Boodschappen- en maaltijdbezorging cruciaal voor groei foodmarkt
De gestage opmars van boodschappen- en maaltijdbezorging blijft zorgen voor groei van de voedselmarkt. Dat blijkt uit de maandag verschenen FSIN Beleidsmonitor 2023.
De gestage opmars van boodschappen- en maaltijdbezorging blijft zorgen voor groei van de voedselmarkt. Dat blijkt uit de maandag verschenen FSIN Beleidsmonitor 2023.
Maaltijdbezorger Delivery Hero heeft zijn doelstellingen voor 2022 niet gehaald. Ook durft het bedrijf geen omzetverwachting uit te spreken.
De winkelmedewerkers van Colruyt Laagste Prijzen in Halle werken voortaan met een ‘easy check-out’. Boven de kassa hangt een camera met kunstmatige inteligentie die de producten automatisch scant wanneer deze overgezet worden van de ene kar naar de andere.
Vanaf nu kunnen bewoners in Badhoevedorp, Bemelen, Bloemendaal, Delfgauw, Heemstede, Hoogeind, Oegstgeest, Zoeterwoude en Zwijndrecht gebruikmaken van de Flink-app. Ook is in verschillende steden – onder andere Amsterdam, Den Haag en Rotterdam – het bezorggebied vergroot.
OKay opent in het Belgische Lennik, op de parkeerplaats van de bestaande OKay-winkel, een tweede OKay Direct. Dat is een innovatieve winkelformule waar klanten dag en nacht hun boodschappen kunnen doen dankzij door Colruyt Group ontwikkelde technologie.
Maaldtijbezorger Delivery Hero trekt de broekriem nog een keer aan. In Duitsland verliest 156 man zijn baan, bij het Spaanse label Glovo schrapt men nog eens 250 banen wereldwijd.
Inwoners van Alkmaar, Haarlem, Leiden en Rotterdam kunnen sinds kort boodschappen bij flitsbezorger Flink bestellen bij Uber Eats. Binnenkort wordt dit in meer steden mogelijk.
Het Amsterdamse groeiplatform voor restaurants Formitable en de Parijse ontwikkelaar van restauranttechnologie Zenchef gaan de krachten bundelen. Dankzij hun samenwerking kunnen beide partijen naar eigen zeggen efficiënter innoveren en hun eigen marktpositie in Europa verstevigen
Delhaize gaat op de Belgische markt samenwerken met Kazidomi, een online supermarkt die zich richt op gezonde en duurzame producten. De best verkopende producten van Kazidomi worden voortaan aangeboden in zes winkels van Delhaize en op Delhaize.be.
App-only supermarkt Crisp neemt maaltijdbox De Krat over om, zo heet het, gezond eten mogelijk te maken voor meer mensen. […]
Starbucks en DoorDash breiden hun samenwerking uit in Noord-Californië, Texas, Georgia, Florida en andere geselecteerde markten. In maart moet de dienst in alle vijftig staten beschikbaar zijn.
In de laatste zes maanden van 2022 boekte Just Eat Takeaway een aangepaste EBITDA van circa 150 miljoen euro. Dit was in de eerste zes maanden nog een verlies van 134 miljoen euro. Dat blijkt uit voorlopige cijfers.
Just Eat heeft een nieuwe samenwerking met Sainsbury’s aangekondigd. Vanaf eind februari levert het bezorgbedrijf bestellingen van 175 winkels op locaties zoals Londen, Edinburgh en Bristol, met plannen om in 2023 naar veel meer steden uit te rollen.
Delhaize heeft plannen om in het Belgische Vorst een nieuw distributiecenter te vestigen voor onlinebestellingen. Er zullen bestellingen verdeeld worden voor thuisbezorging. Ophalen is ook mogelijk.
Het online-kanaal van de nieuwe coöperatie Plus en Coop behaalde in 2022 een omzet van 218 miljoen euro, veel minder dan de 244 miljoen euro van het jaar ervoor. De consumentenomzet kwam uit op 4,7 miljard euro en het marktaandeel zit op ruim 10 procent.