More stories

Premium

Amazon start persoonlijke kledingadviseur

Amazon is een persoonlijke shoppingdienst voor mannenmode begonnen, zij het uitsluitend voor Amerikaanse Prime-leden.

Fashion
Premium

About You op weg naar omzet van 1 miljard euro

Online kledingwinkel About You koerst met een omzetgroei van 65 procent in het derde kwartaal af op een jaaromzet van 1 miljard euro.

Fashion
Premium

H&M sluit 250 winkels, versnelt digitale transformatie

Retailketen H&M Group sluit volgend jaar netto 250 winkels wereldwijd en gaat meer investeren om zijn digitale transitie te versnellen.

Fashion
Premium

Winkelstraat.nl voegt Britse modewinkels toe

Het luxe fashion platform Winkelstraat.nl heeft vanaf heden ook modewinkels uit Groot-Brittannië in het portfolio. Deze toevoeging is het startschot voor samenwerkingen met luxe modehuizen in steden als Londen en Manchester.

E-commerce
Premium

Webwinkel voor keten Mooi Perfumerie

Mooi Parfumerie wil in de tweede helft van volgend jaar zijn eerste webshop te lanceren. Dat vertelt commercieel directeur Kees van Beem in gesprek met RetailTrends.

E-commerce
Premium

Zalando start verkoop tweedehands kleding in Nederland en België

Zalando gaat vanaf oktober tweedehands kleding verkopen in Nederland en België in navolging van Duitsland en Spanje. Dat zegt Jacintha de Graaf, directeur voor de Benelux, maandag in gesprek met Het Financieele Dagblad. Het bedrijf heeft heeft het nieuwe aanbod, onder de noemer Pre-owned, vanochtend ook in een persbericht bevestigd.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Parfumado heeft mondiale aspiraties’

Parfumado heeft mondiale aspiraties. Dat vertelt oprichter Martijn van Rooy van de abonnementsdienst voor merkparfums vandaag op Emerce Fashion. “Ik denk dat ons concept ook in andere landen werkt. Hello Fresh is wat dat betreft een belangrijke inspiratie.”

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Fashion is een monster dat de wereld vernietigt’

“We moeten naar een nieuwe manier van maken en ervaren. Mode moeten weg van het imago van wegwerpartikel”. Dat zegt Peter Leferink van Peter Leferink van het Amsterdam Fashion Institute.

Venture
Premium

Emerce Fashion: online uitdagingen voor luxe mode

De coronacrisis kwam voor iedereen ongelegen, maar zeker ook voor de luxe merken, oftewel de markt voor exclusieve kleding, juwelen en horloges, parfums en cosmetica en mode accessoires. Consumenten kunnen zich geen grote uitgaven permitteren, maar dat wil niet zeggen dat ze deze categorie links laten liggen. Dat vertelt Hannah Kane, hoofdredacteur van het tijdschrift PHOENIX, komende donderdag tijdens Emerce Fashion.

Fashion
Premium

Emerce Fashion: ‘Tonnen meer omzet met conversie-optimalisatie’

Modeverkopers, en webwinkels in het algemeen, kunnen tonnen en miljoenen euro’s extra omzet realiseren als ze de gebruikerservaring een beetje verbeteren. Daarvoor moeten ze wel structureel aan A/B-testen.

Conversie
Premium

Emerce Fashion: Oger wil meer doen met LinkedIn

Moderetailer Oger wil zijn zichtbaarheid op LinkedIn vergroten. “Voor de verkoop van formele mannenkleding is dat platform de ideale match”, vertelt directeur Sander Lusink tijdens Emerce Fashion, dat 17 september virtueel te volgen is.

Fashion
Premium

Zalando Nederland viert 10-jarig jubileum met nieuwe campagne

Tien jaar geleden ging zalando.nl live, twee jaar na de oprichting van Zalando in Berlijn. Wat begon als een start-up die online schoenen verkocht, groeide in amper tien jaar uit tot een platform met 34 miljoen klanten aan in 17 landen.

Fashion
Premium

Rituals verdubbelt online

E-commerce is dit jaar al goed voor twintig procent van de totale omzet van Rituals, vijf jaar eerder dan voorzien. Dat zegt oprichter Raymond Cloosterman in het septembernummer van RetailTrends.

Fashion
Premium

Verkoop Amazon inzet conflict Nike

Nike Europe, gevestigd in Hilversum, heeft het hoger beroep verloren tegen Action Sport, een Italiaanse sportartikelenwinkel die Nike-artikelen online verkocht.

Fashion
Premium

Nieuwe campagne voor premiumcontent Zalando

Het premiumassortiment van Zalando met 260 merken krijgt een nieuwe naam Designer. Ook wordt een nieuwe marketingcampagne gestart rond real life luxury.

Fashion