More stories

Online supermarkt Pieter Pot later naar Vlaanderen

De uitrol van de verpakkingsvrije supermarkt Pieter Pot naar België die voor oktober gepland stond, is uitgesteld.

Food

266 miljoen bestellingen voor Just Eat Takeaway

Just Eat Takeaway heeft in het derde kwartaal 266 miljoen bestellingen opgenomen, 25 procent meer dan in 2020. De handelsomzet bedraagt 6,8 miljard euro, 23 procent meer dan een jaar geleden, zo blijkt uit voorlopige cijfers.

Food

Picnic breidt uit naar Hoorn

Online supermarkt Picnic breidt eind oktober uit naar Hoorn. Ruim 30.000 huishoudens kunnen zich nu inschrijven via de app.

Food

Customer loyalty: Hoe verwonder je klanten vanaf de eerste bestelling?

Hoe onderscheid je je als bedrijf of merk van de rest? Verwonder je klant met extraatjes, zodat ze bij je terugkeren.

Customer Loyalty

Picnic start expansie in Frankrijk

Picnic gaat vanaf aanstaande woensdag 13 oktober boodschappen leveren bij huishoudens in de Noord-Franse stad Rijsel. Na een proefperiode van een aantal maanden markeert dit de start van de expansieplannen op deze nieuwe markt.

e-commerce

Oprichter Grubhub weg bij Just Eat Takeaway

Oprichter Matt Maloney vertrekt 1 december bij maaltijdbezorger Grubhub. Dat maakt Jitse Groen van Just Eat Takeaway vandaag bekend. Zijn bedrijf neemt GrubHub over.

Food

Maaltijdbezorger Fresheo start in Vlaanderen

Fresheo, een Waals bedrijf dat zich specialiseert in gezonde, aan huis geleverde maaltijden, gaat bezorgen in Vlaanderen.

Food

Picnic breidt uit naar Doetinchem

Picnic gaat 20 oktober van start in Doetinchem. Inwoners kunnen zich vanaf nu al aanmelden door de app te downloaden op hun telefoon en zich in te schrijven.

Food

Flink breidt uit naar Rotterdam

Flitsbezorger Flink breidt zijn diensten uit naar Rotterdam. Dat is de dertiende stad waar het van oorsprong Duitse bedrijf zich vestigt in Nederland.

e-commerce

Deliveroo begint snelle boodschappendienst Hop

Deliveroo gaat boodschappen van de supermarkt binnen tien minuten na bestelling thuisbezorgen. Hiertoe sluit het een samenwerking met supermarktketen Morrisons.

e-commerce

Whole Foods brengt bezorgkosten in rekening

Amazons Whole Foods ziet zich genoodzaakt om bezorgkosten in rekening te brengen. Vanaf 25 oktober moeten Amerikaanse klanten 9,95 dollar voor de bezorging betalen.

e-commerce

Meesterbakker Robèrt start online platform voor thuisbakkers

Meesterbakker Robèrt van Beckhoven, bekend van televisie, lanceert online bakplatform ‘Meesterlijk van Robèrt’. Hij wil het gemodder met internetrecepten uit […]

Food

Doordash neemt belang in flitsbezorger Flink

Doordash, een Amerikaanse variant op Just Eat Takeaway, zou voor honderden miljoenen euro’s een belang hebben verworven in de Duitse flitsbezorger Flink.

Venture

Online proeven: nieuwe fans, co-creatie en je merk blijft springlevend

Corona zorgde ervoor dat wijnbar Zuster Margaux moest omdenken. De online wijnproeverijen brachten de bar veel nieuwe inzichten en klandizie.

Customer Loyalty

Aldi test kassaloze supermarkt met Amazon technologie

Aldi test in Londen een supermarkt zonder kassa op basis van het principe van Amazon Go. Klanten hebben alleen een app nodig om aankopen te doen.

Food