More stories

Liever alternatieve afleverpunten dan same day delivery?

Een expert op het gebied van fulfillment besloot een eerder artikel met de vraag of de Nederlandse consument wel zit te wachten op same day delivery. Zijn ervaring leerde hem dat klanten bijna niets over hebben voor deze extra dienst.

Logistics

Zo scherp je je retourenmanagement aan

Tot nog maar kort geleden kregen in de product life met name de fases van introductie en groei en het afzetten van volume de aandacht. Inmiddels weten we dat het zorgen voor klanttevredenheid van grote invloed is op het succes op lange termijn.

Logistics

Webshops hebben een offline achterstand

De Amerikaanse supermarktketen Walmart is van plan zijn bezorging uit te besteden aan klanten. Goed idee of lege huls?

Fulfillment

Retourenmanagement in e-commerce vraagt om aandacht

Hoewel 4 op de 10 consumenten goederen bestellen waarvan ze weten een deel terug te sturen, heeft maar liefst 40% van de winkeliers een slecht beeld van dat wat al deze retourneringen hen kosten. Dat blijkt uit recent Duits onderzoek.

Logistics

Hoe dicht je de kloof tussen logistiek en e-commerce?

Als gevolg van een wedloop dringt de door marketing gedreven e-Commerce, steeds dieper door in de logistieke keten. Dit uit zich onder meer in een gratis verzending van producten en gratis retourneren. Een trend die wordt gezet door grote spelers zoals bol.com en Wehkamp. Kleine(re) spelers denken dit te moeten evenaren.

E-commerce

Zo zet je dropshipping succesvol in

Eerder onderzoek toonde aan dat dropshipping een logistieke methode was met potentie. Hoewel het absolute aantal bedrijven dat hier gebruik van maakt daalde doen zij dit wel voor een steeds groter deel van de collectie. Wat zijn de mogelijkheden van dropshipping en hoe zet je het succesvol in?

Logistics

Is click and collect wel van toegevoegde waarde?

Met de toenemende interesse in omnichannel retailing wordt de fysieke aanwezigheid van een winkel met nieuwe ogen bekeken. De winkel in de straat kan namelijk als lokaal distributiecentrum fungeren. Het principe van click and collect klinkt als een uitkomst. De klant bestelt online en kan deze direct in een winkel met voldoende voorraad ophalen.

Logistics

Onderzoek: Dropshipping blijft belangrijk

Het percentage winkeliers dat gebruikmaakt van dropshipping is ietwat gedaald blijkt uit het internationale MCM Outlook onderzoek van Multichannel Merchant. Het onderzoek toont echter wel aan dat de winkeliers die deze methode nog wel hanteren dit voor een steeds groter wordend deel van hun collectie doen. Volgens de onderzoekers blijft dropshipping een logistieke methode met potentie.

Logistics

Het nieuwe click & collect bij De Buren

Ooit zal het tot het verleden behoren: Pakketjes die worden bezorgd op precies dát moment dat je niet thuis bent. Met over het algemeen tijdvakken van enkele uren verloopt het bezorgen van onze online bestelde goederen nog niet echt naar wens. Met een postbus 2.0 neemt de consument de regie weer in handen.

E-commerce

De haken en ogen van same-day delivery

Er komt ongetwijfeld een dag dat er binnen de organisatie gesproken gaat worden over same-day delivery. Het leveren van goederen op dezelfde werkdag is internationaal in opkomst en ook in Nederland is een deel van de consumenten bereid te betalen voor deze dienst. Is het ook in Nederland mogelijk dit succesvol in te zetten?

E-commerce

Walmart gaat distributie mogelijk crowdsourcen

Walmart gaat mogelijk voor verandering zorgen binnen de e-commerce. Idee is om de bezorging van alle producten over te laten aan de crowd. Vondst of verlate 1-aprilgrap?

E-commerce

Hands on: Wedstrijdje 3G tegen KPN 4G (video)

Leuk, de belofte van supersnel mobiel internet met KPN’s 4G-netwerk, maar hoe ziet dat er in de praktijk uit? We legden twee identieke tablets naast elkaar, de een op het 3G-net de andere op 4G, en lieten ze een snelheidswedstrijdje doen.

Conversie

Zalando test ‘virtueel pashokje’ om verlaging logistieke kosten

Zalando houdt op zijn thuismarkt een technologieproef die uiteindelijk het aantal retouren significant moet helpen dalen, en daarmee de operationele kosten.

E-commerce