Amazon start persoonlijke kledingadviseur
Amazon is een persoonlijke shoppingdienst voor mannenmode begonnen, zij het uitsluitend voor Amerikaanse Prime-leden.
Amazon is een persoonlijke shoppingdienst voor mannenmode begonnen, zij het uitsluitend voor Amerikaanse Prime-leden.
Online kledingwinkel About You koerst met een omzetgroei van 65 procent in het derde kwartaal af op een jaaromzet van 1 miljard euro.
Retailketen H&M Group sluit volgend jaar netto 250 winkels wereldwijd en gaat meer investeren om zijn digitale transitie te versnellen.
Het luxe fashion platform Winkelstraat.nl heeft vanaf heden ook modewinkels uit Groot-Brittannië in het portfolio. Deze toevoeging is het startschot voor samenwerkingen met luxe modehuizen in steden als Londen en Manchester.
Mooi Parfumerie wil in de tweede helft van volgend jaar zijn eerste webshop te lanceren. Dat vertelt commercieel directeur Kees van Beem in gesprek met RetailTrends.
Zalando gaat vanaf oktober tweedehands kleding verkopen in Nederland en België in navolging van Duitsland en Spanje. Dat zegt Jacintha de Graaf, directeur voor de Benelux, maandag in gesprek met Het Financieele Dagblad. Het bedrijf heeft heeft het nieuwe aanbod, onder de noemer Pre-owned, vanochtend ook in een persbericht bevestigd.
Parfumado heeft mondiale aspiraties. Dat vertelt oprichter Martijn van Rooy van de abonnementsdienst voor merkparfums vandaag op Emerce Fashion. “Ik denk dat ons concept ook in andere landen werkt. Hello Fresh is wat dat betreft een belangrijke inspiratie.”
“We moeten naar een nieuwe manier van maken en ervaren. Mode moeten weg van het imago van wegwerpartikel”. Dat zegt Peter Leferink van Peter Leferink van het Amsterdam Fashion Institute.
De coronacrisis kwam voor iedereen ongelegen, maar zeker ook voor de luxe merken, oftewel de markt voor exclusieve kleding, juwelen en horloges, parfums en cosmetica en mode accessoires. Consumenten kunnen zich geen grote uitgaven permitteren, maar dat wil niet zeggen dat ze deze categorie links laten liggen. Dat vertelt Hannah Kane, hoofdredacteur van het tijdschrift PHOENIX, komende donderdag tijdens Emerce Fashion.
Modeverkopers, en webwinkels in het algemeen, kunnen tonnen en miljoenen euro’s extra omzet realiseren als ze de gebruikerservaring een beetje verbeteren. Daarvoor moeten ze wel structureel aan A/B-testen.
Moderetailer Oger wil zijn zichtbaarheid op LinkedIn vergroten. “Voor de verkoop van formele mannenkleding is dat platform de ideale match”, vertelt directeur Sander Lusink tijdens Emerce Fashion, dat 17 september virtueel te volgen is.
Tien jaar geleden ging zalando.nl live, twee jaar na de oprichting van Zalando in Berlijn. Wat begon als een start-up die online schoenen verkocht, groeide in amper tien jaar uit tot een platform met 34 miljoen klanten aan in 17 landen.
E-commerce is dit jaar al goed voor twintig procent van de totale omzet van Rituals, vijf jaar eerder dan voorzien. Dat zegt oprichter Raymond Cloosterman in het septembernummer van RetailTrends.
Nike Europe, gevestigd in Hilversum, heeft het hoger beroep verloren tegen Action Sport, een Italiaanse sportartikelenwinkel die Nike-artikelen online verkocht.
Het premiumassortiment van Zalando met 260 merken krijgt een nieuwe naam Designer. Ook wordt een nieuwe marketingcampagne gestart rond real life luxury.