More stories

Amazon wil wereldwijd op dezelfde dag bezorgen

Amazon wil wereldwijd bestellingen binnen een dag bezorgen. Dat blijkt uit nieuwe personeelsadvertenties. De ‘dagbezorgingen’ gelden ook voor handelaren die van het platform van Amazon gebruik maken.

E-commerce

DHL ziet toekomst voor zelfrijdend pakketje

Vervoerder DHL wil de last mile in de verre toekomst niet overbruggen met vliegende drones, maar met zelfrijdende voertuigen. Dat staat in een nieuw trendrapport dat het Duitse bedrijf heeft uitgebracht.

E-commerce

DHL neemt kluiswanden van De Buren op in netwerk

Na TNT gaat ook DHL Parcel gaat een samenwerking aan met De Buren. Het gaat om pakketkluisjes waar klanten 24 uur per dag en zeven dagen in de week hun pakketten kunnen afhalen of afleveren. Met deze kluiswanden vergroot DHL Parcel naar eigen zeggen de mogelijkheden voor met name online shoppers om zelf te bepalen waar en wanneer men zijn pakket laat afleveren.

E-commerce

100 miljoen voor boodschappendienst Instacart

De Amerikaanse Instacart heeft 100 miljoen dollar venture capital opgehaald. De waardering van twee miljard ligt vier keer hoger dan een half jaar geleden.

E-commerce

TNT gaat bestellingen afleveren bij De Buren

TNT gaat samenwerken met De Buren, onderdeel van postbezorger Sandd. Binnenkort kunnen klanten van TNT bestellingen afleveren bij de onbemande locaties van De Buren. Vooralsnog gaat het vooral om spoedbestellingen.

E-commerce
Premium

Omzet koeriers steeg met ruim 9 procent in Q3

De omzet van de totale transportsector steeg in het derde kwartaal van 2014 met 2,5 procent ten opzicht van dezelfde periode vorig jaar. Koplopers zijn de koeriers. Die zagen hun omzet in het derde kwartaal met ruim 9 procent toenemen.

E-commerce

Sandd wil honderd afhaallocaties

Postbedrijf Sandd wil zijn netwerk van vijftig onbemande afhaallocaties in Nederland uitbreiden. Het streven is een netwerk van honderden locaties, zegt directeur Haico Meijerink tegen het FD.

E-commerce

Korting als marketingmiddel verliest zijn waarde

Online en offline retailers richten zich zo sterk op prijs als concurrentiemiddel dat ze zichzelf in de voet schieten. Een nieuw sectorrapport Retail van ABN AMRO spreekt over een ‘race to the bottom’.

Customer Loyalty

MediaMarkt (Duitsland): online orders binnen drie uur leveren

MediaMarkt en zusterbedrijf Saturn willen voor eind 2015 online orders binnen drie uur kunnen afleveren in heel Duitsland.

E-commerce

Hoogvliet zet tuktuk in voor bezorgingen

Hoogvliet gaat in januari met een elektrische tuktuk online bestelde boodschappen thuisbezorgen. Voorlopig gaat het om een proef in een nog te bepalen stad.

E-commerce

HEMA kan online bestellingen niet garanderen

Het distributiecentrum van HEMA kan de groei van zijn onlineverkopen niet aan. Daardoor kan de retailer niet garanderen dat bestellingen die na 27 november zijn gedaan voor 5 december worden geleverd. Dat zegt het bedrijf tegen het AD.

E-commerce

bpost rolt stadstransportenproject uit

Na een testperiode van net geen vijf maanden in Antwerpen gaat vervoerder bpost zijn stadstransportenproject City Logistics uitbreiden. In Antwerpen is het project nu volop commercieel uitgebouwd en de verdere uitrol naar Brussel wordt gepland.

E-commerce

Albert Heijn opent ophaalpunten in België

Albert Heijn gaat ook in België ophaalpunten introduceren. Een van de eerste komt naast de vestiging van Dockx Rental Service aan de Boomsesteenweg in Wilrijk, meldt de Gazet van Antwerpen.

E-commerce

Logistiek is cruciale factor bij groei e-commerce

De logistieke invulling van een online aankoop is een cruciale factor voor het succes van e-commerce, zo stelt Landmark Global (de nieuwe merknaam van bpost International, de internationale afdeling van bpost). De welbekende gratis verzending en retour blijven voldoen in de belangrijkste klantbehoeften, terwijl het weghalen van internationale drempels extra nieuwe kansen voor groei biedt.

E-commerce

PostNL bezorgt vandaag 1 miljoen pakketten

PostNL bezorgt vandaag voor het eerst een recordaantal van 1 miljoen pakketten. Sinterklaas winkelt meer en meer online en op dit moment draaien de pakketbezorgers en de sorteercentra op volle sterkte, zo meldt de vervoerder.

E-commerce