More stories

Thomas Steffens (Primephonic): ‘Wij willen de Spotify voor klassieke muziek worden’

Zeg Spotify en je zegt muziek. Maar volgens de liefhebbers komt klassieke muziek er bekaaid vanaf. “Ze doen klassieke muziek erbij en dat werkt niet goed omdat klassieke muziek en haar liefhebbers echt fundamenteel andere behoeftes en structuren nodig hebben dan andere muziekliefhebbers. Het zit op vier gebieden: je kunt op Spotify niet precies vinden wat je zoekt, de geluidskwaliteit is onvoldoende, de aanbevelingen zijn niet zo relevant en er mist achtergrondinformatie”, aldus Thomas Steffens CEO van Primephonic, tegen Top Names.

Strategy

Hoe houd je een mediaplatform op piekmomenten in de lucht?

Voor mediabedrijven zijn twee zaken essentieel: het voor zoveel mogelijk mensen beschikbaar maken van hun content op verschillende apparaten en kanalen. En ten tweede moet dit veilig verlopen. Zo combineer je deze zaken. 

Service Design

Nieuwe diensten NOS voor Google Assistent

De NOS introduceert twee nieuwe diensten voor de Google Assistent. In juli al startte de omroeporganisatie de mogelijkheid om via de Google Assistent het laatste radionieuwsbulletin op te vragen. Rond 07.00 uur is er nu ook een audioversie van de al bestaande wekdienst op NOS.nl en om ongeveer 18.00 uur volgt een ingesproken selectie (drie langere verhalen) van het nieuws van de dag.

Media

Omroep Brabant opgenomen in NOBO-onderzoek

De Nederlandse meter van online bereik, het NOBO, wil Omroep Brabant opnemen in zijn bereiksonderzoek en voert binnenkort technische testen doen. Met andere regionale omroepen wordt ook gesproken over opname in het meetinstrument.

Online advertising

Nu.nl voegt zeven nieuwe bijlagen toe

Deze week verschijnt iedere dag van de week een nieuw katern op de voorpagina van NU.nl. Het katern Overig maakt plaats voor verdiepende bijlagen over onder andere auto, gezondheid, eten en drinken en werk. De bijlagen worden gemaakt door de redactie van NU.nl, in samenwerking met verschillende tijdschriften.

Publishing

Google Home helpt Gouden Boekjes voorlezen

Google breidt zijn samenwerking met Disney in het voicedomein uit naar voorleesboeken voor kinderen. De Home-smartspeakers gaan achtergeluid geven bij relevante passages uit de Gouden Boekjes-reeks in Amerika.

Voice

D-reizen: vergelijken van deals

D-reizen heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin de nadruk wordt gelegd op het vergelijken van deals. Eerder werd de VakantieXperts-campagne gelanceerd waarin dat deel van de D-rt Groep wordt gepositioneerd als specialist in maatwerk.

Campagnes

Videoapps brengen veel geld op

Videoapps brengen al enige tijd enorm veel geld op, zo blijkt uit de jongste cijfers van Sensor Tower. De belangrijkste video apps als Netflix en Hulu wisten vorig jaar samen 781 miljoen binnen te slepen.

Media

Weer forse boete voor illegale gokaanbieders

Opnieuw is een forse boete van 300.000 euro uitgedeeld aan illegale aanbieders van online gokken. Het gaat om CyberRock Entertainment en Honeydew Trading Limited. CyberRock is gevestigd op Curaҫao, Honeydew op Cyprus.

Entertainment

Apple Music beschikbaar op Amazon Echo

Apple Music komt deze maand ook beschikbaar op Amazon Echo, waardoor gebruikers van de slimme luidspreker zeker 50 miljoen songs tot hun beschikking hebben. In de VS is Apple Music groter dan Spotify.

Entertainment

‘Echte muziekkennis zal de algoritmen verslaan’

Primephonic heet de jongste poging om de liefhebber van klassieke muziek dan toch eindelijk aan het streamen te krijgen. Een nichepubliek dat zich door de grote platformen niet bediend voelt. Bijna alle labels zijn al aan boord, zegt directeur Thomas Steffens.

Media

Beeld en Geluid en de Hogeschool Utrecht gaan samen interactieve verhalen archiveren

Het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid gaat samen met Hogeschool Utrecht (HU) interactieve, multimediale verhalen archiveren. Op deze manier hoopt men de verhalen te behouden voor de toekomst, maar ook om ze openbaar te maken voor onderzoek.

Media

Investering voor gamebedrijf Sparkling Society

Investeringsmaatschappij BB Capital Investments heeft een meerderheidsbelang genomen in Sparkling Society, ontwikkelaar van games voor mobiele telefoons. Het gamebedrijf uit Delft zal de investering gebruiken voor het uitbouwen van haar positie binnen het segment ‘city building games’.

Entertainment

Meer omzet en minder winst voor Zynga

Gamingbedrijf Zynga sluit een zeer goed kwartaal af, waarin de omzet 4 procent is gestegen naar 233 miljoen dollar. Mobiel is veruit de belangrijkste inkomstenbron voor het Amerikaanse bedrijf. De mobiele omzet was 9 procent hoger.

Media

Talpa neemt YouTube kanaal STUKTV over

Talpa Network neemt voor het eerst een YouTube kanaal over. Sinds 1 november is STUKTV volledig in handen van het mediabedrijf van John de Mol. Het kanaal telt 1,9 miljoen abonnees en genereert dan 700 miljoen impressies.

Media