More stories

Mobiele app steeds belangrijker voor NIKE

De mobiele app van NIKE wordt een steeds belangrijker verkoop- en servicekanaal. Het aantal actieve gebruikers verdubbelde afgelopen drie jaar. ‘Meer gebruikers is meer waarde’, aldus de leiding tegen investeerders.

Online marketing

Zara plaatst pakketautomaat in flagshipstore Hamburg

Modeketen Zara plaatst in Duitsland pakketautomaten in zijn winkels. Alleen al in zijn flagshipstore in Hamburg kan de keten 700 pakketten uitleveren. In vijftien seconden zelfs.

Retail

Nieuwe slogan voor Zalando: Free to be

Zalando start het seizoen met een nieuwe slogan: Zalando. Free to be. De reclamecampagne, met in de hoofdrol influencers als Adwoa Aboah, Alice Hurel, Felicity Hayward, Rain Dove en Leroy Mokgatle, belicht het uitgebreide mode-assortiment en moedigt klanten aan om zichzelf te zijn.

E-commerce

The war on waste: kunstmatige intelligentie maakt de mode-industrie groener

De roep om ‘groene’ mode en een duurzamere modebranche wordt steeds sterker. Om daarop in te spelen kunnen modemerken de kracht van artificiële intelligentie en data inzetten om duurzamere processen te realiseren en tegelijkertijd hun klanten een betere service te bieden. 

Artificial Intelligence

YouTube opent apart Fashion-kanaal

De interesse van kijkers voor modegerelateerde video’s is meer dan verzesvoudigd in de afgelopen jaren, merkt YouTube. Daarom opent het /Fashion om die interesse te kanaliseren.

Media

Ondernemers achter relatiegeschenken.nl kopen Bluxbox.nl

Harro Messelink en Matthijs Bramer nemen per 4 september de activiteiten van Bluxbox geheel over van David Sluis. Ze willen de webshop die cosmeticadozen op abonnementsbasis verkoopt een impuls geven.

Fashion

Personalisatie gap voorkomen? Gebruik deze tips van Lars Rabe

De aandachtsspanne van consumenten wordt steeds korter en hierdoor wordt het nog belangrijker om een optimale customer experience te bieden. Het verschil tussen de verwachting van de klant bij online shoppen en de realiteit noem je de “Personalisatie gap”. In dit webinar deelt Lars Rabe, Managing Director EMEA bij True Fit, zijn visie op het overwinnen van de drie belangrijkste personalisatie-uitdagingen in fashion retail.

E-commerce platforms

Online aandeel van schoenenaankopen naar 28 procent

De verkopen van de schoenbranche stagneren, het aantal vestigingen loopt jaarlijks terug en een steeds groter deel van de verkoop gaat via het internetkanaal. Dat concludeert ABN Amro in het onderzoek Stand van de Retail van september.

Fashion

Retro webshop TopVintage opent eerste boutique

TopVintage, de online retro webshop, opent haar allereerste boutique bij het kantoorpand aan de Wiebachstraat 9 in Kerkrade. In het weekend van vrijdag 6 september en zaterdag 7 september vindt de feestelijke opening plaats.

Fashion

‘Hudson’s Bay verloor aan bol.com en Zalando’

Het omgooien van de merkstrategie van Hudson’s Bay naar het middensegment is het Canadese warenhuis fataal geworden. Afgelopen dagen werd bekend dat het bedrijf zich terugtrekt uit Nederland.

Fashion

Platform voor tweedehands kleding Vinted komt naar Nederland

Het platform voor tweedehands kleding Vinted breidt uit naar Nederland. Het van oorsprong Litouwse bedrijf wordt al enige tijd geleid door een Nederlander Thomas Plantenga.

Fashion

Zalando schakelt logistieke pickrobots in

Na meer dan een half jaar testen in een afgeschermde omgeving neemt Zalando in een van zijn warenhuizen de eerste logistieke robots in bedrijf.

Fulfillment

Nieuwe aanpak voor onlineformules CoolCat en V&D

CoolCat maakt in oktober een online comeback, met een jeugdcollectie die wordt ondergebracht bij zusterformule America Today. Ook de voormalige warenhuisketen V&D krijgt dit najaar een digitale makeover: deze wordt een online outletwinkel, mede dankzij de overname van online merkkleding- en schoenenoutlet ToBeDressed.

Fashion

Zalando test nieuw concept: tweedehands kleding

Zalando heeft in het Alexa Shopping Center te Berlijn een winkel geopend waar het voor een habbekrats tweedehands kleding verkoopt van, zoals het zelf zegt, goede kwaliteit.

Fashion

Kledingbranche realiseert 15 procent van de omzet online

Kledingondernemers hebben het moeilijk. Bij ruim een kwart van de kledingretailers bedroeg de omzetdaling 10 procent of meer, zo hebben AMRO en Locatus berekend. De sterke concurrentie en het veranderende klantgedrag leiden tegelijkertijd tot een scherpe tweedeling. Alleen kledingwinkels die zich op zichtbare en drukke locaties bevinden of via hun website veel omzet genereren, zagen de omzet gezamenlijk snel toenemen.

Fashion