More stories

Uber gaat boodschappen bezorgen in Latijns Amerika en Canada

Uber, dat deze week nog de overname van maaltijdbezorger Postmates bekend maakte, begint met het bezorgen van alledaagse boodschappen in Latijns Amerika en Canada.

e-commerce

Belgische restaurants in opstand tegen maaltijdbezorgers

De Belgische minister van Middenstand Ducarme gaat onderzoeken of er sprake is van misbruik door maaltijdbezorgers zoals Deliveroo en Uber Eats. Het verzet tegen commissies tot 30 procent neemt toe. Horeca-ondernemers zijn de actie #Savemyresto gestart.

Food

Picnic koerst op half miljard jaaromzet

De maandomzet van online supermarkt Picnic is afgelopen halfjaar met ongeveer zestig procent gestegen. Bij het huidige verkoopcijfer van veertig miljoen euro per maand koerst het op een jaaromzet van een half miljard euro.

e-commerce

Bloomberg: overname maaltijdbezorger Postmates door Uber is rond (update)

Uber gaat maaltijdbezorger Postmates overnemen voor 2,65 miljard dollar, zo meldt Bloomberg. Daarmee krijgt Grubhub, net overgenomen door het Brits-Nederlandse Just Eat Takeaway voor 7,3 miljard dollar, er een belangrijke concurrent bij.

Food

“Vecht of vlucht” hoe Uber Eats snel groeide tijdens COVID-19

Marketingteams bevinden zich vaak met beperkte middelen, maar er wordt nog steeds verwacht dat ze complexe campagnes lanceren met tientallen markten of productaanbiedingen. Welke processen, structuur en tools kunnen marketeers gebruiken om snel te schalen met weinig middelen? We bekijken een van de snelstgroeiende internationale bedrijven en zien hoe ze een enorm merk hebben geschaald met een Marketing Ops-team van minder dan drie werknemers.

Food

Nieuw distributiecentrum Picnic in Apeldoorn geopend

Maanden eerder dan gepland heeft online super Picnic vanochtend de deuren geopend van het nieuwe distributiecentrum in Apeldoorn.

Food

Platform voor bierbouwerijen

Bierliefhebbers kopen sinds kort speciaalbier direct bij tientallen brouwerijen dankzij het platform van Beer in a Box. Op het platform kunnen speciaalbierbrouwerijen een webwinkel inrichten en zo via eigen kanalen of via Beer in a Box zelf rechtstreeks bier verkopen.

Food

Digitale voedingscoach van Jumbo helpt fanatieke wielrenners

Jumbo maakt zijn persoonlijke voedingscoach in de vorm van een app beschikbaar voor mensen die fanatiek wielrennen. Jumbo Foodcoach geeft een persoonlijk en professioneel voedingsplan om beter te kunnen presteren tijdens trainingen en wedstrijden.

Food

‘Uber in gesprek met maaltijdbezorger Postmates’

Nu het Grubhub niet langer kan krijgen, dat bedrijf gaat immers naar Just Eat Takeaway voor 7,3 miljard dollar, zou Uber de overname overwegen van maaltijdbezorger Postmates, meldt de New York Times.

Food

Verbod op maaltijden bezorgen onder de 16 jaar

Vanaf 1 juli aanstaande is het verboden om jongeren onder de 16 jaar op commerciële basis maaltijden te laten bezorgen. Dit schrijft Staatssecretaris Van Ark in haar brief aan de Tweede Kamer, naar aanleiding van de motie van Weyenberg.

Food

Picnic gaat eigen merken verkopen

Picnic gaat producten ontwikkelen en verkopen onder een eigen Picnic-merk. Dat vertelt Picnic-topman Michiel Muller in een interview met vaktitel Distrifood.

Food

Hoe zien martech stacks eruit in Health, FMCG, Financials en Retail?

Voor de meeste bedrijven vertegenwoordigt marketingtechnologie nu 26 procent van het totale marketingbudget. Dit maakt martech een van de grootste kostenposten van een bedrijf. Dit is logisch gezien de hoeveelheid data die bedrijven tegenwoordig gebruiken om door het digitale landschap te manoeuvreren. Negentig procent van alle data op het internet is gecreëerd in de afgelopen vier jaar blijkt uit cijfers van Microfocus. Dit maakt marketingtechnologie hét belangrijkste component van je marketingstrategie. Maar wanneer was de laatste keer dat je elke oplossing in je martech stack hebt geëvalueerd? En wat is de toegevoegde waarde van elke technologie apart voor het behalen van je marketingdoelstellingen?

Financials

Boodschappen bestellen bij Carrefour kan met de stem

Bij supermarkt Carrefour in Frankrijk kun je voortaan boodschappen bestellen met enkel de stem en de smartphone. Daartoe zet de Franse keten de spraaktechnologie van Google in.

Voice

Domino’s verhuist naar Nieuwegein

Domino’s neemt in Nieuwegein een nieuw hoofdkantoor en distributiecentrum in gebruik. Het dc is 2500 vierkante meter groot, de kantoorruimte 1.300 vierkante meter.

e-commerce

Start-up CHEFSTBL brengt chef-koks naar thuis

Het nieuwe online boekingsplatform CHEFSTBL wil de ervaring van het uit eten gaan naar een restaurant bij de mensen thuis brengen. Belangstellenden kunnen een chef-kok bij hen thuis laten komen, met alle kookwaar en ingrediënten, voor een andere vorm van een avondje uit.

Food