More stories

Nijmegen kan weer bestellen bij Flink

Vanaf 6 december gaat Flink weer boodschappen bezorgen in Nijmegen. Bewoners van de hele stad kunnen dan weer dagelijks tussen 8 en 24 uur hun boodschappen bestellen.

Food

Handelsomzet bol.com stijgt met 6,2 procent

De handelsomzet bij bol.com is in het derde kwartaal met 6,2 procent gegroeid. Verkopen van derden maken nu 62 procent deel uit van de omzet. In Europa brachten de online activiteiten van Ahold Delhaize 1,3 miljard euro op. Bol.com verdient nog elk kwartaal meer aan advertenties. De (onbekende) omzet steeg met 48,8 procent.

Food

Ahold verkoopt FreshDirect aan Getir

Getir neemt voor een onbekend bedrag online supermarkt FreshDirect over. FreshDirect, afkomstig uit New York, is onderdeel van Ahold Delhaize USA.

Food

Albert Heijn kopieert Picnic bij bezorgen

Albert Heijn introduceert vanaf deze week de Buurtroute. Dit initiatief koppelt, net als bij Picnic, bezorgmomenten van buurtbewoners aan elkaar. Hierdoor rijden bezorgers minder kilometers, wordt thuisbezorgen efficiënter en vooral ook duurzamer omdat er minder CO2-uitstoot plaatsvindt.

Food

Meer omzet, minder klanten voor HelloFresh

In het derde kwartaal van 2023 realiseerde maaltijdbezorger HelloFresh een positieve omzetgroei van 3,5 procent bij constante wisselkoersen. De omzet bedroeg 1,80 miljard euro. De gemiddelde bestelwaarde bereikte een recordhoogte van 64,2 euro.

Food

Een miljoen groeigeld voor streamingdienst Cheflix

De Netflix van sterrenchefs, het Nederlandse Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde een miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder hen de oprichters van Creative Fabrica en Studocu.

Start-ups

Pieter Pot bedelt weer om geld

De geldhonger van online supermarkt Pieter Pot lijkt nog allerminst gestild. De crowdfundingactie afgelopen zomer heeft naar nu blijkt onvoldoende opgebracht en de verpakkingsvrije supermarkt moet weer een beroep doen op zijn klanten.

E-commerce

Carrefour en Takeaway.com breiden samenwerking uit

Na een succesvolle test in Brussel breiden Takeaway.com en Carrefour België hun samenwerking uit. Ook klanten in Antwerpen, Brussel, Genk, Gent, Hasselt en Luik Carrefour-producten aan huis kunnen laten leveren.

Food

Belgische onlinesupermarkt Rayon stopt ermee

Rayon, de onlinesupermarkt van Smartmat, gaat stoppen, Ondanks de samenwerking met Colruyt Group vinden onvoldoende klanten de weg naar de webshop. De laatste boodschappen worden op 24 oktober bezorgd, weet Retaildetail.

Food

Just Eat Takeaway ziet herstel, maar orders lopen nog steeds terug

Just Eat Takeaway.com ziet de markt weer wat aantrekken. De handelsomzet in het derde kwartaal groeide in Noord Europa met 6 procent en in Engeland en Ierland 4 procent. In de VS werd nog wel verlies geboekt, maar ook daar ziet de maaltijdbezorger licht herstel.

Food

Getir start met verkoop van G’woon private label

Flitsbezorger Getir breidt het bestaande assortiment verder uit met circa 90 hoogwaardige private label producten van G’woon, zoals afbakbrood, ontbijtproducten, dranken, pasta, rijst, olijfolie, koekjes, snacks, schoonmaakmiddelen, wc-papier en dierenvoeding. De producten worden ook aangeboden in de Gorillas-app.

E-commerce

Albert Heijn en Swisslog realiseren geautomatiseerd Home Shop Center

Albert Heijn en Swisslog, een wereldwijde aanbieder van magazijnautomatisering en -software, werken samen aan een nieuw, geautomatiseerd Home Shop Center (HSC). In het nieuwe HSC hoeven medewerkers nagenoeg alle houdbare producten niet meer zelf uit de rekken te pakken omdat dit geheel geautomatiseerd gebeurt.

E-commerce

250 miljoen euro extra voor Picnic

Supermarktconcern Edeka wil 250 miljoen euro extra investeren in de bezorgdienst Picnic.

E-commerce

Getir en Uber Eats werken samen in verschillende steden

Getir en Uber Eats hebben een nieuwe samenwerking aangekondigd waarmee klanten in Amsterdam, Amstelveen, Arnhem, Den Haag, Haarlem, Nijmegen, Rotterdam en Utrecht de Uber Eats-app kunnen gebruiken om te bestellen uit het brede aanbod van Getir.

E-commerce

‘Edeka wordt na Picnic inkooppartner van Jumbo’

De Duitse supermarktketen Edeka, partner van Picnic in Duitsland, voert gesprekken met Jumbo voor gezamenlijke inkoop.

E-commerce