Traditionele Duitse supers pakken marktaandeel flitsbezorgers terug
Terwijl nieuwe uitdagers zoals Gorilla’s zich weer terugtrekken uit veel Duitse steden, proberen traditionele ketens hun plek in te nemen.
Terwijl nieuwe uitdagers zoals Gorilla’s zich weer terugtrekken uit veel Duitse steden, proberen traditionele ketens hun plek in te nemen.
De kassaloze Aldi die in juli in centrum van Utrecht werd geopend is een half jaar na lancering geen succes. Op doordeweekse dagen is er vrijwel nooit iemand in de winkel te zien, op een handjevol personeel na, meldt RTV Utrecht.
’s Werelds oudste gedistilleerde-drankenmerk betreedt met nieuwe website op Shopify-platform en ready-made cocktails de B2C-markt Bols is al eeuwenlang een […]
Picnic gaat van een aantal A-merken in het buitenland ingekochte varianten verkopen. Daarmee wil de websuper lagere prijzen voor A-merken realiseren.
Thuisbezorgd.nl werkt samen met Makro om aan de aangesloten restaurants een ‘unieke inkoopkorting’ bij de groothandel te bieden. Meer dan 13.000 restaurantpartners kunnen kortingen krijgen tussen 3 en 5 procent bij alle 17 vestigingen van Makro in Nederland.
Websupermarktformule Ochama richt zich niet meer op eigen winkels, maar kiest voor afhaalpunten bij derden. Dat zegt een woordvoerder van moederbedrijf JD.com tegen RetailTrends.
McDonald’s testrestaurant in de buurt van Fort Worth, Texas heeft geen menselijke werknemers meer die je bestellingen overhandigen bij de drive-thru, de bestellingen rollen van een automatische transportband. Het bestellen zelf gebeurt met een app.
Flitsbezorger Flink verwacht eind 2024 winst te maken in Nederland en Frankrijk. Thuismarkt Duitsland kan al eind 2023 zwarte cijfers gaan schrijven, aldus de leiding. De jaaromzet over 2022 lag rond de 400 miljoen euro.
Amsterdam lanceert een nieuw paraplubestemmingsplan voor flitsbezorging. Vanaf 5 januari 2023 ligt dat plan klaar voor inspraak.
Onlinesupermarkt Crisp zag zijn verlies in 2021 bijna verdubbelen tot 15,2 miljoen euro. Dat blijkt uit de jaarrekening waaruit Retailnews citeert.
Aan de onstuimige groei van boodschappen- en maaltijdbezorging is een eind gekomen in 2022. De bezorgmarkt groeide dit jaar met 4,6 procent naar een omzet van 7,9 miljard euro. In 2021 en 2020 bedroeg die groei nog respectievelijk 29 en 52 procent. Dat blijkt uit het FSIN Dossier Delivery 2022 van het FoodService Instituut Nederland. In 2023 zal de totale bezorgmarkt nog maar met 4,3 procent toenemen.
Het Deense Too Good To Go is nu ruim vier jaar actief in Nederland. Met een steady propositie. Er is echter meer nodig, merkt country manager Nederland Geertje Zeegers. “Er liggen grote kansen in data-analyse.”
Door covid werd een e-commercetraject urgent voor De Bruijn Wijnkopers. Maar hoe pak je dat aan als intern de knowhow en mankracht ontbreekt?
Met zijn nieuwe investeringsvehikel Spacetime verstrekte Adriaan Mol acht miljoen euro groeikapitaal aan de Amsterdamse tech sale-up Formitable, dat zich marktleider noemt in groeioplossingen voor restaurants. De pijlen worden nu specifiek gericht op Duitsland en de Nordics, aldus CEO Raymond Wilders.
Het familiebedrijf Jan Linders gaat verder als franchiseondernemer van Albert Heijn. De supermarkt blijft met deze stap naar eigen zeggen een krachtige speler in het zuiden van Nederland. De keten wordt ook gelijk de grootste franchisenemer van Albert Heijn.