More stories

KPN opent strategische ‘incubator’

KPN is begin dit jaar formeel gestart met de afdeling New Business, een soort incubatorprogramma die los van de corporate organisatie staat en direct onder de Raad van Bestuur valt.

Start-ups

Dataverkeer belangrijker voor smartphone dan bellen

Maar liefst 26 procent van de smartphonegebruikers belt in een gemiddelde week helemaal niet. Tenminste, niet op de traditionele manier. Hoe dat komt? Ze bellen via internet, mailen of appen liever om informatie te delen.

Mobile

Rechtszaak Consumentenbond tegen Samsung is wakeup call

De Consumentenbond sleept Samsung voor de rechter vanwege het gebrekkige updatebeleid van zijn toestellen. Die hooguit twee Android versies krijgen voordat het bedrijf zijn gebruikers laat spartelen. Fabrikanten zouden een voorbeeld moeten nemen aan Microsoft. Die belooft tien jaar updates voor Windows 10.

Mobile

Drie apps waarvoor het spannend wordt in 2016

Grote spelers als Twitter, WhatsApp en Facebook buiten beschouwing gelaten: welke apps verdienen bijzondere aandacht in 2016? Voor deze drie apps wordt dit jaar een spannend jaar. Twee keer vanwege de groeipotentie… en één keer is dat juist de achilleshiel.

Mobile

WhatsApp laat abonnementen vallen

WhatsApp zal niet langer geld vragen voor het gebruik van zijn app. Dat vertelde CEO Jan Koum maandag op de DLD-conferentie in München. WhatsApp wil op andere manieren geld verdienen.

Mobile

‘Microsoft gaat eigen databundels verkopen’

Microsoft gaat wellicht ook in Nederland eigen prepaid databundels verkopen. Dat valt af te leiden uit een nieuwe app in de Windows Store genaamd Cellular Data.

Mobile

63 miljoen venture capital voor App Annie

Het analyticsbedrijf voor mobiele apps App Annie heeft 63 miljoen dollar aan venture capital opgehaald.

Analytics

Vijf vragen waar appontwikkelaars in 2016 antwoord op moeten geven

Er staat een hoop te gebeuren in 2016. Je hoeft maar een techsite te openen en je leest over robotisering, internet of things en virtual reality. Maar wat zijn de directe ontwikkelingen waar appmakers het komende jaar mee te maken krijgen? Donderwolk of uitdaging: dit zijn vijf vragen waar appontwikkelaars in 2016 een antwoord op moeten formuleren.

Mobile

Schiphol-app met indoor navigatie

De nieuwe app van Schiphol weet tot op vijf meter nauwkeurig waar een reiziger zich bevindt. Bezoekers van de luchthaven krijgen hiermee een persoonlijke navigatie-assistent.

Customer Experience

Vijf vragen over 4G+

T-Mobile activeert deze week in Nederland het 4G+ netwerk. T-Mobile klanten met een 4G+ toestel krijgen gemiddeld vijftig procent sneller internet. Vijf vragen over 4G+.

Mobile

Hands-on: Google Nexus 6P

Google heeft de traditie van een jaarlijks Nexus-toestel doorbroken, het zijn er dit keer namelijk twee: De Nexus 5X (ontworpen door LG Electronics) en de Nexus 6P (ontwikkeld door Huawei). Deze laatste wordt in de pers beschreven als ‘de beste Android-telefoon’ ooit. Een terechte waardering?

Mobile

ASO: Hoe houd je je app uit het app kerkhof?

ASO staat voor App store optimization. Er komen steeds meer apps, iets wat wij als nieuwsgierige ontwerpers alleen maar toe kunnen juichen. Het wordt daardoor alleen wel steeds lastiger om je app opgemerkt te krijgen bij je potentiële gebruikers. ASO biedt een oplossing.

Search

Lenovo neemt afscheid van merk Motorola

Lenovo gaat de merknaam Motorola uitfaseren. Dat maakte COO Rick Osterloh vorige week bekend op de CES in Las Vegas. De naam wordt Moto.

Mobile

Mobiele online shopper shopt vaker thuis

Engelse shoppers zijn dol op digitaal. Al jaren maken ze meer dan alle andere landen gebruik van het mobiele internet voor allerhande aankopen. Maar de manier waarop ze dit doen, verandert. Van on-the-go wordt er nu vooral thuis geshopt.

Mobile

Facebook stopt met adserver LiveRail

Facebook stopt met het adserverproduct van LiveRail om meer aandacht te richten op zijn Audience Network, native advertising en video.

Online advertising