M-commerce snel naar 1,5 miljard euro
De mobiele omzet van Nederlandse webwinkels groeit tot 1,5 miljard in 2015, een verdrievoudiging ten opzichte van nu.
De mobiele omzet van Nederlandse webwinkels groeit tot 1,5 miljard in 2015, een verdrievoudiging ten opzichte van nu.
De meeste mobiele ontwikkelaars in de wereld werken op Android, maar voor een derde is dat eigenlijk tweede keus. Een onderzoek onder duizenden ontwikkelaars laat ook zien dat de interesse voor Windows Phone afneemt.
Niet enkel John de Mol won er een voor The Voice, maar ook het minder traditionele Netflix ging gisterenavond met de hoofdprijs naar huis. Een internetbedrijf dat de tv-wereld het nakijken geeft.
Duitse hackers van de roemruchte Chaos Computer Club hebben de biometrische bescherming van de iPhone 5S nu al gekraakt. En dat ook nog op basis van een kopie van een vingerafdruk op een vel paper of glasplaat.
Het Nederlandse Qelp gaat Carlos Slim in Zuid-Amerika komende jaren vele miljoenen euro’s besparen. Het bedrijf is er sinds een jaar actief, werkt in vrijwel alle landen en beschouwt Latijns-Amerika nu al als zijn tweede thuismarkt.
Adverteerders verenigd in de Digital Advertising Alliance hebben zich teruggetrokken uit het overleg over de Do Not Track-standaard die browsermakers nog altijd willen adopteren. De diverse betrokkenen kunnen het over die standaard maar niet eens worden en de DAA wil er geen energie meer in steken.
Woensdag verschijnt iOS 7 voor iPhones en iPads. Daarin zit een nieuwe technologie verborgen die aardige mogelijkheden biedt voor mobiele marketing. Oftewel: wat kun je precies met iBeacon?
Clear Channel maakt 250 reclamezuilen interactief. Met behulp van QR-codes en NFC introduceert het nieuwe vormen van buitenreclame in Nederland.
Er klonk deze week toch teleurstelling bij de Apple-fans na de aankondiging van de nieuwe iPhones. Wellicht ten onrechte, want de nieuwe coprocessor M7 kan veel meer dan wordt verondersteld. Met geheel nieuwe diensten in het vooruitzicht.
In het Hamburgse filiaal van Saturn opent Google een zogeheten shop in een shop, om zijn fysieke producten en digitale diensten onder de aandacht te brengen.
De maker van koek- en snoepmerken als Lu, Oreo, Prince, Stimorol en Toblerone wil messcherpe mobiele marketing kunnen bedrijven. Daarom haalt het op verschillende continenten specialisten van Twitter letterlijk in huis.
De specialist in mobiele HTML5-games BoosterMedia trekt vijf miljoen dollar aan om zijn internationale expansie uit te voeren.
Vodafone gaat de kleine mobiele PIN-terminals van Adyen verkopen in zijn zakelijke winkels. Daartoe hebben de bedrijven een contract gesloten.
Je intiemste geheimen delen met de hele wereld via een mobiele app. Dat is wat Whisper mogelijk maakt en nu met 21 miljoen dollar groeigeld wordt gesteund door Sequoia Capital.
Intensieve tv-campagnes hebben Scoupy binnen een half jaar honderdduizenden nieuwe gebruikers opgeleverd. De nieuwe versie van de mobiele app staat nu open voor bedrijven, personeelsverenigingen, winkelgebieden en andere groepen om ‘exclusieve lokale aanbiedingen’ te doen aan hun achterban.