More stories

Qelp: ‘Zuid-Amerika is onze tweede thuismarkt’

Het Nederlandse Qelp gaat Carlos Slim in Zuid-Amerika komende jaren vele miljoenen euro’s besparen. Het bedrijf is er sinds een jaar actief, werkt in vrijwel alle landen en beschouwt Latijns-Amerika nu al als zijn tweede thuismarkt.

CMS

Adverteerders trekken zich terug uit Do Not Track-overleg

Adverteerders verenigd in de Digital Advertising Alliance hebben zich teruggetrokken uit het overleg over de Do Not Track-standaard die browsermakers nog altijd willen adopteren. De diverse betrokkenen kunnen het over die standaard maar niet eens worden en de DAA wil er geen energie meer in steken.

Mobile

De mogelijkheden die Apples iBeacon biedt voor mobiele marketing

Woensdag verschijnt iOS 7 voor iPhones en iPads. Daarin zit een nieuwe technologie verborgen die aardige mogelijkheden biedt voor mobiele marketing. Oftewel: wat kun je precies met iBeacon?

Mobile

Clear Channel en Sky met vernieuwende reclamezuilen

Clear Channel maakt 250 reclamezuilen interactief. Met behulp van QR-codes en NFC introduceert het nieuwe vormen van buitenreclame in Nederland.

Mobile

Coprocessor iPhone is best bewaarde geheim van Apple

Er klonk deze week toch teleurstelling bij de Apple-fans na de aankondiging van de nieuwe iPhones. Wellicht ten onrechte, want de nieuwe coprocessor M7 kan veel meer dan wordt verondersteld. Met geheel nieuwe diensten in het vooruitzicht.

Mobile

Google opent fysieke winkel in Duitsland

In het Hamburgse filiaal van Saturn opent Google een zogeheten shop in een shop, om zijn fysieke producten en digitale diensten onder de aandacht te brengen.

Mobile

Snoepgigant Mondelez haalt Twitter in huis

De maker van koek- en snoepmerken als Lu, Oreo, Prince, Stimorol en Toblerone wil messcherpe mobiele marketing kunnen bedrijven. Daarom haalt het op verschillende continenten specialisten van Twitter letterlijk in huis.

Analytics

Vijf miljoen groeigeld voor Amsterdams BoosterMedia

De specialist in mobiele HTML5-games BoosterMedia trekt vijf miljoen dollar aan om zijn internationale expansie uit te voeren.

Mobile

Adyen sluit distributiedeal met Vodafone

Vodafone gaat de kleine mobiele PIN-terminals van Adyen verkopen in zijn zakelijke winkels. Daartoe hebben de bedrijven een contract gesloten.

E-commerce

Miljoeneninvestering voor ‘app vol geheimen’

Je intiemste geheimen delen met de hele wereld via een mobiele app. Dat is wat Whisper mogelijk maakt en nu met 21 miljoen dollar groeigeld wordt gesteund door Sequoia Capital.

Mobile

Kortingsapp Scoupy over de half miljoen gebruikers

Intensieve tv-campagnes hebben Scoupy binnen een half jaar honderdduizenden nieuwe gebruikers opgeleverd. De nieuwe versie van de mobiele app staat nu open voor bedrijven, personeelsverenigingen, winkelgebieden en andere groepen om ‘exclusieve lokale aanbiedingen’ te doen aan hun achterban.

E-commerce

Vodafone steekt 7 miljard in innovaties

De Europese consument gaat de komende jaren goed profiteren van Vodafones verkoop van diens belang in het Amerikaanse mobiele bedrijf Verizon. De Engelsen gaan zeven miljard euro investeren in technische vernieuwingen.

Mobile

Wordt Stephen Elop opvolger van Steve Ballmer?

Steve Ballmer stopt er over een jaar mee en de Raad van Commissarissen zoekt een nieuwe topman. Wellicht dient die zich aan in de persoon van Nokia’s CEO, Stephen Elop, die na de overname baas van Devices & Services.

Mobile

Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt klantinformatie op mobiel

Winkelpersoneel van het exclusieve modemerk Louis Vuitton krijgt terminals waarmee ze in één oogopslag alle persoonlijke en historische informatie over klanten kunnen zien.

Mobile

Wordt het een app, mobiele site of responsive website?

Je weet dat je bedrijf ‘iets’ moet met mobiel internet. Maar hoe pak je dat aan? Moet je een zogenaamde ‘native app’ laten ontwikkelen? Een web app? Een mobiele site? Of een responsive website? Dit artikel helpt je bij het nemen van de juiste beslissing.

Mobile