About You opent pop-up met topmodel
Online kledingwinkel About You opent in Duitsland samen met zusterbedrijf OTTO een pop-up winkel voor topmodel Lena Gercke in het hartje van Hamburg.
Online kledingwinkel About You opent in Duitsland samen met zusterbedrijf OTTO een pop-up winkel voor topmodel Lena Gercke in het hartje van Hamburg.
Zalando koopt het Zwitserse bedrijf Fision dat de bodyscanner Meepl ontwikkelde. Met twee foto’s met de mobiele telefoon weet de app exact welke kledingmaat iemand heeft en welke kleding daar bij past.
De algehele e-commerce strategie van online retailers wordt bepaald door het business model. Je kunt twee typen businessmodellen onderscheiden: het model dat hoofdzakelijk gericht is op eenmalige aankopen en het model waarbij de nadruk ligt op het genereren van herhaalaankopen. De verschillen komt vaak heel duidelijk naar voren in de productlevenscyclus. Wie lange termijn winst wil, richt zich op acquisitie én retentie. Om dit succesvol uit te rollen zul je inzicht moeten creëren in klantgedrag en dat begint met een deepdive in de data. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van een succesvolle online marketing strategie op basis van acquisitie en retentie.
De meeste Customer Data Platforms (CDP) schermen met kant-en-klare oplossingen. Dat klinkt makkelijk, maar in de praktijk loop je al snel tegen beperkingen aan. Het is belangrijk dat een CDP selecteert die je de volledige controle over je eigen data geeft. Hierdoor wordt het toepassen van personalisatie makkelijker en efficiënter. In deze whitepaper wordt het CDP van Squeezely als uitgangspunt genomen.
G-Star opent een kanaal op TikTok om onderdeel te worden van de leefwereld van zijn publiek.
Tommy Hilfiger test een nieuw circulair initiatief in Nederland. Via Tommy for Life wordt tweedehands of gerepareerde Tommy Hilfiger- en Tommy Jeans kleding aangeboden.
Het online kledingplatform United Wardrobe biedt kopers en verkopers ruimte om te handelen in tweedehands kleding. Oprichter Thijs Verheul: ‘Mijn compagnon en ik zijn gestart toen we nog studeerden. In die tijd stond duurzaamheid al hoog op de agenda. We zagen een gat in de markt en ik sta volledig achter de filosofie van het dragen van tweedehands kleding. Ik draag zelf alleen maar tweedehands kleding. Meer dan 50 procent van de kleding van alle mensen zou tweedehands moeten zijn.’
Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.
Amazon is een persoonlijke shoppingdienst voor mannenmode begonnen, zij het uitsluitend voor Amerikaanse Prime-leden.
Online kledingwinkel About You koerst met een omzetgroei van 65 procent in het derde kwartaal af op een jaaromzet van 1 miljard euro.
Retailketen H&M Group sluit volgend jaar netto 250 winkels wereldwijd en gaat meer investeren om zijn digitale transitie te versnellen.
Het luxe fashion platform Winkelstraat.nl heeft vanaf heden ook modewinkels uit Groot-Brittannië in het portfolio. Deze toevoeging is het startschot voor samenwerkingen met luxe modehuizen in steden als Londen en Manchester.
Mooi Parfumerie wil in de tweede helft van volgend jaar zijn eerste webshop te lanceren. Dat vertelt commercieel directeur Kees van Beem in gesprek met RetailTrends.
Zalando gaat vanaf oktober tweedehands kleding verkopen in Nederland en België in navolging van Duitsland en Spanje. Dat zegt Jacintha de Graaf, directeur voor de Benelux, maandag in gesprek met Het Financieele Dagblad. Het bedrijf heeft heeft het nieuwe aanbod, onder de noemer Pre-owned, vanochtend ook in een persbericht bevestigd.
Parfumado heeft mondiale aspiraties. Dat vertelt oprichter Martijn van Rooy van de abonnementsdienst voor merkparfums vandaag op Emerce Fashion. “Ik denk dat ons concept ook in andere landen werkt. Hello Fresh is wat dat betreft een belangrijke inspiratie.”