More stories

Apple leverancier Foxconn kan vraag iPhone 6 niet aan

Apple leverancier Foxconn kan de vraag naar de nieuwe iPhone 6 niet aan. Dat meldt The Wall Street Journal. Er zijn niet minder dan 200.000 werknemers aangesteld in Zhengzhou, China. Daar draaien 24 uur per dag honderd productielijnen.

Mobile

Sony geeft winstwaarschuwing af na slechte resultaten smartphones

De smartphonepoot van Sony rendeert slecht. Het Japanse bedrijf rekent als gevolg daarvan op een nettoverlies van 230 miljard yen (1,7 miljard euro) voor het gebroken boekjaar.

Mobile

Twee miljoen euro groeigeld voor Scoupy

Netwerk VSP verkoopt zijn aandelen Scoupy aan Sanoma Ventures en Gennie Freen Producties. Zij investeren bovendien, samen met de oprichters van het mobiele marketingbedrijf, twee miljoen euro om de groei te versnellen.

Customer Loyalty
Premium

Vente Privée: veertig procent omzet via mobiel

De besloten webwinkel Vente Privée realiseert in Nederland 38 procent van zijn omzet via het mobiele kanaal. Om de mobiele winkel te verbeteren, brengt het een nieuwe versie uit van zijn app voor Android en iOS.

E-commerce

Oxxio integreert Apple HomeKit

Energiebedrijf Oxxio integreert HomeKit van Apple in zijn app en hoopt ook snel de platformen van Google en Samsung te kunnen koppelen. Klanten kunnen hierdoor het energieverbruik van hun apparatuur nauwkeurig monitoren en, later, zelfs de apparatuur gaan bedienen.

Customer Experience

Google lanceert Android voor derde wereld

Google heeft zojuist in New Delhi, India, een lijn mobiele telefoons gepresenteerd van minder dan honderd euro. Hiermee wil het de volgende miljard mensen op mobiel internet krijgen.

Mobile

UPC-klanten krijgen gratis WiFi in VS

UPC-klanten, en op termijn mogelijk ook Ziggo-klanten, krijgen vanaf volgend jaar toegang tot WiFi Hotspots van de Amerikaanse kabelaar Comcast. Moederbedrijf Liberty Global heeft daartoe een contract getekend.

Mobile

eBay opent in-app reclamenetwerk

eBay opent een reclamenetwerk in zijn mobiele apps, die wereldwijd meer dan een kwart miljard keer is gedownload.

Marketing

Eindelijk eigen app voor bol.com

Bol.com heeft voor het eerst een eigen, officiële bol.com app voor iOS gelanceerd. Het is de eerste app die volledig geïntegreerd is met de officiële site, waardoor klanten direct toegang krijgen tot het winkelwagentje en hun eigen account met bestelhistorie, facturen en verlanglijstje.

E-commerce

Apple lanceert Apple Watch begin 2015

Apple heeft zojuist zijn eerste slimme horloge aangekondigd. De naam is niet iWatch, maar Apple Watch geworden. Die kan je gezondheid in de gaten houden, maar is eigenlijk een minicomputer op zichzelf. Volgens CEO Tim Cook is er heel lang aan gewerkt.

Gear

Apple iPhone 6: groter, scherper, dunner

Apple heeft zojuist de iPhone 6 en iPhone 6 Plus aangekondigd, beide met een groter scherm. Het bedrijf heeft het 4-inch scherm van de iPhone 5C ingeruild voor een 4,7 inch scherm. Het grotere model is een phablet van 5,5 inch.

Gear

Belgische horlogemaker stelt merknaam iWatch veilig

De Belg Jean-Pierre Lutgen heeft enkele weken voor de introductie van Apples slimme horloge de naam iWatch als merknaam gedeponeerd bij het Europees merkenbureau. Kennelijk wil Lutgen niet dat het kleinood van Apple wordt verward met zijn kleurrijke Ice Watch.

Mobile

‘Een Tinder voor marketeers’

Een app om binnen een minuut de vijf passendste reclamebureaus te vinden voor de opdracht. Dat is wat Pitcher belooft te doen met Amsterdamse bureaus. “Een Tinder voor marketeers.”

Marketing

Mobiel betalen met de Rabo Wallet, nog even en het kan

Begin dit jaar kondigde de Rabobank al haar Rabo Wallet aan; de mobiele portemonnee waarmee je contactloos kunt betalen. Na een succesvolle pilot in Leiden, waaraan ook ABN AMRO en ING deelnamen, beloofde de Rabobank in het tweede kwartaal van 2014 mobiel betalen breder beschikbaar te stellen. Binnen 1 à 2 maanden lost de Rabobank haar belofte in.

E-commerce

Is onze liefde voor de tablet over?

Op de gadgetbeurs IFA liggen ze nog volop: tablets in alle maten en soorten. Maar de detailhandel constateert een verminderde belangstelling voor het kleinood dat de laptop had moeten vervangen. Analisten hebben hun verwachtingen flink naar beneden moeten bijstellen. Wat is er echt aan de hand?

Mobile