More stories

Drie keer raden in welk land Nederlanders graag shoppen

In 2018 kochten vijf miljoen Nederlanders minstens één keer via een buitenlandse webshop een product of dienst . Een stijging van zo’n 32 procent ten opzichte van het jaar ervoor. Samen gaven zij 880 miljoen euro uit en vooral China, Groot-Brittannië en Duitsland waren populaire winkelbestemmingen. Maar hoe groot is de impact van buitenlandse webwinkels nu echt op de Nederlandse e-commercemarkt? 

Cross Border

Kwekkeboom combineert historie met dynamische site

Een website draait om mooi design, goede SEO-prestaties….. én een 360° roterende bitterbal. Snackgigant Kwekkeboom had een rebranding nodig, onder meer voor bedrijfspositionering en activatie.

Digital Design

Bezorgbedrijf Postmates breidt snel uit

Bezorgbedrijf Postmates breidt in de aanloop van zijn Amerikaanse beursgang fors uit. De onderneming heeft duizend nieuwe steden aan zijn netwerk toegevoegd.

Food

Colruyt breidt Xtra app uit

De Belgische super Colruyt Group zet naar eigen zeggen een volgende stap met zijn Xtra app. Gebruikers krijgen voortaan overzicht […]

E-commerce

Picnic heeft 25.000 Duitse klanten

Websuper Picnic heeft het Duitse bezorggebied verder uitgebreid. Dat blijkt uit een gesprek met de Duitse directeur in de Rheinische Post.

Food

Picnic breidt uit naar Apeldoorn

Websuper Picnic heeft Apeldoorn toegevoegd aan zijn netwerk. De online supermarkt heeft een hub gevonden van waaruit de karretjes boodschappen aan huis bezorgen.

Food

Supermarkten verbeteren privacy en prijstransparantie in boodschappenapps

Supermarkten gaan de privacy en prijstransparantie in hun boodschappenapps verbeteren naar aanleiding van onderzoek van Marcel Stalenhoef van Hogeschool Utrecht op verzoek van het programma Kassa.

Privacy

Jumbo opent hoofdkantoor in Belgische Brasschaat

Jumbo opent binnenkort een hoofdkantoor in het Belgische Brasschaat. Het is de eerste concrete stap van de supermarkt op de Vlaamse markt. Dit najaar gaan de eerste winkels open. Uiteindelijk komen er tientallen vestigingen.

Food

De smoothie-campagne van Kiosk: Bedenk je eigen smaak

Door op een originele manier co-creatie aan te moedigen, is de merkbetrokkenheid bij het merk Kiosk en de populariteit en omzet bij de productgroep ‘sappen en smoothies’ verhoogd. Waar bestaat zo’n campagne uit, wie is je doelgroep en via welk kanaal zet je je boodschap uit?

Customer Engagement

Beerwulf opent pop-upstore in hip Londens Shoreditch

Heinekens internationale online bierspeciaalzaak Beerwulf.com zit heel even in een fysieke winkel om zich aan het hippe publiek van het Londense Shoreditch te tonen.

Food

Aantal orders Takeaway met 51 procent gestegen

Het aantal orders bij Takeaway, moedermaatschappij van Thuisbezorgd, is in het eerste kwartaal met 51 procent gestegen, zo blijkt uit een vanochtend gepubliceerde Trading Update.

Food

Wijnvoordeel neemt Belgische branchegenoot over

Wijnvoordeel neemt de Belgische online wijnwinkel Wijnmarkt.be over, een van de grootste online wijnwinkels in België.

E-commerce

Jumbo test kortingsysteem via app

Jumbo werkt aan een kortingssysteem voor zijn trouwe klanten. In enkele winkels is de afgelopen maanden geëxperimenteerd met de Hallo Jumbo-app, maar die gaat voorlopig weer uit de lucht.

E-commerce

DekaMarkt opent gespecialiseerd distributiecentrum voor e-commerce

DekaMarkt, de  Nederlandse supermarktketen met vestigingen in Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland, Overijssel en Flevoland, heeft een gespecialiseerd distributiecentrum voor e-commerce geopend.

Food

Albert Heijn gaat in Zeeland bezorgen

Albert Heijn gaat binnenkort bezorgen in Zuid-Beveland en Walcheren. Vanaf mei komt de retailer bij honderdduizend Zeeuwse huishoudens langs de deur, zo blijkt uit een gesprek van Martine van Oostrum en Machiel Tiddens, respectievelijk verantwoordelijk voor marketing en e-commerce bij Ah.nl, met Twinkle.

Food