More stories

Emerce Rapport Generatieve AI in Socialmediamarketing

Hoe effectief zijn AI-gegeneerde beelden in social media marketing? Dit onderzoek laat zien welke impact AI-gegeneerde beelden hebben op customer […]

Marketing

Nieuw thuis voor Thuisbezorgd.nl en Just Eat Takeaway.com in Enschede

Just Eat Takeaway.com – het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl – heeft in Enschede zijn nieuwe kantoor geopend. Op maandag 4 november verhuizen de werknemers van Roombeek naar de De Ruyterlaan.

Food

Omzet Uber Eats naar 3,5 miljard dollar (+18%)

De maaltijdbezorgers van Uber Eats brachten voor 18,7 miljard dollar aan voedsel en boodschappen bij hun klanten (16%), wat een omzet van 3,5 miljard dollar opleverde.

E-commerce

HelloFresh zet in op kant-en-klare maaltijden

Maaltijdenbezorger HelloFresh realiseerde in het derde kwartaal een groepsomzet van 1,83 miljard euro, een lichte verbetering ten opzichte van vorig jaar. De EBITDA was met 72 miljoen euro aanzienlijk boven de marktverwachtingen.

Food

Albert Heijn: ‘Dekkingsgraad online bestelde boodschappen bijna 100 procent’

Albert Heijn kan bijna in heel Nederland online bestelde boodschappen bezorgen. ‘We zitten voor online momenteel op een dekkingsgraad van 97 procent, zegt AH-woordvoerder Pauline van den Brandhof in antwoord op vragen van Distrifood over de onlinestrategie.

Food

Colruyt gaat slimme winkelkar testen bij groot publiek

Na een succesvolle met de ‘smart cart’ voor eigen personeel zal het Belgische Colruyt Laagste Prijzen volgend jaar de slimme winkelkar testen bij het grote publiek. Dat meldt Gondola.

Food

Thuisbezorgd.nl gaat samenwerken met Zuivelhoeve

Voortaan kunnen inwoners van Amsterdam, Groningen en Den Bosch de producten van Zuivelhoeve Winkels bestellen via Thuisbezorgd.nl. De Zuivelhoeve winkels staan bekend om hun ambachtelijke producten zoals vele Hollandse en buitenlandse kazen, verse noten en huisgemaakte zuivel, maar hebben ook een uitgebreid lunch- en borrel assortiment.

Food

Lagere orderstroom voor Just Eat Takeaway (JET)

Het aantal orders voor Just Eat Takeaway (JET) is in het derde kwartaal met zes procent teruggelopen. In Noord Amerika met 11 procent, en in Zuid Europa zelfs met 17 procent. In Noord Europa bedroeg het verlies 2 procent.

Food

Uber Eats gaat exclusieve samenwerking aan met Grapedistrict

Wijnliefhebbers in Nederland krijgen vanaf nu nog gemakkelijker toegang tot exclusieve wijnen van kleine wijnboeren, dankzij een samenwerking tussen Uber Eats en Grapedistrict. Inwoners van Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Haarlem, Heemstede en Den Haag kunnen als eerste bestellen.

Food

Flink opent nieuwe locaties in Amsterdam

Boodschappenbezorger Flink heeft een nieuwe locatie geopend aan de Weesperstraat 61 in Amsterdam. Het is de eerste locatie van Flink in de Amsterdamse binnenstad.

Food

Zwaar verlies voor Picnic

Picnic-topman Michiel Muller vertelde deze zomer aan het FD dat zijn bedrijf in de laatste weken van 2023 voor het eerst winst heeft gemaakt, maar de jaarrekening van van Picnic Nederland die het bedrijf onlangs heeft gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel laat een meer genuanceerd beeld zien.

Food

Flink: nieuwe financieringsronde van 135 miljoen

Flitsbezorger Flink haalt in een financieringsronde 135 miljoen euro groeigeld op voor uitbreiding in Duitsland en Nederland.

Venture

Foodbag lanceert herbruikbare maaltijdbox

De Belgische maaltijdboxfabrikant Foodbag komt met herbruikbare dozen ter vervanging van de bestaande kartonnen. In de toekomst wil men eenmalige verpakkingen, zoals bij pasta of rijst, zien te vervangen door herbruikbare alternatieven.

Food

Picnic: winst in Nederland, internationaal 220 miljoen verlies

Online supermarkt Picnic sloot het einde van 2023 winstgevend af, maar onder de streep kleuren de cijfers nog diep rood.

E-commerce

Carrefour gebruikt AI voor beheer van vervaldata

Carrefour België gebruikt sinds kort AI om vervaldata van levensmiddelen efficiënt te beheren, kortingen te optimaliseren en voedselverspilling tegen te gaan.

Food