Start-up COTIT: ‘De modewereld kan innovatiever en duurzamer’
Met software, marktplaatsen en NFC productie-informatie wil COTIT de mode-industrie een duurzame zwieper geven. Nieuwe investeerders zijn welkom, maar alleen als ze die passie delen.
Met software, marktplaatsen en NFC productie-informatie wil COTIT de mode-industrie een duurzame zwieper geven. Nieuwe investeerders zijn welkom, maar alleen als ze die passie delen.
Sinds de start van de pandemie in maart 2020 nam het aantal passanten in de winkelstraten met 50 procent af, met als gevolg dat veel winkels hun deuren moesten sluiten. En dus lanceerden Nina van Boxtel en Sophie Tarif het platform BOETIEK.NL dat lokale boetieks en retailers steunt in hun online groei. Van Boxtel vertelt er meer over op Emerce Fashion.
Het Amsterdamse online beautyplatform Arkive wil voor cosmetica doen wat Otrium doet voor kleding: het nog eerste leven van de producten een tweede kans geven.
Peter Blaas richtte in 2006 webshop Perfectly Basics op. Nu,15 jaar, later heeft het bedrijf 35 medewerkers in dienst.
De Nederlandse online mode-outlet Otrium haalt 120 miljoen dollar venture capital op bij Amerikaanse investeerders.
Ook online fashionretailers merken de gevolgen van corona, zo blijkt uit onderzoek van betaalbedrijf Mollie.
De Duitse fashion connect-winkel van Bonprix heeft een speciale onderscheiding gekregen tijdens de Store Of The Year Awards. De prijs erkent ‘uitzonderlijke strategieën’ die een echte meerwaarde bieden in vergelijking met klassieke winkelstraten. Directeur Rien Jansen vertelt vanuit Amsterdam over de strategie van de online retailer bij Emerce Retail.
Een kwart van de kledingverkopen op Zalando gebeurt nu voor rekening van de verkooppartners. Op termijn willen de Duitsers dat percentage laten groeien tot vijftig procent. Dan is het geen winkel meer, maar een handelsplatform.
Zalando heeft in de eerste weken van dit jaar al zodanig veel verkocht dat het de verwachtingen voor het eerste kwartaal en de rest van het jaar fors opschroeft.
Een tech-startup in de parfumindustrie gebruikt zelflerende algoritmes om de klanten beter te begrijpen en hen de juiste parfums aan te bevelen.
Rendabel en succesvol organiseren van conversie-optimalisatie door A/B-testen: hoe halen grote fashion-spelers het meeste rendement uit hun CRO-programma?
Luxe herenmode kan niet zomaar in de webshop. Maatwerk en een persoonlijke benadering spelen een grote rol. Hoe gaat Oger daarmee om?
Als de resultaten onder druk staan, zijn kostenbeperking en verkoopactivatie vaak de eerste stappen. En dat werkt op korte termijn.
Peter Leferink, Amsterdam Fashion Institute: technologische oplossingen van virtual design tot augmented reality voor verduurzaming van de mode-industrie.
Procesoptimalisatie voor het nieuwe normaal: minder kosten en meer omzet door een ruime focus op de hele bedrijfsautomatisering.