More stories

150 miljoen euro voor maaltijdbezorger Glovo

Maaltijdbezorger Glovo uit Barcelona heeft 150 miljoen euro opgehaald in een financieringsronde geleid door Mubadala en met medewerking van Lakestar, Drake Enterprises en Idinvest. Op papier is het bedrijf nu zo’n 1 miljard dollar waard.

Food

2019: de websuper groeit, maar is nauwelijks een bedreiging

De forse groei van online boodschappen vormt geen bedreiging voor de fysieke supermarkt. De bevolking groeit en de supermarktbestedingen per inwoner stijgen, waardoor er in groeigemeentes zelfs ruimte is voor meer supermarkten. Dat bleek eerder dit jaar uit het supermarktrapport van vastgoedadviseur Colliers International.

Food

McDonald’s breidt McDelivery uit met proef via Thuisbezorgd.nl

McDonald’s en Thuisbezorgd.nl slaan de handen ineen met de bezorging van McDelivery. De samenwerking start komende maandag met een proef in Maastricht om vervolgens gefaseerd uit te breiden naar andere steden.

Food

Deliveroo Nederland haalt streven van vijftig ‘digitale’ restaurants

Maaltijdbezorger Deliveroo wilde eind 2019 vijftig virtual brands hebben in Nederland en dat doel is bereikt. Chicken Today uit Breda, onderdeel van Cafetaria Fine Food, is verwelkomd als vijftigste merk.

Food

Walmart test opnieuw zelfrijdende bezorgauto’s

Het grote Amerikaanse warenhuis Walmart gaat samenwerken met Nuro, een bedrijf achter zelfrijdende bezorgauto’s. In Houston zal een karretje genaamd R2 boodschappen aan huis bezorgen. Ook wordt een autonome Toyota Priuses ingezet.

Food

7 miljoen euro voor Franse boodschappenapp

De Franse boodschappenapp Jow haalt 7 miljoen euro aan financiering op bij Stride.VC, Caterina Fake en Jyri Engeström van Yes VC, en Shan-Lyn Ma, de CEO van Zola.

E-commerce

Just Eat verwerpt bod Prosus

De leiding van Just Eat heeft vanochtend het nieuwe, hogere bod (+4,2%) van investeringshuis Prosus uit Amsterdam naast zich neergelegd.

Food

Aandeel online verkopen gegroeid in omzet Colruyt

Door de investeringen in e-commerce is het aandeel van de online verkopen in de groepsomzet van de Vlaamse supermarkt Colruyt verder toegenomen. De omzet groeide het afgelopen halfjaar met 2,1 procent naar 4,7 miljard euro.

E-commerce

Delhaize start test met Deliveroo en Takeaway.com

Consumenten in Brussel en Antwerpen kunnen voortaan gezonde maaltijden van Delhaize Fresh Atelier laten bezorgen door koeriers van Deliveroo en Takeaway.com.

Food

Prosus verhoogt bod op Just Eat (update)

Het beursgenoteerde Prosus verhoogt zijn bod op de Britse maaltijdbezorger Just Eat luttele dagen voor de eerder vastgestelde deadline van komende woensdag. Aandeelhouders krijgen nu langer de tijd na te denken over het bod van het Nederlandse Takeaway of dat van Prosus.

Food

De Buik begint marketingbureau

De populaire culinaire website De Buik, over restaurants in Rotterdam en Amsterdam, begint een marketing- en activatiebureau.

Digital Agencies

Miljoen euro groeigeld voor Formitable

Formitable heeft bij een groep informal investors een miljoen euro aan groeigeld opgehaald om aan de groeiende vraag naar zijn product te kunnen voldoen.

Start-ups

Takeaway start zakelijke bezorgdienst in Europa

Takeaway, moederbedrijf van Thuisbezorgd, lanceert de zakelijke bezorgdienst Takeaway Pay in grote delen van Europa en Israël.

Food

Just Eat slaat bod Prosus af, kiest weer voor Takeaway

De directie van maaltijdbezorger Just Eat heeft het bod van investeerder Prosus formeel afgewezen. Het bestuur kiest unaniem voor het bod van Takeaway.com. Daarmee zou het toch al gaan fuseren.

Food

Eerste eigen Amazon supermarkt in Los Angeles

Amazon opent zijn eerste eigen supermarkt, dus niet onder de noemer Whole Foods, in Los Angeles. Nieuwssite CNET ontdekte personeelsadvertenties voor de nieuwe winkel in Woodland Hills.

Food