More stories

Nederlandse consument ziet wel wat in koelbox voor de deur

Nederlandse consumenten voelen wel wat voor een koelbox bij de deur voor het afleveren van de online bestelde boodschappen. Een huissleutel voor de bezorger valt minder goed in de smaak. Dat blijkt uit een exclusief voor Distrifood uitgevoerde analyse binnen het Consumentenonderzoek 2019 van Deloitte.

E-commerce

CEO Naspers: ‘Voedselbezorging is onze spannendste groeikans’

Marktplaatsen, maaltijdbezorging en online betaaltools voor opkomende markten moeten de groei van Naspers verder stuwen. Dat werd vanochtend duidelijk bij de Amsterdamse beursgang van Prosus, de nieuwe entiteit waarin de investeringen in consumentgerichte activiteiten van het Zuid-Afrikaanse internetbedrijf geplaatst zijn.

Venture

Jumbo introduceert digitaal loyaliteitsprogramma

Jumbo komt met een digitale bonuskaart, maar gaat dat anders doen dan Albert Heijn. Dat kondigde CFO Ton van Veen dinsdag aan op het congres Food Retail Event in Tiel.

Customer Loyalty

Joris Beckers (Picnic) wint LOEY Award 2019

Joris Beckers, mede oprichter van Picnic, is uitgeroepen tot winnaar van de LOEY Award 2019. De onderscheiding voor de beste online ondernemer van Nederland werd dinsdagavond voor de tiende keer uitgereikt.

Food

Beerwulf met affiliatemarketing naar Awin

e Europese online speciaalbierwinkel Beerwulf centraliseert de activiteiten rondom affiliatemarketing bij Awin

Affiliate marketing

Aandeelhouderverzet tegen overname Just Eat door Takeaway.com

Eminence Capital vindt het bod van Takeway.com op Just Eat te laag en verlangt een hoger bod. Het hedgefonds heeft het sentiment op de beurs mee, want de koers van Just Eat staat hoger dan het Nederlandse bod.

Venture

Deliveroo Nederland draait tariefsverlaging terug na protesten

Deliveroo Nederland heeft de tariefverlaging die eerder deze week werd ingevoerd, zaterdag per direct teruggedraaid. Vrijdagavond brak een wilde staking […]

Food

Koffietech pruttelt in de achtertuin van Starbucks

Seattle is de koffiestad van de Verenigde Staten. Nog altijd is het kleine winkeltje aan de Pike Place Market waarmee Starbucks ooit in 1971 begon te bezoeken. Je leert er over de geschiedenis van een wereldmerk. Maar in dezelfde stad bruist het van nieuwe activiteiten. De opvolgers van Starbucks lopen zich warm aan de kantlijn. En ze gebruiken opvallend veel slimme tech.

Food

Ruim 800 Picnic-medewerkers eisen vast contract

823 medewerkers van Picnic hebben vandaag bij Picnic een vast contract geëist bij de online-supermarkt. Bij het hoofdkantoor vertelden ze hun persoonlijke verhalen over de nadelen van hun flexcontracten.

Food

Maartje Frederiks weg bij HelloFresh

Na acht jaar verlaat CEO Maartje Frederiks op 1 september HelloFresh. Haar plaats wordt ingenomen door Pauwel Wiertsema. Hij was al nauw betrokken bij het bedrijf en als directielid verantwoordelijk voor de operatie.

Food

Vandaag weer acties Picnic-medewerkers om ‘eerlijke banen’ (update)

Vandaag voert een groep van ongeveer vijftig Picnic-medewerkers actie bij het hoofdkantoor van de online-supermarkt. Ze eisen een einde aan de flexcontracten, die zorgen voor inkomensonzekerheid.

Food

Grote regionale verschillen bij bestellingen Picnic

Er zijn grote regionale verschillen bij de bestellingen die binnenkomen bij online supermarkt Picnic. Dat blijkt uit eigen onderzoek van de retailer.

Food

DHL stopt met bezorgen boodschappen Amazon in Duitsland

DHL bezorgt geen boodschappen meer voor Amazon in Duitsland. Reden zou zijn dat de markt voor online bestelde boodschappen toch wat achterblijft. Amazon bezorgt de boodschappen nu zelf.

E-commerce

Picnic Duitsland breidt uit naar Duisburg

De Nederlandse online super Picnic gaat vanaf volgende maand bezorgen in Duisburg. De online super was al actief in Mönchengladbach en Bochum en het zal ook zeker niet de laatste stad in Noordrijn-Westfalen zijn.

Food

Bezorger Postmates zet beursgang toch door

De Amerikaanse maaltijdbezorger Postmates dient volgende maand het papierwerk in voor zijn beursgang. Ondanks geruchten over verkoop aan een derde partij als DoorDash, lijken de plannen voor een initial public offering (IPO) in het derde kwartaal toch door te gaan.

Food