More stories

Krattenstapel in nieuw dc wehkamp ‘veertien keer Mount Everest’

Het nieuwe distributiecentrum van wehkamp.nl in Zwolle krijgt een krattenstapel met een totale hoogte van ’14 keer de Mount Everest’. Bekuplast, producent van retourneerbare transportverpakkingen, levert 450.000 op maat gemaakte kratten aan het nieuwe distributiecentrum, dat in de zomer van 2015 zijn deuren opent.

E-commerce

Retailer worstelt met supply chain omnichannel

73 procent van de vijfhonderd belangrijkste retailers in Noord Amerika zeggen dat zij artikelen via alle beschikbare verkoopkanalen kunnen leveren, doch slechts 22 procent heeft daartoe ook echt maatregelen genomen. Omnichannel blijkt in de praktijk nog erg weerbarstig.

E-commerce

Belgen starten kweekvijver voor de ‘Belgische Coolblue’

ShopWeDo.com is de naam van een nieuw Belgische webwinkelplatform dat ook gelijk het verpakken en verzenden voor zijn rekening neemt. ‘Zou er dan toch eindelijk een Belgische Coolblue of bol.com opstaan?’

E-commerce

Vlaams Instituut voor de Logistiek richt zich op innovatie

Het Vlaams Instituut voor de Logistiek, het innovatieplatform voor de logistieke sector, start dit najaar drie nieuwe innovatieve praktijkgerichte projecten.

E-commerce

Thuisbezorging winkels Hoog Catharijne binnen 2 uur

Vastgoedeigenaar Corio Nederland sluit een samenwerking met Pluplus, dat koeriers binnen twee uur de orders thuis laat bezorgen. De kleinere […]

E-commerce

E-commerce zorgt niet voor groei bij Deutsche Post DHL

Deutsche Post DHL realiseerde afgelopen kwartaal groei in omzet en winst, maar niet dankzij e-commerce. De divisie voor pakketten haalde nipt een omzet van 3,6 miljard euro, het niveau van vorig jaar. Het waren vooral de hogere posttarieven die voor groei zorgden.

E-commerce

Verdere groei voor PostNL door bezorging van pakketten

Het volume van de pakketbezorging bij PostNL groeide met 8,2 procent in het afgelopen kwartaal. Dat meldt de bezorger vanochtend bij de presentatie van de kwartaalcijfers. De omzet steeg 3 procent naar iets meer dan een miljard euro, tegen 991 miljoen een jaar terug.

E-commerce

Nespresso: switch van PostNL naar DHL Parcel

Dat was een verrassing deze week: Nespresso is voor de standaardleveringen volledig overgestapt van PostNL naar DHL Parcel. Webshops veranderen wel vaker van vervoerder, dus niks nieuws onder de zon. Of toch wel ? Nespresso is, net als bijvoorbeeld Coolblue, BCC en de Bijenkorf, een voorloper op het gebied van klantgerichte afleveropties. Op het gebied van logistieke service heeft deze koffieleverancier de lat echt hoog gelegd in de afgelopen jaren. De espresso-marktleider breekt met de pakketdistributie-marktleider. Wat is er aan de hand ?

E-commerce

Coolblue introduceert gratis bezorging op zondagmiddag

Coolblue verzorgt samen met PostNL vanaf 30 augustus zondaglevering in Nederland en België. Het is de eerste grote webwinkel in Nederland die 7 dagen per week pakketjes gaat bezorgen.

E-commerce

Lagere winst UPS door investeringen

E-commerce droeg bij aan de forse groei van de Amerikaanse koeriersdienst UPS. De omzet ging van 13,51 miljard dollar naar 14,27 miljard, maar de winst kwam wel fors lager uit, die ging van ruim 1 miljard naar 454 miljoen.

E-commerce

Honderden nieuwe PostNL afhaalpunten in België

PostNL start vandaag met honderden nieuwe afhaalpunten voor pakketten in België. Aanleiding voor deze uitbreiding is de snelle groei van het pakketverkeer. De eerste zes maanden van 2014 laat een groei zien van ruim 25 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2013.

Logistics

Studenten bouwen onbemand vliegtuigje voor pakkettransport

Masterstudenten van KU Leuven hebben een eigen onbemand vliegtuigje ontwikkeld voor het transport van pakjes of documenten. De VertiKUL kan een pakketje oppikken en dit 30 kilometer verder afleveren.

E-commerce

Albert Heijn opent tien nieuwe ophaalpunten

Albert Heijn voegt tien nieuwe ophaalpunten toe aan zijn netwerk. Nederland telt inmiddels zestien van deze ophaalpunten: zowel naast en in Albert Heijn-winkels als volledig los daarvan.

E-commerce

TNT Express gaat luchtvloot uitbreiden

TNT Express gaat zijn luchtvloot uitbreiden. Dat maakte het koeriersbedrijf zojuist bekend tijdens de toelichting op de kwartaalcijfers. Het gaat om de versterking van de vloot in Europa.

E-commerce

E-commerceverpakkingen: 8 trends

Een merk is meer dan zijn producten. Een merk is zijn winkels, de winkelmuziek, het personeel. Zelfs de winkelgeur. Zolang we nog geen holografische verkopers of geurende beeldschermen hebben, laten deze zintuiglijke sensaties zich nogal lastig vertalen naar de online store. Hierdoor groeit het belang van een goede verpakking, de laatste fysieke schakel tussen merk en consument.

E-commerce