More stories

Shell rolt bestellen met MyOrder landelijk uit

Shell implementeert de bestel- en betaaldienst van MyOrder bij alle 49 tankstations met deli2go-restaurants. Automobilisten kunnen vanaf vandaag tijdens het rijden eten en drinken bestellen en bij aankomst direct meenemen.

Mobile

Bol.com via LG in ‘tv-commerce’

Bol.com brengt voor LG-televisies een app uit waarmee bankzitters via hun afstandsbediening kunnen snuffelen en kopen.

E-commerce

‘Elf procent internetters betaalt voor nieuws’

Elf procent van de internetgebruikers trekt de portemonnee om online nieuws te consumeren. Dat is eenderde meer dan vorig jaar. Een breed onderzoek laat zien dat hoe groter het scherm is, hoe eerder men geneigd is te betalen.

E-commerce

GfK: Half Nederland heeft een tablet

In vrijwel ieder huishouden is tegenwoordig een tablet aanwezig. Gemiddeld heeft iedere andere Nederlander zo’n platte computer.

Mobile

Google: Circa vijftien procent reclame-omzet uit mobiel

Google realiseert dit jaar naar verwachting 8,8 miljard dollar omzet met de handel in reclame op mobiele dragers. Dat zou circa vijftien procent van de jaaromzet van het bedrijf zijn.

Mobile

Banco Santander neemt belang in iZettle

Weer een traditionele, financiële dienstverlener die investeert in iZettle. Na MasterCard en American Express is het nu het Spaanse Banco Santander dat zich voor een paar miljoen inkoopt.

Mobile

Roamler met Androidapp voor groei

De makers van de mobiele app Roamler brengen een Androidversie van hun software uit. Hiermee spreken ze een vrij nieuwe doelgroep aan: niet de eindconsument, maar medewerkers van bedrijven. “Zij worden zo de ogen en oren op de werkvloer.”

Logistics

Britse mobiele aanbieders lanceren reclameplatform

De drie grootste mobiele telecomaanbieders van Engeland lanceren een advertentienetwerk dat volgend jaar wordt uitgebreid met loyalty- en betaaldiensten.

Mobile

Nieuwe abonnementen KPN: data centraal

KPN brengt per 1 juli nieuwe abonnementen op de markt. Die beginnen sterk op de kabel- en DSL-abonnmenten te lijken: onbeperkt bellen en sms’en met differentiatie naar internetsnelheid en omvang databundel.

Mobile

KLM publiceert mobiel 3D-spel

KLM staat op het punt om een zelfontwikkeld spel voor telefoons en tablets op de markt te brengen. De luchtvaartmaatschappij ‘buzzt’ al maanden en zegt nu dat de publicatie aanstaande is.

Mobile

Veertien procent online betalingen via mobiel

Een wereldwijd onderzoek van Adyen laat zien dat veertien procent van alle digitale betalingen op een telefoon of tablet wordt gedaan. De rol van smartphones op het gebied van m-commerce neemt af, ten gunste van tablets.

E-commerce

Shazam met interactieve tv-reclame naar Nederland

Nederlandse tv-adverteerders kunnen binnenkort hun reclame interactief maken via de mobiele app van Shazam.

Mobile

Snapchat van niks naar top drie in Nederland

De wegwerpfoto’s van Snapchat winnen snel aan populariteit in Nederland. Drie maanden geleden was de mobiele app nergens te vinden in de toplijsten met downloads, nu staat de Amerikaanse social app op drie.

Mobile

‘Contactloos betalen groeit snel naar 45 miljard euro’

Contactloos en mobiel betalen in de Europese retail groeit van 0,1 miljard vorig jaar naar 45 miljard euro in 2017. De kassaomgeving digitaliseert.

Mobile

Prime Ventures investeert in Duitse spelletjesverspreider

Het Nederlandse investeringsbedrijf Prime Ventures neemt voor tien miljoen euro een belang in Applift uit Duitsland. Prime gaat meer in het buitenland werken.

Mobile