More stories

Nieuw platform Cruyff.com voorbode voor internationale groei kleinere merken

Premium Inc. – moederbedrijf van modemerken zoals Cruyff en Touzani – heeft dit najaar een nieuw e-commerceplatform en ERP in gebruik genomen. De technologie moet het bedrijf helpen bij de snellere internationalisering van in totaal acht merken. Daarnaast staat een betere integratie van de fysieke retail op het programma. Een click & collect-service is in aantocht. “We zorgen hiermee voor meer technische eenheid. Zo blijft de strategie schaalbaar en profiteren de kleinere merken direct van de vernieuwing bij grotere labels.”

E-commerce platforms

Omzet Asos verdubbeld in drie jaar

De luxe online kledingwinkel Asos heeft de omzet afgelopen drie jaar zien verdubbelen tot 3,1 miljard euro. Ten opzichte van vorig jaar is dat een plus van dertien procent.

Fashion

‘About You uiteindelijk naar de beurs’

Otto Group wil zijn Europees werkende online kledingwinkel About You uiteindelijk naar de beurs brengen, zo vertelt topman Alexander Birken.

Venture

Zo integreer je Apple Pay, AliPay en Payconiq in je betaalstrategie

Online fashion is een groeiende branche waarbij marges en conversies ontzettend belangrijk zijn. Uit onderzoek blijkt dat 22 procent van alle kledingaankopen wordt gedaan via internet. Een goede branding is van groot belang bij het bieden van een optimale winkelervaring, sla de betaalstraat daarbij vooral niet over. In deze whitepaper lees je over de populairste en nieuwste betaalmethodes voor modewebwinkels. Ook kom je meer te weten over nieuwe business-modellen zoals subscription services.

Fashion

Mark de Greeff (Dutch Design Week): ‘We willen minimaliseren en doelgroepen beter verbinden’

Voor de chief marketing officer van één van de bekendste festivals over design en creatie praat Mark de Greeff opvallend gedetailleerd over strategie en technologie. Hij vertelt over het opbouwen van ‘audiences’ en de implementatie van de Salesforce cloud bij de Dutch Design Week. Of hij niet vooral te maken heeft met een doelgroep die de digitale middelen kritisch beoordeelt op esthetiek? Lachend: “Absoluut, dat is een interessant spanningsveld. Maar de vorm volgt altijd op functie. Belangrijker is om interessante verbindingen te laten ontstaan.”

Digital Design

Zeeman gaat winkels sluiten, online belangrijker

Budgetkledingwinkel Zeeman gaat op termijn tientallen winkels sluiten, zo zegt topman Erik-Jan Mares in gesprek van het ANP. Hoewel de kledingmarkt lastig is, blijft de omzet groeien.

Fashion
Premium

Online omzet H&M groeit 30 procent

De online verkopen bij H&M Group groeien twee keer harder dan het gemiddelde van de retailketen. Behalve nieuwe labels vergroot de groep zijn bereik ook met aansluiting op grote e-commerceplatformen in het Verre Oosten.

E-commerce

Mobiele app steeds belangrijker voor NIKE

De mobiele app van NIKE wordt een steeds belangrijker verkoop- en servicekanaal. Het aantal actieve gebruikers verdubbelde afgelopen drie jaar. ‘Meer gebruikers is meer waarde’, aldus de leiding tegen investeerders.

Online marketing

Zara plaatst pakketautomaat in flagshipstore Hamburg

Modeketen Zara plaatst in Duitsland pakketautomaten in zijn winkels. Alleen al in zijn flagshipstore in Hamburg kan de keten 700 pakketten uitleveren. In vijftien seconden zelfs.

Retail

Nieuwe slogan voor Zalando: Free to be

Zalando start het seizoen met een nieuwe slogan: Zalando. Free to be. De reclamecampagne, met in de hoofdrol influencers als Adwoa Aboah, Alice Hurel, Felicity Hayward, Rain Dove en Leroy Mokgatle, belicht het uitgebreide mode-assortiment en moedigt klanten aan om zichzelf te zijn.

E-commerce

The war on waste: kunstmatige intelligentie maakt de mode-industrie groener

De roep om ‘groene’ mode en een duurzamere modebranche wordt steeds sterker. Om daarop in te spelen kunnen modemerken de kracht van artificiële intelligentie en data inzetten om duurzamere processen te realiseren en tegelijkertijd hun klanten een betere service te bieden. 

Artificial Intelligence

YouTube opent apart Fashion-kanaal

De interesse van kijkers voor modegerelateerde video’s is meer dan verzesvoudigd in de afgelopen jaren, merkt YouTube. Daarom opent het /Fashion om die interesse te kanaliseren.

Media

Ondernemers achter relatiegeschenken.nl kopen Bluxbox.nl

Harro Messelink en Matthijs Bramer nemen per 4 september de activiteiten van Bluxbox geheel over van David Sluis. Ze willen de webshop die cosmeticadozen op abonnementsbasis verkoopt een impuls geven.

Fashion

Personalisatie gap voorkomen? Gebruik deze tips van Lars Rabe

De aandachtsspanne van consumenten wordt steeds korter en hierdoor wordt het nog belangrijker om een optimale customer experience te bieden. Het verschil tussen de verwachting van de klant bij online shoppen en de realiteit noem je de “Personalisatie gap”. In dit webinar deelt Lars Rabe, Managing Director EMEA bij True Fit, zijn visie op het overwinnen van de drie belangrijkste personalisatie-uitdagingen in fashion retail.

E-commerce platforms
Premium

Online aandeel van schoenenaankopen naar 28 procent

De verkopen van de schoenbranche stagneren, het aantal vestigingen loopt jaarlijks terug en een steeds groter deel van de verkoop gaat via het internetkanaal. Dat concludeert ABN Amro in het onderzoek Stand van de Retail van september.

Fashion