Nieuwe aandeelhouder culi-site De Buik
Veenman+ wordt grootaandeelhouder in de uitdijende culi-site De Buik. De site moet in veel meer steden een bepalende gids worden voor lokaal uitgaanspubliek.
Veenman+ wordt grootaandeelhouder in de uitdijende culi-site De Buik. De site moet in veel meer steden een bepalende gids worden voor lokaal uitgaanspubliek.
Uber Eats breidt is vanaf vandaag beschikbaar in Hoofddorp en Beverwijk.
Start-up Greencovery wil ingrediënten voor de voedingsmiddelenindustrie duurzamer maken. Zeven vragen aan oprichter Carlos Cabrera.
Albert Heijn opent een nieuwe thuisbezorglocatie in Venlo. Door de uitbreiding wordt het bezorggebied van de supermarkt vergroot.
Op thuismarkt Duitsland speelt Delivery Hero als maaltijdbezorger geen rol van betekenis. Maar een investering in boodschappenapp Gorillas kan de multinational er weer op de kaart zetten, want volgens de geruchten is daar sprake van. Het eigen Dmart-label zou er een impuls door kunnen krijgen.
De nieuwe online super Manaw is sinds gisteren live. Het in Amsterdam gevestigde bedrijf claimt een uitgebreid multicultureel assortiment, waardoor consumenten niet langs allerlei speciaalzaken hoeven.
Joep Hutschemakers is door Deliveroo aangesteld als Benelux-baas om het bedrijf door het constant veranderden landschap van horeca en retail te laveren.
Na een jaar proefdraaien in studentenstad Leuven, slaat de Vlaamse flitsbezorgbedrijf eSupply de vleugels uit naar Antwerpen en Gent.
De flitsbezorger Flink zit in acht Nederlandse steden en zoekt actief uitbreiding in nog eens negentien. Daarmee is het veruit de meest ambitieuze start-up in dit segment.
Geholpen door een onvoorspelbaar jaar zag HelloFresh belangrijke bezwaren om een maaltijdbox te bestellen ineens wegvallen. En is daarmee op een blijvende gedragsverandering getrakteerd, stelt Chief Marketing Officer Benelux Lydi Siebers. Of online food inderdaad zo complex is? “Het ligt maar net aan je vertrekpunt.”
Takeaway Just Eat introduceert de Takeaway Pay Card in samenwerking met Adyen.
De omzet van maaltijdbezorger Just East Takeaway is het afgelopen half jaar 52 procent gegroeid naar 2,6 miljard euro. Daarbij is de omzet van de jongste aanwinst Grubhub niet meegerekend. Het brutoresultaat was nog wel 190 miljoen euro negatief.
Onlinesupermarkt Crisp is vorig jaar dieper in de rode cijfers gedoken. Het bedrijf leed een verlies van 8,5 miljoen euro, zo blijkt uit de een dezer dagen gedeponeerde jaarrekening, waaruit het FD citeert.
De Amerikaanse maaltijdbezorger DoorDash heeft in het tweede kwartaal meer verlies geleden dan verwacht, omdat het bedrijf tijdens de pandemie erg veel geld uitgaf om internationaal uit te breiden.
De handelsomzet van maaltijdbezorger Deliveroo steeg in het eerste halfjaar met 102 procent naar 3,3 miljard pond. Ondanks versoepelingen werd […]