More stories

Websuper Stockon stopt wegens uitblijven investeringen

Nog geen twee dagen na de presentatie op Digital Food trekt websuper Stockon de stekker uit zijn activiteiten. De reden hiervoor is dat het niet is gelukt om externe investeerders aan te trekken. Naast het management investeerde PostNL in het bedrijf.

Food

Beerwulf.com beste starter bij Shopping Awards

Bierwinkel Beerwulf.com is zojuist uitgeroepen tot Beste Starter bij de uitreiking van de Shopping Awards.

Food

Digital food: groothandel wordt platform

Online groothandel Bidfood staat voor de grootste uitdagingen in jaren. Het Nederlandse bedrijf wil vol inzetten op platforms waar verschillende aanbieders producten kunnen uitventen. Dat vertelde CEO Dick Slootweg gisteren op het congres Digital Food.

Food

Heineken fuseert Beerwulf en The Sub

Bierbrouwer Heineken consolideert een deel van zijn klantgerichte online activiteiten. Het brengt dochter The Sub onder bij participatie Beerwulf.

Food

12 miljoen euro voor cloudkitchen Keatz

De uitbater van dark kitchens Keatz uit Berlijn krijgt twaalf miljoen euro groeigeld om keukens te openen in meer Europese steden.

Start-ups

Elektronische prijsetiketten bij Colruyt

De Belgische supermarkt Colruyt gaat alle winkels uitrusten met elektronische prijsetiketten. Die moeten een fikse besparing opleveren.

Food

Blockchain maakt productieketen Bumble Bee Foods transparant

Bumble Bee Foods maakt de productieketen van zijn geelvintonijn transparant met behulp van SAP Cloud Platform Blockchain. Het Amerikaanse voedingsmiddelenbedrijf wil met de technologie de consument meer inzicht geven in de wijze waarop het bedrijf de vis ‘van oceaan tot bord’ verwerkt.

Blockchain

Nieuw online platform HighTea.nl

Het nieuwe online platform HighTea.nl is vanaf vandaag online. De website bundelt zo veel mogelijk hightea-locaties in Nederland op één website.

Food

Personalised nutrition werkt pas echt goed op basis van leefstijl en omgeving

Hoe groot is de kans dat je gevoelig bent voor gluten? Ben je drager van het obesitasgen? En in hoeverre ben je meer duurloper of sprinter? Veel mensen zijn er nieuwsgierig naar. Wetenschappers ontdekken steeds meer verbanden tussen genetische aanleg en bepaalde eigenschappen. Door het DNA te analyseren kun je achterhalen wat voor jou specifiek wel of geen goede voeding is of welke sport het best bij je past. Maar voor wie gezonder wil leven, zit de grootste winst nog altijd in een verandering van leefstijl, ongeacht je genenpakket.

E-health

Nederlandse supermarkten moeten vooral oppassen voor ‘merkenplatforms’

“Slechts een paar traditionele supermarktspelers zullen overeind blijven. Dat duurt nog 10–15 jaar, maar als je nu niet in de kopgroep zit, dan ben je te laat!” Dat zegt Richard Janssen, Lecturer Strategy & Innovation aan Nyenrode Business University. Waar gaan we de komende 10-15 jaar onze boodschappen doen?

Food

Bart Kuppens nieuwe CEO e-Luscious

De uitbater van de webshops Wijnvoordeel.nl, Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl krijgt per 1 mei een nieuwe CEO in de persoon van Bart Kuppens.

Food

SXSW 2019: Amazon is overal

Amazon is op SXSW in Austin, Texas dit jaar niet aanwezig als retailer of techgigant, maar als contentproducer en leverancier. Er zijn geen sprekers van Amazon die vertellen over de laatste innovatie in tech of AI, Amazon heeft geen booth of event space waar het de laatste tech laat zien, zoals vele techmerken dat wel doen. Amazon is op SXSW vooral Amazon Prime. 

SxSW

Picnic start met bezorging in de ochtend

Picnic gaat vanaf deze week op proef in Leiden ook ’s ochtends de boodschappen gratis thuisbezorgen. De pilot wordt de komende weken uitgebreid naar andere steden. Begin dit jaar startte de websuper als eerste met bezorging op zondag in alle plaatsen waar Picnic levert.

Food

Forse groei e-commerce bij supermarkt Kroger

De Amerikaanse supermarkt Kroger heeft in 2018 58 procent meer online omzet gerealiseerd. Dat komt neer op zo’n 5 miljard […]

Food

Hot: De hevige strijd in online food

De markt voor maaltijdbezorgingen groeit als kool. Nederlanders lieten in 2018 voor 3,2 miljard euro aan eten thuisbezorgen, ruim twintig procent meer dan een jaar eerder. Een kenmerkende ontwikkeling voor de online voedingssector die ook als geheel groeit. Rijst de vraag welke partijen gaan domineren. De onafhankelijke bezorgdiensten staan vooralsnog op voorsprong, maar supermarkten en internetreuzen roeren zich.

E-commerce