More stories

Bol.com ontkent bouwplannen nieuw warehouse

Bol.com ontkent dat het plannen heeft om zelf een distributiecentrum te bouwen in Waalwijk. “We zijn wel, constant, in gesprek met de gemeente en Docdata over de toekomst”, aldus de woordvoerster.

E-commerce

Bouw Logistics Campus in Venlo kan beginnen

Nog deze maand wordt begonnen met de bouw van een e-commerce Logistic Campus met een omvang van 140.000 vierkante meter in Venlo.

E-commerce

3D-printing verkort supply chains nog niet

Door velen wordt 3D-printing gezien als de nieuwe revolutie in productietechnologie. Het oude beeld van grote fabriekshallen verdwijnt en wordt verplaatst door kleinschalige lokale 3D-printing. Het is niet meer nodig om in grote series te produceren, voorraden nemen drastisch af en ieder product kan specifiek voor een klant gemaakt worden. De voordelen van 3D-printing zijn evident, maar wat komt hier in de praktijk van terecht? En wat zijn de verschillen tussen consumenten en industriële toepassingen?

Fulfillment

Waarom dropshipping niet voor iedereen werkt

Dropshipping heet het fenomeen waarbij webretailers geen eigen voorraden aanhouden, maar bestellingen doorgeven aan fabrikanten en de groothandel. Dat lijkt aantrekkelijk. Retailers kunnen besparen op personeel en bezorgkosten. De praktijk is echter weerbarstiger.

E-commerce

‘Productinformatie omnichannel onvoldoende’

Productinformatie moet nog sterk worden verbeterd voor omnichannel doeleinden. Samenwerking over de hele keten is daarbij essentieel. Dat stelt ShoppingTomorrow (voorheen Shoping2020) in een nieuw rapport.

E-commerce

De Bijenkorf vernieuwt Click & Collect

De Bijenkorf neemt een nieuw systeem in gebruik in zijn winkels om in de groeiende vraag naar Click & Collect te kunnen voorzien.

E-commerce

Docdata vangt eerste klap vertrek klant Zalando op

Fulfillmentspecialist Docdata uit Waalwijk verliest zijn grootste klant, Zalando, maar vangt de eerste financiële klap redelijk op.

E-commerce

Bol.com Plaza: fors risico voor kwaliteitsimago

De score van bol.com op Trustpilot: ‘4.0 Slecht’. Ik kon mijn ogen niet geloven. Eens even gechecked bij Kieskeurig.nl: bol.com met een fors lagere score dan Coolblue en Wehkamp, en bol.com Plaza zelfs een score van 3.8. Klachtenkompas.nl: van de retailers heeft alleen MediaMarkt meer klachten, daarna volgt bol.com en op grote afstand wehkamp, Zalando en Coolblue. Wat is hier aan de hand?

Customer Experience

AH belevert Belgische ophaalpunten vanuit Tilburg

Albert Heijn gaat zijn nieuwe afhaalpunten in België beleveren vanuit het distributiecentrum in Tilburg. Dat meldt de Belgische krant De Tijd. De grootgrutter heeft de afhaalpunten in Lokeren, Gent en Antwerpen nu ook zelf aangekondigd.

E-commerce

Groeiend Bax-Shop wil reeks fysieke winkels openen

Muziekwinkel Bax-Shop groeide afgelopen jaar met 63 procent en wil naast zijn showroom in Goes meer fysieke winkels op centrale locaties in Nederland openen.

E-commerce

Amazon verplicht shops tot opgeven lokale retouradressen

Webwinkels die Amazon in Europa gebruiken om te handelen, zijn vanaf volgende maand verplicht om in ieder land een lokaal retouradres op te geven. Of de retourkosten naar elders voor eigen rekening te nemen.

E-commerce

Robotspeler betreedt fulfillmentmarkt

Robotmaker Harvest Automation uit Massachusetts heeft bijna 3 miljoen dollar opgehaald om toepassingen voor fulfillment te ontwikkelen.

E-commerce

Nieuw in India: bestellen via internetkiosken

Twee bedrijven uit India hebben de krachten gebundeld om e-commerce naar de meest afgelegen gebieden te brengen. Marktplaats Snapdeal gaat samenwerken met FINO PatTech om zo’n duizend producten te bezorgen.

E-commerce

BCC gaat winkels automatisch bevoorraden

Elektrospeciaalzaak BCC gaat de winkels automatisch bevoorraden met Slim4 van Slimstock. De retailer gebruikt de software al jaren voor het aanvullen van voorraden in het distributiecentrum. Nu worden ook de winkelvoorraden geoptimaliseerd.

E-commerce

Prijzenslag aan de gang in e-fulfillment?

Montapacking, een nog niet zo bekende logistieke dienstverlener, zorgde tijdens de WebWinkelVakdagen in januari voor nogal wat onrust onder de concullega’s. Een eenvoudige stand, gedomineerd door grote gekleurde borden met daarop, per klantengroep, een vaste prijs voor warehousing + verzending. Pittige reacties daarover tijdens en na afloop van de beurs. Is e-fulfilment een prijsvechtmarkt aan het worden?

E-commerce