More stories

BP introduceert ‘on-demand’ bezorgdienst BP2you

BP heeft haar eerste proef met een lokale ‘on-demand’ bezorgdienst in Nederland geïntroduceerd. BP2you start voor een proefperiode van zes maanden in Utrecht. Klanten krijgen dan de mogelijkheid om eten en drinken te bestellen en vanuit hun lokale BP tankstation op een locatie naar keuze te laten bezorgen.

Food

Takeaway.com rekent extra toeslag bezorging Scoober

De eigen bezorgdienst van Takeaway.com, Scoober, wordt zo intensief gebruikt door restaurants dat er een extra toeslag wordt gevraagd per 1 januari 2020.

Food

HelloFresh: 2,6 miljoen actieve klanten

De bezorger van maaltijddozen HelloFresh sluit het derde kwartaal af met 2,6 miljoen klanten. Iets meer dan de helft van de handel vindt plaats in de VS.

Food

Partners bol.com realiseren 60 procent meer omzet

De partners van bol.com hebben in het derde kwartaal zestig procent meer omzet gedraaid. Het aantal partners is gegroeid naar 19.000, zo blijkt uit de kwartaalcijfers die moederbedrijf Ahold Delhaize zojuist vrijgaf.

Food

Takeaway.com zet bod op Just Eat door

Takeaway.com zet zijn bod op de Just Eat door en geeft aandeelhouders van het Engelse bedrijf nu meer zekerheid over het slagen van de deal.

Food

Jumbo opent nieuw E-Fulfilment Center in Bleiswijk

Jumbo Supermarkten is gestart met de voorbereidingen voor een derde E-Fulfilment Center (EFC). Daarvoor is een geschikte locatie gevonden in Bleiswijk (Zuid-Holland). Het nieuw te bouwen EFC wordt een aanvulling op de bestaande centers in Den Bosch en Raalte.

Fulfillment

Amazon schrapt bezorgkosten Amazon Fresh voor Prime leden

Amazon schrapt in de VS bezorgkosten voor Amazon Fresh met het oog op hevige concurrentie van Walmart en onafhankelijke bezorger Postmates.

Food

Jumbo breidt online assortiment zakelijke markt uit

Jumbo vergroot haar online assortiment speciaal voor de sterk groeiende zakelijke markt. Vanaf nu kunnen zakelijke klanten op Jumbo.com kiezen uit nóg meer producten.

Food

Groei maaltijdbezorger Just Eat neemt af

Maaltijdbezorger Just Eat, die gaat fuseren met het Nederlandse Takeaway, zag de omzet in het derde kwartaal met 25 procent groeien vergeleken met een jaar terug, namelijk naar 287 miljoen euro.

Food

Carrefour test e-commerce distributiecentrum

Supermarkt Carrefour gaat in België een speciaal distributiecentrum inrichten voor e-commerce. Tot nu toe werden klanten enkel beleverd vanuit de winkels, maar dat model is niet vol te houden, zegt operationeel directeur franchise Giosino Cornacchia in een gesprek met RetailDetail.

Food

Uber neemt bezorger van boodschappen over

Uber maakt serieus werk van boodschappenbezorging met de overname van Cornershop. Dat bedrijf was eerste actief in Latijns Amerika, en sinds kort ook in Toronto.

Food

Duits bereik Picnic: 1 miljoen huishoudens

Online supermarkt Picnic groeit met de opening in Essen naar een bereik van een miljoen huishoudens.

Duitsland

Je online reputatie verbeteren? Gebruik deze tips van TripAdvisor

Reviews, beoordelingen en sterrenscores zijn tegenwoordig direct zichtbaar in de Google zoekresultaten en op sites als TripAdvisor en Yelp. Consumenten nemen beslissingen over je merk voordat ze überhaupt je website hebben bezocht, laat staan een echte locatie. Een goede online reputatie is de sleutel tot succes. In dit webinar delen Nick Oropall (Uext), Jay Bear (Convince & Convert) en Gerard Murphy (TripAdvisor) hun visie op het verbeteren van je online reputatie.

Food

Zes tips voor online marketing succes in Food

68 procent van de zoekopdrachten voor restaurants van vandaag is merkloos, wat betekent dat klanten zoeken op keukentype of voedselitem, niet op restaurantnaam. En 83 procent van de consumenten leest online een restaurantmenu voordat ze uit eten gaan, blijkt uit cijfers van Yext. Het is daarom belangrijk dat jouw restaurant hoog in de zoekresultaten staat. Deze whitepaper beschrijft zes manier voor het optimaliseren van de zoekmarketing-strategie voor jouw restaurant.

Food

Takeaway verwerkt 87 procent meer orders in derde kwartaal

Takeaway heeft in het derde kwartaal 87 procent meer orders verwerkt dan een jaar eerder. Vooral Duitsland groeide hard, met 136 procent.

E-commerce