More stories

Premium

New York wil flitsbezorgers ‘onthaasten’

Flitsbezorgers in de stad New York moeten beloften van ultrasnelle leveringen afzwakken. Gemeenteraadslid Christopher Marte wil bezorgers verbieden om te adverteren met levertijden van 15 minuten of minder.

E-commerce
Premium

Deliveroo gaat flitsbezorgen voor Carrefour

Deliveroo brengt Deliveroo Hop, de flitbezorgdienst voor boodschappen, naar het Europese vasteland en wel naar Italië, in samenwerking met supermarkt Carrefour.

E-commerce
Premium

Picnic gaat vandaag van start in Assen

Picnic opent vandaag de deuren van zijn hub in Assen, de eerste stad in Drenthe waar het bedrijf de boodschappen voortaan gratis thuisbezorgt.

Food

Arjan Goorman (Agrio): ‘Data is van levensbelang voor mediabedrijven’

Ook in de agrarisch sector neemt digitalisering toe. Ook mediabedrijf Agrio moest het roer omgooien. De ervaringen van Arjan Goorman, Hoofd Marketing.

Marketing automation
Premium

AH Compact breidt verder uit

Albert Heijn voegt 390.000 nieuwe huishoudens in de regio Haaglanden toe aan AH Compact, de gratis bezorgdienst speciaal voor kleine huishoudens. Met deze uitbreiding is de gratis bezorgservice nu beschikbaar voor één op de vijf Nederlandse huishoudens.

Food
Premium

Ahold Delhaize omarmt dark store concept

Ahold Delhaize rolt zijn home shop centra uit in Europa. Het gaat om magazijnen die als winkels ingericht zijn en online bestellingen ondersteunen.

Food
Premium

Delhaize opent 100 onbemande kantoorwinkels

Delhaize gaat onbemande Shop&Go Delhaizewinkels openen in België samen met automatenspecialist Selecta.

E-commerce
Premium

Verlies Just Eat Takeaway vorig jaar meer dan miljard euro

De omzet van Just Eat Takeaway groeide vorig jaar met 33 procent tot 5,3 miljard euro tegen 4 miljard een jaar eerder. Maar het verlies is met ruim 1 miljard euro aanzienlijk. Een jaar geleden ging het nog om een verlies van 151 miljoen.

Food
Premium

HelloFresh groeit naar 7,2 miljoen klanten (+37%)

Het klantenbestand van HelloFresh is in het laatste kwartaal van 2021 met 36,5 procent toegenomen tot 7,2 miljoen. Elke klant geeft per order gemiddeld 53,40 euro uit.

E-commerce
Premium

Infographic: Digitaal boodschappen doen

Maar liefst 83 procent van de consumenten gebruikt een supermarkt-app. Daarin bekijken ze vooral aanbiedingen en ook het digitaal gebruik van klantenkaarten is populair. Dat blijkt uit onderzoek van Albert Heijn.

Food
Premium

Prijzen maaltijdboxen gemiddeld +6% in 2 jaar

HelloFresh is vijf procent duurder geworden en Marley Spoon zeven procent, in de afgelopen twee jaar.

Food
Premium

Flink naar rechter na actie Gouda tegen flitsbezorging

Flitsbezorger Flink stapte donderdag naar de rechter, om aan de Nieuwehaven 197 in Gouda met een bezorgdienst te kunnen beginnen. De gemeente liet een dezer dagen weten dat flitsbezorgers niet meer welkom zijn.

Food
Premium

Aangescherpte bedrijfsstrategie voor Jumbo, meer nadruk op online

Op basis van een uitgebreide strategische analyse heeft Koninklijke Jumbo Food Groep haar nieuwe Meerjarenplan geïntroduceerd met daarin een aanscherping van de koers. De nieuwe strategie is erop gericht de sterke positie van Jumbo verder uit te bouwen in zowel de winkels als online.

Food
Premium

Picnic opent nieuw distributiecentrum in Dordrecht

Online supermarkt Picnic opent begin volgend jaar een nieuw distributiecentrum in Dordrecht, om van daaruit nog meer klanten in Brabant en Zuid-Holland te kunnen bedienen. Met een vloeroppervlak van ruim 30.000 vierkante meter is het een van de grootste distributiecentra van Picnic in Nederland.

Food
Premium

Ook Gouda weert flitsbezorgers

De gemeenteraad van Gouda heeft nadere maatregelen getroffen om de komst van flitsbezorgers aan banden te leggen. De gemeente wil hiermee extra voorzorgsmaatregelen treffen zodat flitsbezorgers zich niet zomaar kunnen vestigen in de stad.

Food