More stories

Slimme merken openen een direct verkoopkanaal voor hun eindklant

Merken met een grote afhankelijkheid van retailers doen zichzelf tekort. Een scherpe Direct to Consumer-strategie maakt een persoonlijke band met hun eindklanten mogelijk. Dat betekent hogere winstmarges, maar vooral ook toegang tot steeds waardevoller worden first party data. 

Customer Loyalty

Just Eat en Takeaway nader tot elkaar over fusie

Just Eat en Takeaway zijn het eens geworden over de voorgenomen fusie en over de aandelenverhouding. Het nieuwe bedrijf zal 355 miljoen orders per jaar verwerken ter waarde van 7,3 miljard euro.

Food
Premium

Délifrance steekt Europese webshop in het nieuw

Broodjeswinkel Délifrance steekt zijn Europese webshops in het nieuw, zowel aan de voor- als de achterkant. Dat heeft praktische gevolgen voor de vierhonderd winkels verspreid over zestien landen.

E-commerce

Ruim 550 restaurants met eigen bezorging bij Deliveroo

Ruim 550 restaurants met eigen bezorging hebben zich in het afgelopen jaar aangemeld bij Deliveroo. De Marketplace+-dienst van het bedrijf biedt restaurants de mogelijkheid om bestellingen via het Deliveroo-platform te laten verlopen om vervolgens de bestelling te leveren door eigen bezorgmedewerkers. Daarvoor had het techbedrijf alleen partnerships met restaurants die zelf geen bezorgers hebben.

Food

71 miljoen orders voor groeiend Takeaway

Takeaway heeft in de eerste zes maanden van het jaar 71 miljoen orders verwerkt, een groei van 70 procent ten opzichte van 2018. De omzet groeide dan ook fors: van 110 miljoen euro naar 185 miljoen in de periode. In totaal heeft Takeaway 16 miljoen actieve klanten. 

Food

UberEats spreekt met Europese supermarkten over bezorging

Uber is in gesprek met verscheidene grote supermarktketens in Europa om hen te koppelen met bezorgdienst UberEats.

Venture
Premium

Takeaway in gesprek met Just Eat over fusie

Takeaway.com, het moederbedrijf van Thuisbezorgd, zegt dat het in gesprek is met Just Eat voor een fusie ter waarde van 9 miljard pond. Die gesprekken zijn al geruime tijd gaande.

E-commerce

Amazon opent nieuwe kassaloze supermarkten

Amazon heeft drie nieuwe Amazon Go winkels aangekondigd voor Seattle en Chicago, waarmee het totaal op 17 locaties in vier steden komt.

E-commerce

Thuisbezorgd test nieuw verdienmodel

Thuisbezorgd.nl test een nieuw verdienmodel waarbij restaurants gaan betalen voor de positie van hun vermelding. Hoe meer ze betalen, hoe hogere ze in het overzicht of een subcategorie verschijnen.

Food

Actie bij Picnic tegen ontslag actieve vakbondsleden

De FNV voert samen met Picnic-medewerkers vandaag actie bij de vestiging van Picnic in Duivendrecht. De medewerkers eisen dat de boodschappenbezorger stopt met het ontslaan van mensen die actief zijn voor de vakbond.

Food

Jumbo: vraag naar thuisbezorging groter dan capaciteit

Jumbo groeit online sneller dan verwacht. In verschillende gebieden is de vraag naar thuisbezorging inmiddels groter dan de beschikbare capaciteit.

Food

Haal meer uit je merk met design in e-commerce

E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.

Digital Design

Jumbo en ondernemers sluiten akkoord over ontwikkeling e-commerce

Ondernemers van Jumbo Supermarkten hebben met overgrote meerderheid hun goedkeuring gegeven aan een reeks afspraken over de verdere groei en ontwikkeling van e-commerce binnen het concern. De samenwerkingsafspraken, die zijn vastgelegd in een overeenkomst tussen Jumbo en de Ondernemersvereniging Jumbo (OVJ), gelden vanaf medio 2019 voor een periode van drie jaar.

Food

Tamara Smith-Zonneveld weg als e-commerce manager bij plus

Tamara Smith-Zonneveld heeft na zeven jaar afscheid genomen als e-commerce manager bij Plus Retail. Dat meldt zij op LinkedIn.

Food

Amazon leidt markt voor online boodschappen in VS, maar blijft bescheiden speler

Amazon leidt in de VS de markt voor online boodschappen. In 2018 zou de retailer volgens Bloomberg een omzet van zeker 25,4 miljard dollar hebben gerealiseerd. Maar het is niet meer dan 5,5 procent van de totale omzet aan boodschappen in de VS, stellen onderzoekers van Brick Meets Click.

Food