More stories

Premium

Albert Heijn België gaat boodschappen thuisbezorgen

Ook Albert Heijn België gaat binnenkort boodschappen bij klanten thuisbezorgen. Deze week opende de keten zijn 50ste winkel en klanten kunnen nu hun online bestelde boodschappen al ophalen bij Pick Up Points.

Food

159 miljoen orders voor Takeaway in 2019

Takeaway verwerkte in 2019 niet minder dan 159 miljoen orders, een stijging van 70 procent ten opzichte van 2018. Dat kwam uiteraard mede doordat het bedrijf de Duitse activiteiten van Delivery Hero en Foodora had overgenomen. Qua orders is Duitsland Nederland inmiddels ruim gepasseerd. 

Food
Premium

Online omzet Ahold Delhaize groeide 28 procent in 2019

De online omzet van Ahold Delhaize groeide 30 procent in het vierde kwartaal en 28 procent in heel 2019. Alleen al in Nederland ging het om 27,5 procent. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde jaarcijfers.

Food

Rohlik rolt uit naar Wenen en Boedapest

Rohlik, een bezorgdienst voor levensmiddelen in Tsjechië, is aan een Europese opmars begonnen: de boodschappenbezorger is gestart in Hongarije, Oostenrijk en Roemenië en overweegt ook in Duitsland te beginnen.

E-commerce

Carrefour lanceert fietsbezorgdienst ShipTo in Gent

Supermarkt Carrefour breidt zijn fietsbezorgdienst ShipTo stap voor stap verder uit. Sinds deze week kunnen ook klanten in Gent hun boodschappen op ecologische wijze aan huis laten leveren, meldt Retaildetail.

Food

Ben & Jerry’s direct aan huis

Unilever verkort de keten tussen de consumentenvraag en het aanbod van de fabrikant. Het bedrijf gaat online bestelde Ben & Jerry’s direct aan huis leveren. De multinational bundelt daartoe voortaan de krachten met Deliverect.

Food

1 miljoen Picnic bezorgingen in Amersfoort

Online supermarkt Picnic heeft in Amersfoort een mijlpaal bereikt met 1 miljoen bezorgingen. De miljoenste bezorging werd afgeleverd bij de Amersfoortse Maaike Hooft en haar zoontjes Luuk en Willem.

Food

‘Picnic haalt omzet weg bij supermarkten’

Supermarkten verliezen al gauw duizenden euro’s omzet aan Picnic wanneer de websupermarkt zijn intrede doet in hun marktgebied. Die conclusie trekt Nielsen.

Food

Albert Heijn verdubbelt capaciteit voor thuisbezorging

Albert Heijn opent twee nieuwe Home Shop Centers in Oosterhout (GLD) en Bleiswijk. Samen met het in november geopende HSC in Amsterdam verdubbelt Albert Heijn hiermee de capaciteit voor thuisbezorging.

Food

Tegengaan van voedselverspilling in de versketen met Internet of Things

Onder leiding van Wageningen Food & Biobased Research en TNO gaat een consortium van partijen onderzoeken wat toepassing van Internet of Things (IoT) kan betekenen in de voorkoming van verspilling in verslogistiek.

Food

3 miljoen Nederlanders hebben afgelopen jaar online boodschappen besteld

Bijna 3 miljoen Nederlanders hebben het afgelopen jaar boodschappen gedaan bij een online supermarkt. Het aantal dat online boodschappen doet is daarmee sinds 2016 bijna verdubbeld. Dit blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7300 Nederlanders.

Food
Premium

Cindy Tervoort nieuwe directeur Beerwulf

De marketingbaas van Heineken in het Verenigd Koninkrijk, Cindy Tervoort, verhuist naar Nederland om de leiding te nemen over de internationale webwinkel voor speciaalbieren Beerwulf.

Food

Britse toezichthouder wil onderzoek naar fusie Takeaway en Just Eat

De fusie van Takeaway en Just Eat laat mogelijk langer op zich wachten nu de UK Competition and Markets Authority van plan is om een onderzoek in te stellen.

E-commerce

Marley Spoon breidt uit naar Zweden

Marley Spoon brengt haar maaltijdbox nu ook naar Zweden. Het bedrijf was al actief in Australië, de VS en Europa (Duitsland, Nederland, België en Oostenrijk).

E-commerce

Deliveroo dreigt met gedeeltelijk vertrek uit België wegens werkrelatie bezorgers

Maaltijdbezorger Deliveroo trekt zich grotendeels terug uit België als de arbeidsrechtbank beslist dat de bezorgers niet als zelfstandigen kunnen worden aangemerkt. De activiteiten van de onderneming ‘zullen zich niet met dezelfde intensiteit en stiptheid kunnen verderzetten,’ aldus Pierre Verdier, CEO van Deliveroo België maandag in Le Soir.

Food