More stories

Mode zoekmachine Lyst landt in Nederland

De internationale mode-zoekmachine Lyst richt zich vanaf deze week ook op de Nederlandse markt. Al eerder lanceerde Lyst lokale platforms voor Italië, Spanje, Duitsland en Frankrijk.

Fashion

Mode- en schoenenbranche profiteerde van Black Friday

De mode- en schoenenbranche sluit 2018 positief af. November was de best scorende omzetmaand van het laatste kwartaal. Dat is te danken aan het Black Friday en Cyber Monday effect, zegt Inretail.

Fashion

Buyers regret: hoe je twijfels van je klanten wegneemt

Je hebt een paar sneakers gekocht die eigenlijk te prijzig zijn. Diezelfde dag heb je je vrienden op het hart gedrukt dat je die sneakers echt nodig hebt omdat het een limited edition betreft. Of je hebt een nieuwe televisie gekocht, maar twijfelt of je toch niet voor dat andere model had moeten kiezen. Herkenbaar? Cognitieve dissonantie speelt hierbij een rol.

Customer Engagement

11 e-commerce trends die je tegenkomt op de Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen vormen deze week weer een van de grootste e-commerce events van de Benelux. Deze 11 e-commercetrends kun je tegenkomen op de beurs. 

E-commerce

Nieuwe versie kleding marktplaats United Wardrobe eind januari live

Eind januari staat er een compleet nieuwe versie van het platform United Wardrobe live. Het Utrechtse bedrijf, dat kledingkasten met elkaar verbindt, hoopt binnen drie jaar internationaal marktleider te zijn met de ‘grootste kleding marktplaats ter wereld’.

Fashion

Amazon met sampling als reclameproduct cosmetica

Amazon ontwikkelt een nieuw reclameproduct dat in de fysieke retail al eeuwenoud is: sampling. Het gaat proefmonsters versturen aan klanten die in cosmetica zijn geïnteresseerd.

Online advertising

‘Nederlandse omzet Miinto verdubbeld in 2018’

Online boutiqueplatform Miinto heeft vorig jaar een omzet van 67 miljoen euro gerealiseerd. De Nederlandse activiteiten verdubbelden qua omzet bijna […]

Fashion

Webwinkel Galeria Inno gaat dicht

De webwinkel van Galeria Inno gaat eind deze maand dicht. Dat mailde de Belgische kledingwinkelketen een dezer dagen naar haar klanten.

Fashion

Personality en personalisatie: waarom LaDress-klanten zo trouw zijn

Voor modemerk LaDress is persoonlijk contact met klanten heel belangrijk. Dat gebeurt bijvoorbeeld door evenementen te organiseren en binnenkort ook door gepersonaliseerde content op de website te tonen.

Customer Loyalty

Schoenenzaak Nolten opent Vlaamse webwinkel

Schoenenretailer Nolten heeft haar Belgische webshop geopend. De keten start naar eigen zeggen met online verkoop volledig gericht op de Vlaamse klant.

Fashion

Zalando krijgt vijfde distributiecentrum

In het najaar van 2019 opent Zalando zijn vijfde distributiecentrum in Duitsland. Deze is anders dan de anderen omdat het een ‘inbound dc’ wordt, enkel op interne logistiek gericht.

Fashion

Koersval ASOS trekt Zalando en H&M mee

De slechte eindejaarsresultaten van online modewinkel ASOS treft ook de beurskoers van de concurrentie hard.

Fashion

Zalando verdubbelt aantal fysieke outlets

In de komende twee jaar opent Zalando in Duitsland zes nieuwe fysieke outletstores, een verdubbeling ten opzichte van het huidige aantal. Buitenlandse outlets worden niet uitgesloten.

Fashion

Omzetwaarschuwing ASOS door economie en warm weer

Online kledingwinkel ASOS begint het financiële jaar niet goed. De economie hapert, er is te veel korting gegeven en het weer is te warm voor de tijd van het jaar. Gevolg: de omzetverwachtingen worden niet gehaald en een waarschuwing voor het hele jaar klinkt.

Fashion

Zalando mogelijk in woninginrichting

Zalando wil zijn assortiment uitbreiden met beddentextiel en woninginrichting, zo weet Die Welt. Concrete plannen zijn er echter nog niet, zo verklaart medeoprichter David Schneider.

Fashion