More stories

7 miljoen euro voor modeplatform Otrium

Online modeplatform Otrium, in 2016 opgericht door Milan Daniels en Max Klijnstra, heeft 7 miljoen euro opgehaald bij Index Ventures om internationaal op te schalen. Het platform biedt naar eigen zeggen een ‘uniek model’ om merken te helpen met hun overgebleven voorraden.

Fashion

Workshop: De do’s en don’ts van subscription commerce

Zo’n vijf procent van het besteedbaar inkomen van consumenten gaat naar abonnementen. Van Spotify tot kranten. Een markt die ING vorig jaar voor Europa al op 350 miljard dollar geschatte. Tijd dus om daar als retailer op in te springen.

Customer Engagement

Drie keer raden in welk land Nederlanders graag shoppen

In 2018 kochten vijf miljoen Nederlanders minstens één keer via een buitenlandse webshop een product of dienst . Een stijging van zo’n 32 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Samen gaven zij 880 miljoen euro uit en vooral China, Groot-Brittannië en Duitsland waren populaire winkelbestemmingen. Maar hoe groot is de impact van buitenlandse webwinkels nu echt op de Nederlandse e-commercemarkt? 

Cross Border

H&M deelt uitgebreide informatie over herkomst producten online

H&M deelt voortaan bij elk kledingstuk op hm.com en in de H&M-app extra informatie over herkomst, materialen en duurzaamheid. Klanten hebben ook toegang tot deze informatie via de H&M-app.

Fashion

‘Binnen marketplaces moeten partijen minder stoeien en meer dansen’

Moet je op een marketplace verkopen, of moet je wellicht zelf een marketplace worden? Het is een vraag waar retailers mee worstelen. En hoe zit het op die marketplaces eigenlijk met de winstgevendheid?

Marketplaces

Nieuwe investering voor The Next Closet

De marktplaats voor tweedehands mode The Next Closet heeft een nieuwe investeringsronde doorlopen. De totale externe investering, gedaan met zittende aandeelhouders, komt uit op drie miljoen euro.

Fashion

Ace & Tate verzorgt keynote op Emerce Fashion

Er komen voortdurend nieuwe kanalen bij en de interactie met de klant zal blijven veranderen. Hoe je daarop inspeelt? Niemand minder dan Jons Janssens, CCO van Ace & Tate, vertelt er meer over tijdens zijn keynote op Emerce Fashion op 16 mei in Amsterdam.

Fashion

7 van de 23 persuasion-trends die worden gebruikt door Gucci, Monki en Zalando

Een vijf maanden durende analyse van de websites van 120 Europese online fashion retailers levert een trend report op van 23 trends in persuasive design die op dit moment gebruikt worden door de meest verleidelijke online retailers. In deze zoektocht naar de meest verleidelijke retailer zijn we op verschillende bijzondere features, trends en persuasieve uitingen gestuit.

Fashion

Zalando start offensief op beautymarkt

Zalando begint in zeven Europese landen een multimediale reclamecampagne om zijn online cosmeticawinkel in te prenten.

Campagnes

Ayla van Olphen (HomeDeco): ‘Wij willen hét inspiratieplatform worden voor het interieur’

Het is niet ongebruikelijk om regelmatig wijziging aan te brengen in je interieur. Om daar inspiratie voor op te doen kun je naar de site van HomeDeco gaan. “Wij brengen consument en verkopers samen op 1 marketing platform. Als je wat meer wilt weten over interieur dan kom je bij ons inspiratie opdoen en ons blog lezen, maar je kunt ook direct bij de aangesloten verkopers producten kopen. Wij zijn de tussenpersoon”, aldus CCO Ayla van Olphen bij Top Names. Wat de site extra leuk maakt zijn de foto’s van gewone mensen. “De zogenaamde binnenkijkers. Dat vinden mensen heel leuk: gluren bij de buren.”

Fashion

HUMANOID bewaakt de balans tussen merkbeleving en conversie

Het Nederlandse modemerk HUMANOID heeft naast een flagship store in Arnhem een drukbezochte webshop. Deze site is een belangrijk instrument om HUMANOID onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten. En als die online willen shoppen, dan moet dat natuurlijk zo gemakkelijk mogelijk zijn.

Customer Experience

Jorij Abraham, Ecommerce Foundation: ‘We hebben vaak niet door hoe afhankelijk we zijn van marketplaces’

Marketplaces kennen een Winner-takes-all-mentaliteit; er is nauwelijks plaats voor een nummer-2. Jorij Abraham en Jesse Weltevreden van de Hogeschool van Amsterdam onderzochten de markt voor fashion, hotels, motoren en fietsen die handelen op marktplaatsen.

Marketplaces
Premium

Nieuwe baas HEMA

De Europese retailbaas van WE Fashion stapt over naar HEMA. Phillip Mes wordt daar de nieuwe country director.

E-commerce
Premium

Waarom je vandaag nog met Amazon advertising moet beginnen

Grofweg de helft van alle zoekopdrachten in zowel Duitsland als in de Verenigde Staten begint op Amazon. Dit platform is niet meer weg te denken uit het e-commercelandschap dat getekend wordt door een toenemende afhankelijkheid van tech-giganten.

Marketplaces

Omzet About You stijgt 63% tot 461 miljoen euro

De Europees werkende online kledingwinkel About You heeft de omzet vorig jaar zien stijgen met 63 procent tot 461 miljoen euros. Dat blijkt uit de jaarcijfers die moederbedrijf OTTO Group presenteert.

Fashion