More stories

LOAVIES opent pop-up store in Utrecht

De Nederlandse webshop LOAVIES opent 15 november de deuren van haar allereerste Nederlandse pop-up store in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht. Hier draait alles om de nieuwe party collectie, die op 14 november ‘groots’ wordt gelanceerd.

Fashion
Premium

Nike weg van Amazon, ‘eigen e-commerce first’

Nike trekt terug als verkoper op Amazon en geeft strategisch voorrang aan zijn eigen e-commercekanalen. Kleding van het sportmerk verdwijnt niet helemaal bij de e-commercegigant, omdat de kledingfabrikant hechte banden met een select aantal online wederverkopers heeft gesloten.

E-commerce
Premium

Provisie Zalando naar 25 procent

Merken en fabrikanten gaan per 1 januari 2020 25 procent verkoopcommissie betalen over de bruto-omzet. Het bedrijf wil over vier jaar bijna de helft van zijn omzet hieruit halen.

Fashion
Premium

‘bol.com opent webwinkel voor kleding en modeartikelen’

bol.com zou vanaf begin 2020 ook kleding en mode-artikelen gaan verkopen via zijn platform, de enige grote productgroep waarin het tot nu toe niet voorziet. Volgens het FD lopen er gesprekken met verscheidene grote merken.

E-commerce

Meer dan 1 miljard bezoeken voor site Zalando in derde kwartaal

Zalando heeft met 1 miljard bezoeken aan zijn site een nieuw record gebroken; het is 37 procent meer dan een jaar terug. Het aantal klanten is dan ook sterk gegroeid, met 17,5 procent naar 29,5 miljoen.

E-commerce

Nieuw platform Cruyff.com voorbode voor internationale groei kleinere merken

Premium Inc. – moederbedrijf van modemerken zoals Cruyff en Touzani – heeft dit najaar een nieuw e-commerceplatform en ERP in gebruik genomen. De technologie moet het bedrijf helpen bij de snellere internationalisering van in totaal acht merken. Daarnaast staat een betere integratie van de fysieke retail op het programma. Een click & collect-service is in aantocht. “We zorgen hiermee voor meer technische eenheid. Zo blijft de strategie schaalbaar en profiteren de kleinere merken direct van de vernieuwing bij grotere labels.”

E-commerce platforms

Omzet Asos verdubbeld in drie jaar

De luxe online kledingwinkel Asos heeft de omzet afgelopen drie jaar zien verdubbelen tot 3,1 miljard euro. Ten opzichte van vorig jaar is dat een plus van dertien procent.

Fashion

‘About You uiteindelijk naar de beurs’

Otto Group wil zijn Europees werkende online kledingwinkel About You uiteindelijk naar de beurs brengen, zo vertelt topman Alexander Birken.

Venture

Zo integreer je Apple Pay, AliPay en Payconiq in je betaalstrategie

Online fashion is een groeiende branche waarbij marges en conversies ontzettend belangrijk zijn. Uit onderzoek blijkt dat 22 procent van alle kledingaankopen wordt gedaan via internet. Een goede branding is van groot belang bij het bieden van een optimale winkelervaring, sla de betaalstraat daarbij vooral niet over. In deze whitepaper lees je over de populairste en nieuwste betaalmethodes voor modewebwinkels. Ook kom je meer te weten over nieuwe business-modellen zoals subscription services.

Fashion

Mark de Greeff (Dutch Design Week): ‘We willen minimaliseren en doelgroepen beter verbinden’

Voor de chief marketing officer van één van de bekendste festivals over design en creatie praat Mark de Greeff opvallend gedetailleerd over strategie en technologie. Hij vertelt over het opbouwen van ‘audiences’ en de implementatie van de Salesforce cloud bij de Dutch Design Week. Of hij niet vooral te maken heeft met een doelgroep die de digitale middelen kritisch beoordeelt op esthetiek? Lachend: “Absoluut, dat is een interessant spanningsveld. Maar de vorm volgt altijd op functie. Belangrijker is om interessante verbindingen te laten ontstaan.”

Digital Design

Zeeman gaat winkels sluiten, online belangrijker

Budgetkledingwinkel Zeeman gaat op termijn tientallen winkels sluiten, zo zegt topman Erik-Jan Mares in gesprek van het ANP. Hoewel de kledingmarkt lastig is, blijft de omzet groeien.

Fashion
Premium

Online omzet H&M groeit 30 procent

De online verkopen bij H&M Group groeien twee keer harder dan het gemiddelde van de retailketen. Behalve nieuwe labels vergroot de groep zijn bereik ook met aansluiting op grote e-commerceplatformen in het Verre Oosten.

E-commerce

Mobiele app steeds belangrijker voor NIKE

De mobiele app van NIKE wordt een steeds belangrijker verkoop- en servicekanaal. Het aantal actieve gebruikers verdubbelde afgelopen drie jaar. ‘Meer gebruikers is meer waarde’, aldus de leiding tegen investeerders.

Online marketing

Zara plaatst pakketautomaat in flagshipstore Hamburg

Modeketen Zara plaatst in Duitsland pakketautomaten in zijn winkels. Alleen al in zijn flagshipstore in Hamburg kan de keten 700 pakketten uitleveren. In vijftien seconden zelfs.

Retail

Nieuwe slogan voor Zalando: Free to be

Zalando start het seizoen met een nieuwe slogan: Zalando. Free to be. De reclamecampagne, met in de hoofdrol influencers als Adwoa Aboah, Alice Hurel, Felicity Hayward, Rain Dove en Leroy Mokgatle, belicht het uitgebreide mode-assortiment en moedigt klanten aan om zichzelf te zijn.

E-commerce