More stories

Coolblue introduceert gratis bezorging op zondagmiddag

Coolblue verzorgt samen met PostNL vanaf 30 augustus zondaglevering in Nederland en België. Het is de eerste grote webwinkel in Nederland die 7 dagen per week pakketjes gaat bezorgen.

E-commerce

Lagere winst UPS door investeringen

E-commerce droeg bij aan de forse groei van de Amerikaanse koeriersdienst UPS. De omzet ging van 13,51 miljard dollar naar 14,27 miljard, maar de winst kwam wel fors lager uit, die ging van ruim 1 miljard naar 454 miljoen.

E-commerce

Honderden nieuwe PostNL afhaalpunten in België

PostNL start vandaag met honderden nieuwe afhaalpunten voor pakketten in België. Aanleiding voor deze uitbreiding is de snelle groei van het pakketverkeer. De eerste zes maanden van 2014 laat een groei zien van ruim 25 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2013.

Logistics

Studenten bouwen onbemand vliegtuigje voor pakkettransport

Masterstudenten van KU Leuven hebben een eigen onbemand vliegtuigje ontwikkeld voor het transport van pakjes of documenten. De VertiKUL kan een pakketje oppikken en dit 30 kilometer verder afleveren.

E-commerce

Albert Heijn opent tien nieuwe ophaalpunten

Albert Heijn voegt tien nieuwe ophaalpunten toe aan zijn netwerk. Nederland telt inmiddels zestien van deze ophaalpunten: zowel naast en in Albert Heijn-winkels als volledig los daarvan.

E-commerce

TNT Express gaat luchtvloot uitbreiden

TNT Express gaat zijn luchtvloot uitbreiden. Dat maakte het koeriersbedrijf zojuist bekend tijdens de toelichting op de kwartaalcijfers. Het gaat om de versterking van de vloot in Europa.

E-commerce

E-commerceverpakkingen: 8 trends

Een merk is meer dan zijn producten. Een merk is zijn winkels, de winkelmuziek, het personeel. Zelfs de winkelgeur. Zolang we nog geen holografische verkopers of geurende beeldschermen hebben, laten deze zintuiglijke sensaties zich nogal lastig vertalen naar de online store. Hierdoor groeit het belang van een goede verpakking, de laatste fysieke schakel tussen merk en consument.

E-commerce

Kan McDonalds een onafhankelijke bezorgdienst verbieden?

De nieuwe bezorgdienst Ring ’n Bring is pas net actief, maar heeft nu al problemen met McDonalds. Ring ’n Bring haalt namelijk op aanvraag producten af bij elk willekeurig restaurant, waaronder McDonalds, en daar is de fastfoodketen niet blij mee.

E-commerce

Dynalogic start bezorgdienst voor grote artikelen

Dynalogic uit Woerden lanceert de nieuwe logistieke dienst 2XLinHome voor de bezorging van grote producten, zoals witgoed, grote televisies en meubels. De artikelen worden naar de gewenste plaats in huis gebracht, geïnstalleerd en indien nodig gedemonstreerd. Het verpakkingsmateriaal en het oude product worden ook weer meegenomen.

Logistics

McDonald’s wil bezorgdienst Ring ’n Bring dwarsbomen

McDonald’s Nederland wil dat er een einde komt aan de nieuwe bezorgdienst Ring ’n Bring. Die moet alle verwijzingen naar het fastfoodbedrijf en zijn producten verwijderen van de website.

E-commerce

Royal Mail merkt concurrentie pakketbezorging

Royal Mail heeft last van de toegenomen concurrentie in de markt voor pakketbezorging. Dat maakte het bedrijf bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers. De omzet bij de pakketdivisie zal dit jaar lager uitvallen dan was voorzien.

E-commerce

ING: ‘last mile’ bedreigt omzet distributeurs

Koeriers snoepen marktaandeel van wegtransporteurs af in de ‘last mile’. Dat stelt ING Economisch Bureau in zijn jongste marktverkenning. Door de toenemende invloed van internet zijn de ladingstromen van opdrachtgevers in de detailhandel in beweging. Vooral bij non-foodproducten zoals elektronica en kleding groeit het aandeel online bestelde producten snel, wat tot uitdrukking komt in de gestage omzetstijging van internetwinkels.

E-commerce

Kwart online verkochte boeken is digitaal

Iets meer dan een kwart van de verkochte boeken in Nederland is een e-boek. De afzet groeit nu bibliotheken sinds kort ook digitale boeken kunnen uitlenen.

E-commerce

Amerikaanse dienst voor onbeperkte retouren

Een Amerikaanse marketingbedrijf is de bezorgingsdienst Return Saver gestart met onbeperkte retouren. Voor 49 dollar per jaar kunnen klanten overal online winkelen en via FedEx bijvoorbeeld niet-passende kleding terugsturen.

E-commerce

UPS begint uitfasering merknaam Kiala

De afhaalpunten van Kiala krijgen een nieuwe naam: UPS Access Point. De rebranding moet in 2016 zijn afgerond.

E-commerce