Zara plaatst pakketautomaat in flagshipstore Hamburg
Modeketen Zara plaatst in Duitsland pakketautomaten in zijn winkels. Alleen al in zijn flagshipstore in Hamburg kan de keten 700 pakketten uitleveren. In vijftien seconden zelfs.
Modeketen Zara plaatst in Duitsland pakketautomaten in zijn winkels. Alleen al in zijn flagshipstore in Hamburg kan de keten 700 pakketten uitleveren. In vijftien seconden zelfs.
Zalando start het seizoen met een nieuwe slogan: Zalando. Free to be. De reclamecampagne, met in de hoofdrol influencers als Adwoa Aboah, Alice Hurel, Felicity Hayward, Rain Dove en Leroy Mokgatle, belicht het uitgebreide mode-assortiment en moedigt klanten aan om zichzelf te zijn.
De roep om ‘groene’ mode en een duurzamere modebranche wordt steeds sterker. Om daarop in te spelen kunnen modemerken de kracht van artificiële intelligentie en data inzetten om duurzamere processen te realiseren en tegelijkertijd hun klanten een betere service te bieden.
De interesse van kijkers voor modegerelateerde video’s is meer dan verzesvoudigd in de afgelopen jaren, merkt YouTube. Daarom opent het /Fashion om die interesse te kanaliseren.
Harro Messelink en Matthijs Bramer nemen per 4 september de activiteiten van Bluxbox geheel over van David Sluis. Ze willen de webshop die cosmeticadozen op abonnementsbasis verkoopt een impuls geven.
De aandachtsspanne van consumenten wordt steeds korter en hierdoor wordt het nog belangrijker om een optimale customer experience te bieden. Het verschil tussen de verwachting van de klant bij online shoppen en de realiteit noem je de “Personalisatie gap”. In dit webinar deelt Lars Rabe, Managing Director EMEA bij True Fit, zijn visie op het overwinnen van de drie belangrijkste personalisatie-uitdagingen in fashion retail.
De verkopen van de schoenbranche stagneren, het aantal vestigingen loopt jaarlijks terug en een steeds groter deel van de verkoop gaat via het internetkanaal. Dat concludeert ABN Amro in het onderzoek Stand van de Retail van september.
TopVintage, de online retro webshop, opent haar allereerste boutique bij het kantoorpand aan de Wiebachstraat 9 in Kerkrade. In het weekend van vrijdag 6 september en zaterdag 7 september vindt de feestelijke opening plaats.
Het omgooien van de merkstrategie van Hudson’s Bay naar het middensegment is het Canadese warenhuis fataal geworden. Afgelopen dagen werd bekend dat het bedrijf zich terugtrekt uit Nederland.
Het platform voor tweedehands kleding Vinted breidt uit naar Nederland. Het van oorsprong Litouwse bedrijf wordt al enige tijd geleid door een Nederlander Thomas Plantenga.
Na meer dan een half jaar testen in een afgeschermde omgeving neemt Zalando in een van zijn warenhuizen de eerste logistieke robots in bedrijf.
CoolCat maakt in oktober een online comeback, met een jeugdcollectie die wordt ondergebracht bij zusterformule America Today. Ook de voormalige warenhuisketen V&D krijgt dit najaar een digitale makeover: deze wordt een online outletwinkel, mede dankzij de overname van online merkkleding- en schoenenoutlet ToBeDressed.
Zalando heeft in het Alexa Shopping Center te Berlijn een winkel geopend waar het voor een habbekrats tweedehands kleding verkoopt van, zoals het zelf zegt, goede kwaliteit.
Kledingondernemers hebben het moeilijk. Bij ruim een kwart van de kledingretailers bedroeg de omzetdaling 10 procent of meer, zo hebben AMRO en Locatus berekend. De sterke concurrentie en het veranderende klantgedrag leiden tegelijkertijd tot een scherpe tweedeling. Alleen kledingwinkels die zich op zichtbare en drukke locaties bevinden of via hun website veel omzet genereren, zagen de omzet gezamenlijk snel toenemen.
Zalando breidt haar Beauty assortiment nu ook uit naar Nederland. Met het assortiment stelt Zalando Nederlandse consumenten in staat om stijlkeuzes af te maken volgens de laatste wereldwijde beautytrends.