More stories

Start-up COTIT: ‘De modewereld kan innovatiever en duurzamer’

Met software, marktplaatsen en NFC productie-informatie wil COTIT de mode-industrie een duurzame zwieper geven. Nieuwe investeerders zijn welkom, maar alleen als ze die passie delen. 

Start-ups
Premium

Emerce Fashion: Boetiek.nl steunt lokale boetieks

Sinds de start van de pandemie in maart 2020 nam het aantal passanten in de winkelstraten met 50 procent af, met als gevolg dat veel winkels hun deuren moesten sluiten. En dus lanceerden Nina van Boxtel en Sophie Tarif het platform BOETIEK.NL dat lokale boetieks en retailers steunt in hun online groei. Van Boxtel vertelt er meer over op Emerce Fashion.

Fashion
Premium

Nieuwe webwinkel met louter ‘circulaire’ cosmetica

Het Amsterdamse online beautyplatform Arkive wil voor cosmetica doen wat Otrium doet voor kleding: het nog eerste leven van de producten een tweede kans geven.

Start-ups

Peter Blaas (Perfectly Basics): ‘Vanaf je zolderkamer naar een pand van 2000m2’

Peter Blaas richtte in 2006 webshop Perfectly Basics op. Nu,15 jaar, later heeft het bedrijf 35 medewerkers in dienst.

Customer Service
Premium

Otrium ontvangt 120 miljoen dollar voor Amerikaanse expansie

De Nederlandse online mode-outlet Otrium haalt 120 miljoen dollar venture capital op bij Amerikaanse investeerders.

Venture
Premium

Online modehuizen merken gevolgen corona

Ook online fashionretailers merken de gevolgen van corona, zo blijkt uit onderzoek van betaalbedrijf Mollie.

Fashion
Premium

Emerce Retail: ‘Nederland geschikt voor Fashion Connect Store bonprix’

De Duitse fashion connect-winkel van Bonprix heeft een speciale onderscheiding gekregen tijdens de Store Of The Year Awards. De prijs erkent ‘uitzonderlijke strategieën’ die een echte meerwaarde bieden in vergelijking met klassieke winkelstraten. Directeur Rien Jansen vertelt vanuit Amsterdam over de strategie van de online retailer bij Emerce Retail.

Retail
Premium

Zalando: ‘Geen winkel meer maar handelsplatform’

Een kwart van de kledingverkopen op Zalando gebeurt nu voor rekening van de verkooppartners. Op termijn willen de Duitsers dat percentage laten groeien tot vijftig procent. Dan is het geen winkel meer, maar een handelsplatform.

Marketplaces
Premium

Zalando stelt verwachtingen bij na drie topmaanden

Zalando heeft in de eerste weken van dit jaar al zodanig veel verkocht dat het de verwachtingen voor het eerste kwartaal en de rest van het jaar fors opschroeft.

Fashion

Hoe verkoop je een geur online?

Een tech-startup in de parfumindustrie gebruikt zelflerende algoritmes om de klanten beter te begrijpen en hen de juiste parfums aan te bevelen.

Customer Engagement

Conversie-optimalisatie door A/B-testen: 9 winnende tips

Rendabel en succesvol organiseren van conversie-optimalisatie door A/B-testen: hoe halen grote fashion-spelers het meeste rendement uit hun CRO-programma?

Conversie

Luxe herenmode online

Luxe herenmode kan niet zomaar in de webshop. Maatwerk en een persoonlijke benadering spelen een grote rol. Hoe gaat Oger daarmee om?

Customer Experience

Targeting in times of crisis

Als de resultaten onder druk staan, zijn kostenbeperking en verkoopactivatie vaak de eerste stappen. En dat werkt op korte termijn.

Coronacrisis

The role of technology in sustainable fashion

Peter Leferink, Amsterdam Fashion Institute: technologische oplossingen van virtual design tot augmented reality voor verduurzaming van de mode-industrie.

Fashion

E-commerce in tijden van corona: tips van Nikkie en Nubikk

Procesoptimalisatie voor het nieuwe normaal: minder kosten en meer omzet door een ruime focus op de hele bedrijfsautomatisering.

Conversie