More stories

Thuisbezorgd test nieuw verdienmodel

Thuisbezorgd.nl test een nieuw verdienmodel waarbij restaurants gaan betalen voor de positie van hun vermelding. Hoe meer ze betalen, hoe hogere ze in het overzicht of een subcategorie verschijnen.

Food

Actie bij Picnic tegen ontslag actieve vakbondsleden

De FNV voert samen met Picnic-medewerkers vandaag actie bij de vestiging van Picnic in Duivendrecht. De medewerkers eisen dat de boodschappenbezorger stopt met het ontslaan van mensen die actief zijn voor de vakbond.

Food

Jumbo: vraag naar thuisbezorging groter dan capaciteit

Jumbo groeit online sneller dan verwacht. In verschillende gebieden is de vraag naar thuisbezorging inmiddels groter dan de beschikbare capaciteit.

Food

Haal meer uit je merk met design in e-commerce

E-commerce is het van levensbelang om als merk het verschil te maken. Steeds meer bedrijven investeren daarom in eigen capaciteit voor design. Vijf leidende Nederlandse e-commercebedrijven geven een inkijkje in hoe zij omgaan met inhouse merkontwikkeling en design.

Digital Design

Jumbo en ondernemers sluiten akkoord over ontwikkeling e-commerce

Ondernemers van Jumbo Supermarkten hebben met overgrote meerderheid hun goedkeuring gegeven aan een reeks afspraken over de verdere groei en ontwikkeling van e-commerce binnen het concern. De samenwerkingsafspraken, die zijn vastgelegd in een overeenkomst tussen Jumbo en de Ondernemersvereniging Jumbo (OVJ), gelden vanaf medio 2019 voor een periode van drie jaar.

Food

Tamara Smith-Zonneveld weg als e-commerce manager bij plus

Tamara Smith-Zonneveld heeft na zeven jaar afscheid genomen als e-commerce manager bij Plus Retail. Dat meldt zij op LinkedIn.

Food

Amazon leidt markt voor online boodschappen in VS, maar blijft bescheiden speler

Amazon leidt in de VS de markt voor online boodschappen. In 2018 zou de retailer volgens Bloomberg een omzet van zeker 25,4 miljard dollar hebben gerealiseerd. Maar het is niet meer dan 5,5 procent van de totale omzet aan boodschappen in de VS, stellen onderzoekers van Brick Meets Click.

Food

Investering en nieuwe app voor Picnic

Supermarktketen Edeka vergroot zijn belang in Picnic Deutschland van twintig naar 35 procent. In Nederland is de supermarkt van plan deze week een nieuwe app uit te brengen.

Venture

ABN: Meer belangstelling voor online direct-to-consumer-verkoop

Drie op de tien consumenten zijn bereid boodschappen rechtstreeks – buiten supermarkten of speciaalzaken om – bij (merk)producenten te bestellen, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van ABN AMRO.

Food
Premium

Bas Spierenburg als Chief Digital Officer naar E-Luscious

E-Luscious, eigenaar van onder meer de webshops Wijnvoordeel.nl, Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl heeft Bas Spierenburg aangesteld als Chief Digital Officer.

E-commerce

Delivery Hero verhoogt omzetverwachting

Maaltijdbezorger Delivery Hero verhoogt de omzetverwachting voor 2019 met tweehonderd miljoen euro. Dankzij de onverwachte groei in Azië komt het jaartotaal rond de 1,3 miljard euro uit.

Venture

Bezorgdienst McDonald’s naar Breda en Tilburg

De bezorgdienst van McDonalds breidt uit naar Breda en Tilburg. Klanten kunnen hun maaltijd bestellen via de Uber Eats-app. De dienst is, met deze uitbreiding, beschikbaar in veertien Nederlandse en drie Brabantse steden.

Food

Runnersalaris Picnic kwart omhoog

Websuper Picnic heeft het uurloon van jonge medewerkers in korte tijd met zo’n 25 procent verhoogd. Een 18-jarige verdient er nu meer dan bij Albert Heijn, zo blijkt uit een analyse van Distrifood.

Food

Vijf miljoen euro groeigeld voor online versmarkt Crisp

Online versmarkt Crisp krijgt 5 miljoen euro van onder meer Robert van der Wallen (Opportunity Partners) en Alexander Ribbink (oprichter Keen Venture Partners en voormalig TomTom), die ook plaatsnemen in de Raad van Commissarissen van Crisp.

E-commerce

Horecaondernemers paaien personeel met interactief leren en feedback apps

Digitale trainings- en opleidingsmogelijkheden zijn een belangrijk wapen in de strijd tegen het hoge personeelsverloop in de horeca. Volgens het Amerikaanse onderzoek “Mind of the Food Worker” hebben werknemers in deze branche over het algemeen een sterke voorkeur voor interactieve, via hun telefoon of tablet aangeboden lesstof. Dat geldt zeker voor lesstof die met behulp van bijvoorbeeld gamification, augmented reality of social media een extra dimensie krijgt.

Recruitment