H&M met achteraf betalen in fysieke en online winkel
Klanten van H&M in Nederland kunnen nu kleding shoppen, meenemen en hoeven dat pas later te betalen als ze thuis zijn. De kledingwinkel werkt hiertoe samen met betaalprovider Klarna.
Klanten van H&M in Nederland kunnen nu kleding shoppen, meenemen en hoeven dat pas later te betalen als ze thuis zijn. De kledingwinkel werkt hiertoe samen met betaalprovider Klarna.
Criteo heeft in samenwerking met het connected commerce institute een rapport opgesteld waarin alle sectoren worden geïnformeerd en gepromoot voor een “groenere” en meer welvarende retail. Download het rapport nu om erachter te komen hoe retail verandert en wat klanten over de hele wereld zeggen.
Een nieuwe oplossing van L’Oréal Technology Incubator, die deze week al wordt gedemonstreerd op de CES in Las Vegas, stelt een huidcrème samen na analyse van de huid van de gebruiker. In de toekomst kunnen ook lippenstift en fond de teint op maat worden gemaakt.
Het Belgische modeconcern FNG sluit bijna alle winkels van Steps en Promiss. In totaal gaan 52 winkels dicht. Het bedrijf kiest voor online groei, meldt onder meer Retaildetail.
Er was een tijd waarin vrouwen kleren uitzochten voor hun mannen. Tegenwoordig kun je dat ook door een bedrijf laten doen. House of Einstein is zo’n bedrijf. “Wij zijn een online personal shopping service voor mannen. Zij ontvangen een box met kleding die speciaal op maat is samengesteld door een personal shopper”, aldus founder Mei Ling Tan. Maatwerk dus, maar wel gebouwd op een platform. Een platform dat inmiddels ook als SAAS product aan derden wordt verkocht onder de naam Gustein. “House of Einstein bestaat en Gustein is de technologietak. We hebben nu twee hele mooie bedrijven. House of Einstein gaat heel erg de vruchten plukken van de technologische stappen die wij kunnen zetten met Gustein.”
Medeoprichter Barry Kikkert houdt het voor gezien bij online modeplatform To Be Dressed. Hij wil iets anders gaan doen.
Luxe fashion platform Winkelstraat.nl heeft het assortiment uitgebreid met verschillende Vespa-scooters die na bestelling binnen 7 werkdagen thuis worden bezorgd. De uitbreiding van het assortiment is een eerste stap van Winkelstraat.nl om naast mode ook andere luxe producten te verkopen in samenwerking met winkels en merken.
Zalando verkoop Kickz. Deze online retailer van sportkleding heeft het Duitse bedrijf niet langer nodig, omdat Zalando zelf een nagenoeg identiek aanbod heeft.
Webwinkel Loavies denkt erover na om in de toekomst fysieke winkels te openen. Dat laat medeoprichter Jorn van Klooster weten in een interview met RetailTrends.
H&M Nederland zet voortaan fietskoeriers in om online bestellingen te bezorgen. Nederland is het allereerste land waar het modehuis deze leveringsoptie aan klanten aanbiedt.
Het tweedehands modeplatform United Wardrobe start een nieuwe sectie speciaal voor baby- en kinderkleding.
Zalando heeft tijdens zijn vijfde Cyber Week 840.000 nieuwe klanten verwelkomd. Het handelsvolume van aangesloten partners steeg de afgelopen dagen, inclusief Black Friday en Cyber Monday, met 32 procent.
De Europees werkend marktplaats-app voor handel in tweedehands kleding Vinted heeft 128 miljoen euro venture capital opgehaald.
Instagram beweegt zo sterk naar het e-commercedomein dat het niet bevreemdt dat het Amerikaanse bedrijf een pop-upstore met mode- en cosmetica-artikelen uitprobeert.
92 procent van de Europese millennials zal in 2020 gebruik willen maken van mobiel betalen. Zo’n 68 procent van de Europeanen maakte in 2017 al gebruik een vorm van mobiel betalen met een digitale portemonnee (digital wallet). De betaalmethode mobiel betalen wordt steeds populairder. Maar is dit alleen een handige gadget voor je klanten? En wat levert mobiel betalen op?