Coolblue introduceert gratis bezorging op zondagmiddag
Coolblue verzorgt samen met PostNL vanaf 30 augustus zondaglevering in Nederland en België. Het is de eerste grote webwinkel in Nederland die 7 dagen per week pakketjes gaat bezorgen.
Coolblue verzorgt samen met PostNL vanaf 30 augustus zondaglevering in Nederland en België. Het is de eerste grote webwinkel in Nederland die 7 dagen per week pakketjes gaat bezorgen.
E-commerce droeg bij aan de forse groei van de Amerikaanse koeriersdienst UPS. De omzet ging van 13,51 miljard dollar naar 14,27 miljard, maar de winst kwam wel fors lager uit, die ging van ruim 1 miljard naar 454 miljoen.
PostNL start vandaag met honderden nieuwe afhaalpunten voor pakketten in België. Aanleiding voor deze uitbreiding is de snelle groei van het pakketverkeer. De eerste zes maanden van 2014 laat een groei zien van ruim 25 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2013.
Masterstudenten van KU Leuven hebben een eigen onbemand vliegtuigje ontwikkeld voor het transport van pakjes of documenten. De VertiKUL kan een pakketje oppikken en dit 30 kilometer verder afleveren.
Albert Heijn voegt tien nieuwe ophaalpunten toe aan zijn netwerk. Nederland telt inmiddels zestien van deze ophaalpunten: zowel naast en in Albert Heijn-winkels als volledig los daarvan.
TNT Express gaat zijn luchtvloot uitbreiden. Dat maakte het koeriersbedrijf zojuist bekend tijdens de toelichting op de kwartaalcijfers. Het gaat om de versterking van de vloot in Europa.
Een merk is meer dan zijn producten. Een merk is zijn winkels, de winkelmuziek, het personeel. Zelfs de winkelgeur. Zolang we nog geen holografische verkopers of geurende beeldschermen hebben, laten deze zintuiglijke sensaties zich nogal lastig vertalen naar de online store. Hierdoor groeit het belang van een goede verpakking, de laatste fysieke schakel tussen merk en consument.
De nieuwe bezorgdienst Ring ’n Bring is pas net actief, maar heeft nu al problemen met McDonalds. Ring ’n Bring haalt namelijk op aanvraag producten af bij elk willekeurig restaurant, waaronder McDonalds, en daar is de fastfoodketen niet blij mee.
Dynalogic uit Woerden lanceert de nieuwe logistieke dienst 2XLinHome voor de bezorging van grote producten, zoals witgoed, grote televisies en meubels. De artikelen worden naar de gewenste plaats in huis gebracht, geïnstalleerd en indien nodig gedemonstreerd. Het verpakkingsmateriaal en het oude product worden ook weer meegenomen.
McDonald’s Nederland wil dat er een einde komt aan de nieuwe bezorgdienst Ring ’n Bring. Die moet alle verwijzingen naar het fastfoodbedrijf en zijn producten verwijderen van de website.
Royal Mail heeft last van de toegenomen concurrentie in de markt voor pakketbezorging. Dat maakte het bedrijf bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers. De omzet bij de pakketdivisie zal dit jaar lager uitvallen dan was voorzien.
Koeriers snoepen marktaandeel van wegtransporteurs af in de ‘last mile’. Dat stelt ING Economisch Bureau in zijn jongste marktverkenning. Door de toenemende invloed van internet zijn de ladingstromen van opdrachtgevers in de detailhandel in beweging. Vooral bij non-foodproducten zoals elektronica en kleding groeit het aandeel online bestelde producten snel, wat tot uitdrukking komt in de gestage omzetstijging van internetwinkels.
Iets meer dan een kwart van de verkochte boeken in Nederland is een e-boek. De afzet groeit nu bibliotheken sinds kort ook digitale boeken kunnen uitlenen.
Een Amerikaanse marketingbedrijf is de bezorgingsdienst Return Saver gestart met onbeperkte retouren. Voor 49 dollar per jaar kunnen klanten overal online winkelen en via FedEx bijvoorbeeld niet-passende kleding terugsturen.
De afhaalpunten van Kiala krijgen een nieuwe naam: UPS Access Point. De rebranding moet in 2016 zijn afgerond.