Investering en nieuwe app voor Picnic
Supermarktketen Edeka vergroot zijn belang in Picnic Deutschland van twintig naar 35 procent. In Nederland is de supermarkt van plan deze week een nieuwe app uit te brengen.
Supermarktketen Edeka vergroot zijn belang in Picnic Deutschland van twintig naar 35 procent. In Nederland is de supermarkt van plan deze week een nieuwe app uit te brengen.
Drie op de tien consumenten zijn bereid boodschappen rechtstreeks – buiten supermarkten of speciaalzaken om – bij (merk)producenten te bestellen, zo blijkt uit onderzoek in opdracht van ABN AMRO.
E-Luscious, eigenaar van onder meer de webshops Wijnvoordeel.nl, Wijnbeurs.nl, Colaris.nl en Koffievoordeel.nl heeft Bas Spierenburg aangesteld als Chief Digital Officer.
Maaltijdbezorger Delivery Hero verhoogt de omzetverwachting voor 2019 met tweehonderd miljoen euro. Dankzij de onverwachte groei in Azië komt het jaartotaal rond de 1,3 miljard euro uit.
De bezorgdienst van McDonalds breidt uit naar Breda en Tilburg. Klanten kunnen hun maaltijd bestellen via de Uber Eats-app. De dienst is, met deze uitbreiding, beschikbaar in veertien Nederlandse en drie Brabantse steden.
Websuper Picnic heeft het uurloon van jonge medewerkers in korte tijd met zo’n 25 procent verhoogd. Een 18-jarige verdient er nu meer dan bij Albert Heijn, zo blijkt uit een analyse van Distrifood.
Online versmarkt Crisp krijgt 5 miljoen euro van onder meer Robert van der Wallen (Opportunity Partners) en Alexander Ribbink (oprichter Keen Venture Partners en voormalig TomTom), die ook plaatsnemen in de Raad van Commissarissen van Crisp.
Digitale trainings- en opleidingsmogelijkheden zijn een belangrijk wapen in de strijd tegen het hoge personeelsverloop in de horeca. Volgens het Amerikaanse onderzoek “Mind of the Food Worker” hebben werknemers in deze branche over het algemeen een sterke voorkeur voor interactieve, via hun telefoon of tablet aangeboden lesstof. Dat geldt zeker voor lesstof die met behulp van bijvoorbeeld gamification, augmented reality of social media een extra dimensie krijgt.
Uber Eats wil maaltijden met drones gaan bezorgen. De Federal Aviation Administration heeft het groene licht gegeven voor een test in San Diego. Daaraan doet behalve McDonalds ook San Diego State University mee. Meer partners volgen.
Ongebruikelijk in de biermarkt: Hertog Jan verkiest storytelling en educatie boven reclame, sponsoring en andere randzaken. Recent lanceerde het De Digitale Rijpingskelder – een tool die gebruikers in staat stelt de rijping van hun eigen flessen Grand Prestige te volgen. Over een periode van maar liefst zes jaar zorgt de brouwer voor bijpassende content. Die aandacht voor een niche bierdrinker zorgt voor een interessant premium halo-effect.
Amazon stopt nu ook in de VS met het bezorgen van maaltijden voor restaurants. In november werd een soortgelijke dienst in Londen gestaakt.
Online supermarkt Picnic start vandaag een proef met het gratis en duurzaam bezorgen van boodschappen bij zakelijke klanten. In Leiden, Zoetermeer en Hoofddorp kunnen bedrijven bestellen en in de ochtend worden beleverd.
Ook warenhuis Walmart gaat boodschappen aan huis bezorgen als klanten niet thuis zijn. De bezorgers dragen camera’s, zodat klanten kunnen meekijken als ze de deur opendoen. Dat kan overigens ook de garage zijn.
Terwijl we nagloeiden van het Limburgse concert Oetbloaze met Gé Reinders en het harmonieorkest St. Caecillia, werden wij in de oude binnenstad van Venlo voorbijgefietst door andere bezorgers dan die van Thuisbezorgd.nl, UberEats of Deliveroo. Op de bezorgboxen van hun hippe zwarte fietsen stond in knalroze letters een afwijkende naam geschreven: InVenlo.
49 procent van de consumenten vertrouwt op de aanbevelingen van influencers. Dat maakt influencer content een van de krachtigste marketingmiddelen die er zijn. David Dekker bekeek honderden succesvolle influencer-posts. En wat bleek? Ze voldeden allemaal aan deze vijf kenmerken.