More stories

Google shopping actions: de nieuwe marketplace die concurreert met Amazon

Consumenten verwachten dat hun online ervaringen eenvoudiger, sneller en intuïtiever zijn en Google speelt daar op in met de nieuwe Shopping Action functionaliteit. De consument kan nu rechtstreeks aankopen doen bij Google op elk device, en ook stemgestuurd via de Google assistant. Wat betekent dit voor retailers?

E-commerce platforms

Hunkemöller: ‘Nul buzz around the brand’

In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een campagne. Dit keer een campagne waarbij Hunkemöller de eerste stapjes zet met podcasting.

Contentmarketing

Amazon: lippenstift uitproberen met AR

Amazon voert een nieuwe technologie van L’Oreal in waarmee dames lippenstift kunnen previewen met een app. En met het nieuwe Stylesnap kunnen ze kleding fotograferen en Amazon op vergelijkbare producten laten suggereren.

Augmented Reality

Marktplaats luxe tweedehandse kleding naar de beurs

De Amerikaanse webwinkel TheRealReal wil naar de beurs om, zoals het er nu naar uitziet, honderd miljoen dollar op te halen.

Marketplaces

Winkelstraat.nl voegt Italiaanse modewinkels toe

Winkelstraat.nl heeft het aanbod uitgebreid met luxe fashion van ‘de mooiste boutiques’ uit steden als Milaan, Rome en Florence.

Fashion

Esther Leloux wil met ‘beauty shelfies’ VS en UK veroveren

De Nederlandse startup WeAreEves wil uitbreiden naar de VS en Engeland. Dat vertelde oprichtster en CEO Esther Leloux dinsdag tijdens Demo Day van Startupbootcamp in Utrecht, waar het bedrijf zich aan investeerders presenteerde.

Fashion

5 kenmerken van goede influencer content

49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

Influencer marketing

Modeverkopers Outfittery en Modomoto gaan samen

De Berlijnse modeverkopers Outfittery en Modomoto gaan samen. Samen bedienen ze 1 miljoen klanten en realiseerden ze afgelopen jaar een omzet van 80 miljoen euro, oplopend naar 100 miljoen in 2020. De naam Modomoto komt te vervallen.

Fashion

Nike bindt klanten met het meten van je schoenmaat

Welke maat schoenen heb ik? Nike, ’s werelds bekendste sportmerk, zoekt het antwoord op die vraag met Nike Fit, een app waarmee je door middel van augmented reality voeten scant en de juiste schoenmaat voor iedere Nike schoen vaststelt. Naast een conversiebooster zal Nike Fit het membership van Nike Plus aanjagen en klanten loyaler maken aan Nike.

Customer Loyalty

Modewinkels innoveren op duurzaamheid en online betalen

Hel en verdoemenis dwalen door de winkelstraten. Iedere week staat een ander failliet modebedrijf in de schijnwerpers op de catwalks iin de media. Steeds meer winkelpuien worden dichtgetimmerd. Maar: de online verkopen exploderen. Welke bedrijven zijn de overlevers in deze disruptie en hoe krijgen ze dat voor elkaar?

Strategy

Wie is er bang voor de big bad marketplace?

Wat is de impact op je organisatie bij het opzetten van een online marketplace? Een multi-vendor e-commerce portal is een geweldige manier om je marktpositie te versterken, maar houdt wel in dat je businessmodel ingrijpend verandert. Met deze tips kom je beslagen ten ijs.

Marketplaces

Een sterke missie maakt een sterk merk

We zijn superloyaal aan een merk waarvan we écht houden. Maar in hoeverre hebben brand managers en marketeers invloed op hoe de consument het merk ervaart? Betekenisvolle merken die een gevoel kunnen losmaken bij consumenten maken het verschil en onderscheiden zich van de rest in deze drukke wereld waarin we ontelbare mogelijkheden hebben. Dit zijn de lessen van branding experts die tijdens SXSW inspirerende presentaties gaven.

SxSW

Eén gecentraliseerd e-commerceplatform ontwikkelen? Gebruik deze praktische tips

De digitalisering heeft ook effect op de winkelvloer. Klanten zien geen verschil tussen offline en online kanalen en verwachten overal dezelfde beleving. De consument shopt nog altijd het liefst in de winkel, maar de customer journey is drastisch veranderd. Er zijn veel meer touchpoints, die vaak invloed hebben op elkaar. Twee derde van de consumenten die online iets kopen heeft bijvoorbeeld voor of na de transactie de winkel bezocht. Hoe kun je als fashion-retailer inspelen op die veranderde mindset? En welke rol speelt IT hierin? Door een gecentraliseerd e-commerceplatform te ontwikkelen, lees in deze whitepaper hoe je dit doet. 

E-commerce platforms

Emerce Fashion: de foto’s

Vertegenwoordigers van Mexx, Ace & Tate, United Wardrobe, Bamingo, Buckaroo en The Fabricant waren donderdag te horen tijdens Emerce Fashion, waar zo’n 250 fashion professionals en e-commerce experts samenkwamen om alles te horen over de combinatie van tech, fashion en e-commerce. Peter Boer maakte de foto’s. Zijn volledige reportage vind je hier.

Fashion

Webshops en consumenten dupe van verboden verticale afspraken

Dat er afspraken worden gemaakt tussen leveranciers en webwinkels, is logisch. En dat die afspraken soms in strijd zijn met de wet, of op zijn minst discutabel zijn, is helaas niet nieuw. Gelukkig heeft de ACM onlangs aangekondigd strenger te gaan controleren op verboden afspraken. Maar vooral de handhaving daarvan is een must, zodat webwinkels en consumenten niet langer de dupe zijn.

Legal