More stories

WE Fashion met kledingadviezen van House of Einstein

House of Einstein heeft een overeenkomst gesloten met WE Fashion. Het levert zijn software aan de keten. Die gaat via zijn shop gepersonaliseerde dozen met kleding voor mannen bieden.

Fashion

Black Friday: bullshit of buitenkans?

Black Friday is voorbij maar het leek of elke retailer meedeed. Beelden van over elkaar buitelende consumenten in winkels zijn ons bespaard gebleven, al spreken online retailers ook dit jaar weer van een ‘recordomzet’. Black Friday lijkt dus een succes, maar hoe zit het met de marges? Deze typisch Amerikaanse kortingskoorts voegt weinig toe voor de gemiddelde retailer.

Customer Experience

Nieuwe ontdektool in app wehkamp

Wehkamp heeft een ontdektool toegevoegd aan zijn app. Daarin krijgen klanten elke dag nieuwe artikelen te zien op het gebied van mode, wonen en beauty. Doordat klanten artikelen kunnen liken of wegvegen, wordt de tool steeds slimmer.

Fashion

Zo wordt couponing de gepersonaliseerde vervanger van de fysieke folder

Slimme apps in onder andere Groot-Brittannië en de Verenigde Staten laten zien dat digitalisering van de kortingsbon grote kansen biedt voor supermarkten om buyer loopste creëren. Met aanbiedingen op maat, een sterkere dialoog en meer grip op in- en verkoop.

Customer Loyalty

Zalando houdt gaspedaal ingedrukt

Zalando is voorlopig niet van plan om zijn investeringen terug te schroeven om meer geld te verdienen. Het gaspedaal blijft vooralsnog ingedrukt, zegt directeur Kenneth Melchior van Zalando Noord-Europa tegenover RetailTrends.

Fashion

Mogelijk kopers voor noodlijdend Lesara

Er zijn potentiële kopers voor de noodlijdende Duitse online koopjesmarkt Lesara. Dat zegt curator Christian Graf Brockhoff. Sinds 9 november verkeert het bedrijf in surseance.

Fashion

Black Friday in Duitsland: waarom een merk daar niet omheen kan

Black Friday vindt natuurlijk niet alleen plaats in Nederland. De kortingsdag, die bij sommige merken zorgt voor vijf keer zoveel omzet en een incrementele omzetstijging op de langere termijn, is ook in Duitsland interessant voor merken. Waarom daar? 

Customer Engagement

De grootste uitdagingen voor de toekomst van e-Fashion

Online retail en dan vooral fashion blijven populair, met een schat aan data tot gevolg. Maar wat kan en moet daar eigenlijk mee? Op EDAY was er een Future of Fashion-roundtable, mogelijk gemaakt door True Fit. Dit zijn volgens diverse spelers in de branche de trends en uitdagingen voor e-Fashion.

Fashion

’36 procent modeverkoop via internet in 2022′

De online verkoop van kleding en sieraden groeit komende vier jaar internationaal met een derde. Tegen 2022 is 36 procent van de handel via internet afkomstig. Kunstmatige intelligentie en marktplaatsen spelen een grote rol in die toekomst, aldus Forrester.

Fashion

Lesara vraagt uitstel van betaling aan

Online koopjesmarkt Lesara, dat Europees dekkend werkt met een snel wisselend assortiment, heeft uitstel van betaling gekregen van de rechter in Berlijn.

Venture

Trends in fashion: de wereld als winkelstraat

Waar je tot voor kort in Amsterdam perfect je weg vond in de 9 straatjes, loop je nu onverrichter zake naar huis. Te veel toeristen, duur parkeren, weinig keuze. Niets ten nadele van de 9 straatjes, want #loveit. Bezoek het vlak na openingstijd op de fiets en laat je bijstaan door een fashionista en je gaat gegarandeerd geslaagd weg. Maar waar zit precies de innovatie in fashion? 

Fashion

Hete zomer raakt omzetcijfers Zalando hard

Het doel van 20 à 25 procent groei ieder kwartaal haalt Zalando bij lange na niet. De lange hete zomer speelt de kledingwinkel parten. Wel ziet de keten dat klanten gemiddeld vaker een order plaatsen tegen een lager aankoopbedrag.

E-commerce

Zalando plugt in bij lokale modewinkels

Zalando sluit zich aan op de lokale retail en wil voor 2019 zeshonderd fysieke winkels live hebben op zijn handelsplatform.

Fashion

HomeDeco stelt Brand Boutique-concept open voor kleine labels

HomeDeco heeft haar zogenoemde Brand Boutique-concept opengesteld voor jonge ontwerpers en kleinere labels. Het Brand Boutique-concept is vergelijkbaar met een shop-in-een shop.

Fashion

Wordt Snapchat het nieuwe e-commercekanaal?

Snapchat heeft nieuwe e-commerce features gelanceerd: Amazon – visual search shopping en Shoppable Snap ads. Voor merken die zich op jongeren richten is het een interessant kanaal om de doelgroep te bereiken.

Social