More stories

Consument wil online kopen, in-store afhalen

Een omnichannel experience. Het is inmiddels de focus van bijna iedere retailer. Maar zowel de grote namen als de kleinere worstelen er nog regelmatig mee. De nieuwste trend? Online kopen en in de winkel ophalen. Wie die aankoopoptie niet biedt, lijkt alsnog de boot te missen.

Fulfillment

Emerce eFulfillment: logistiek belangrijker dan marketing

Jacco Oosterhof, directeur van Wijnvoordeel, legt komend najaar tijdens Emerce eFulfillment uit waarom logistiek vooropstaat en niet marketing. Hij behandelt het hele logistieke proces van inkoop tot warehousing en last mile en zal tevens zijn licht laten schijnen op de nieuwste trends zoals onder andere same-day delivery en Sunday delivery.

E-commerce

Bol.com bouwt toch eigen fulfillmentcenter in Waalwijk, Docdata blijft partner

Bol.com start begin 2016 met de bouw van een eigen fulfillmentcenter in Waalwijk. In maart van dit jaar ontkende het bedrijf nog geruchten over een eigen vestiging. Blijkbaar is gekozen voor een compromis: Docdata, de huidige fulfilmentpartner van bol.com, zal op de nieuwe locatie eveneens zorg dragen voor het personeel en de dagelijkse leiding en bol.com ondersteunen bij de ontwikkeling van innovaties.

Fulfillment

Terugbetaling bij retour: zo moet het

Honderden webwinkels in de modebranche hebben informatie op hun website over terugbetaling bij retour aangepast na acties van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Webwinkels moeten volledig en op tijd terugbetalen bij retour en consumenten hierover goed informeren.

Legal

Logistieke tak Alibaba naar beurs

De logistieke tak van Alibaba gaat vermoedelijk naar de beurs. Het twee jaar oude Cainiao is voor 48 procent eigendom van de e-commercegigant.

E-commerce

Arvato doet Europees fulfillment Rituals

Rituals Cosmetics heeft zijn contract met Arvato uitgebreid om ook de Europese fulfillment van de online bestellingen af te handelen.

Fulfillment

Snelle logistiek: dé WOW-factor bij online kopen

Uit een analyse van reviews blijkt dat de Nederlandse online koper het meest enthousiast is over de snelle levering. Op forse afstand volgen positieve opmerkingen die in reviews worden gemaakt over het koopgemak in de webshop, de scherpe prijs of het brede assortiment waaruit men kan kiezen. De logistiek service wordt in e-business een “satisfier” van formaat, in plaats van alleen maar een noodzakelijk proces op de achtergrond.

Fulfillment

Coolblue neemt nieuw magazijn in Tilburg in gebruik

Coolblue heeft zijn nieuwe magazijn in Tilburg in gebruik genomen. Dat meldt Logistiek.nl, Het nieuwe distributiecentrum is 22.000 vierkante meter groot.

E-commerce

Docdata verzorgt fulfillment voor Studio100

Docdata Fulfilment gaat de fulfilmentactiviteiten van Studio100, een producent van leerzame content voor kinderen van nu en hun ouders, de komende drie jaar verzorgen.

E-commerce

Amazon Prime-leveranciers mogen rechtstreeks bezorgen

Amazon Prime wordt voortaan uitgebreid met artikelen die rechtstreeks door onafhankelijke leveranciers aan klanten worden geleverd.

E-commerce

Tesco laat robots inventaris scannen

Retailer Tesco zet robots in om met behulp van RFID de inventaris van winkels in kaart te brengen. In winkels van F&F, een Amerikaans kledinglabel van Tesco, neemt een robot genaamd Robbie het werk van mensen uit handen.

Fulfillment

Amazon gaat lichte artikelen gratis bezorgen

Amazon brengt geen bezorgkosten meer in rekening voor artikelen lichter dan 200 gram en die minder dan 10 dollar kosten. Tot nu toe rekende Amazon extra kosten voor bestellingen van minder dan 35 dollar.

E-commerce

SAP en Oracle domineren markt voor inkoop- en supply chain

SAP blijft de absolute leider in de wereldwijde markt voor inkoop- en supply chain-software. Deze markt was in 2014 goed voor 10 miljard dollar, een stijging van 10 procent.

E-commerce

Amazon wil RFID breder inzetten

Amazon wil RFID grootschalig toepassen in zijn aanleverketen. Dat heeft vicepresident Dace Clark gezegd bij de opening van een nieuw RFID lab van Auburn University.

E-commerce

E-commerce Live: de toekomst van e-fulfillment

Ben je voorbereid op de toekomstige ontwikkelingen in e-fulfillment? Waar eindigt de rat race van de cutoff tijden? Wat zijn innovaties in click & collect, omnichannel- en cross border logistics? Allemaal vragen waar Jeroen Dekker wel antwoord op weet. Hij spreek dinsdag op E-commerce Live! in Amsterdam.

E-commerce