More stories

H&M met achteraf betalen in fysieke en online winkel

Klanten van H&M in Nederland kunnen nu kleding shoppen, meenemen en hoeven dat pas later te betalen als ze thuis zijn. De kledingwinkel werkt hiertoe samen met betaalprovider Klarna.

E-commerce

Duurzaamheid: De groeiende zakelijke kans voor retailers

Criteo heeft in samenwerking met het connected commerce institute een rapport opgesteld waarin alle sectoren worden geïnformeerd en gepromoot voor een “groenere” en meer welvarende retail. Download het rapport nu om erachter te komen hoe retail verandert en wat klanten over de hele wereld zeggen.

E-commerce

CES: Perso van L’Oréal maakt thuis make-up op maat

Een nieuwe oplossing van L’Oréal Technology Incubator, die deze week al wordt gedemonstreerd op de CES in Las Vegas, stelt een huidcrème samen na analyse van de huid van de gebruiker. In de toekomst kunnen ook lippenstift en fond de teint op maat worden gemaakt.

Fashion

Modeconcern FNG sluit winkels, kiest voor online

Het Belgische modeconcern FNG sluit bijna alle winkels van Steps en Promiss. In totaal gaan 52 winkels dicht. Het bedrijf kiest voor online groei, meldt onder meer Retaildetail.

Fashion

Mei Ling Tan (House of Einstein/Gustein): ‘Schaalbaar is niet altijd de heilige graal’

Er was een tijd waarin vrouwen kleren uitzochten voor hun mannen. Tegenwoordig kun je dat ook door een bedrijf laten doen. House of Einstein is zo’n bedrijf. “Wij zijn een online personal shopping service voor mannen. Zij ontvangen een box met kleding die speciaal op maat is samengesteld door een personal shopper”, aldus founder Mei Ling Tan. Maatwerk dus, maar wel gebouwd op een platform. Een platform dat inmiddels ook als SAAS product aan derden wordt verkocht onder de naam Gustein. “House of Einstein bestaat en Gustein is de technologietak. We hebben nu twee hele mooie bedrijven. House of Einstein gaat heel erg de vruchten plukken van de technologische stappen die wij kunnen zetten met Gustein.”

Fashion

Medeoprichter Barry Kikkert weg bij To Be Dressed

Medeoprichter Barry Kikkert houdt het voor gezien bij online modeplatform To Be Dressed. Hij wil iets anders gaan doen.

Fashion

Winkelstraat.nl verkoopt nu ook Vespa’s

Luxe fashion platform Winkelstraat.nl heeft het assortiment uitgebreid met verschillende Vespa-scooters die na bestelling binnen 7 werkdagen thuis worden bezorgd. De uitbreiding van het assortiment is een eerste stap van Winkelstraat.nl om naast mode ook andere luxe producten te verkopen in samenwerking met winkels en merken.

Fashion

Zalando verkoopt dochter Kickz

Zalando verkoop Kickz. Deze online retailer van sportkleding heeft het Duitse bedrijf niet langer nodig, omdat Zalando zelf een nagenoeg identiek aanbod heeft.

Fashion

Kledingmerk Loavies denkt aan fysieke winkels

Webwinkel Loavies denkt erover na om in de toekomst fysieke winkels te openen. Dat laat medeoprichter Jorn van Klooster weten in een interview met RetailTrends.

Fashion

H&M gaat online aankopen op de fiets bezorgen

H&M Nederland zet voortaan fietskoeriers in om online bestellingen te bezorgen. Nederland is het allereerste land waar het modehuis deze leveringsoptie aan klanten aanbiedt.

Fashion

United Wardrobe breidt uit met baby- en kinderkleding

Het tweedehands modeplatform United Wardrobe start een nieuwe sectie speciaal voor baby- en kinderkleding.

Fashion

Zalando verwelkomt 840.000 nieuwe klanten

Zalando heeft tijdens zijn vijfde Cyber Week 840.000 nieuwe klanten verwelkomd. Het handelsvolume van aangesloten partners steeg de afgelopen dagen, inclusief Black Friday en Cyber Monday, met 32 procent.

E-commerce

Vinted haalt 128 miljoen euro groeigeld op

De Europees werkend marktplaats-app voor handel in tweedehands kleding Vinted heeft 128 miljoen euro venture capital opgehaald.

Marketplaces

Instagram test pop-upstore in Berlijn

Instagram beweegt zo sterk naar het e-commercedomein dat het niet bevreemdt dat het Amerikaanse bedrijf een pop-upstore met mode- en cosmetica-artikelen uitprobeert.

Influencer marketing

Waarom mobiel betalen onderdeel moet zijn van jouw betaalstrategie

92 procent van de Europese millennials zal in 2020 gebruik willen maken van mobiel betalen. Zo’n 68 procent van de Europeanen maakte in 2017 al gebruik een vorm van mobiel betalen met een digitale portemonnee (digital wallet). De betaalmethode mobiel betalen wordt steeds populairder. Maar is dit alleen een handige gadget voor je klanten? En wat levert mobiel betalen op?

E-commerce