More stories

Is click and collect wel van toegevoegde waarde?

Met de toenemende interesse in omnichannel retailing wordt de fysieke aanwezigheid van een winkel met nieuwe ogen bekeken. De winkel in de straat kan namelijk als lokaal distributiecentrum fungeren. Het principe van click and collect klinkt als een uitkomst. De klant bestelt online en kan deze direct in een winkel met voldoende voorraad ophalen.

Logistics

Onderzoek: Dropshipping blijft belangrijk

Het percentage winkeliers dat gebruikmaakt van dropshipping is ietwat gedaald blijkt uit het internationale MCM Outlook onderzoek van Multichannel Merchant. Het onderzoek toont echter wel aan dat de winkeliers die deze methode nog wel hanteren dit voor een steeds groter wordend deel van hun collectie doen. Volgens de onderzoekers blijft dropshipping een logistieke methode met potentie.

Logistics

Het nieuwe click & collect bij De Buren

Ooit zal het tot het verleden behoren: Pakketjes die worden bezorgd op precies dát moment dat je niet thuis bent. Met over het algemeen tijdvakken van enkele uren verloopt het bezorgen van onze online bestelde goederen nog niet echt naar wens. Met een postbus 2.0 neemt de consument de regie weer in handen.

E-commerce

De haken en ogen van same-day delivery

Er komt ongetwijfeld een dag dat er binnen de organisatie gesproken gaat worden over same-day delivery. Het leveren van goederen op dezelfde werkdag is internationaal in opkomst en ook in Nederland is een deel van de consumenten bereid te betalen voor deze dienst. Is het ook in Nederland mogelijk dit succesvol in te zetten?

E-commerce

Walmart gaat distributie mogelijk crowdsourcen

Walmart gaat mogelijk voor verandering zorgen binnen de e-commerce. Idee is om de bezorging van alle producten over te laten aan de crowd. Vondst of verlate 1-aprilgrap?

E-commerce

Hands on: Wedstrijdje 3G tegen KPN 4G (video)

Leuk, de belofte van supersnel mobiel internet met KPN’s 4G-netwerk, maar hoe ziet dat er in de praktijk uit? We legden twee identieke tablets naast elkaar, de een op het 3G-net de andere op 4G, en lieten ze een snelheidswedstrijdje doen.

Conversie

Zalando test ‘virtueel pashokje’ om verlaging logistieke kosten

Zalando houdt op zijn thuismarkt een technologieproef die uiteindelijk het aantal retouren significant moet helpen dalen, en daarmee de operationele kosten.

E-commerce