More stories

CRO met een Customer Data Platform (CDP), hoe doe je dat?

De meeste Customer Data Platforms (CDP) schermen met kant-en-klare oplossingen. Dat klinkt makkelijk, maar in de praktijk loop je al snel tegen beperkingen aan. Het is belangrijk dat een CDP selecteert die je de volledige controle over je eigen data geeft. Hierdoor wordt het toepassen van personalisatie makkelijker en efficiënter. In deze whitepaper wordt het CDP van Squeezely als uitgangspunt genomen.

B2B Digital

G-Star lanceert kanaal op TikTok

G-Star opent een kanaal op TikTok om onderdeel te worden van de leefwereld van zijn publiek.

Fashion
Premium

Tommy Hilfiger lanceert circulaire webshop

Tommy Hilfiger test een nieuw circulair initiatief in Nederland. Via Tommy for Life wordt tweedehands of gerepareerde Tommy Hilfiger- en Tommy Jeans kleding aangeboden.

Fashion

Thijs Verheul (United Wardrobe): ‘Wij gaan de strijd aan met fast fashion’

Het online kledingplatform United Wardrobe biedt kopers en verkopers ruimte om te handelen in tweedehands kleding. Oprichter Thijs Verheul: ‘Mijn compagnon en ik zijn gestart toen we nog studeerden. In die tijd stond duurzaamheid al hoog op de agenda. We zagen een gat in de markt en ik sta volledig achter de filosofie van het dragen van tweedehands kleding. Ik draag zelf alleen maar tweedehands kleding. Meer dan 50 procent van de kleding van alle mensen zou tweedehands moeten zijn.’

Fashion
Premium

Nieuw CMS voor storytelling merken op Zalando

Zalando brengt een nieuwe dienst uit waarmee partnerverkopers marketing kunnen bedrijven in de schappen van de kledingwinkel.

Online marketing
Premium

Amazon start persoonlijke kledingadviseur

Amazon is een persoonlijke shoppingdienst voor mannenmode begonnen, zij het uitsluitend voor Amerikaanse Prime-leden.

Fashion
Premium

About You op weg naar omzet van 1 miljard euro

Online kledingwinkel About You koerst met een omzetgroei van 65 procent in het derde kwartaal af op een jaaromzet van 1 miljard euro.

Fashion
Premium

H&M sluit 250 winkels, versnelt digitale transformatie

Retailketen H&M Group sluit volgend jaar netto 250 winkels wereldwijd en gaat meer investeren om zijn digitale transitie te versnellen.

Fashion
Premium

Winkelstraat.nl voegt Britse modewinkels toe

Het luxe fashion platform Winkelstraat.nl heeft vanaf heden ook modewinkels uit Groot-Brittannië in het portfolio. Deze toevoeging is het startschot voor samenwerkingen met luxe modehuizen in steden als Londen en Manchester.

E-commerce
Premium

Webwinkel voor keten Mooi Perfumerie

Mooi Parfumerie wil in de tweede helft van volgend jaar zijn eerste webshop te lanceren. Dat vertelt commercieel directeur Kees van Beem in gesprek met RetailTrends.

E-commerce
Premium

Zalando start verkoop tweedehands kleding in Nederland en België

Zalando gaat vanaf oktober tweedehands kleding verkopen in Nederland en België in navolging van Duitsland en Spanje. Dat zegt Jacintha de Graaf, directeur voor de Benelux, maandag in gesprek met Het Financieele Dagblad. Het bedrijf heeft heeft het nieuwe aanbod, onder de noemer Pre-owned, vanochtend ook in een persbericht bevestigd.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Parfumado heeft mondiale aspiraties’

Parfumado heeft mondiale aspiraties. Dat vertelt oprichter Martijn van Rooy van de abonnementsdienst voor merkparfums vandaag op Emerce Fashion. “Ik denk dat ons concept ook in andere landen werkt. Hello Fresh is wat dat betreft een belangrijke inspiratie.”

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Fashion is een monster dat de wereld vernietigt’

“We moeten naar een nieuwe manier van maken en ervaren. Mode moeten weg van het imago van wegwerpartikel”. Dat zegt Peter Leferink van Peter Leferink van het Amsterdam Fashion Institute.

Venture
Premium

Emerce Fashion: online uitdagingen voor luxe mode

De coronacrisis kwam voor iedereen ongelegen, maar zeker ook voor de luxe merken, oftewel de markt voor exclusieve kleding, juwelen en horloges, parfums en cosmetica en mode accessoires. Consumenten kunnen zich geen grote uitgaven permitteren, maar dat wil niet zeggen dat ze deze categorie links laten liggen. Dat vertelt Hannah Kane, hoofdredacteur van het tijdschrift PHOENIX, komende donderdag tijdens Emerce Fashion.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Tonnen meer omzet met conversie-optimalisatie’

Modeverkopers, en webwinkels in het algemeen, kunnen tonnen en miljoenen euro’s extra omzet realiseren als ze de gebruikerservaring een beetje verbeteren. Daarvoor moeten ze wel structureel aan A/B-testen.

Conversie