More stories

Waarom je vandaag nog met Amazon advertising moet beginnen

Grofweg de helft van alle zoekopdrachten in zowel Duitsland als in de Verenigde Staten begint op Amazon. Dit platform is niet meer weg te denken uit het e-commercelandschap dat getekend wordt door een toenemende afhankelijkheid van tech-giganten.

Marketplaces

Omzet About You stijgt 63% tot 461 miljoen euro

De Europees werkende online kledingwinkel About You heeft de omzet vorig jaar zien stijgen met 63 procent tot 461 miljoen euros. Dat blijkt uit de jaarcijfers die moederbedrijf OTTO Group presenteert.

Fashion

Kledingwinkel CoolCat failliet, webwinkel blijft open

Kledingwinkel CoolCat is failliet. De webwinkel en de fysieke winkels blijven tot nader order open. Er werken 1180 mensen bij […]

E-commerce

adidas: ‘Omnichannel customerservice is een profitcenter’

Customerservice is allang niet meer het afvoerputje van het bedrijf. Hoe meer je investeert in de klantenservice, des te beter worden je product, marketing en sales. Marlous Heiser, senior manager Global Consumer Service bij adidas geeft haar visie hierop.

Customer Service

Schoenenassortiment bol.com verviervoudigd

bol.com biedt voortaan 140.000 schoenen op zijn platform, een verviervoudiging sinds afgelopen september. Dit resultaat is grotendeels te danken aan de samenwerking met verschillende verkooppartners van modeschoenen.

E-commerce

OTTO viert 40-jarig bestaan in Nederland

Modehuis OTTO viert zijn 40-jarig bestaan in Nederland met naar eigen zeggen ‘flinke kortingen op alle mode’.

Fashion

Lil’ Kleine opent webshop Jorik.com

Rapper Lil Kleine opent vandaag de webshop bij zijn net gelanceerde kledinglijn Jorik. De webwinkel sluit iedere maand tijdelijk om het assortiment te updaten met tijdelijke exclusief verkrijgbare items.

E-commerce

Digitaal schoenenadviseur SafeSize haalt 10 miljoen euro op

Het Nederlandse SafeSize heeft 10 miljoen euro opgehaald in een Series B investeringsronde. Het kapitaal is afkomstig van een consortium van zowel huidige investeerders 3TS Capital Partners en Convent Capital, als additionele strategisch investeerders.

Venture

Zalando breidt beauty-aanbod uit naar andere landen

Zalando breidt zijn beauty-aanbod uit naar Zweden, Denemarken, Frankrijk, België en Italië in de komende twee maanden. Nederland hoort daar dus nog niet bij. De producten waren al beschikbaar in Duitsland, Oostenrijk en Polen.

E-commerce

Vente Privée staakt Engelse activiteiten

Vente Privée staakt voor onbepaalde tijd zijn Engelse activiteiten. Het wordt niet met zoveel woorden benoemd, maar de onzekerheid over de brexit lijkt de aanleiding tot de beslissing.

Cross Border

Koers Zalando +18% op kwartaalcijfers

Beleggers reageren enthousiast op de financiële cijfers van Zalando en belonen het aandeel met een plus van 18 procent. De omzetverwachting werd aan de bovenkant van de marge gerealiseerd.

Fashion

4 procent omzet Levi’s via e-commerce

Spijkerbroekenfabrikant Levi’s zet ongeveer 4 procent van zijn omzet om via onlineverkoop, zo blijkt uit de cijfers over het afgelopen jaar. Dat komt neer op zo’n 223 miljoen dollar op een totale omzet van 5,5 miljard.

Fashion

Foot Locker stopt 100 miljoen in sneakershop

Sportwinkelketen Foot Locker koopt voor honderd miljoen dollar een strategisch minderheidsbelang in GOAT Group, eigenaar van de gelijknamige marktplaats voor handel in exclusief sneakers.

Venture

Wat het afgelopen ‘Holiday Season’ ons leert over online shopgedrag

Het ‘Holiday Season’ behoort traditiegetrouw tot de hoogtijdagen voor de e-commerce-sector. De kassa’s van de webwinkels hebben flink gerinkeld, maar wat zijn de lessen van het najaar?

Strategy

Tesla opent fanshop op Amazon

Tesla heeft een fanshop geopend op Amazon. Daarin ligt een selectie van de merchandise die de autofabrikant via zijn eigen webshop aanbiedt.

Marketplaces