More stories

Sterke klantengroei voor Zalando

Zalando sluit het tweede kwartaal af met de sterkste klantengroei sinds lange tijd. Het aantal actieve klanten groeide met 3,7 miljoen significant in alle zeventien Europese markten waar de retailer actief is. Het totaal aantal klanten komt daarmee uit op 28,3 miljoen.

Fashion

Kleding.nl koopt Duitse branchegenoot StyleLounge

Kleding.nl neemt de Duitse concurrent StyleLounge over. Met deze acquisitie versterken Kleding.nl en zusterbedrijf Fashiola naar eigen zeggen hun leidende posities in Nederland, Duitsland, Frankrijk en Zweden.

Fashion

Zalando wil meer duurzame kleding verkopen

Zalando gaat duurzame kledingmerken toevoegen aan het assortiment. Op veler verzoek: de vraag naar dit soort kleding neemt toe.

E-commerce

Haal meer uit je merk met design in e-commerce

E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.

Digital Design

House of Einstein begint B2B-label Gustein

Shoppingdienst House of Einstein begint een apart label om zijn zelfontwikkelde e-commerceplatform B2B SaaS in de markt te zetten. WE Fashion, bijvoorbeeld, gaat de personal shopping-dienst groot uitrollen.

Fashion

Huishoudens worden afhaalpunt Zalando in Denemarken

Zalando en het Nederlandse Homerr werken samen bij de bezorging van pakketjes in Denemarken. Voorlopig alleen in de grote steden Aarhus en Kopenhagen.

Logistics

Zalando transformeert tot marktplaats

Modewinkel Zalando denkt dat het zeker nog vier jaar duurt voordat veertig procent van de verkochte items afkomstig is van externe verkopers.

Marketplaces

H&M met marktplaatsconcept voor outlet naar Nederland

Nederland is het eerste land buiten Zweden waar H&M zijn nieuwe winkelformule Afound lanceert. De online marktplaats met retailfilialen gaat hier in het najaar van 2019 van start.

Fashion
Premium

Jaaromzet Spreadshirt groeit naar 110 miljoen euro

E-commerceplatform Spreadshirt heeft de omzet in 2018 met drie procent zien stijgen tot 110 miljoen euro. De winst (ebitda) steeg door kostenbesparing aanmerkelijk harder: met 23 procent tot tien miljoen euro.

E-commerce

Op maat gemaakte kleding vraagt miljoenen. En kost miljoenen

Het kwam best als een verrassing dat het Japanse Zozo zijn activiteiten buiten het eigen land staakt. Het concept voor op maat gemaakte kleding wist immers vlot bekendheid te genereren door het stretchy bodysuit dat gebruikt wordt om het lichaam te scannen. Om zo maatvoering uit te bannen en basic kleding made to order te kunnen produceren. Wat moederbedrijf Start Today nog maar kort geleden uitrolde naar liefst 72 landen tegelijk. De miljoenenverliezen die volgden, waren blijkbaar niet ingecalculeerd.

Fashion

Zalando besteedt afhandeling retouren uit

Zalando stopt met het zelf afhandelen van de miljoenen retourzendingen per jaar en gaat dat uitbesteden aan een derde partij.

Fashion

Zo ga je aan de slag met social shopping

Wat als een post op sociale media niet alleen je merk uitdraagt, maar ook het aantal verkopen doet stijgen? Welkom in de wereld van social shopping, waarin sociale media meteen je etalage en kassa zijn.

Social

Ronald van Zetten (V&D): ‘Conversie social commerce app Frendz valt tegen’

Het gaat niet goed met Frendz, de social commerce app uit de V&D paraplu van Ronald van Zetten en Roland Kahn. De conversie lukt niet erg, vertelde Van Zetten gisteren openhartig bij het Digital Marketing Retail Event in Naarden.

Fashion

Goodiebox vangt zes miljoen voor Europese expansie

De makers van cosmeticadoos Goodiebox, online verkrijgbaar via een maandabonnement, ontvangen 5,7 miljoen euro om hun dienst op de Europese markt op te schalen.

Fashion

‘Niemand kent je merk in Duitsland, maar hier ligt voor iedereen een kans’

Hoe beïnvloedt crossborder e-commerce de bedrijfsvoering en het ondernemerschap als je vanuit Nederland in Duitsland onderneemt? In 2021 wordt meer dan honderd miljard euro uitgegeven op de Duitse e-commercemarkt. Dit is ten opzichte van 2018 een stijging van meer dan vijftig procent. Het leeuwendeel van deze groei zal voortkomen uit mobile shopping. 

Cross Border