Media Markt test thuisbezorgingen per taxi
Media Markt doet in Hamburg een proef waarbij online bestellingen per taxi bij de koper worden afgeleverd.
Media Markt doet in Hamburg een proef waarbij online bestellingen per taxi bij de koper worden afgeleverd.
Online retailers moeten diverse afwegingen maken om zich goed aan te kunnen passen aan de behoeften en verwachtingen van hun zeer uiteenlopende clientele. Voor internationale e-tailers is een aantal specifieke keuzes nodig om te komen tot het ideale evenwicht in hun logistieke strategie.
Waren het in het begin vooral boeken en CD’s die online werden besteld nu is inmiddels de sky the limit. Je kunt het zo gek niet bedenken of het ligt in de warehouses: Hondenhokken, glijbanen en pallets met latex. Niets is er meer dat er niet online besteld kan worden. Dat vraagt om een nieuwe aanpak binnen de fulfillment achter webwinkels.
EBay opent een nieuwe mobiele winkel om nieuw terrein te verkennen: artikelen die worden afgedrukt met 3D-printers.
De Britse supermarktketen Tesco onderzoekt welke rol 3D-printers in de toekomst in de winkels kunnen spelen. ‘We drukken toch ook al posters en foto’s af’, klinkt de logische gedachte. ‘Waarom dan geen cadeaus en persoonlijke items?’
In een poging verder te kijken dan het bezorgen van de pakketjes van vandaag en morgen schreef DHL een whitepaper waarin het zoekt naar de mogelijke toekomst.
Met name de bezorgopties en bijbehorende kosten krijgen prominente aandacht in veel online winkels. Het beleid ten aanzien van retourneringen is vaak iets wat is weggemoffeld op een informatieve pagina. Onterecht zo bleek al uit eerder onderzoek.
De wilde stakingen van de zelfstandige pakketbezorgers van PostNL is voorbij. PostNL, FNV Bondgenoten en de actievoerders zijn tot een akkoord gekomen.
Begin deze week staakten alleen de zelfstandig pakketbezorgers in Amsterdam. Nu wordt vrijwel heel Nederland getroffen. Enkel in het Rijnmondgebied, Noord-Nederland en Limburg gaat alles nog op rolletjes.
De rek lijkt er voorlopig nog niet uit te zijn. Er werd vorig jaar voor maar liefst vijftien procent meer online uitgegeven dan het jaar daarvoor. Een groei die zeven keer groter is dan die werd gemeten voor retail.
Iets minder oud papier in huis, de kledingkasten opruimen en een goed doel steunen. Dat is in het kort wat de samenwerking tussen Fonq.nl en Packmee inhoudt.
“De consument wordt steeds veeleisender.” Carlos Mendes Aguiar, directeur Pakketten Retail & E-Commerce Services bij PostNL, ziet het aantal verschillende productcategorieën waarin online wordt gehandeld hard groeien.
Marktkenners houden er rekening mee dat Amazon in Europa bezorgers als GLS, DHL en DPD op een zijspoor gaat zetten. De webwinkel heeft voldoende kennis, schaal en middelen om de bezorging zelf te doen.
De broers Patrick en Marcel Helmer hebben eFusion, toeleverancier van en voor webwinkels, overgenomen van investeerder Annexx Group.
Met de meer dan veertigduizend webwinkels die ons land rijk is kan het moeilijk concurreren zijn. Zeker wanneer blijkt dat nog geen vijf procent van de consumenten trouw is aan een winkel en de helft bovendien nooit meer terugkeert na een eerste aankoop.