More stories

Zoekmachine speurt verdachte voedingssupplementen op

Om voedingssupplementen op te kunnen sporen die ingrediënten bevatten die mogelijke gezondheidsrisico’s met zich mee brengen, heeft de Radboud Universiteit samen met het RIVM een speciale zoekmachine ontwikkeld. Deze kan op basis van berichten op sociale media verdachte producten herkennen.

Food

Albert Heijn zet kunstmatige intelligentie in tegen voedselverspilling

Albert Heijn naar eigen zeggen een nieuwe stap in het verminderen van voedselverspilling met de proef ‘dynamisch afprijzen’. Daarbij worden producten automatisch afgeprijsd op basis van de houdbaarheidsdatum: hoe korter de houdbaarheid, hoe hoger de korting.

Food

Albert Heijn gaat diesel Volkswagen Crafter’s ombouwen voor online bezorgen

Albert Heijn gaat binnen afzienbare tijd in Amsterdam online bestelde boodschappen bezorgen met elektrische bezorgbussen.

Food

Amazon leidt financieringsronde van 575 miljoen dollar in Deliveroo

Amazon gaat investeren in de Britse bezorger Deliveroo. De retailer leidt een financieringsronde van 575 miljoen dollar. Andere deelnemers zijn investeerders T Rowe Price, Fidelity Management & Research Company en Greenoaks.

Food

McDelivery breidt uit naar Eindhoven en Rotterdam Zuid

McDelivery is voortaan ook beschikbaar in Eindhoven en Rotterdam Zuid. Met McDelivery kunnen klanten McDonald’s producten bestellen en laten bezorgen via de Uber Eats-app.

Food

Takeaway.com krijgt PSD2-licentie van DNB

Moederbedrijf Takeaway.com van Thuisbezorgd.nl verwerft een licentie van De Nederlandsche Bank om op te treden als betaalinstelling.

PSD2

Picnic vergelijkt prijzen nu ook met die van Plus

Picnic gaat de prijzen van supermarkt Plus meenemen in haar laagste prijsgarantie. Eerder deed de websuper dat al met Jumbo en Albert Heijn.

Food

Rocket Internet stapt uit Hellofresh

Rocket Internet verkoopt zijn laatste pluk aandelen in Hellofresh en haalt daar 350 miljoen euro mee op.

Venture

Sebastiaan Berkvens verlaat Beerwulf

De mede-oprichter van online speciaalbierwinkel Beerwulf.com Sebastiaan Berkvens kondigt aan het bedrijf te verlaten.

Venture

Colruyt Group test thuisbezorgen rond Brussel

Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, gaat bestellingen aan huis leveren met behulp van duurzame CNG-bestelwagens die op aardgas rijden. Het gaat om een testproject dat tot het najaar in vijf gemeenten nabij Brussel wordt gehouden.

Food

Online omzet Ahold Delhaize groeit 25 procent

De online omzet van Ahold Delhaize is in het eerste kwartaal 25 procent gegroeid. Vooral op de Amerikaanse markt maakte de groep online vorderingen. Daar bedragen de inkomsten zo’n 221 miljoen euro.

Food

Ook minder plastic om groente en fruit bij ah.nl

Na succesvolle test op de groente- en fruitafdeling op het Genderenplein in Hoofddorp gaat Albert Heijn dit jaar nog meer groente en fruit zonder plastic verpakking aanbieden, in winkels en online.

Food

Picnic bezorgt rond Eindhoven dankzij nieuwe hub

Picnic bedient voortaan niet alleen de gehele stad Eindhoven, maar wordt vanaf morgen ook actief in verschillende plaatsen rondom de stad. Dat komt doordat het bedrijf een nieuwe hub heeft gevonden van waaruit de elektrische karretjes uitrijden. Tot op heden bezorgde Picnic vanuit het distributiecentrum.

E-commerce

HelloFresh groeit naar 2,5 miljoen klanten

HelloFresh, de beursgenoteerde bezorger van maaltijdboxen, zag het aantal klanten in het eerste kwartaal met 32 procent toenemen naar 2,5 miljoen. Vooral in de VS werd een flinke groei gerealiseerd.

Food

Chabuduo in retail en customer loyalty: dit zijn de lessen uit China

De Chinese economie is om uiteenlopende redenen de afgelopen twintig jaar geëxplodeerd. Ik ging naar China om met eigen ogen te zien en te ervaren wat dit nou zo bijzonder maakt. Wat kunnen we leren van onbemande winkels, QR-codes (jawel), gezichtsherkenning, betaalsystemen en Chinees retailtainment? En wat is eigenlijk Chabuduo?

Customer Loyalty