Onderzoek: meer geld richting mobiele search
De groei in paid search neemt af. En niet zo’n klein beetje ook. Wereldwijd is de jaarlijkse groei maar liefst 75 procent minder. De reden? Adverteerders spenderen onder andere meer aan mobiele search.
De groei in paid search neemt af. En niet zo’n klein beetje ook. Wereldwijd is de jaarlijkse groei maar liefst 75 procent minder. De reden? Adverteerders spenderen onder andere meer aan mobiele search.
Liberty Global, eigenaar van Ziggo, mag de Belgische aanbieder BASE van KPN overnemen. Deze wordt dan toegevoegd aan kabelaar Telenet.
Vodafone Nederland heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar een operationele omzet gerealiseerd van 438,6 miljoen euro, een organische stijging van 0,2 procent ten opzichte van het derde kwartaal van vorig boekjaar. Winstcijfers voor Nederland worden niet gegeven.
Mobistar wordt nu officieel Orange. De raad van bestuur van het Belgische telecombedrijf heeft daarmee ingestemd.
Het internationale betaallandschap is sterk in beweging. De digitale transformatie zet de verhoudingen op scherp. De ooit onaantastbare banken en creditcardmaatschappijen krijgen felle concurrentie van een nieuwe generatie digitale dienstverleners. Deze mobiele betaaloplossingen zijn vaak sneller, transparanter en klantgerichter dan de diensten waar uw klant nu nog gebruik van maakt.
Liberty Global ziet af van een overname van T-Mobile Nederland. Dat melden bronnen aan de Telegraaf. Liberty Global was samen met investeerders Warburg Pincus en Apollo de gedoodverfde favoriet om de Nederlandse tak van de Duitse telecomreus over te nemen.
KPN genereerde over het laatste kwartaal 10 procent minder omzet. Over het hele jaar daalde de omzet met 5 procent. Wel wist KPN de jaarwinst bijna te verdubbelen.
Vodafone en kabelbedrijf Liberty Global, moederbedrijf van Ziggo, spreken in verscheidene Europese landen over intensieve samenwerking. Dat kan leiden tot joint-ventures of het uitrullen van eigendom en co-investeringen.
De tabletmarkt staat nog steeds onder druk. Dat blijkt uit de marktcijfers van IDC over het vierde kwartaal. Er werden 65,9 miljoen tablets verscheept, tegen 76,4 miljoen een jaar terug. In heel 2015 ging het om 206 miljoen, 10 procent minder dan in 2014.
De grote groei in uitgaven aan reclame bij zoekmachines is eruit, laten nieuwe internationale cijfers van Adobe zien. De groei in paid search daalde van zeventien naar nog maar vijf procent in Europa.
Netbeheerder Stedin geeft via zijn apps voor Apple, Android en Windows smartphones en tablets verbeterde informatie over incidenten in haar werkgebied.
Tele2 Nederland kampt met tegenvallende klantenaanwas door hevige concurrentie. In het vierde kwartaal kwamen er per saldo 3000 Nederlandse klanten bij, tegen 22.000 een jaar geleden. Dat ondanks een uitgebreide campagne rond het nieuwe 4G netwerk dat in het kwartaal van start ging.
2016 wordt het jaar dat mobiel hét reclame-instrument wordt. In het Verenigd Koninkrijk verwachten ze dat in 2016 het reclamebudget van mobiel het budget van televisiereclame overstijgt. Nederland volgt naar verwachting twee jaar later, maar met de volgende acht trends zal het dit jaar flinke sprongen nemen.
Voor het eerst meer dan een derde (34%) van alle wereldwijde browsergebaseerde betalingen uitgevoerd vanaf een mobiel apparaat. Dat is tien procent meer dan in het derde kwartaal. De groei komt vooral op het conto van de Aziatische markten.
Telecombedrijf CM uit Breda heeft de omzet in 2015 met zeventien procent zien stijgen tot zeventig miljoen euro.