Miljoenen voor foto-app
De Belgische ondernemer Frederic Della Faille heeft drie miljoen dollar opgehaald bij Amerikaanse durfkapitalisten en business angels voor zijn foto-app FrontBack.
De Belgische ondernemer Frederic Della Faille heeft drie miljoen dollar opgehaald bij Amerikaanse durfkapitalisten en business angels voor zijn foto-app FrontBack.
De mobiele downloadwinkels van Apple en Google liggen voor met allerlei soorten apps. Het zijn echter spelletjes die voor de meerderheid van de omzet verantwoordelijk zijn.
Verdienen met mobiele apps? Die tijd lijkt voorbij. Van de 102 miljard apps die dit jaar worden gedownload is 91 procent gratis, aldus marktonderzoeker Gartner. De investeringen worden tegenwoordig vooral als marketingkosten afgeschreven. Toch zijn er nog voldoende mogelijkheden. Bijvoorbeeld met native ads.
Google-divisie Motorola gaat een flinke klap uitdelen op de markt van smartphonemakers. Telefoons van de toekomst zijn geen toestellen meer, maar losse componenten om zelf een toestel te assembleren. Net LEGO.
Tele2 heeft in Nederland zijn marktaandeel bijna verdubbeld tot zeven procent, ten laste van de gevestigde providers KPN, T-Mobile en Vodafone.
De mobiele telefoon wordt verreweg het belangrijkste communicatie-apparaat. Dat blijkt alleen al uit recente groeicijfers. 91 procent van de mensheid heeft een mobiele telefoon, 56 procent een smartphone, 50 procent gebruikt zijn mobiel als belangrijkste internetbron en tachtig procent van de tijd op een mobiele telefoon worden doorgebracht binnen apps. De infographic is van Super Monitoring.
Webwinkels realiseren dit jaar voor een miljard euro aan omzet via mobiele dragers als tablets en smartphones, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org.
Nokia lanceert zijn allereerste Nokia-tablet, naast enkele Lumia phablets, een kruising tussen smartphones en tablets. De producten zijn vanochtend aangekondigd in Abu Dhabi.
De oorspronkelijke iPad is eigenlijk te groot. De consument laat met zijn portemonnee zien dat hij liever een tablet heeft die ongeveer zo groot is als de iPad Mini. Dit jaar worden er 53 procent tablets verkocht dan in 2012.
Een beetje sociale marketeer denkt tegenwoordig mobiel. De sociale adverteerdersmarkt zal wereldwijd in 2017 een omvang bereiken van 11 miljard dollar en de cijfers tonen de trend ondubbelzinnig aan: in 2015 zullen er meer tablets dan pc’s worden verkocht, Pinterest ziet zijn mobiele gebruik met zestig procent toenemen en ook Facebook is een mobiel merk aan het worden. 78 procent van de Amerikaanse Facebook-gebruikers logt minstens een per maand mobiel in.
De Duitse muziekzender bigFM brengt volgend jaar een Glass-app uit waarmee zijn publiek kan luisteren en interageren met de radiozender.
Mobiele apparaten worden belangrijker dan ooit dit jaar met de aankopen rond kerst. Dat maakt het team van Videology nog eens duidelijk in een Infographic. Naar verwachting zullen twee op de drie consumenten zich mobiel orienteren op nieuwe producten. Ook opmerkelijk: internetadvertenties doen het minstens even goed als televisiereclames als het gaat om het overtuigen van de consument.
De zorgmarkt schreeuwt om vernieuwing met stijgende zorgkosten en een groeiende zorgbehoefte. Veel wordt verwacht van mHealth, mobiele toepassingen in de zorg. Tot nu toe beperkt ingezet, maar het gebruik van ‘wearable devices’ neemt toe. Met name getriggerd vanuit consumenten zelf. Apple en Nike spelen hier vol op in.
Als Big Data ‘veel, snel en divers’ is, dan is mobiele data ‘méér, sneller en nog gevarieerder’. Mobiele apparaten werken namelijk als katalysator van Big Data. Hoe zit dat dan? Laten we de drie genoemde aspecten eens stuk voor stuk bekijken.
GfK lanceert een panel waarmee het in de komende maanden het gebruik van apps en het mobiele web gaat meten. Adverteerders kunnen ze ook het mobiele bereik van hun uitingen meten.