More stories

Picnic start met bezorging in de ochtend

Picnic gaat vanaf deze week op proef in Leiden ook ’s ochtends de boodschappen gratis thuisbezorgen. De pilot wordt de komende weken uitgebreid naar andere steden. Begin dit jaar startte de websuper als eerste met bezorging op zondag in alle plaatsen waar Picnic levert.

Food

Forse groei e-commerce bij supermarkt Kroger

De Amerikaanse supermarkt Kroger heeft in 2018 58 procent meer online omzet gerealiseerd. Dat komt neer op zo’n 5 miljard […]

Food

Hot: De hevige strijd in online food

De markt voor maaltijdbezorgingen groeit als kool. Nederlanders lieten in 2018 voor 3,2 miljard euro aan eten thuisbezorgen, ruim twintig procent meer dan een jaar eerder. Een kenmerkende ontwikkeling voor de online voedingssector die ook als geheel groeit. Rijst de vraag welke partijen gaan domineren. De onafhankelijke bezorgdiensten staan vooralsnog op voorsprong, maar supermarkten en internetreuzen roeren zich.

E-commerce

McDonald’s McDelivery via UberEats naar Delft en Rijswijk

McDonald’s McDelivery via UberEats wordt uitgebreid naar Delft en Rijswijk. Eerder was de bezorgdienst al beschikbaar in Amsterdam/Amstelveen, Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Haarlem en Groningen.

Food

Deliveroo wil flink uitbreiden in Europa

Maaltijdbezorger Deliveroo, wereldwijd beschikbaar in 14 landen en 500 steden, wil flink uitbreiden. Tegen het einde van 2019 willen de Britten 100 miljoen mensen in Europa bereiken.

Food

Omzet HelloFresh in 2018 ruim boven 1 miljard euro

Maaltijdboxbezorger HelloFresh heeft in heel 2018 1,2 miljard euro omzet gedraaid, 41 procent meer dan een jaar geleden. Ook meldt het Duitse bedrijf zijn eerste positieve EBITDA van 14,9 miljoen euro voor het internationale segment.

Food

Innovatie bij Dirk en DekaMarkt: sneller vernieuwen door nieuw platform

Supermarktketens Dirk van den Broek en DekaMarkt zetten grote stappen in hun digitale transitie. Dit vertelt Bart Vos, binnen moederbedrijf Detailresult Groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale kanalen. Zo is er een nieuwe manier van werken aangenomen en moet een nieuw technisch platform voor snellere innovatie zorgen. DekaMarkt zet daarnaast een volgende stap als webwinkel met de opening van een centraal magazijn.

E-commerce platforms

Hoogvliet breidt thuisbezorgen verder uit

Supermarkt Hoogvliet gaat komend jaar verder met de uitrol van thuisbezorgen van online bestelde boodschappen. Sinds maandag is de retailer begonnen met thuisbezorgen in Leiden, Leiderdorp, Oegstgeest en Rijnsburg.

Food

Wat supermarkten van banken kunnen leren over innoveren

Retailers en banken delen een fundamenteel probleem: verouderde IT-structuur weerhoudt ze ervan zich te ontplooien tot bedrijven die smart, lean en klantgericht zijn.  Toch deden banken iets wat prima kan werken voor de supermarktsector. Deze vier stappen leiden tot meer en betere innovatie. 

Strategy

Dit zijn de trends binnen (3d-)printen

Ondanks digitalisering blijft het printen nog altijd onderdeel van het dagelijks leven. Billboards, facturen, flyers, kranten en verpakkingen; zonder te weten komt er bij heel veel voorwerpen om je heen een bepaalde vorm van print kijken. Hoe ziet de innovatieve toekomst van printen eruit?

Publishing

ING: Voedingsindustrie zet in op robots en data-analyse

Technologie speelt een steeds grotere rol in de voedingsproductie. Data-technologie helpt voedingsproducenten om meer informatie uit de keten te delen. Voor Nederlandse fabrikanten is de inzet van nieuwe technologieën niet alleen nuttig, het is ook noodzakelijk om concurrerend te blijven. Zegt het ING Economisch Bureau in de nieuwe publicatie Foodtech: robotarm biedt voedingsindustrie de helpende hand.

Food

Gemeente Utrecht start controles op alcohol bij thuisbezorgdiensten

Utrecht gaat als eerste gemeente controleren of thuisbezorgdiensten zich houden aan de naleving van NIX18.

Food

Hoe moeilijk is het betrouwbaar meten van online bestedingen?

De recente resultaten van het Koopstromenonderzoek Randstad 2018 geven eens te meer aan hoe lastig is het om een goed beeld van de online bestedingen te krijgen. Het totale online aandeel werd becijferd op 14% (dagelijks 3,1 % en niet-dagelijks 24,2%). Dit totaal aandeel wijkt nogal af van wat Thuiswinkel.org (10%) en Strabo (9%) hebben berekend. Waarin zitten de verschillen? 

Strategy

Jumbo schaalt bezorgservice in Middelburg op

Jumbo is deze week gestart met de rechtstreekse bezorging van de boodschappen vanuit een zogeheten hub in Middelburg. Voorheen werden de boodschappen vanuit diverse Jumbo supermarkten bezorgd.

Food

Deliveroo ook in Koeweit

Deliveroo gaat ook in Koeweit zijn diensten leveren. Binnen dertig minuten, zo belooft de maaltijdbezorger. De bezorgdienst gaat in Koeweit […]

E-commerce