More stories

Investering en nieuwe app voor Picnic

Supermarktketen Edeka vergroot zijn belang in Picnic Deutschland van twintig naar 35 procent. In Nederland is de supermarkt van plan deze week een nieuwe app uit te brengen.

Venture

ABN: Meer belangstelling voor online direct-to-consumer-verkoop

Drie op de tien consumenten zijn bereid boodschappen rechtstreeks – buiten supermarkten of speciaalzaken om – bij (merk)producenten te bestellen, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van ABN AMRO.

Food
Premium

Bas Spierenburg als Chief Digital Officer naar E-Luscious

E-Luscious, eigenaar van onder meer de webshops Wijnvoordeel.nl, Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl heeft Bas Spierenburg aangesteld als Chief Digital Officer.

E-commerce

Delivery Hero verhoogt omzetverwachting

Maaltijdbezorger Delivery Hero verhoogt de omzetverwachting voor 2019 met tweehonderd miljoen euro. Dankzij de onverwachte groei in Azië komt het jaartotaal rond de 1,3 miljard euro uit.

Venture

Bezorgdienst McDonald’s naar Breda en Tilburg

De bezorgdienst van McDonalds breidt uit naar Breda en Tilburg. Klanten kunnen hun maaltijd bestellen via de Uber Eats-app. De dienst is, met deze uitbreiding, beschikbaar in veertien Nederlandse en drie Brabantse steden.

Food

Runnersalaris Picnic kwart omhoog

Websuper Picnic heeft het uurloon van jonge medewerkers in korte tijd met zo’n 25 procent verhoogd. Een 18-jarige verdient er nu meer dan bij Albert Heijn, zo blijkt uit een analyse van Distrifood.

Food

Vijf miljoen euro groeigeld voor online versmarkt Crisp

Online versmarkt Crisp krijgt 5 miljoen euro van onder meer Robert van der Wallen (Opportunity Partners) en Alexander Ribbink (oprichter Keen Venture Partners en voormalig TomTom), die ook plaatsnemen in de Raad van Commissarissen van Crisp.

E-commerce

Horecaondernemers paaien personeel met interactief leren en feedback apps

Digitale trainings- en opleidingsmogelijkheden zijn een belangrijk wapen in de strijd tegen het hoge personeelsverloop in de horeca. Volgens het Amerikaanse onderzoek “Mind of the Food Worker” hebben werknemers in deze branche over het algemeen een sterke voorkeur voor interactieve, via hun telefoon of tablet aangeboden lesstof. Dat geldt zeker voor lesstof die met behulp van bijvoorbeeld gamification, augmented reality of social media een extra dimensie krijgt.

Recruitment

Uber Eats gaat maaltijden met drones bezorgen

Uber Eats wil maaltijden met drones gaan bezorgen. De Federal Aviation Administration heeft het groene licht gegeven voor een test in San Diego. Daaraan doet behalve McDonalds ook San Diego State University mee. Meer partners volgen.

Food

Digitale Rijpingskelder voor Grand Prestige activeert halo-effect voor merk Hertog Jan

Ongebruikelijk in de biermarkt: Hertog Jan verkiest storytelling en educatie boven reclame, sponsoring en andere randzaken. Recent lanceerde het De Digitale Rijpingskelder – een tool die gebruikers in staat stelt de rijping van hun eigen flessen Grand Prestige te volgen. Over een periode van maar liefst zes jaar zorgt de brouwer voor bijpassende content. Die aandacht voor een niche bierdrinker zorgt voor een interessant premium halo-effect.

Contentmarketing

Amazon stopt met bezorgdienst voor restaurants in VS

Amazon stopt nu ook in de VS met het bezorgen van maaltijden voor restaurants. In november werd een soortgelijke dienst in Londen gestaakt.

Food

Picnic start proef met zakelijke leveringen

Online supermarkt Picnic start vandaag een proef met het gratis en duurzaam bezorgen van boodschappen bij zakelijke klanten. In Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp kunnen bedrijven bestellen en in de ochtend worden beleverd.

Food

Walmart gaat in huis bezorgen, met camera’s op het lichaam

Ook warenhuis Walmart gaat boodschappen aan huis bezorgen als klanten niet thuis zijn. De bezorgers dragen camera’s, zodat klanten kunnen meekijken als ze de deur opendoen. Dat kan overigens ook de garage zijn.

Food

Stop het machtsmisbruik van digitale reuzen

Terwijl we nagloeiden van het Limburgse concert Oetbloaze met Gé Reinders en het harmonieorkest St. Caecillia, werden wij in de oude binnenstad van Venlo voorbijgefietst door andere bezorgers dan die van Thuisbezorgd.nl, UberEats of Deliveroo. Op de bezorgboxen van hun hippe zwarte fietsen stond in knalroze letters een afwijkende naam geschreven: InVenlo.

Marketplaces

5 kenmerken van goede influencer content

49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.

Influencer marketing