More stories

Coolblue en Drukwerkdeal genomineerd voor Logistieke Webshop van het Jaar

De vier webshops die dit jaar gaan strijden om de prijs voor de Logistieke Webshop van het Jaar 2014 zijn Coolblue.nl, Drukwerkdeal.nl, HelloFresh.nl en Vente-Exclusive.com. De jury, gecoördineerd door vereniging Logistiek management en onder voorzitterschap van Egbert Guis (TNO), heeft de webshops geselecteerd uit een groot aantal aanmeldingen.

E-commerce

Albert Heijn breidt online bezorggebied uit

Supermarkt Albert Heijn gaat het bezorggebied voor online bestellingen uitbreiden, en wel met 500.000 huishoudens in het zuiden en oosten van het land. De landelijke dekking ligt daarmee op ruim 77 procent van de Nederlandse huishoudens.

E-commerce

Blokker lanceert omnichannel formule

Blokker introduceert een uitgebreid servicepunt in de winkel waar de klant, naast het ophalen en terugbrengen van de online bestelde producten, nu ook in de winkel een uitgebreider assortiment via blokker.nl kan bekijken en bestellen. De winkelmedewerkers beschikken over een tablet om de online bestellingen voor de klant te doen en extra informatie te kunnen bieden.

E-commerce

Ondernemingsraad voor dc Zalando

Een van de logistieke centra van Zalando in Brandenburg Brieselang krijgt eindelijk een ondernemingsraad. Die gaat 1180 werknemers vertegenwoordigen, zo heeft de vakbond Verdi dinsdag bekendgemaakt.

E-commerce

PostNL-pakketpunten willen met alle vervoerders zaken doen

Winkeliers met een PostNL-pakketpunt in hun zaak willen met andere bezorgdiensten kunnen samenwerken. Dat heeft de Vereniging van Postale- en Bancaire retailers (VVP) laten weten.

E-commerce

Wordt Amazon een PostNL?

Amazon opent naast distributiecentra in hoog tempo sorteercentra in de VS: daar liggen geen boeken of cd’s in rekken, maar worden reeds verpakte producten door machines of mensenhanden op de loop gelegd en aan postkantoren aangeboden. Wordt Amazon stiekem een PostNL?

E-commerce

Amazon vraagt Duitse uitgevers om boeken naar Polen en Tsjechië te sturen

Amazon heeft Duitse uitgevers gevraagd om hun boeken op eigen kosten naar logistieke centra in Polen en Tsjechië te sturen. Op deze wijze wil de online retailer eventuele stakingen van Duitse vakbonden omzeilen.

E-commerce

Barnes & Noble sluit aan op bezorgdienst Google

Op de dag van bestelling gaat boekwinkel Barnes & Noble in Amerika ook bezorgen. Hiertoe sluit het met Google een samenwerking in een aantal van de grootste steden. Google Shopping Express rolt naar verwachting spoedig nationaal uit.

E-commerce

Amazon breidt dagbezorgingen uit

Amazon introduceert dagbezorgingen in zeven nieuwe Amerikaanse steden: Baltimore, Dallas, Indianapolis, New York City, Philadelphia en Washington DC.

E-commerce

Krattenstapel in nieuw dc wehkamp ‘veertien keer Mount Everest’

Het nieuwe distributiecentrum van wehkamp.nl in Zwolle krijgt een krattenstapel met een totale hoogte van ’14 keer de Mount Everest’. Bekuplast, producent van retourneerbare transportverpakkingen, levert 450.000 op maat gemaakte kratten aan het nieuwe distributiecentrum, dat in de zomer van 2015 zijn deuren opent.

E-commerce

Retailer worstelt met supply chain omnichannel

73 procent van de vijfhonderd belangrijkste retailers in Noord Amerika zeggen dat zij artikelen via alle beschikbare verkoopkanalen kunnen leveren, doch slechts 22 procent heeft daartoe ook echt maatregelen genomen. Omnichannel blijkt in de praktijk nog erg weerbarstig.

E-commerce

Belgen starten kweekvijver voor de ‘Belgische Coolblue’

ShopWeDo.com is de naam van een nieuw Belgische webwinkelplatform dat ook gelijk het verpakken en verzenden voor zijn rekening neemt. ‘Zou er dan toch eindelijk een Belgische Coolblue of bol.com opstaan?’

E-commerce

Vlaams Instituut voor de Logistiek richt zich op innovatie

Het Vlaams Instituut voor de Logistiek, het innovatieplatform voor de logistieke sector, start dit najaar drie nieuwe innovatieve praktijkgerichte projecten.

E-commerce

Thuisbezorging winkels Hoog Catharijne binnen 2 uur

Vastgoedeigenaar Corio Nederland sluit een samenwerking met Pluplus, dat koeriers binnen twee uur de orders thuis laat bezorgen. De kleinere […]

E-commerce

E-commerce zorgt niet voor groei bij Deutsche Post DHL

Deutsche Post DHL realiseerde afgelopen kwartaal groei in omzet en winst, maar niet dankzij e-commerce. De divisie voor pakketten haalde nipt een omzet van 3,6 miljard euro, het niveau van vorig jaar. Het waren vooral de hogere posttarieven die voor groei zorgden.

E-commerce