More stories

Nieuw in India: bestellen via internetkiosken

Twee bedrijven uit India hebben de krachten gebundeld om e-commerce naar de meest afgelegen gebieden te brengen. Marktplaats Snapdeal gaat samenwerken met FINO PatTech om zo’n duizend producten te bezorgen.

E-commerce

BCC gaat winkels automatisch bevoorraden

Elektrospeciaalzaak BCC gaat de winkels automatisch bevoorraden met Slim4 van Slimstock. De retailer gebruikt de software al jaren voor het aanvullen van voorraden in het distributiecentrum. Nu worden ook de winkelvoorraden geoptimaliseerd.

E-commerce

Prijzenslag aan de gang in e-fulfillment?

Montapacking, een nog niet zo bekende logistieke dienstverlener, zorgde tijdens de WebWinkelVakdagen in januari voor nogal wat onrust onder de concullega’s. Een eenvoudige stand, gedomineerd door grote gekleurde borden met daarop, per klantengroep, een vaste prijs voor warehousing + verzending. Pittige reacties daarover tijdens en na afloop van de beurs. Is e-fulfilment een prijsvechtmarkt aan het worden?

E-commerce

Investeerders steken miljarden extra in logistiek voor online

Investeerders staken vorig jaar 34 procent meer geld in de bouw van opslag- en distributiecentra: de logistieke infrastructuur voor webwinkels.

E-commerce

Smart sourcing: een nieuwe benadering van uitbesteding van fulfillment

In de wereld van de retailer staat in de (niet zo verre) toekomst alles en iedereen met elkaar in verbinding. Deze interconnectiviteit biedt retailers kansen voor een nieuwe benadering van het uitbesteden van fulfillment: Smart sourcen. Elk pakketje zijn eigen route, vanuit en via verschillende en meerdere supply chain-partners.

E-commerce

Bol.com partners kunnen online pakketzegels printen

Zakelijke partners en particulieren die hun assortiment aanbieden via bol.com, kunnen voortaan online PostNL-pakketzegels printen.

E-commerce

Marc O’Polo breidt RFID-programma uit

De Duitse modezaak Marc O’Polo rolt een RFID-oplossing uit voor zijn complete aanvoerlijnen en zijn winkels door heel Europa. Op die manier kan het zijn voorraden volledig traceren.

E-commerce

Online orderpicking in AH-franchise winkels: zwalkend beleid

Ahold was in de afgelopen jaren heel duidelijk over haar e-fulfilment strategie: Orderpicking in grote centrale e-commerce distributiecentra (Home Shop Centra genoemd), daarna levering naar het huisadres of een pick-up-point. Komt er nu ineens het bericht dat er een proef wordt gestart met orderpicken voor online orders in de winkel van een AH-franchise-nemer. Eerst in het AH filiaal in Maasland, daarna een proef in een filiaal in Gouda. Met deze tests gaat AH terug te gaan naar de twintigste eeuw ! Volgens mij is de AH-directie op het gebied van e-fulfilment om opportunistische redenen compleet de weg kwijt.

E-commerce

DHL Nederland test augmented reality-brillen

In een Nederlands distributiecentrum test DHL hoe internetbrillen kunnen helpen in het proces van order picking. Het personeel wordt daarbij visueel ondersteunt om sneller en met minder fouten te werken.

E-commerce

Bol.com gaat fulfillment voor partners verzorgen

Bol.com lanceert Logistiek via bol.com. Daarmee kunnen ondernemers die via bol.com verkopen hun totale fulfilment uitbesteden voor de orders die zij via bol.com ontvangen. Bol.com neemt naast de orderverwerking en betaling, ook de in- en opslag, het verpakken en verzenden en de retourafhandeling en klantenservice van de verkooppartner voor zijn rekening. Amazon doet dit al langer.

E-commerce

DPD wordt logistiek dienstverlener bij ‘verkopen via bol.com’.

DPD Pakketservice gaat bol.com ondersteunen als logistiek dienstverlener bij ‘verkopen via bol.com’. Daarbij krijgen andere winkeliers in Nederland en België de mogelijkheid om via bol.com te verkopen.

E-commerce

Ugg test RFID voor winkels

Ugg Australia voorziet schoenen van RFID-labels, zodat klanten kunnen zien of ze in de winkel verkrijgbaar zijn of online besteld kunnen worden. Het bedrijf hoopt zo de voorraden in de winkels terug te brengen.

E-commerce

Alibaba stroomlijnt verkoop Amerikaanse retailers in China

Amerikaanse bedrijven kunnen in de nabije toekomst makkelijker via het platform Alibaba aan China verkopen. De distributie en de betalingen worden sterk vereenvoudigd.

E-commerce

UPS breidt logistieke capaciteit in Duitsland en Nederland uit

Vervoerder UPS heeft zijn logistieke faciliteit in Duitsland en Nederland fors uitgebreid om aan de vraag van onlinespelers te kunnen voldoen. In Venlo is er 8500 vierkante meter vloeroppervlak bijgekomen.

E-commerce

Click&collect raakt ingeburgerd bij Nederlandse retailer

Ruim de helft van de retailers in Nederland laat klanten bestellingen in de winkel afhalen of retourneren. Dat blijkt uit de vergelijking van de online-activiteiten van een kleine tweehonderd retailers voor het jaarlijkse overzicht RetailSites.

E-commerce