Takeaway.com krijgt PSD2-licentie van DNB
Moederbedrijf Takeaway.com van Thuisbezorgd.nl verwerft een licentie van De Nederlandsche Bank om op te treden als betaalinstelling.
Moederbedrijf Takeaway.com van Thuisbezorgd.nl verwerft een licentie van De Nederlandsche Bank om op te treden als betaalinstelling.
Picnic gaat de prijzen van supermarkt Plus meenemen in haar laagste prijsgarantie. Eerder deed de websuper dat al met Jumbo en Albert Heijn.
Rocket Internet verkoopt zijn laatste pluk aandelen in Hellofresh en haalt daar 350 miljoen euro mee op.
De mede-oprichter van online speciaalbierwinkel Beerwulf.com Sebastiaan Berkvens kondigt aan het bedrijf te verlaten.
Collect&Go, de online boodschappendienst van Colruyt Group, gaat bestellingen aan huis leveren met behulp van duurzame CNG-bestelwagens die op aardgas rijden. Het gaat om een testproject dat tot het najaar in vijf gemeenten nabij Brussel wordt gehouden.
De online omzet van Ahold Delhaize is in het eerste kwartaal 25 procent gegroeid. Vooral op de Amerikaanse markt maakte de groep online vorderingen. Daar bedragen de inkomsten zo’n 221 miljoen euro.
Na succesvolle test op de groente- en fruitafdeling op het Genderenplein in Hoofddorp gaat Albert Heijn dit jaar nog meer groente en fruit zonder plastic verpakking aanbieden, in winkels en online.
Picnic bedient voortaan niet alleen de gehele stad Eindhoven, maar wordt vanaf morgen ook actief in verschillende plaatsen rondom de stad. Dat komt doordat het bedrijf een nieuwe hub heeft gevonden van waaruit de elektrische karretjes uitrijden. Tot op heden bezorgde Picnic vanuit het distributiecentrum.
HelloFresh, de beursgenoteerde bezorger van maaltijdboxen, zag het aantal klanten in het eerste kwartaal met 32 procent toenemen naar 2,5 miljoen. Vooral in de VS werd een flinke groei gerealiseerd.
De Chinese economie is om uiteenlopende redenen de afgelopen twintig jaar geëxplodeerd. Ik ging naar China om met eigen ogen te zien en te ervaren wat dit nou zo bijzonder maakt. Wat kunnen we leren van onbemande winkels, QR-codes (jawel), gezichtsherkenning, betaalsystemen en Chinees retailtainment? En wat is eigenlijk Chabuduo?
Lidl breidt zijn loyaliteitsprogramma Lidl Plus uit naar Duitsland, te beginnen in Berlijn en Brandenburg. Klanten kunnen er de voordeelapp […]
Zo’n vijf procent van het besteedbaar inkomen van consumenten gaat naar abonnementen. Van Spotify tot kranten. Een markt die ING vorig jaar voor Europa al op 350 miljard dollar geschatte. Tijd dus om daar als retailer op in te springen.
In 2018 kochten vijf miljoen Nederlanders minstens één keer via een buitenlandse webshop een product of dienst . Een stijging van zo’n 32 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Samen gaven zij 880 miljoen euro uit en vooral China, Groot-Brittannië en Duitsland waren populaire winkelbestemmingen. Maar hoe groot is de impact van buitenlandse webwinkels nu echt op de Nederlandse e-commercemarkt?
Een website draait om mooi design, goede SEO-prestaties….. én een 360° roterende bitterbal. Snackgigant Kwekkeboom had een rebranding nodig, onder meer voor bedrijfspositionering en activatie.
Bezorgbedrijf Postmates breidt in de aanloop van zijn Amerikaanse beursgang fors uit. De onderneming heeft duizend nieuwe steden aan zijn netwerk toegevoegd.