More stories

Zalando gaat niet-medische mondkapjes verkopen

Nu het dragen van stoffen mondkapjes in het openbaar vervoer door verschillende Europese regeringen wordt aanbevolen of verplicht, start Zalando met de verkoop van niet-medische mondkapjes.

E-commerce

E-commerce Adidas in maart: +55%

De omzet uit e-commerce bij Adidas steeg in de eerste drie maanden van het jaar met 35 procent en in maart zelfs met 55 procent. De fabrikant van sportkleding investeert versneld in het digitale kanaal, maar doet dat niet uit luxe.

Fashion

Boohoo doorbreekt omzetgrens van miljard pond

Na ASOS is in Engeland nu ook modezaak Boohoo door de grens van een miljard pond omzet gegaan. De leiding zag het verkooptotaal met 44 procent toenemen tot 1,2 miljard pond en beschikt over een comfortabele kastpositie.

Fashion

Sam Friday en Bringly starten avondbezorging

Kledingmerk Sam Friday is een samenwerking aangegaan met Bringly voor het bezorgen van bestellingen per fietskoerier in Amsterdam.

E-commerce

Zalando: meer sweatshirts, trainingsbroeken en sokken verkocht

De coronacrisis heeft onmiskenbaar invloed op het winkelgedrag. Dat zegt Zalando op basis van eigen gegevens.

Coronacrisis

Zalando voert besparingen door om coronacrisis op te vangen

Ook Zalando heeft een flinke klap gekregen van de coronacrisis. Januari en februari lieten nog een sterke groei zien, maar in de drie weken na 9 maart daalde de handelsomzet van alle partners met 8 procent. Na 30 maart begon de markt weer aan te trekken.

Fashion

Suitsupply heropent al zijn winkels

Suitsupply gaat haar 24 Nederlandse winkels heropenen. Het modemerk sloot bijna een maand geleden als een van de eerste Nederlandse ketens haar winkels om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Daarna werd er alleen nog online verkocht.

Fashion

WE Fashion gaat verkopen op bol.com

Moderetailer WE Fashion zet veertienduizend kledingstukken op bol.com en vergroot daarmee zijn digitale bereik met meer dan tien miljoen winkelbezoekers.

Fashion

Online omzet Inditex (Zara) naar 3,9 miljard euro

Modeconcern Inditex, waar Zara onder valt, heeft in 2019 een omzet van 3,9 miljard euro gerealiseerd. Het digitale kanaal is goed voor veertien procent van de concernomzet. Nu alle fysieke winkels dicht zijn, moet het digitale kanaal zich bewijzen.

E-commerce

Amazon straks grootste moderetailer in VK

Amazon is een van de grootste online moderetailers in het Verenigd Koninkrijk. Maar dan wel alleen wat betreft mannenkleding.

Fashion

4,6 miljoen nieuwe klanten voor Zalando in 2019

Zalando kreeg er in 2019 4,6 miljoen nieuwe klanten bij, waarmee het totaal op 31 miljoen komt. Tweedehands kleding komt dit najaar in de schappen van de modewinkel. Daarnaast komt er ook meer luxe kleding.

Fashion

Troy Nachtigall benoemd tot lector Fashion & Research Technology

Het College van Bestuur van de Hogeschool van Amsterdam heeft Troy Nachtigall benoemd tot lector Fashion & Research Technology. Nachtigall heeft een stevige carrière op het gebied van design.

Fashion

Eigen label Zalando nu volledig duurzaam

Zalando maakt vandaag bekend dat het eigen label ZIGN nu volledig bestaat uit artikelen met meer duurzame materialen. Alle nieuwe […]

Fashion

H&M wil fysieke winkels versneld moderniseren

De vijfduizend fysieke winkels van H&M Group worden versneld aangepast aan het veranderende winkelgedrag van de consument. Winkels moeten meer inspiratie gaan bieden, nauw vervlochten zijn met het online kanaal en ook de rol van mini-magazijn vervullen voor de webshop.

Fashion

Kwart miljard nieuw geld voor Farfetch

De luxe online modewinkel Farfetch haalt 250 miljoen dollar nieuw geld op bij Tencent en investeerder Dragoneer.

Fashion