Nederlands m-commerce naar 1,2 miljard euro
Webwinkels realiseren dit jaar voor een miljard euro aan omzet via mobiele dragers als tablets en smartphones, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org.
Webwinkels realiseren dit jaar voor een miljard euro aan omzet via mobiele dragers als tablets en smartphones, aldus onderzoek van Thuiswinkel.org.
Nokia lanceert zijn allereerste Nokia-tablet, naast enkele Lumia phablets, een kruising tussen smartphones en tablets. De producten zijn vanochtend aangekondigd in Abu Dhabi.
De oorspronkelijke iPad is eigenlijk te groot. De consument laat met zijn portemonnee zien dat hij liever een tablet heeft die ongeveer zo groot is als de iPad Mini. Dit jaar worden er 53 procent tablets verkocht dan in 2012.
Een beetje sociale marketeer denkt tegenwoordig mobiel. De sociale adverteerdersmarkt zal wereldwijd in 2017 een omvang bereiken van 11 miljard dollar en de cijfers tonen de trend ondubbelzinnig aan: in 2015 zullen er meer tablets dan pc’s worden verkocht, Pinterest ziet zijn mobiele gebruik met zestig procent toenemen en ook Facebook is een mobiel merk aan het worden. 78 procent van de Amerikaanse Facebook-gebruikers logt minstens een per maand mobiel in.
De Duitse muziekzender bigFM brengt volgend jaar een Glass-app uit waarmee zijn publiek kan luisteren en interageren met de radiozender.
Mobiele apparaten worden belangrijker dan ooit dit jaar met de aankopen rond kerst. Dat maakt het team van Videology nog eens duidelijk in een Infographic. Naar verwachting zullen twee op de drie consumenten zich mobiel orienteren op nieuwe producten. Ook opmerkelijk: internetadvertenties doen het minstens even goed als televisiereclames als het gaat om het overtuigen van de consument.
De zorgmarkt schreeuwt om vernieuwing met stijgende zorgkosten en een groeiende zorgbehoefte. Veel wordt verwacht van mHealth, mobiele toepassingen in de zorg. Tot nu toe beperkt ingezet, maar het gebruik van ‘wearable devices’ neemt toe. Met name getriggerd vanuit consumenten zelf. Apple en Nike spelen hier vol op in.
Als Big Data ‘veel, snel en divers’ is, dan is mobiele data ‘méér, sneller en nog gevarieerder’. Mobiele apparaten werken namelijk als katalysator van Big Data. Hoe zit dat dan? Laten we de drie genoemde aspecten eens stuk voor stuk bekijken.
GfK lanceert een panel waarmee het in de komende maanden het gebruik van apps en het mobiele web gaat meten. Adverteerders kunnen ze ook het mobiele bereik van hun uitingen meten.
De Publieke Omroep en RTL treffen beiden voorbereidingen om hun on demand video-systemen geschikt te maken voor Googles Chromecast.
Vandaag toont het Utrechtse bedrijf Prss zich in New York aan de mediawereld. Het bedrijf ontwikkelde techniek om in de browser eenvoudig, maar mooi, tijdschriften te maken voor de iPad. Het systeem is al aan Apple gepresenteerd.
Banen zoeken gebeurt tegenwoordig al grotendeels online, maar de banenmarkt verplaatst zich steeds meer naar het mobiele platform. 33 procent van de banenadvertenties wordt op mobiele apparaten bekeken. Het interessante is dat dit nog nauwelijks lijkt te zijn doorgedrongen tot bedrijven. Slechts 16 procent heeft een mobiele carrièresite. Tijd voor een inhaalslag.
De Duitse uitgeverij Axel Springer neemt een meerderheidsbelang in Runtastic, een app voor hardlopers die dagelijks tienduizenden keren wordt gebruikt.
Winkeliers zien deze ontwikkelaar liever niet in hun zaak verschijnen. Lance Nanek bouwde namelijk een app voor Google Glass die barcodes scant en vervolgens goedkopere items op Amazon.com opzoekt.
Is je website eigenlijk wel klaar voor mobiel gebruik? Of moeten gebruikers hun ogen samenknijpen om de lettertjes te lezen? Volgens Rendezvous Strategies is een goede mobiele website essentieel. 40 procent van de consumenten die op een slechte mobiele website belandt, gaat naar een concurrent. En dat is extra pijnlijk, want gemiddeld checken consumenten hun smartphone 34 keer per dag.