More stories

Wagamama investeert in meer internethandel

De restaurantketen in Aziatische stijl Wagamama wil zijn online investeringen opschroeven. Het wil tegemoet komen aan de trend waarbij consumenten vaker eten laten thuisbezorgen.

Food

Omzet Deliveroo in Nederland naar 13,8 miljoen euro

Maaltijdbezorger Deliveroo groeit flink in Nederland. In 2017 bedroeg de omzet 13,8 miljoen euro, een stijging van 460 procent ten opzichte van een omzet van 3 miljoen in 2016. Het bedrijf maakte de cijfers zojuist bekend.

Food

Online omzet PLUS 40 procent gestegen

De omzet uit online bestellingen bij supermarkt PLUS is in 2018 met 40 procent gestegen. Klanten kunnen bij nagenoeg alle winkels online bestellen, het aantal ophaalpunten ligt over de tweehonderd en ruim 230 winkels bieden de PLUS Express dienst aan, waarbij boodschappen na twee uur thuisbezorgd worden.

Food

Jumbo opent testhubs voor levering aan huis

Jumbo is een proef gestart in de regio Den Bosch die een nieuwe wijze van thuisbezorging test. Levering aan huis vindt hier rechtstreeks plaats vanuit een zogeheten hub. Met dit systeem van hubs, bekend van Picnic, verwacht Jumbo sneller te kunnen groeien en meer klanten in Nederland te bereiken.

Food

‘Amazon wil Whole Foods vestigingen uitbreiden’

Amazon wil het aantal Whole Foods vestigingen in de VS sterk uitbreiden, vooral in wijken waar het bedrijf momenteel niet vertegenwoordigd is.

Food

Takeaway neemt Duitse activiteiten Delivery Hero over

Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, neemt alle Duitse bezorgdiensten van Delivery Hero over. Tegelijk wordt Delivery Hero aandeelhouder.

Food

Jumbo verwacht ruime verdubbeling van aantal online bestellingen

Supermarkt Jumbo verwacht de komende week voor het derde jaar op rij een ruime verdubbeling van het aantal online bestellingen.

Food

Wat eten we met kerst? Laat AI die vraag beantwoorden

Een gezonde, heerlijke maaltijd, dat willen we toch allemaal en het liefst elke avond? Voor velen blijft boodschappen doen echter een saaie en tijdrovende klus. Zeker als je ook nog rekening moet houden met de verschillende voorkeuren en behoeften van je tafelgenoten. Artificial Intelligence zorgt voor tijdwinst binnen de supermarktketens.

Artificial Intelligence

Belegger: ‘Just Eat slechtst presterend foodbedrijf’

Aandeelhouder Cat Rock Capital noemt zijn Just Eat het slechtst presterend online foodbedrijf ter wereld en eist verandering.

Venture

Supermarkt Carrefour test omnichannelformule

Supermarkt Carrefour test in Parijs een nieuw winkelconcept dat verse en gemaksproducten combineert met digitale diensten en horeca.

Food

Nieuw event Emerce: Digital Food

Op 26 maart 2019 vindt de eerste editie plaats van Digital Food, een nieuw event dat Emerce samen organiseert met Foodlog.

Food

Picnic: ‘De werkomgeving onveilig, de werkdruk te hoog en de beloning ondermaats’ (update)

Het verloop van medewerkers van websuper Picnic is hoog. Dat stellen vakbond FNV en medewerkers uit twee verschillende distributiecentra van Picnic vandaag tegenover Trouw. Ook de inspectie SZW kreeg de afgelopen twee jaar klachten over Picnic.

Food

AH to go en Thuisbezorgd.nl gaan samenwerken in Amsterdam

AH to go en Thuisbezorgd.nl starten vandaag in Amsterdam de gezamenlijke bezorging van het AH to go-assortiment. De producten worden […]

Food

‘Eerste Amazon Go buiten de VS in Londen’

De eerste kassaloze Amazon Go winkel buiten de VS komt vermoedelijk in Londen, naar verluidt in de buurt van Oxford […]

Food

Deliveroo lanceert tools voor restaurants

Het aantal restaurants in Nederland dat samenwerkt met maaltijdenbezorger Deliveroo is sinds juni 2018 met duizend toegenomen, een stijging van 67 procent. Het gaat om restaurants die de bezorging zelf verzorgen, restaurants die de bezorging overlaten aan Deliveroo of een mix van beide.

Food