlijke strategieën’ die een echte meerwaarde bieden in vergelijking met klassieke winkelstraten. Directeur Rien Jansen vertelt vanuit Amsterdam over de strategie van de online retailer bij Emerce Retail.

Retail
Premium

Zalando: ‘Geen winkel meer maar handelsplatform’

Een kwart van de kledingverkopen op Zalando gebeurt nu voor rekening van de verkooppartners. Op termijn willen de Duitsers dat percentage laten groeien tot vijftig procent. Dan is het geen winkel meer, maar een handelsplatform.

Marketplaces
Premium

Zalando stelt verwachtingen bij na drie topmaanden

Zalando heeft in de eerste weken van dit jaar al zodanig veel verkocht dat het de verwachtingen voor het eerste kwartaal en de rest van het jaar fors opschroeft.

Fashion

Hoe verkoop je een geur online?

Een tech-startup in de parfumindustrie gebruikt zelflerende algoritmes om de klanten beter te begrijpen en hen de juiste parfums aan te bevelen.

Customer Engagement

Conversie-optimalisatie door A/B-testen: 9 winnende tips

Rendabel en succesvol organiseren van conversie-optimalisatie door A/B-testen: hoe halen grote fashion-spelers het meeste rendement uit hun CRO-programma?

Conversie

Luxe herenmode online

Luxe herenmode kan niet zomaar in de webshop. Maatwerk en een persoonlijke benadering spelen een grote rol. Hoe gaat Oger daarmee om?

Customer Experience

Targeting in times of crisis

Als de resultaten onder druk staan, zijn kostenbeperking en verkoopactivatie vaak de eerste stappen. En dat werkt op korte termijn.

Coronacrisis

The role of technology in sustainable fashion

Peter Leferink, Amsterdam Fashion Institute: technologische oplossingen van virtual design tot augmented reality voor verduurzaming van de mode-industrie.

Fashion

E-commerce in tijden van corona: tips van Nikkie en Nubikk

Procesoptimalisatie voor het nieuwe normaal: minder kosten en meer omzet door een ruime focus op de hele bedrijfsautomatisering.

Conversie

Innovaties in (programmatic) CTV: meer effect met online video

De smart-tv is inmiddels stevig in de huiskamer verankerd. Jeansmerk G-Star benutte de voordelen ervan in een effectieve connected campagne. 

Online marketing

The Future of Fashion

Fashion technology innovator Anina vertelt over de mogelijkheden van technologie bij het maken, verkopen en recyclen van mode.

Augmented Reality

Hoe Hunkemöller merkambassadeurs inhuurt – en opleidt

Anna Albracht is Global Recruitment Manager bij Hunkemöller. Ze laat zien hoe dit wereldmerk nieuwe brand ambassadors binnenhaalt en opleidt. 

Fashion