Meer dan 1 miljoen nieuwe klanten voor Zalando tijdens Cyber Week
Zalando heeft tijdens de zesde editie van Cyber Week meer dan 1 miljoen nieuwe klanten verworven en breekt hiermee naar eigen zeggen het record van vorig jaar.
Zalando heeft tijdens de zesde editie van Cyber Week meer dan 1 miljoen nieuwe klanten verworven en breekt hiermee naar eigen zeggen het record van vorig jaar.
Zalando migreert een aanzienlijk deel van zijn IT-architectuur naar de AWS-cloud van Amazon. De kledingwinkel wil een datagedreven organisatie worden en het aantal retouren terugbrengen met betere kledingadviezen.
Dit jaar is allesbehalve gewoon geweest. Recent onderzoek van Criteo toont aan dat veel Nederlandse consumenten nog steeds bereid zijn cadeaus te kopen voor iedereen op hun lijst. Criteo heeft wereldwijd meer dan 20.000 consumenten ondervraagd, waaronder 1.100 in Nederland, om erachter te komen hoe ze denken en voelen over de feestdagen midden in een uitzonderlijk jaar. Dit eBook gaat in op hoe het consumentensentiment en het nieuwe koopgedrag van consumenten voor de aankomende feestdagen. Lees welke productcategorieën waarschijnlijk aanzienlijke winsten zullen opleveren en waarom deals en kortingen mogelijk niet voldoende zijn om te converteren naar een aankoop in een jaar met meer concurrerende aanbiedingen dan ooit.
Sinds de uitbraak van het coronavirus is het luisteren naar connected devices met bijna de helft toegenomen. Men gebruikt thuis vaker smartspeakers en apps via bijvoorbeeld tv.
De handelsomzet van moderetailer Zalando is met bijna 30 procent gegroeid in het afgelopen kwartaal naar 2,5 miljard euro. De omzet voor de retailer zelf kwam uit op 1,8 miljard met een EBIT (aangepaste winst voor rente en belastingen) van 118,1 miljoen.
‘Er is al eerder van gehouden’, reclameert Vite enVogue over de tweedehands designerkleding die het verkoopt. Het assortiment van het Duitse bedrijf ligt nu ook in de schappen bij About You.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft webwinkel We Love Musthaves de een last onder dwangsom opgelegd. Hiermee dwingt de ACM het bedrijf om te voldoen aan de regels die consumenten beschermen bij online aankopen.
De Europees werkende marktplaats voor tweedehands kleding Vinted kondigt vandaag de overname van zijn Nederlandse concurrent United Wardrobe aan.
Online kledingwinkel About You opent in Duitsland samen met zusterbedrijf OTTO een pop-up winkel voor topmodel Lena Gercke in het hartje van Hamburg.
Zalando koopt het Zwitserse bedrijf Fision dat de bodyscanner Meepl ontwikkelde. Met twee foto’s met de mobiele telefoon weet de app exact welke kledingmaat iemand heeft en welke kleding daar bij past.
De algehele e-commerce strategie van online retailers wordt bepaald door het business model. Je kunt twee typen businessmodellen onderscheiden: het model dat hoofdzakelijk gericht is op eenmalige aankopen en het model waarbij de nadruk ligt op het genereren van herhaalaankopen. De verschillen komt vaak heel duidelijk naar voren in de productlevenscyclus. Wie lange termijn winst wil, richt zich op acquisitie én retentie. Om dit succesvol uit te rollen zul je inzicht moeten creëren in klantgedrag en dat begint met een deepdive in de data. Deze whitepaper biedt handvatten voor het ontwikkelen van een succesvolle online marketing strategie op basis van acquisitie en retentie.
De meeste Customer Data Platforms (CDP) schermen met kant-en-klare oplossingen. Dat klinkt makkelijk, maar in de praktijk loop je al snel tegen beperkingen aan. Het is belangrijk dat een CDP selecteert die je de volledige controle over je eigen data geeft. Hierdoor wordt het toepassen van personalisatie makkelijker en efficiënter. In deze whitepaper wordt het CDP van Squeezely als uitgangspunt genomen.
G-Star opent een kanaal op TikTok om onderdeel te worden van de leefwereld van zijn publiek.
Tommy Hilfiger test een nieuw circulair initiatief in Nederland. Via Tommy for Life wordt tweedehands of gerepareerde Tommy Hilfiger- en Tommy Jeans kleding aangeboden.
Het online kledingplatform United Wardrobe biedt kopers en verkopers ruimte om te handelen in tweedehands kleding. Oprichter Thijs Verheul: ‘Mijn compagnon en ik zijn gestart toen we nog studeerden. In die tijd stond duurzaamheid al hoog op de agenda. We zagen een gat in de markt en ik sta volledig achter de filosofie van het dragen van tweedehands kleding. Ik draag zelf alleen maar tweedehands kleding. Meer dan 50 procent van de kleding van alle mensen zou tweedehands moeten zijn.’