More stories

Powned verliest vaste zendtijd op televisie

De online georiënteerde omroep Powned is zijn vaste zendtijd op televisie ontnomen door de NPO, meldt De Telegraaf. Het is de eerste zender in het bestel zonder vaste tv-zendtijd, dus moet het voornamelijk van zijn online activiteiten hebben.

Video

Nu ook pushberichten bij belangrijk lokaal en sportnieuws Nu.nl

Het is vanaf deze week mogelijk om vanuit de app van NU.nl pushberichten te ontvangen bij groot sportnieuws of belangrijk nieuws in de regio. In eerste instantie geldt dat alleen voor Android, vanaf eind januari kan het ook op de iPhone of iPad.

Media

Emerce begint reeks podcasts

Emerce en Awin starten een reeks maandelijks podcasts waarin Krijn Schuurman online professionals interviewt, aan de tand voelt en naar hun vergezichten vraagt.

Publishing

‘Groei e-books tot stilstand gekomen’

Ondanks de hoge beschikbaarheid aan schermen en een groot digitaal leesaanbod, lezen Nederlanders het vaakst van papier. Van de 50 minuten die zij gemiddeld op een dag lezen, doen ze dat 31 minuten op de oude manier. Dat blijkt uit het rapport Lees:Tijd Lezen in Nederland van het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP).

Publishing

Hoe Mo’Media content omzet in conversie

Uitgeverij Mo’Media ging twintig jaar geleden van start en verwierf bekendheid met de 100%-stedengidsen, die nu onder de naam time to momo worden uitgegeven. Het businessmodel was volledig gericht op print. Oprichter René Bego vertelde tijdens de eerste vakdag op de Vakantiebeurs over hoe Mo’Media de shift naar een crossmediaal platform heeft gemaakt en nu zelfs reizen verkoopt.

Publishing

Papieren krant voor millennials en generatie Z verleden tijd

De papieren krant is voor millennials en generatie Z verleden tijd. Dat blijkt uit onderzoek dat MediaTest in samenwerking met online uitgever Wayne Parker Kent uitvoerde. Het is volgens MediaTest voor het eerst dat ‘gedegen onderzoek’ is gedaan naar mediavoorkeuren van Nederlandse millennials.

Publishing

Waarom je afbeeldingen altijd een Alt-tekst moeten hebben

Een tekst schrijven volgens de SEO-regels is niet heel lastig. Ook een afbeelding toevoegen in WordPress is makkelijk, maar de vindbaarheid hiervan is vaak nog flink te verbeteren. Er zijn een aantal zaken waar je op moet letten. De Alt tekst, bijvoorbeeld.

Search

BAMTECH Media: ‘Het gaat om de juiste mentaliteit’

Na de overname van technologiebedrijf The Capitals door BAMTECH Media gaat Thomas Engel onder meer de gerenommeerde streamingdiensten van The Walt Disney Company en Discovery Communications aan de man brengen bij grote Europese sport-, media- en telecombedrijven.

Media

‘Media Park moet High Tech Campus worden’

Het Media Park in Hilversum komt mogelijk in andere handen. De gemeente Hilversum werkt aan een consortium voor overname en verdere ontwikkeling van het Media Park.

Media

‘Digital wereldwijd groter dan tv in 2018’

Adverteerders geven in 2018 wereldwijd meer uit aan reclame op internet dan op televisie. Onderzoek van Dentsu Aegis Network laat ook zien dat dit jaar 62 procent van alle online reclamebudgetten naar mobiele kanalen gaat.

Online advertising

Uitgevers vrezen gevolgen bijstelling Facebook

Uitgevers maken zich zorgen over de plannen van Mark Zuckerberg om de tijdlijn van Facebook ingrijpend aan te passen. Zuckerberg wil meer betekenisvolle sociale interactie, oftewel updates van vrienden en familie, in plaats van bijvoorbeeld bedrijven. Virale video’s en nieuwsartikelen zullen veel minder opduiken.

Social

Ook andere aanbieders moeten Pirate Bay blokkeren

Ook KPN, T-Mobile, Tele2, Zeelandnet en CAIW moeten de torrentsite The Pirate Bay blokkeren. Dat heeft de rechtbank Midden-Nederland vrijdag beslist in een zaak die was aangespannen door BREIN.

Legal

Sjoerd Raaijmakers nieuwe directeur VICE Benelux

Sjoerd Raaijmakers wordt de nieuwe CEO van VICE in de Benelux. Hij volgt Thijs Boon die een Europees gerichte rol binnen VICE op zich neemt, wat eigenlijk een uitgebreide voortzetting van zijn huidige takenpakket is.

Media

Ruim miljoen Nederlanders kijkt videostreams van games

Bijna anderhalf miljoen Nederlanders kijkt regelmatig naar videostreams van anderen terwijl die aan het gamen zijn. Vaak zoeken de kijkers niet direct speltips, maar zien de gameplay van anderen als puur vermaak en inspiratie.

Video

Twee derde Nederlandse huishoudens kijkt via tv naar internetcontent

Het aantal met internet verbonden tv’s in Nederlandse huishoudens kwam in 2017 uit op 68 procent. Dat is 2 procentpunten meer dan in 2016, zo blijkt uit cijfers van Telecompaper.

Video