More stories

Picnic heeft voor het eerst meer locaties in Duitsland dan in Nederland

Picnic heeft voor het eerst meer locaties in Duitsland dan in Nederland. Met Hannover werd vorige week de volgende grote stad toegevoegd, goed voor 1,3 miljoen potentiële klanten. ‘Terwijl anderen op de rem trappen, openen we elke twee weken een nieuwe locatie’, zegt medeoprichter Frederic Knaudt in een gesprek met LZ.

Food

Prijsvergelijkingsapp PingPrice betreedt Nederlandse markt

PingPrice, de mobiele applicatie die productprijzen van supermarkten vergelijkt, is nu ook beschikbaar voor Nederlandse consumenten. Na de lancering van de app in België vorig jaar zet de start-up nu zijn vizier op de Nederlandse markt.

Food

Pieter Pot vanaf morgen weer in de lucht

Pieter Pot heropent morgen zijn webwinkel, zowel in Nederland als in Vlaanderen. De verpakkingsvrije onlinesupermarkt besteedt meer taken uit, legt de focus op een basisassortiment en past het bezorgmodel aan, meldt onder meer Retaildetail.be,

Food

HelloFresh moet kosten verlagen en uittocht abonees tegengaan

HelloFresh moet de kosten verlagen en een uittocht van abonnees zien te stoppen. In de eerste negen maanden van vorig jaar verloor het meer dan een miljoen actieve klanten.

Food

Rob van Straten (Skytree): ‘Mindset van glastuinbouwers past bij investeren in techniek’

Ontwikkelaar Skytree en agro-investterder Horticoop vinden elkaar in liefde voor tech en glastuinbouw: technologie om CO2 uit de buitenlucht te filteren.

Start-ups

Picnic breidt verder uit in Noord Duitsland

Na Hamburg, Norderstedt en Lübeck is de online supermarkt Picnic gestart in Neumünster en enkele omringende gemeenten. Picknic meldt dat er binnenkort meer steden in Sleeswijk-Holstein zullen volgen.

Food

Online boodschappen betalen met koopzegels bij Albert Heijn

Klanten van Albert Heijn kunnen voortaan ook op ah.nl en in de AH app hun boodschappen betalen met koopzegels. Hierdoor biedt Albert Heijn, naar eigen zeggen als eerste supermarkt, de mogelijkheid om álle boodschappen, online en in de winkel, te betalen met koopzegels.

Food

Colruyt test een zelf ontwikkelde ‘Smart Cart’

Sinds maart vindt er een test plaats van een nieuw type innovatieve winkelkar bij de Belgische supermarkt Colruyt. Deze zogenaamde Smart Cart scant zelf de producten die erin terechtkomen en rekent deze ook automatisch af.

Food

Neotaste naar Rotterdam en Haarlem

Restaurant-ontdekkingsapp NeoTaste bereidt uitbreiding voor naar Rotterdam en Haarlem.

Venture

Duitse online boodschappenmarkt nog zeer bescheiden, Picnic tweede aanbieder

De markt voor online boodschappen bezorging in Duitsland is nog steeds zeer bescheiden. Volgens marktonderzoekers van Consumer Panel Services GfK wordt slechts 2,8 procent van de boodschappen in Duitsland online verkocht.

Food

Retailmedia Just Eat Takeaway naar 200+ miljoen euro

De omzet uit reclame-activiteiten in de app steeg bij Just Eat Takeaway afgelopen jaar met 28 procent naar 208 miljoen euro.

Retailmedia

Markt Noord Amerika herstelt voor Just Eat Takeaway

Hoewel de handelsomzet in 2023 daalde naar 26,4 miljard euro, en het aantal bestellingen ook, naar 891 miljoen, is Just Eat Takeaway niet ontevreden over de ontwikkelingen.

Food

Uber Eats lanceert bezorgdienst met stoeprobots in Japan

Uber lanceert samen met partners Mitsubishi Electric en autonome robotica-startup Cartken een nieuwe dienst in Japan, waarbij zelfrijdende stoeprobots bestellingen bezorgen.

Food

Jitse Groen wacht op doodsteek Spaanse concurrent

CEO Jitse Groen van Just Eat Takeaway staat te popelen om het 50+ procent marktaandeel van zijn Spaanse concurrent Glovo over te nemen. De Spanjaarden staan er financieel bijzonder riskant voor.

Venture

How I invest. Gerd-Jan Brand: ‘Het is belangrijk dat er langetermijnimpact wordt gemaakt’

Investeerders kijken steeds vaker naar sociale en milieu-impact. Gerd-Jan Brand van Invest International over waarin wordt geïnvesteerd en de criteria.

Start-ups