More stories

Adblocker Shine wordt online reclamenetwerk Rainbow

Het bedrijf Shine werd bekend als adblocker die op het niveau van de mobiele telecomnetwerken alle mobiele reclames weerde. Datzelfde bedrijf gooit zijn bedrijfsmodel om en neemt een nieuwe naam aan. Rainbow gaat ‘geautoriseerde reclames’ uitserveren op sites en apps die klanten van operator zien.

Online advertising

29 Nederlandse startups op Mobile World Congress in Barcelona

Het Mobile World Congress in Barcelona, dat vanochtend de deuren opent, lijkt de horizon te verbreden. Van blockchain tot zelfrijdende auto’s en slimme steden, ongeveer elk onderwerp krijgt aandacht op de beursvloer en tijdens congressen.

Mobile

Nederlands bedrijf bouwt met Google aan toekomst sms

MessageBird uit Amsterdam is een van een handjevol bedrijven dat samen met Google en de GSMA bouwt aan de toekomst van sms. Het kan bijvoorbeeld Amber Alerts, maar ook berichten van merken, zo multimediaal en interactief als WhatsApp of iMessage maken.

Mobile

Google Assistant wordt breed uitgerold

Google Assistant, het slimme spraakhulpje van het internetbedrijf, wordt breed uitgerold. Nagenoeg alle nieuwe smartphones die zondag op Mobile World Congress werden aangekondigd door onder meer Nokia, LG en Huawei hebben de Assistant aan boord.

Mobile

Infographic: Leuke weetjes over mobiele telefoons

Maandag barst de mobieltjesbeurs Mobile World Congress in Barcelona weer in alle hevigheid los. Toeval of niet, MyTrendyPhone verzamelde een groot aantal Leuke Weetjes Over Mobiele Telefoons in deze infographic. Om er een te noemen: Er zijn vijf keer zoveel mobiele telefoons op de planeet dan computers en de afstand wordt almaar groter.

Mobile

Tele2 ziet snelle groei bellen via 4G

Tele2 claimt al 340.000 actieve gebruikers van zijn voice over LTE service (VoLTE), oftewel bellen via 4G. Gezamenlijk zorgen zij voor meer dan 1,5 miljoen VoLTE gesprekken per dag.

Mobile

Google Messenger wordt Android Messages

Google gaat Google Messenger voortaan Android Messages noemen. Diverse fabrikanten gaan de software bovendien als de standaard RCS (Rich Communication Services) app op hun mobiele telefoons zetten.

Mobile

Belapp Viber lanceert Instant Shopping

Belapp Viber lanceert Instant Shopping, waarmee (Amerikaanse) gebruikers zonder de app te verlaten bestellingen kunnen doen bij Macy’s en Rakuten.com.

Mobile

Groei voor Proximus

Sterke campagnes en de lancering van een nieuwe productportfolio half oktober resulteerden in groei van het klantenbestand van Proximus, de […]

Mobile

Joost Hagesteijn bevestigd als lokale Snapchat-baas

Joost Hagesteijn bevestigt zelf het gerucht als zou hij de lokale activiteiten van Snapchat gaan optuigen.

Social

Snap begint losse verkoop Spectacles

Snapchat-brillen, de zogeheten Spectacles, liggen in Amerika nu gewoon in de digitale winkelschappen. De exclusiviteit is er vanaf. Het wordt reguliere business.

Internet of Things

MyOrder brengt mobiel tanken bij AVIA: ‘Offline affiliate marketing’

MyOrder heeft een samenwerking gesloten met tankstationketen AVIA. Hierdoor kunnen de gebruikers van de mobiele app in één klap op 170 nieuwe locaties mobiel tanken, in april volgen er nog eens 190. Afgelopen najaar werden al 150 Tamoil vestigingen aangesloten op de app. En er zit meer in het vat, vertelt MyOrder-oprichter Thomas Brinkman. Met een aantal grote oliebedrijven wordt nog gesproken.

Digital Wallets

Beacons en privacy: wat mag wel en niet?

Beacons leggen de locatie van personen vast in een openbare ruimte. Doordat je weet dat iemand op een bepaalde plaats is (geweest), kun je bestaande informatie over die persoon verrijken. Dit levert nieuwe kansen op voor de marketeer. Maar het brengt ook risico’s met zich mee op het gebied van privacy. Net als veel andere marketingtechnologieën loopt ook deze technologie voor op de wetgeving. Hoe hoort het nou eigenlijk? Wij zetten het voor je op een rij.

Privacy

Snap Inc. zet waardering op 19,5 miljard dollar

Het bedrijf achter Snapchat staat op het punt naar de beurs te gaan en prijst zijn aandeel bij beursgang tussen de 14 tot 16 dollar. Dat waardeert het bedrijf als geheel tussen de 19,5 en 22,2 miljard dollar.

Social

‘VodafoneZiggo al in maart met geconvergeerd aanbod’

VodafoneZiggo komt al in maart met een geconvergeerd aanbod. Dat leidt Telecompaper af uit een toelichting op de recente financiële resultaten van Vodafone Group.

Mobile