More stories

CM koopt KPN Callfactory

Mobiele dienstverlener CM neemt zijn grootste concurrent, KPN Callfactory, over. De Bredase telecomspecialist krijgt hiermee toegang tot meer corporate klanten. Daarnaast gaat het weer investeren in interactive voice response (IVR).

Customer Service

G3 smartphone spekt omzet LG

LG heeft een recordaantal smartphones geleverd en weet daar ook winst op de maken. Dat blijkt uit de vanochtend gepresenteerde cijfers over het tweede kwartaal van 2014.

Mobile

Mobistar tevreden over bedrijfsresultaat

De Belgische mobiele aanbieder Mobistar wist het klantenbestand in in België en Luxemburg in het tweede kwartaal met 351.057 uit te breiden naar 5,4 miljoen.

Mobile

Hi claimt videoclip van de toekomst

HI Jongeren gebruiken hun telefoon vooral voor het kijken van videoclips. En dus hoopt telefoonmerk Hi met #Moremusicvideos de standaard neer te zetten voor de toekomstige mobiele variant. En passant wordt natuurlijk reclame gemaakt voor het snellere 4G-netwerk.

Marketing

Microsoft: Ons mondiaal marktaandeel is 14 procent

Microsoft neemt de positie van underdog in en maakt zich op voor een gevecht omhoog. Het bedrijf dat ooit mondiaal IT-marktleider was, claimt nu een marktaandeel van veertien procent.

Mobile

Huurauto krijgt app als sleutel

De Belgische Volkswagen importeur D’Ieteren en de Duitse onderdelenproducent Continental lanceren de digitale autosleutel in de vorm van een app voor huurauto’s.

Conversie

‘Ruim vijfduizend banen weg bij Microsoft’

Microsoft ontslaat mogelijk meer dan 5000 werknemers, voor het grootste deel werkzaam voor het voormalige Nokia. Bij de Nokia fabrieken in Finland komen naar verluidt duizend werknemers op straat te staan, meldt de grootste krant van het land Helsingin Sanomat vandaag. Het R&D centrum in Oulu wordt wellicht gesloten.

Mobile

‘Samenwerking IBM en Apple geen omzetklapper’

De gisteren aangekondigde exclusieve samenwerking tussen Apple en IBM gaat Apple niet heel veel meer omzet opleveren. Dat verwacht analist Gene Munster van Piper Jaffray.

Mobile

Mindshare start afdeling voor wearables

Mediabureau Mindshare, onderdeel van WPPs GroupM, gokt op de markt voor wearables. Het heeft een nieuwe divisie Life+ in het leven geroepen voor advertentieproducten op slimme horloges, fitness trackers en Google Glass.

Marketing

Niet klikken, maar schudden

Het Amerikaanse bedrijf Adtile wil mobiele advertenties levendiger maken door het gebruik van sensorinformatie die smartphones verschaffen, zoals van GPS, gyroscoop en bewegingssensoren.

Marketing

Apple en IBM samen in zakelijke toepassingen

Apple en IBM gaan zakelijke toepassingen ontwikkelen voor iOS. Dat hebben beide bedrijven zojuist aangekondigd. Daarbij moet worden gedacht aan enterprise apps en clouddiensten. Ook komt er een AppleCare voor (grote) bedrijven.

Mobile

Google gaat waarschuwen voor Flash-sites

Google gaat voortaan in zijn zoekresultaten vermelden of een site gebruik maakt van Flash. Met name iOS gebruikers weten dan dat ze beter niet op die verwijzingen kunnen drukken.

Mobile

SnappCar lanceert eigen app

SnappCar, de site voor het delen van de personenauto, lanceert de SnappApp voor iPhone en Android. Gebruikers krijgen daarmee actueel inzicht in de dagen en dagdelen waarop auto’s beschikbaar zijn.

Marketing

Heineken-app gidst naar hipste horeca

Een nieuwe app van Heineken combineert bronnen van verscheidene social media om gebruikers naar de hipste locaties in de buurt te loodsen.

Marketing

Google Play Store krijgt nieuw verfje

De Google Play Store krijgt in de nabije toekomst de look en feel van de nieuwe Android L. De typografie, moderne kleuren en platte iconen komen overeen met het zogenoemde Material Design van de aanstaande Android.

Marketing