More stories

Amazon schrapt bezorgkosten Amazon Fresh voor Prime leden

Amazon schrapt in de VS bezorgkosten voor Amazon Fresh met het oog op hevige concurrentie van Walmart en onafhankelijke bezorger Postmates.

Food

Jumbo breidt online assortiment zakelijke markt uit

Jumbo vergroot haar online assortiment speciaal voor de sterk groeiende zakelijke markt. Vanaf nu kunnen zakelijke klanten op Jumbo.com kiezen uit nóg meer producten.

Food

Groei maaltijdbezorger Just Eat neemt af

Maaltijdbezorger Just Eat, die gaat fuseren met het Nederlandse Takeaway, zag de omzet in het derde kwartaal met 25 procent groeien vergeleken met een jaar terug, namelijk naar 287 miljoen euro.

Food

Carrefour test e-commerce distributiecentrum

Supermarkt Carrefour gaat in België een speciaal distributiecentrum inrichten voor e-commerce. Tot nu toe werden klanten enkel beleverd vanuit de winkels, maar dat model is niet vol te houden, zegt operationeel directeur franchise Giosino Cornacchia in een gesprek met RetailDetail.

Food

Uber neemt bezorger van boodschappen over

Uber maakt serieus werk van boodschappenbezorging met de overname van Cornershop. Dat bedrijf was eerst actief in Latijns Amerika, en sinds kort ook in Toronto.

Food

Duits bereik Picnic: 1 miljoen huishoudens

Online supermarkt Picnic groeit met de opening in Essen naar een bereik van een miljoen huishoudens.

Duitsland

Je online reputatie verbeteren? Gebruik deze tips van TripAdvisor

Reviews, beoordelingen en sterrenscores zijn tegenwoordig direct zichtbaar in de Google zoekresultaten en op sites als TripAdvisor en Yelp. Consumenten nemen beslissingen over je merk voordat ze überhaupt je website hebben bezocht, laat staan een echte locatie. Een goede online reputatie is de sleutel tot succes. In dit webinar delen Nick Oropall (Uext), Jay Bear (Convince & Convert) en Gerard Murphy (TripAdvisor) hun visie op het verbeteren van je online reputatie.

Food

Zes tips voor online marketing succes in Food

68 procent van de zoekopdrachten voor restaurants van vandaag is merkloos, wat betekent dat klanten zoeken op keukentype of voedselitem, niet op restaurantnaam. En 83 procent van de consumenten leest online een restaurantmenu voordat ze uit eten gaan, blijkt uit cijfers van Yext. Het is daarom belangrijk dat jouw restaurant hoog in de zoekresultaten staat. Deze whitepaper beschrijft zes manier voor het optimaliseren van de zoekmarketing-strategie voor jouw restaurant.

Food
Premium

Takeaway verwerkt 87 procent meer orders in derde kwartaal

Takeaway heeft in het derde kwartaal 87 procent meer orders verwerkt dan een jaar eerder. Vooral Duitsland groeide hard, met 136 procent.

E-commerce

‘Amazon vestigt grote supermarkten in metropolen’

Amazon heeft huurcontracten gesloten voor een keten van supermarkten in Los Angeles. Volgens The Wall Street Journal heeft het bedrijf ook Chicago en Philadelphia op het oog, merkwaardig genoeg niet haar eigen thuisstad Seattle.

Food

Verlies Deliveroo naar 284 miljoen dollar

Bezorger Deliveroo heeft in 2018 284 miljoen dollar verlies geleden tegen 244 miljoen een jaar eerder. De omzet ging wel flink omhoog, met 72 procent, naar 340 miljoen.

Food

Deliveroo start in Almere

Vanaf komende week is maaltijdplatform Deliveroo ook beschikbaar in Almere. Het bedrijf wil ongeveer vijftig restaurants aansluiten en is op zoek naar tientallen fietsers om mee te werken.

E-commerce

Picnic naar Haarlem

Picnic breidt vanaf begin november naar Haarlem. De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, dat onder meer bezorgt in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Deventer, Alkmaar en Venlo, en dat vorig jaar in diverse Brabantse steden van start is gegaan. Begin 2019 steeg het aantal klanten naar ruim 300.000, verdeeld over 75 Nederlandse steden.

Food

Beerwulf test bierabonnementen

De Europees werkende online bierwinkel Beerwulf.com steekt de tenen in het water met een nieuw transactionele model: abonnementen op fustjes en dozen met speciaalbier.

Food

Makro Nederland introduceert digitaal platform voor horecaondernemers

Groothandel Makro lanceert deze week tijdens de horecabeurs Gastvrij Rotterdam (tot en met 25 september) het platform DISH in Nederland. Hiermee kunnen horecaondernemers desgewenst een eigen website opzetten, reserveringen maken en hun teammanagement aansturen. In België was het modulaire platform al langer beschikbaar, Nederland is het veertiende land dat het adopteert.

Food