More stories

E-commerceverpakkingen: 8 trends

Een merk is meer dan zijn producten. Een merk is zijn winkels, de winkelmuziek, het personeel. Zelfs de winkelgeur. Zolang we nog geen holografische verkopers of geurende beeldschermen hebben, laten deze zintuiglijke sensaties zich nogal lastig vertalen naar de online store. Hierdoor groeit het belang van een goede verpakking, de laatste fysieke schakel tussen merk en consument.

E-commerce

Kan McDonalds een onafhankelijke bezorgdienst verbieden?

De nieuwe bezorgdienst Ring ’n Bring is pas net actief, maar heeft nu al problemen met McDonalds. Ring ’n Bring haalt namelijk op aanvraag producten af bij elk willekeurig restaurant, waaronder McDonalds, en daar is de fastfoodketen niet blij mee.

E-commerce

Dynalogic start bezorgdienst voor grote artikelen

Dynalogic uit Woerden lanceert de nieuwe logistieke dienst 2XLinHome voor de bezorging van grote producten, zoals witgoed, grote televisies en meubels. De artikelen worden naar de gewenste plaats in huis gebracht, geïnstalleerd en indien nodig gedemonstreerd. Het verpakkingsmateriaal en het oude product worden ook weer meegenomen.

Logistics

McDonald’s wil bezorgdienst Ring ’n Bring dwarsbomen

McDonald’s Nederland wil dat er een einde komt aan de nieuwe bezorgdienst Ring ’n Bring. Die moet alle verwijzingen naar het fastfoodbedrijf en zijn producten verwijderen van de website.

E-commerce

Royal Mail merkt concurrentie pakketbezorging

Royal Mail heeft last van de toegenomen concurrentie in de markt voor pakketbezorging. Dat maakte het bedrijf bekend bij de presentatie van de kwartaalcijfers. De omzet bij de pakketdivisie zal dit jaar lager uitvallen dan was voorzien.

E-commerce

ING: ‘last mile’ bedreigt omzet distributeurs

Koeriers snoepen marktaandeel van wegtransporteurs af in de ‘last mile’. Dat stelt ING Economisch Bureau in zijn jongste marktverkenning. Door de toenemende invloed van internet zijn de ladingstromen van opdrachtgevers in de detailhandel in beweging. Vooral bij non-foodproducten zoals elektronica en kleding groeit het aandeel online bestelde producten snel, wat tot uitdrukking komt in de gestage omzetstijging van internetwinkels.

E-commerce

Kwart online verkochte boeken is digitaal

Iets meer dan een kwart van de verkochte boeken in Nederland is een e-boek. De afzet groeit nu bibliotheken sinds kort ook digitale boeken kunnen uitlenen.

E-commerce

Amerikaanse dienst voor onbeperkte retouren

Een Amerikaanse marketingbedrijf is de bezorgingsdienst Return Saver gestart met onbeperkte retouren. Voor 49 dollar per jaar kunnen klanten overal online winkelen en via FedEx bijvoorbeeld niet-passende kleding terugsturen.

E-commerce

UPS begint uitfasering merknaam Kiala

De afhaalpunten van Kiala krijgen een nieuwe naam: UPS Access Point. De rebranding moet in 2016 zijn afgerond.

E-commerce

Overheid stelt nieuwe regels voor verzendmateriaal webshops

Vanaf volgend jaar zijn webwinkels verplicht om aan de overheid te laten zien hoe zij in de nabije toekomst met duurzame verpakkingsmaterialen gaan werken. Hierbij gaat het voornamelijk om de doos of het plastic waarin een pakket wordt verzonden naar de consument.

E-commerce

Fulfillment activiteiten Amazon tonen gezonde groei

Amazon verzorgt de fullfillment van bijna een derde van externe verkopers op zijn platform. Dat blijkt uit gegevens van ChannelAdvisor.

E-commerce

Alibaba en China Shipping bouwen logistiek platform

E-commerce gigant Alibaba en het Chinese staatsbedrijf China Shipping Group gaan, via dochterbedrijven, samenwerken om een geintegeerd logistiek platform te ontwikkelen.

E-commerce

Klanten Sears en Kmart kunnen bestellingen in winkel ophalen

Sears Holding, het Amerikaanse moederbedrijf van warenhuizen Sears en Kmart, biedt klanten de mogelijkheid om online bestellingen in de winkel op te halen. Daarbij maakt het niet uit of de bestelling bij Sears of Kmart is gedaan.

E-commerce

Amerikaanse posterijen zien brood in 3D-printers

De Amerikaanse posterijen denken dat 3D-printers wel eens voor een nieuwe inkomstenbron kunnen zorgen als consumenten massaal eigengemaakte artikelen gaan bestellen bij 3D-studio’s.

E-commerce

Aantal locaties AH-afhaalpunt.nl fors uitgebreid

Het aantal Albert Heijn-vestigingen met een afhaalpunt wordt dit jaar verdrievoudigd. Dat zegt Rob Geraets, oprichter van AH-Afhaalpunt.nl, tegen Distrifood.

E-commerce