More stories

Nedap levert RFID-lezers aan Tesco

Het Nederlandse Nedap levert RFID-lezers ten behoeve van 550 F&F Clothing winkels in het Verenigd Koninkrijk, onderdeel van Tesco. Die moeten zorgen dat de voorraad in het voorraadsysteem exact overeenkomt met de feitelijke voorraad. Zo worden nabestellingen op het juiste moment geplaatst en voorraadtekorten voorkomen.

E-commerce

Staking Amazon breidt zich weer uit

Bij Amazon in Duitsland zijn wederom stakingen uitgebroken. Vakbond Verdi houdt het op 1600 stakers, Amazon op 1300.

E-commerce

Jumbo gaat drie tot vijf afhaalpunten per week openen

Jumbo Supermarkten gaat drie tot vijf afhaalpunten voor boodschappen per week openen. Deze zomer moet het aantal pickup points uitkomen op honderd. Dat zegt financieel bestuurder Ton van Veen tegen het FD. Boodschappen thuis bezorgen staat hoog op de agenda.

E-commerce

Huawei wil logistiek centrum in Eindhoven

Telecombedrijf Huawei gaat een logistiek centrum openen in Eindhoven. Wonder Wang, president-directeur van Huawei Technologies Nederland, heeft dat aangekondigd op een besloten bijeenkomst met premier Mark Rutte in de Chinese stad Shenzhen.

E-commerce

Weer Duitse stakingen Amazon

Vakbond Verdi heeft maandag wederom opgeroepen tot een staking bij een distributiecentrum van Amazon bij Augsburg. Zo’n 450 werknemers doen mee.

E-commerce

Aanmeldingen Logistieke Webshop van het Jaar begonnen

Op dinsdag 15 september zal voor de vierde keer de prijs voor de Logistieke Webshop van het Jaar worden uitgereikt. Dat gebeurt dit jaar in het Evoluon in Eindhoven.

E-commerce

Docdata en bol.com blijven ook de komende vijf jaar partners

Docdata en Bol.com verlengen de samenwerking voor de duur van vijf jaar. De samenwerkingsovereenkomst loopt tot 1 januari 2020 en omvat een totaalpakket aan fulfillmentdiensten.

E-commerce

Bol.com ontkent bouwplannen nieuw warehouse

Bol.com ontkent dat het plannen heeft om zelf een distributiecentrum te bouwen in Waalwijk. “We zijn wel, constant, in gesprek met de gemeente en Docdata over de toekomst”, aldus de woordvoerster.

E-commerce

Bouw Logistics Campus in Venlo kan beginnen

Nog deze maand wordt begonnen met de bouw van een e-commerce Logistic Campus met een omvang van 140.000 vierkante meter in Venlo.

E-commerce

3D-printing verkort supply chains nog niet

Door velen wordt 3D-printing gezien als de nieuwe revolutie in productietechnologie. Het oude beeld van grote fabriekshallen verdwijnt en wordt verplaatst door kleinschalige lokale 3D-printing. Het is niet meer nodig om in grote series te produceren, voorraden nemen drastisch af en ieder product kan specifiek voor een klant gemaakt worden. De voordelen van 3D-printing zijn evident, maar wat komt hier in de praktijk van terecht? En wat zijn de verschillen tussen consumenten en industriële toepassingen?

Fulfillment

Waarom dropshipping niet voor iedereen werkt

Dropshipping heet het fenomeen waarbij webretailers geen eigen voorraden aanhouden, maar bestellingen doorgeven aan fabrikanten en de groothandel. Dat lijkt aantrekkelijk. Retailers kunnen besparen op personeel en bezorgkosten. De praktijk is echter weerbarstiger.

E-commerce

‘Productinformatie omnichannel onvoldoende’

Productinformatie moet nog sterk worden verbeterd voor omnichannel doeleinden. Samenwerking over de hele keten is daarbij essentieel. Dat stelt ShoppingTomorrow (voorheen Shoping2020) in een nieuw rapport.

E-commerce

De Bijenkorf vernieuwt Click & Collect

De Bijenkorf neemt een nieuw systeem in gebruik in zijn winkels om in de groeiende vraag naar Click & Collect te kunnen voorzien.

E-commerce

Docdata vangt eerste klap vertrek klant Zalando op

Fulfillmentspecialist Docdata uit Waalwijk verliest zijn grootste klant, Zalando, maar vangt de eerste financiële klap redelijk op.

E-commerce

Bol.com Plaza: fors risico voor kwaliteitsimago

De score van bol.com op Trustpilot: ‘4.0 Slecht’. Ik kon mijn ogen niet geloven. Eens even gechecked bij Kieskeurig.nl: bol.com met een fors lagere score dan Coolblue en Wehkamp, en bol.com Plaza zelfs een score van 3.8. Klachtenkompas.nl: van de retailers heeft alleen MediaMarkt meer klachten, daarna volgt bol.com en op grote afstand wehkamp, Zalando en Coolblue. Wat is hier aan de hand?

Customer Experience