Dolly van den Akker (MPG.Group): ‘De rol van influencers neemt af. Experts nemen het over’
Waar liggen kansen op het gebied van content marketing? Dolly van den Akker, CEO MPG.Group, runt een bedrijf dat focust op strategie, creatie en content.
Waar liggen kansen op het gebied van content marketing? Dolly van den Akker, CEO MPG.Group, runt een bedrijf dat focust op strategie, creatie en content.
Influencers worden ingezet om een menselijk en authentiek gezicht aan je merk te geven, maar wat als we influencers kunstmatig genereren?
Bedrijven gebruiken Instagram als marketingtool. Volgers verwerven is daarom belangrijk. Ontdek twaalf tips voor meer volgers op Instagram.
Bij het uitstippelen van een marketingstrategie voor influencers is de meest gebruikelijke benadering om voor de grootste namen te gaan, vanwege het grote bereik. Maar vergeet niet de waarde van vloggers of bloggers met een kleinere, maar mogelijk interessantere doelgroep. Deze kleinschalige influencers worden micro- of nano-influencers genoemd. Zij bereiken wellicht mensen die via de reguliere kanalen minder goed te benaderen zijn. De voordelen op een rijtje.
Bruiswatermerk SodaStream, onderdeel van PepsiCo, gaat met #spon Influencer Marketing werken om alle productlanceringen en communicatiethema’s dit jaar te ondersteunen met influencer campagnes.
Influencer marketing is booming. Steeds meer bedrijven en organisaties ontdekken de voordelen en mogelijkheden van influencers. Wat zijn de do’s en don’ts?
Een vooruitblik op de komende sportzomer. Hoe kun je je als merk positioneren rondom sportevenementen?
Door de massale switch naar online aankopen worden online influencers nog belangrijker voor merken. De influencer marketing trends voor 2021.
Influencers hoeven niet van vlees en bloed te zijn. Als ze menselijke karaktertrekken vertonen hebben ze een even grote aantrekkingskracht. Dat zegt onderzoekster Marije Brom van Hogeschool Rotterdam. Zij spreekt 3 november op het virtuele Digital Marketing Live!
Online kledingwinkel About You opent in Duitsland samen met zusterbedrijf OTTO een pop-up winkel voor topmodel Lena Gercke in het hartje van Hamburg.
TikTok zet in Amerika 200 miljoen dollar apart om opkomende sterren aan zijn platformen verbonden te houden. Het geld wordt gebruikt als een soort salaris voor het werk van de creators. In China geeft het bedrijf ook workshops om techniek te verbeteren. Onduidelijk is of Amerika die ook krijgt.
Nederlands eerste virtuele Insta-influencer Esther Olofsson gaat aan de slag voor Postillion Hotels in Rotterdam. Ze wordt stadsgids voor bezoekers […]
Terwijl LinkedIn qua features opschuift naar platformen als Facebook en Instagram, rukken ook de zakelijke influencers op. Dat biedt kansen, maar werkt ook net even anders.
AliExpress wil het winkelgedrag van zijn internationale publiek stimuleren en zoekt daarvoor honderdduizend influencers om reclame te maken op YouTube, Facebook, Instagram, TikTok en andere populaire sociale platformen.
Full-service influencer marketing agency Social Friendz is een eigen webshop begonnen waar (startende) influencers allerlei producten en diensten kunnen vinden.