More stories

Premium

Takeaway verwerkt 87 procent meer orders in derde kwartaal

Takeaway heeft in het derde kwartaal 87 procent meer orders verwerkt dan een jaar eerder. Vooral Duitsland groeide hard, met 136 procent.

E-commerce

‘Amazon vestigt grote supermarkten in metropolen’

Amazon heeft huurcontracten gesloten voor een keten van supermarkten in Los Angeles. Volgens The Wall Street Journal heeft het bedrijf ook Chicago en Philadelphia op het oog, merkwaardig genoeg niet haar eigen thuisstad Seattle.

Food

Verlies Deliveroo naar 284 miljoen dollar

Bezorger Deliveroo heeft in 2018 284 miljoen dollar verlies geleden tegen 244 miljoen een jaar eerder. De omzet ging wel flink omhoog, met 72 procent, naar 340 miljoen.

Food

Deliveroo start in Almere

Vanaf komende week is maaltijdplatform Deliveroo ook beschikbaar in Almere. Het bedrijf wil ongeveer vijftig restaurants aansluiten en is op zoek naar tientallen fietsers om mee te werken.

E-commerce

Picnic naar Haarlem

Picnic breidt vanaf begin november naar Haarlem. De uitbreiding is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic, dat onder meer bezorgt in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht, Deventer, Alkmaar en Venlo, en dat vorig jaar in diverse Brabantse steden van start is gegaan. Begin 2019 steeg het aantal klanten naar ruim 300.000, verdeeld over 75 Nederlandse steden.

Food

Beerwulf test bierabonnementen

De Europees werkende online bierwinkel Beerwulf.com steekt de tenen in het water met een nieuw transactionele model: abonnementen op fustjes en dozen met speciaalbier.

Food

Makro Nederland introduceert digitaal platform voor horecaondernemers

Groothandel Makro lanceert deze week tijdens de horecabeurs Gastvrij Rotterdam (tot en met 25 september) het platform DISH in Nederland. Hiermee kunnen horecaondernemers desgewenst een eigen website opzetten, reserveringen maken en hun teammanagement aansturen. In België was het modulaire platform al langer beschikbaar, Nederland is het veertiende land dat het adopteert.

Food

Maaltijdbezorger Postmates haalt 225 miljoen dollar op

Maaltijdbezorger Postmates heeft 225 miljoen dollar opgehaald tegen een waardering van 2,4 miljard in aanloop naar de beursgang.

E-commerce

22 miljoen dollar voor software voor kassaloze winkels

Het Israëlische Trigo heeft 22 miljoen dollar opgehaald voor de verdere ontwikkeling van technologie die met de kassaloze winkel Amazon Go moet concurreren. Daarbij leggen camera’s vast welke artikelen worden meegenomen en wordt afgerekend met een app.

Payment

Heineken sluit Aziatische bezorgdeal met Grab

Bierbrouwer Heineken heeft een strategische alliantie gesloten met Grab om in Zuid-Oost Azië zijn bieren te bezorgen en helpen betalen.

Marketing

Picnic rolt versneld uit naar Hengelo

Picnic breidt versneld uit in Twente nu het aantal inschrijvingen voor Enschede hoger is dan verwacht. Daarom wil het bedrijf ook in buurtgemeente Hengelo beginnen. Vanaf oktober kunnen ruim 37.000 huishoudens via de app boodschappen bestellen.

Food

Thuisbezorgd.nl lanceert ‘Afhalen’ op Leiden Centraal en Station Eindhoven

Thuisbezorgd.nl gaat samenwerken met retailers op station Eindhoven en Leiden Centraal. Reizigers kunnen eten bestellen bij hun favoriete stationsformules, zoals Julia’s, AH to go en Burger King, direct online afrekenen en meteen hun bestelling afhalen zonder in de rij te hoeven staan.

Food

Nederlandse consument ziet wel wat in koelbox voor de deur

Nederlandse consumenten voelen wel wat voor een koelbox bij de deur voor het afleveren van de online bestelde boodschappen. Een huissleutel voor de bezorger valt minder goed in de smaak. Dat blijkt uit een exclusief voor Distrifood uitgevoerde analyse binnen het Consumentenonderzoek 2019 van Deloitte.

E-commerce

CEO Naspers: ‘Voedselbezorging is onze spannendste groeikans’

Marktplaatsen, maaltijdbezorging en online betaaltools voor opkomende markten moeten de groei van Naspers verder stuwen. Dat werd vanochtend duidelijk bij de Amsterdamse beursgang van Prosus, de nieuwe entiteit waarin de investeringen in consumentgerichte activiteiten van het Zuid-Afrikaanse internetbedrijf geplaatst zijn.

Venture

Jumbo introduceert digitaal loyaliteitsprogramma

Jumbo komt met een digitale bonuskaart, maar gaat dat anders doen dan Albert Heijn. Dat kondigde CFO Ton van Veen dinsdag aan op het congres Food Retail Event in Tiel.

Customer Loyalty