More stories

Oxxio integreert Apple HomeKit

Energiebedrijf Oxxio integreert HomeKit van Apple in zijn app en hoopt ook snel de platformen van Google en Samsung te kunnen koppelen. Klanten kunnen hierdoor het energieverbruik van hun apparatuur nauwkeurig monitoren en, later, zelfs de apparatuur gaan bedienen.

Customer Experience

Google lanceert Android voor derde wereld

Google heeft zojuist in New Delhi, India, een lijn mobiele telefoons gepresenteerd van minder dan honderd euro. Hiermee wil het de volgende miljard mensen op mobiel internet krijgen.

Mobile

UPC-klanten krijgen gratis WiFi in VS

UPC-klanten, en op termijn mogelijk ook Ziggo-klanten, krijgen vanaf volgend jaar toegang tot WiFi Hotspots van de Amerikaanse kabelaar Comcast. Moederbedrijf Liberty Global heeft daartoe een contract getekend.

Mobile

eBay opent in-app reclamenetwerk

eBay opent een reclamenetwerk in zijn mobiele apps, die wereldwijd meer dan een kwart miljard keer is gedownload.

Marketing

Eindelijk eigen app voor bol.com

Bol.com heeft voor het eerst een eigen, officiële bol.com app voor iOS gelanceerd. Het is de eerste app die volledig geïntegreerd is met de officiële site, waardoor klanten direct toegang krijgen tot het winkelwagentje en hun eigen account met bestelhistorie, facturen en verlanglijstje.

E-commerce

Apple lanceert Apple Watch begin 2015

Apple heeft zojuist zijn eerste slimme horloge aangekondigd. De naam is niet iWatch, maar Apple Watch geworden. Die kan je gezondheid in de gaten houden, maar is eigenlijk een minicomputer op zichzelf. Volgens CEO Tim Cook is er heel lang aan gewerkt.

Gear

Apple iPhone 6: groter, scherper, dunner

Apple heeft zojuist de iPhone 6 en iPhone 6 Plus aangekondigd, beide met een groter scherm. Het bedrijf heeft het 4-inch scherm van de iPhone 5C ingeruild voor een 4,7 inch scherm. Het grotere model is een phablet van 5,5 inch.

Gear

Belgische horlogemaker stelt merknaam iWatch veilig

De Belg Jean-Pierre Lutgen heeft enkele weken voor de introductie van Apples slimme horloge de naam iWatch als merknaam gedeponeerd bij het Europees merkenbureau. Kennelijk wil Lutgen niet dat het kleinood van Apple wordt verward met zijn kleurrijke Ice Watch.

Mobile

‘Een Tinder voor marketeers’

Een app om binnen een minuut de vijf passendste reclamebureaus te vinden voor de opdracht. Dat is wat Pitcher belooft te doen met Amsterdamse bureaus. “Een Tinder voor marketeers.”

Marketing

Mobiel betalen met de Rabo Wallet, nog even en het kan

Begin dit jaar kondigde de Rabobank al haar Rabo Wallet aan; de mobiele portemonnee waarmee je contactloos kunt betalen. Na een succesvolle pilot in Leiden, waaraan ook ABN AMRO en ING deelnamen, beloofde de Rabobank in het tweede kwartaal van 2014 mobiel betalen breder beschikbaar te stellen. Binnen 1 à 2 maanden lost de Rabobank haar belofte in.

E-commerce

Is onze liefde voor de tablet over?

Op de gadgetbeurs IFA liggen ze nog volop: tablets in alle maten en soorten. Maar de detailhandel constateert een verminderde belangstelling voor het kleinood dat de laptop had moeten vervangen. Analisten hebben hun verwachtingen flink naar beneden moeten bijstellen. Wat is er echt aan de hand?

Mobile

Analisten: iPhone 6 wordt megahit

De iPhone 6 die Apple vanavond Nederlandse tijd gaat onthullen wordt een enorme hit. Dat denkt in elk geval JP Morgan-analist Rod Hall. Die schat het aantal verkochte iPhones voor het fiscale jaar 2015 op 235 miljoen exemplaren (inclusief het nieuwe model).

Mobile

Ondernemen met beacons

Nu ook luxe goederen steeds meer een commodity worden, neemt de toegevoegde waarde van de bakstenen winkel af. En ondervindt men steeds meer concurrentie van online shops. De inzet van slimme bakens zou dit tij deels kunnen keren, aldus experts. Een Workshop voor retailers en marketeers die techniek niet schuwen.

Mobile

Sony vernieuwt SmartWatch

Sony heeft zijn SmartWatch lijn als verwacht uitgebreid met een derde model. De opvolger van de SmartWatch 2. Het kleinood werd zojuist onthuld op de IFA in Berlijn.

Gear

Google Glass laat Nederlander koud

Het merendeel van de Nederlandse consumenten is niet geïnteresseerd in Google Glass. Er is geen behoefte aan of men vindt het gevaarlijk. Daarnaast maakt een groot deel van de Nederlanders zich zorgen over privacy wanneer Google Glass in het straatbeeld op zal duiken. Dit blijkt uit onderzoek onder 1.008 Nederlandse consumenten door onderzoeksbureau Multiscope.

Gear