More stories

Bezorgdienst McDonald’s naar Breda en Tilburg

De bezorgdienst van McDonalds breidt uit naar Breda en Tilburg. Klanten kunnen hun maaltijd bestellen via de Uber Eats-app. De dienst is, met deze uitbreiding, beschikbaar in veertien Nederlandse en drie Brabantse steden.

Food

Runnersalaris Picnic kwart omhoog

Websuper Picnic heeft het uurloon van jonge medewerkers in korte tijd met zo’n 25 procent verhoogd. Een 18-jarige verdient er nu meer dan bij Albert Heijn, zo blijkt uit een analyse van Distrifood.

Food

Vijf miljoen euro groeigeld voor online versmarkt Crisp

Online versmarkt Crisp krijgt 5 miljoen euro van onder meer Robert van der Wallen (Opportunity Partners) en Alexander Ribbink (oprichter Keen Venture Partners en voormalig TomTom), die ook plaatsnemen in de Raad van Commissarissen van Crisp.

E-commerce

Horecaondernemers paaien personeel met interactief leren en feedback apps

Digitale trainings- en opleidingsmogelijkheden zijn een belangrijk wapen in de strijd tegen het hoge personeelsverloop in de horeca. Volgens het Amerikaanse onderzoek “Mind of the Food Worker” hebben werknemers in deze branche over het algemeen een sterke voorkeur voor interactieve, via hun telefoon of tablet aangeboden lesstof. Dat geldt zeker voor lesstof die met behulp van bijvoorbeeld gamification, augmented reality of social media een extra dimensie krijgt.

Recruitment

Uber Eats gaat maaltijden met drones bezorgen

Uber Eats wil maaltijden met drones gaan bezorgen. De Federal Aviation Administration heeft het groene licht gegeven voor een test in San Diego. Daaraan doet behalve McDonalds ook San Diego State University mee. Meer partners volgen.

Food

Digitale Rijpingskelder voor Grand Prestige activeert halo-effect voor merk Hertog Jan

Ongebruikelijk in de biermarkt: Hertog Jan verkiest storytelling en educatie boven reclame, sponsoring en andere randzaken. Recent lanceerde het De Digitale Rijpingskelder – een tool die gebruikers in staat stelt de rijping van hun eigen flessen Grand Prestige te volgen. Over een periode van maar liefst zes jaar zorgt de brouwer voor bijpassende content. Die aandacht voor een niche bierdrinker zorgt voor een interessant premium halo-effect.

Contentmarketing

Amazon stopt met bezorgdienst voor restaurants in VS

Amazon stopt nu ook in de VS met het bezorgen van maaltijden voor restaurants. In november werd een soortgelijke dienst in Londen gestaakt.

Food

Picnic start proef met zakelijke leveringen

Online supermarkt Picnic start vandaag een proef met het gratis en duurzaam bezorgen van boodschappen bij zakelijke klanten. In Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp kunnen bedrijven bestellen en in de ochtend worden beleverd.

Food

Walmart gaat in huis bezorgen, met camera’s op het lichaam

Ook warenhuis Walmart gaat boodschappen aan huis bezorgen als klanten niet thuis zijn. De bezorgers dragen camera’s, zodat klanten kunnen meekijken als ze de deur opendoen. Dat kan overigens ook de garage zijn.

Food

Stop het machtsmisbruik van digitale reuzen

Terwijl we nagloeiden van het Limburgse concert Oetbloaze met Gé Reinders en het harmonieorkest St. Caecillia, werden wij in de oude binnenstad van Venlo voorbijgefietst door andere bezorgers dan die van Thuisbezorgd.nl, UberEats of Deliveroo. Op de bezorgboxen van hun hippe zwarte fietsen stond in knalroze letters een afwijkende naam geschreven: InVenlo.

Marketplaces

5 kenmerken van goede influencer content

49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

Influencer marketing

Picnic gestart in Apeldoorn en Spijkenisse

Picnic is vandaag begonnen met bezorgen in Spijkenisse. Bij de start worden 25 bezorgers en acht wagentjes ingezet om bij de eerste van de ruim 6000 aangemelde inwoners de boodschappen te bezorgen.

Food

Rutger Planken (Unilever) over start FoodServicehub: ‘Grotere rol scale-ups bij vinden bedrijfsmodellen’

Unilever Food Solutions start een business unit om samen met scale-ups nieuwe bedrijfsmodellen te ontwikkelen. Rutger Planken, die binnen Unilevers B2B-divisie voor de horeca Global Director eCommerce & Business Innovation is, is oprichter van deze FoodServicehub. Hij ziet toekomst in een aanpak waarin jongvolwassen bedrijven van buiten de organisatie een prominentere rol spelen.

Corporate start-ups

Picnic opent vijfde Duitse locatie

Bij gebrek aan serieuze concurrentie lijkt niets Picnic in de weg te staan om het Duitse Ruhrgebied te veroveren. De online supermarkt gaat binnenkort live in Bochum.

Duitsland

Open marktplaats voor horeca-ondernemers en leveranciers van start

Foodl, een open marktplaats voor chefs, ondernemers, foodies en horecaleveranciers, is deze week experimenteel van start gegaan. Het platform faciliteert ‘open en directe handel’ tussen horecaondernemers en leveranciers.

B2B online
1 3 4 5 6 7 45