Colruyt neemt belang in Smartmat
Colruyt Group neemt een belang van meer dan 40 procent in Smartmat, het bedrijf achter websupermarkt Rayon en de maaltijdboxen van Foodbag en 15gram.
Colruyt Group neemt een belang van meer dan 40 procent in Smartmat, het bedrijf achter websupermarkt Rayon en de maaltijdboxen van Foodbag en 15gram.
Picnic verlaat zijn eerste dc en daarmee het oude hoofdkantoor uit de pioniersdagen, de loodsen aan de Oude Fabrieksstraat in Amersfoort. Voor de omgeving Amersfoort wordt een nieuwe hub op bedrijventerrein Isselt in gebruik genomen.
Flitsbezorger Zapp uit Londen ontvangt een investering van 200 miljoen dollar om zijn Europese activiteiten op te schalen.
De gemeenteraad van Amsterdam heeft ingestemd met het voorstel van het College van B en W om per direct de vestiging van nieuwe ‘darkstores’ voor flitsbezorging te bevriezen. Darkstores zijn verkooppunten die zich uitsluitend richten op online winkelen.
Flitsbezorger Gorillas is van plan om zijn Franse concurrent Frichti, ook actief in Brussel, over te nemen. De twee voeren exclusieve overnamegesprekken.
Vanaf 26 januari heeft bezorger Flink ook een hub in Dordrecht geopend.
Bedrijven overnemen betekent mensen, systemen en data overnemen. ‘Alignment’ is daarom altijd een belangrijke taak. Zo doen ze dat bij Just Eat Takeaway.
Opnieuw is een online supermarkt voor de Belgische markt opgestaan: Rayon. Als eerste in zijn soort zal het platform het hele land bedienen, meldt Gondola.
De lockdowns in 2020 en 2021 hebben de online verkopen een enorme boost gegeven, maar nu de versoepelingen in de rest van 2022 naar verwachting zullen uitblijven zal het groeitempo van thuiswinkelen naar verwachting ‘normaliseren’ tot 5 procent voor webwinkels en 7,5 procent, zo verwacht ING Research.
Albert Heijn sluit het jaar af met 35 procent omzetgroei in e-commerce en een groei van AH Compact naar 50 steden. Het totale aantal winkels in Nederland en België ging voorbij de grens van 1100.
Deliveroo sluit naar eigen zeggen een sterk vierde kwartaal af. In het Verenigd Koninkrijk, de thuismarkt, zag de maaltijdbezorgdienst zijn bruto transactiewaarde (GTV) met 36 procent stijgen in vergelijking met 2020.
Just Eat Takeaway.com heeft in het vierde kwartaal van 2021 de groei aanzienlijk zien vertragen. Vanochtend maakte maaltijdbezorger de jaarcijfers bekend.
Het aantal consumenten in Nederland dat wel eens een flitsbezorger inzet, is in 2021 gegroeid tot 700.000.
Millennials en jonge gezinnen zijn de grootste klanten van flitsbezorgers in Nederland. Die bestellen overwegend dagelijks, wekelijks of meerdere keren per maand. Senioren die geen blootstelling aan corona willen, gebruiken de fietsbezorgers graag om niet naar de supermarkt te hoeven.
The Brief is een podcast van Wayne Parker Kent over content, marketing en creatie. Deze keer met Luc van Emmerik van Gorillas.