More stories

Onderzoek: Het sentiment en koopgedrag van de Nederlandse feestdagen shopper

Dit jaar is allesbehalve gewoon geweest. Recent onderzoek van Criteo toont aan dat veel Nederlandse consumenten nog steeds bereid zijn cadeaus te kopen voor iedereen op hun lijst. Criteo heeft wereldwijd meer dan 20.000 consumenten ondervraagd, waaronder 1.100 in Nederland, om erachter te komen hoe ze denken en voelen over de feestdagen midden in een uitzonderlijk jaar. Dit eBook gaat in op hoe het consumentensentiment en het nieuwe koopgedrag van consumenten voor de aankomende feestdagen. Lees welke productcategorieën waarschijnlijk aanzienlijke winsten zullen opleveren en waarom deals en kortingen mogelijk niet voldoende zijn om te converteren naar een aankoop in een jaar met meer concurrerende aanbiedingen dan ooit.

E-commerce
Premium

Spotify: 40% meer luisteren via connected devices

Sinds de uitbraak van het coronavirus is het luisteren naar connected devices met bijna de helft toegenomen. Men gebruikt thuis vaker smartspeakers en apps via bijvoorbeeld tv.

Programmatic
Premium

Handelsomzet Zalando naar 1,8 miljard euro

De handelsomzet van moderetailer Zalando is met bijna 30 procent gegroeid in het afgelopen kwartaal naar 2,5 miljard euro. De omzet voor de retailer zelf kwam uit op 1,8 miljard met een EBIT (aangepaste winst voor rente en belastingen) van 118,1 miljoen.

Fashion
Premium

Ook About You met tweedehands kleding

‘Er is al eerder van gehouden’, reclameert Vite enVogue over de tweedehands designerkleding die het verkoopt. Het assortiment van het Duitse bedrijf ligt nu ook in de schappen bij About You.

Fashion
Premium

Last onder dwangsom voor webwinkel We Love Musthaves

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft webwinkel We Love Musthaves de een last onder dwangsom opgelegd. Hiermee dwingt de ACM het bedrijf om te voldoen aan de regels die consumenten beschermen bij online aankopen.

Fashion
Premium

Vinted koopt Nederlandse concurrent United Wardrobe

De Europees werkende marktplaats voor tweedehands kleding Vinted kondigt vandaag de overname van zijn Nederlandse concurrent United Wardrobe aan.

Fashion
Premium

About You opent pop-up met topmodel

Online kledingwinkel About You opent in Duitsland samen met zusterbedrijf OTTO een pop-up winkel voor topmodel Lena Gercke in het hartje van Hamburg.

Marketing
Premium

Zalando koopt mobiele bodyscanner Meepl

Zalando koopt het Zwitserse bedrijf Fision dat de bodyscanner Meepl ontwikkelde. Met twee foto’s met de mobiele telefoon weet de app exact welke kledingmaat iemand heeft en welke kleding daar bij past.

E-commerce

Wie lange termijn winst wil, focust op acquisitie en retentie

De algehele e-commerce strategie van online retailers wordt bepaald door het business model. Je kunt twee typen businessmodellen onderscheiden: het model dat hoofdzakelijk gericht is op eenmalige aankopen en het model waarbij de nadruk ligt op het genereren van herhaalaankopen. De verschillen komt vaak heel duidelijk naar voren in de productlevenscyclus. Wie lange termijn winst wil, richt zich op acquisitie én retentie. Om dit succesvol uit te rollen zul je inzicht moeten creëren in klantgedrag en dat begint met een deepdive in de data. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van een succesvolle online marketing strategie op basis van acquisitie en retentie.

B2B Digital

CRO met een Customer Data Platform (CDP), hoe doe je dat?

De meeste Customer Data Platforms (CDP) schermen met kant-en-klare oplossingen. Dat klinkt makkelijk, maar in de praktijk loop je al snel tegen beperkingen aan. Het is belangrijk dat een CDP selecteert die je de volledige controle over je eigen data geeft. Hierdoor wordt het toepassen van personalisatie makkelijker en efficiënter. In deze whitepaper wordt het CDP van Squeezely als uitgangspunt genomen.

B2B Digital

G-Star lanceert kanaal op TikTok

G-Star opent een kanaal op TikTok om onderdeel te worden van de leefwereld van zijn publiek.

Fashion
Premium

Tommy Hilfiger lanceert circulaire webshop

Tommy Hilfiger test een nieuw circulair initiatief in Nederland. Via Tommy for Life wordt tweedehands of gerepareerde Tommy Hilfiger- en Tommy Jeans kleding aangeboden.

Fashion

Thijs Verheul (United Wardrobe): ‘Wij gaan de strijd aan met fast fashion’

Het online kledingplatform United Wardrobe biedt kopers en verkopers ruimte om te handelen in tweedehands kleding. Oprichter Thijs Verheul: ‘Mijn compagnon en ik zijn gestart toen we nog studeerden. In die tijd stond duurzaamheid al hoog op de agenda. We zagen een gat in de markt en ik sta volledig achter de filosofie van het dragen van tweedehands kleding. Ik draag zelf alleen maar tweedehands kleding. Meer dan 50 procent van de kleding van alle mensen zou tweedehands moeten zijn.’

Fashion
Premium

Nieuw CMS voor storytelling merken op Zalando

Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.

Online marketing
Premium

Amazon start persoonlijke kledingadviseur

Amazon is een persoonlijke shoppingdienst voor mannenmode begonnen, zij het uitsluitend voor Amerikaanse Prime-leden.

Fashion