More stories

Nieuwe CEO voor Marley Spoon

Oprichter Fabian Siegel verlaat maaltijdboxbezorger Marley Spoon. De nieuwe COO Daniel Raab neemt de functie van algemeen directeur over.

E-commerce

HelloSparkle start label voor foodmerken

Influencer bureau HelloSparkle start het nieuwe label House of Foodies, gericht op foodinfluencers en -merken.

Influencer marketing
Premium

Albert Heijn zet volgende stappen in Generative AI

Albert Heijn introduceert tijdens de Food & Tech week de AH-app: Scan & Kook. Door een foto te maken van ingrediënten krijgen klanten gepersonaliseerde recepten die ze eenvoudig op hun boodschappenlijst kunnen zetten. Dit is een van toepassingen van Generative AI (Gen AI) die Albert Heijn zelf heeft gebouwd.

Food

Picnic schrijft zwarte cijfers in Nederland

Picnic is voor het eerst sinds de start winstgevend in heel Nederland, zegt medeoprichter Michiel Muller in gesprek met Distrifood. Het betreft niet de nettowinst, maar EBITDA, dus zaken als afschrijvingen en belastingen zijn niet meegewogen.

Food

Onderzoek Online Foodretail: merktrouwe klanten, ruimte voor lokale groei en meer

Merktrouwe consumenten, één duidelijke marktleider per segment en provinciale verschillende die ruimte voor groei tonen. Vandaag heeft Emerce een nieuw rapport over de Nederlandse Online Foodretail gepubliceerd.

E-commerce

Emerce Online Foodretail-rapport

Het Nederlandse landschap van online foodretail verandert voortdurend. Reden voor Emerce en data & insightsbedrijf Hiiper (dat dagelijks inzicht heeft […]

Emerce Research

Infographic: shoppers staan open voor next-gen tech in de supermarkt

Sommige consumenten weigerden gebruik te maken van de self-checkout in de supermarkt toen deze concepten voor het eerst werden geïntroduceerd. Maar, grotendeels dankzij de coronapandemie, zijn deze ervaringen nu geaccepteerd. Enkele van de next-gen technologie waar shoppers open voor staan: gepersonaliseerde digitale kortingsbonnen, slimme winkelwagentjes en digitale schermen in schappen met advertenties, voedingsinformatie, prijzen en promoties.

Food

Belgische supermarkten zien thuisleveringen fors groeien

Bij de Belgische supermarkt Colruyt is het aantal leveringen met 100 procent gestegen, ook bij andere Belgische supermarkten is er een forse stijging, meldt Gondola.

Food

Emerce TV: Retailmedia bij Arla Foods van hekkensluiter naar serieus kanaal

Voor zuivelproducent Arla Foods is de rol van retailmedia in korte tijd veranderd van hekkensluiter naar een kanaal met een eigen volwaardige plek in de mediamix.

Retailmedia

Picnic opent gerobotiseerd distributiecentrum in Dordrecht

Online supermarkt Picnic heeft gisteren zijn tweede gerobotiseerde distributiecentrum geopend, in Dordrecht. Aan het centrum is twaalf maanden gewerkt en het draaide de afgelopen weken op proef.

E-commerce

Picnic breidt verder uit in Duitsland, test grotere bezorgauto’s

Online supermarkt Picnic breidt verder uit in Duitsland en bezorgt nu ook in Castrop-Rauxel. Er staan 3000 klanten op de wachtlijst.

Food
Premium

Picnic gaat in Duitsland het gevecht aan met HelloFresh

Picnic gaat in Duitsland de concurrentie aan met HelloFresh. Mede-oprichter van Picnic, Frederic Knaudt, heeft persoonlijke ervaring op dit gebied. In 2012 richtte hij de start-up Kochzauber op, het eerste bedrijf in Duitsland dat vers voedsel per post verstuurde.

Food

Flink opent nieuwe locaties in Amsterdam en Utrecht

Na het vertrek van Getir uit Nederland heeft rivaal Flink in Amsterdam en in Utrecht een nieuwe locatie geopend. Het gaat om een hub aan de James Wattstraat in Amsterdam-Oost en aan de Strawinskylaan in Utrecht.

Food

(Emerce TV) Just Eat Takeaway investeert in nieuwe bestelmethoden

Maaltijdbezorger Just Eat Takeaway gaat weer experimenteren met stemtechnologie en met virtuele assistenten voor klanten om maaltijden te bestellen. Dat vertelt Yasmin Ferdousbarin, Global product director, in de videocollectie User Experience. “We hebben daar eerder mee geëxperimenteerd, maar de technologie is nu veel beter.”

Customer Experience

Uber neemt bezorgbedrijf Foodpanda Taiwan over

Uber en Delivery Hero hebben een overeenkomst bereikt over de verkoop van bezorgbedrijf Foodpanda in Taiwan. Uber telt daar 950 miljoen dollar in contanten voor neer.

Food