More stories

Maaltijdbezorger Postmates haalt 225 miljoen dollar op

Maaltijdbezorger Postmates heeft 225 miljoen dollar opgehaald tegen een waardering van 2,4 miljard in aanloop naar de beursgang.

E-commerce

22 miljoen dollar voor software voor kassaloze winkels

Het Israëlische Trigo heeft 22 miljoen dollar opgehaald voor de verdere ontwikkeling van technologie die met de kassaloze winkel Amazon Go moet concurreren. Daarbij leggen camera’s vast welke artikelen worden meegenomen en wordt afgerekend met een app.

Payment

Heineken sluit Aziatische bezorgdeal met Grab

Bierbrouwer Heineken heeft een strategische alliantie gesloten met Grab om in Zuid-Oost Azië zijn bieren te bezorgen en helpen betalen.

Marketing

Picnic rolt versneld uit naar Hengelo

Picnic breidt versneld uit in Twente nu het aantal inschrijvingen voor Enschede hoger is dan verwacht. Daarom wil het bedrijf ook in buurtgemeente Hengelo beginnen. Vanaf oktober kunnen ruim 37.000 huishoudens via de app boodschappen bestellen.

Food

Thuisbezorgd.nl lanceert ‘Afhalen’ op Leiden Centraal en Station Eindhoven

Thuisbezorgd.nl gaat samenwerken met retailers op station Eindhoven en Leiden Centraal. Reizigers kunnen eten bestellen bij hun favoriete stationsformules, zoals Julia’s, AH to go en Burger King, direct online afrekenen en meteen hun bestelling afhalen zonder in de rij te hoeven staan.

Food

Nederlandse consument ziet wel wat in koelbox voor de deur

Nederlandse consumenten voelen wel wat voor een koelbox bij de deur voor het afleveren van de online bestelde boodschappen. Een huissleutel voor de bezorger valt minder goed in de smaak. Dat blijkt uit een exclusief voor Distrifood uitgevoerde analyse binnen het Consumentenonderzoek 2019 van Deloitte.

E-commerce

CEO Naspers: ‘Voedselbezorging is onze spannendste groeikans’

Marktplaatsen, maaltijdbezorging en online betaaltools voor opkomende markten moeten de groei van Naspers verder stuwen. Dat werd vanochtend duidelijk bij de Amsterdamse beursgang van Prosus, de nieuwe entiteit waarin de investeringen in consumentgerichte activiteiten van het Zuid-Afrikaanse internetbedrijf geplaatst zijn.

Venture

Jumbo introduceert digitaal loyaliteitsprogramma

Jumbo komt met een digitale bonuskaart, maar gaat dat anders doen dan Albert Heijn. Dat kondigde CFO Ton van Veen dinsdag aan op het congres Food Retail Event in Tiel.

Customer Loyalty

Joris Beckers (Picnic) wint LOEY Award 2019

Joris Beckers, mede oprichter van Picnic, is uitgeroepen tot winnaar van de LOEY Award 2019. De onderscheiding voor de beste online ondernemer van Nederland werd dinsdagavond voor de tiende keer uitgereikt.

Food

Beerwulf met affiliatemarketing naar Awin

e Europese online speciaalbierwinkel Beerwulf centraliseert de activiteiten rondom affiliatemarketing bij Awin

Affiliate marketing

Aandeelhouderverzet tegen overname Just Eat door Takeaway.com

Eminence Capital vindt het bod van Takeway.com op Just Eat te laag en verlangt een hoger bod. Het hedgefonds heeft het sentiment op de beurs mee, want de koers van Just Eat staat hoger dan het Nederlandse bod.

Venture

Deliveroo Nederland draait tariefsverlaging terug na protesten

Deliveroo Nederland heeft de tariefverlaging die eerder deze week werd ingevoerd, zaterdag per direct teruggedraaid. Vrijdagavond brak een wilde staking […]

Food

Koffietech pruttelt in de achtertuin van Starbucks

Seattle is de koffiestad van de Verenigde Staten. Nog altijd is het kleine winkeltje aan de Pike Place Market waarmee Starbucks ooit in 1971 begon te bezoeken. Je leert er over de geschiedenis van een wereldmerk. Maar in dezelfde stad bruist het van nieuwe activiteiten. De opvolgers van Starbucks lopen zich warm aan de kantlijn. En ze gebruiken opvallend veel slimme tech.

Food

Ruim 800 Picnic-medewerkers eisen vast contract

823 medewerkers van Picnic hebben vandaag bij Picnic een vast contract geëist bij de online-supermarkt. Bij het hoofdkantoor vertelden ze hun persoonlijke verhalen over de nadelen van hun flexcontracten.

Food

Maartje Frederiks weg bij HelloFresh

Na acht jaar verlaat CEO Maartje Frederiks op 1 september HelloFresh. Haar plaats wordt ingenomen door Pauwel Wiertsema. Hij was al nauw betrokken bij het bedrijf en als directielid verantwoordelijk voor de operatie.

Food